Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Regndrottning
theward
RedCloud
Sossar-e-lata
8 posters

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 18:11

    slippa vissa människor? Om man tex vill slippa vara bland rika personer, feta personer, invandrare, gamla, små barn etc, jag för min del betalar alltid extra för att slippa småbarn när vi åker på långresor, tex Thailand, skulle aldrig åka till ett ställe som tillåter barn under 12år, vill inte ha gapande ungar runt mig på semestern, de flesta resebyråer tillhandahåller resor utan barn, detta är ok, ska man få erbjuda resor utan tex pensionärer? tjocka, ickesvenskar? NU ÄR FRÅGAN OM MAN SKA FÅ DETTA; INTE ATT JAG ANSER DET!!! LÄS DETTA VÄNTERN


    Senast ändrad av Sossar-e-lata den 2009-04-12, 18:29, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 18:17

    Åker du till Lofdalen för att chatta på ett Forum så tycker åtminstone jag att det är bortkastade pengar.

    Dina övriga herrefolks idiotier är så vämjeliga att de får stå obesvarade.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty sitter i solen

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 18:19

    20 grader på altanen och en bira, helt ok för mig....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 18:22

    Själv har jag:

    21 grader på altanen, kaffe & tårta

    reskostnad: 0
    restid: 0
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty kul för dig

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 18:25

    det är skillnad på kleti & pleti, en del reser och en del är kommunister.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 18:28

    "det är skillnad på kleti & pleti"

    jag förstår att det kan vara så i din något begränsade världsbild, själv lär jag mina ungar alla människors lika värde...

    "en del reser och en del är kommunister"

    nu ska du inte vara småaktig, jag är kommunist och resenär...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 18:55

    Det finns en historia som berättades i efterdyningarna av Tsunamin i Thailand som är ganska talande.
    Ni som följde mig på AB har hört den förrut.
    På kvällen efter flodvågen hade ett antal människor samlats på en bergskulle.
    Trötta, frusna och hungriga, en del tom skadade.
    Då kommer två backpackers, slår upp sitt tält, lagar sin mat, kryper in i tältet och äter den, släcker och sover.

    I din värld S-e-l, så antar jag att du tycker att ett sådant ego-handlande är helt ok, och helt i linje med "den starka människan" ?

    I min värld, hade jag delat med mig av min mat, hjälpt de skadade, sett till att alla hade det någorlunda bra tills gryningen och hjälpen kom.

    Varför ?

    Jo för nästa gång kan jag vara i behov av hjälp.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Skrämmande att du lär dina

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 18:56

    barn kommunismen, den vidrigaste idiologi av dem alla! värre än nazzismen!! och den förespråkar du!! jag är den förste i ledet att vilja kriminalisera kommunistiska tankar likväl som nazzistiska uttryck bestraffas!!!

    Nazzister & kommunister hör hemma i fängelse!!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Du är då för söt RC

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 18:59

    det var flertalet svenska läkare på plats som jobbade gratis dag efter dag, inte tror jag dem var kommunister, en var Charles Randqvist, de dina däremot tog en vecka på sig att skicka ett plan!!!! sosseriets inkompetens i högform!!! att du som vänstervriden tar upp sunamin är helt sjukt!!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Vet du vad kommunism är öht

    Inlägg  theward 2009-04-12, 19:01

    Sossar-e-lata skrev:barn kommunismen, den vidrigaste idiologi av dem alla! värre än nazzismen!! och den förespråkar du!! jag är den förste i ledet att vilja kriminalisera kommunistiska tankar likväl som nazzistiska uttryck bestraffas!!!

    Nazzister & kommunister hör hemma i fängelse!!

    Det kan du ju inte göra, med de grodor som hoppar ur din mun
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty kommunist ehö

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-12, 19:04

    Stalin & Lenin samt Nord Korea räcker för mig, söta gubbar & ett fint land i era ögon!

    Vidrigt
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-12, 19:05

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:barn kommunismen, den vidrigaste idiologi av dem alla! värre än nazzismen!! och den förespråkar du!! jag är den förste i ledet att vilja kriminalisera kommunistiska tankar likväl som nazzistiska uttryck bestraffas!!!

    Nazzister & kommunister hör hemma i fängelse!!

    Det kan du ju inte göra, med de grodor som hoppar ur din mun

    Jag har förstått att demokrati och friheter som åsiktsfrihet är totalt främmande för s-e-l.

