Secrist skrev:Ta ansvar för statens finanser
Frågar man Ohly så säger han: "Ansvar? Nä, räcker inte pengarna trots massiva skattehöjningar så lånar vi bara mer."
Men låna till skattesänkningar för dom rikaste går bra Secrist ?? ... lägg ner nu
Secrist skrev:Ta ansvar för statens finanser
Frågar man Ohly så säger han: "Ansvar? Nä, räcker inte pengarna trots massiva skattehöjningar så lånar vi bara mer."
Secrist skrev:Men låna till skattesänkningar för dom rikaste går bra Secrist ?? ... lägg ner nu
Politik är inte färskvara där man ändrar skattepolitiken från den ena månaden till den andra beroende på konjukturen.
Secrist skrev:TRE jobbavdrag var utlovad och genomfördes. Sedan lånade moderaterna pengar och införde ett fjärde jobbavdrag. MOT de övriga allianspartiernas vilja. Mitt i lågkonjunkturen.....
På grund av tanken att det ska stimulera ekonomin. En investering med andra ord. Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
höj fack-akassekostnad minus 300-400kr iaf för migSecrist skrev:En investering? Oj då.... Stimulering hade varit bättre. Aktiva åtgärder, istället för att slänga pengar åt vissa och hålla tummarna för att de komsumerar mera.
Vissa? Tja, om du anser att ca 4000 000 människor kan kallas "vissa" så.
Secrist skrev:En investering? Oj då.... Stimulering hade varit bättre. Aktiva åtgärder, istället för att slänga pengar åt vissa och hålla tummarna för att de komsumerar mera.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:En investering? Oj då.... Stimulering hade varit bättre. Aktiva åtgärder, istället för att slänga pengar åt vissa och hålla tummarna för att de komsumerar mera.
Som vanligt så struntar du i poängen av det jag skriver. Skall jag tolka det som du håller med men inte vill erkänna det?
Secrist skrev:Som vanligt så struntar du i poängen av det jag skriver. Skall jag tolka det som du håller med men inte vill erkänna det?
Nä, men det är ju en erkänd metod att stimulera ekonomin på. Har använts över hela europa.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Som vanligt så struntar du i poängen av det jag skriver. Skall jag tolka det som du håller med men inte vill erkänna det?
Nä, men det är ju en erkänd metod att stimulera ekonomin på. Har använts över hela europa.
Så du menar att stora skattesänkningar för de allra rikaste stimulerar ekonomin?
För det är inga övriga som har fått stora skattesänkning utan ökade utgifter som äter upp det mesta av skattesänkningen.
Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen? För jag vill påstå att en extra tusenlapp till de fattigaste hade konsumerats direkt!
DMustaine skrev:För att hon inte lever som hon lär, hon bara förtär!
F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:För att hon inte lever som hon lär, hon bara förtär!
Sa den empatiske solidariske Mustaine
redalert skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:För att hon inte lever som hon lär, hon bara förtär!
Men nu är det ju du som ylar om hur empatisk du själv är så vad väntar du på då?
Duger väl inte att vifta på lolflagga eller vad tror du fistfucker?
F.I.S.T skrev:redalert skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:För att hon inte lever som hon lär, hon bara förtär!
Men nu är det ju du som ylar om hur empatisk du själv är så vad väntar du på då?
Duger väl inte att vifta på lolflagga eller vad tror du fistfucker?
Jag är empatisk i det mesta svar JA... och jag delar med mig ofta av det lilla jag har...
Jag förstår att sådant sticker i ögonen på dig... att man FRIVILLIGT delar med sig abv egna tillgångar och tjänster, utan att ta betalt för dem...
och du verkar vilja bli avstängd eftersom du fortsätter att envisa med att ha fula öknamn på folk
My Ass skrev:och jag delar med mig ofta av det lilla jag har...
Ledsen att behöva meddela dig, att ingen vill ha något du har.
Inte din grönsaks hjärna
inte din vansinnighet
inte din logik som är i klass med tangentbordet på din dator
inte din meningslösa sysselsättning eller arbetsskygghet som genererar 0 till landet
Det är vänstermupparnas problem, ni vill vara solidariska men är själv bara de som tar och tar och tar, kräver av andra,har själv inget att ge förutom tomma ord och meningslösa gester.
Inte din grönsaks hjärna
inte din vansinnighet
inte din meningslösa sysselsättning eller arbetsskygghet som genererar 0 till landet
Nej ingen blir väl hjälpt av tomma ord tvärtom alla blir fattigare!
redalert skrev:My Ass skrev:och jag delar med mig ofta av det lilla jag har...
Inte din grönsaks hjärna
inte din vansinnighet
Det är vänstermupparnas problem, ni vill vara solidariska men är själv bara de som tar och tar och tar, kräver av andra,har själv inget att ge förutom tomma ord och meningslösa gester.
F.I.S.T skrev:redalert skrev:My Ass skrev:och jag delar med mig ofta av det lilla jag har...
Inte din grönsaks hjärna
inte din vansinnighet
Det stämmer... ingen blir hjälpt av tomma ord... därför bör folket rösta bort Alliansen
Nej genom att ta bort de tomma ordens mästare ... säga vad man vill om politiker, men ingen svensk politiker i modern tid har lyckats lura så många att tro att de är nåt de inte är (Reinfeldt och det sk arbetarpartiet)redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:My Ass skrev:och jag delar med mig ofta av det lilla jag har...
Inte din grönsaks hjärna
inte din vansinnighet
Det stämmer... ingen blir hjälpt av tomma ord... därför bör folket rösta bort Alliansen
Genom att sätta ditt de tomma ordens mästare?
Redvictory skrev:Valfusk i ett 50 tal (M)oderata valdistrikt = Storm i ett vattenglas