Vårt Demokratiska blandekonomisamhälle kommer aldrig att vara det perfekta samhället...men är trots allt det hitintills bästa sättet att bedriva ett samhälle på.
Ett kommunistiskt samhälle är idealsamhället...jovisst,,,men bara som ideoligiskt tänkt drömscenario, där nära nog 100% av medborgerligheten anslutet anammar den ideologiska gemenskapsideen till fullo...vilket i min värld verkar vara likhetstecken med begreppet Diktatur,,, Lyckligtvis finns alltid de sk fritänkarna,,,oppositionens intilligensia,,, och framförallt den kritiskt granskande journalistiken som garanter mot denna sorts totalitära
överhöghet.
Kommunism fungerar nog bäst eller enbart i små ekonomiskt "enkla" samhällen med 1000-10000 medborgare, där det dagliga försörjningskravet innebär gemensamma uppoffringar, men knappast i en komplext ekonomisk statsbildning.
Varför röstar nu inte flertalet av den (förtryckta arbetarklassen) på Kommunistiska partiet??? Vars väljarkår inte ens ger antydan om tillhörighet på valbarometrarna???
Kanske dom delar min samhällsuppfattning? Privat arbetsköpare, som konkurrerar på marknaden, ochsamarbetar med Staten via skatteinbetalning och pensionsavsättning???
Som extraordinär upplysning vill Jag meddela att denna min textur är min alldeles egna personliga uppfattning och åsikt som varande en högst ordinär skattebetalande Verkstadsarbetare med nioårig grundskola och treårig verkstadsutbildning,,, rörande tingens ordning... Jag är trots dessa mina åsikter varken Nazist,,,Fascist eller Rasist,,,upplysningsvis till de kategoriskt extremt ytterlighetstroende Forumister vars samhällssyn samanfaller med antingen Kommunism eller den extrema Nattväktarstatens Liberala samhällsutopia.