    I hans värld tycks nazism råda med deras syn på elitmänniskan.


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty nu är dessa gubbar och inget annat

    Inlägg  theward 2009-04-12, 19:16

    Sossar-e-lata skrev:Stalin & Lenin samt Nord Korea räcker för mig, söta gubbar & ett fint land i era ögon!

    Vidrigt
    Skilj på ideologi och personer som styr mer eller mindre diktatoriskt.

    Ta tex regimen i iran.
    Bara för att de är osympatiska och styr landet med järnhand, betyder ju inte det, att islam är vidrigt

    Ser du skillnaden S-E-L??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-12, 19:48

    Va, finns det resebyråer, som säljer, förbjudna resor för pensionärer, barn, utländsk härkomst, vikt o.s.v?
    Har varit runt en hel del både här hemma och ute i världen, har aldrig ens tänkt på dessa kriterier S-E-L radar upp,
    Skrämmande syn på människor, förekommer verkligen det urvalet här i sverige?

    Jag trodde alla människor oavsett hade samma rätt till valfritt resmål, inte att medresenärer avgör om man håller måttet?


    Pratar S-e-L om resor endast för medelålders, blonda, blåögda utan barn,
    var känner jag igen den ideologin ifrån?


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-04-12, 19:51, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 19:50

    "jag är den förste i ledet att vilja kriminalisera kommunistiska tankar "

    exakt hur skulle det gå till hade du tänkt dig, att kriminalisera tankar ?

    "att du som vänstervriden tar upp sunamin är helt sjukt!!!"


    Jag tog bara ett exempel på hur egoism kan gestalta sig.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-12, 19:51

    Det finns en stor opinion i samhället för att kunna välja barnfria platser på flygplan, och även på tåg, genom att betala lite extra.

    Feta personer på flygplan som tar upp ett och ett halvt säte borde betala för två platser, alla påbörjade platser ska betals om fläsket hänger över tycker jag.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-12, 19:53

    Man borde kriminalisera hammaren och skäran samt bilder på che vid demonstrationer.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Hur går det med de som är...

    Inlägg  theward 2009-04-12, 19:56

    Ohlyckliga Vänstern PK skrev:Det finns en stor opinion i samhället för att kunna välja barnfria platser på flygplan, och även på tåg, genom att betala lite extra.

    Feta personer på flygplan som tar upp ett och ett halvt säte borde betala för två platser, alla påbörjade platser ska betals om fläsket hänger över tycker jag.

    Bredaxlade eller bara har en bred röv...?
    Man behöver ju inte vara fet, för att ta upp lite extra plats.

    Fast en sak är säker, att vara mer än 10-15 kilo överviktigt är direkt hälsovådligt och borde undvikas.

    Jag undrar vart världen är på väg om man inte klarar av barn??
    Antingen är folk känsliga eller så har barnuppfostran totalt havererat
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Skit till en skit

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 19:57

    "jag är den förste i ledet att vilja kriminalisera kommunistiska tankar"

    "Man borde kriminalisera hammaren och skäran samt bilder på che vid demonstrationer."


    Scheisse, Ebba Grön, tillägnad S-e-l

    Ta mina armar, ta mina fötter, ta mina ben.
    Ta våra sånger, slå med batonger, ta allt ni ser.
    Vinn, segra, försvinn. Achtung bitte.
    Jag har mina tankar, jag har mina tankar, jag har mina tankar.


    Mina tankar är vapen som slåss,
    mina tankar är vapen för oss.
    Mina tankar är det sista som ni tar.

    Ta allt det goda, ta allt det onda. Bourgeoise Scheisse.
    Inte förstått nånting, inte förstått, bara snackar och snackar...
    Det är inte som förr, ni är dom döda, vi är dom nya, ta fram det nya.
    Jag har mina tankar, jag har mina tankar, jag har mina tankar.


    Ta himmel och helvete, ta allt det röda, ta allt det gröna.
    Realisera bort våra hjärtan, indoktrinera, lobotomera.
    Inte förstått nånting, inte förstått, inte förstått.
    Jag har mina tankar, jag har mina tankar, jag har mina tankar.




    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-12, 20:01, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-12, 19:59

    På samma sätt då, som att få kraftig rabatt på reskostnaden om man hamnar för nära dig då kycklingen eller S-e-L, när man åker på semester, No
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-12, 20:02

    Ingen risk, jag brukar åka längre bort än Södertälje på semester.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Mobbning

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-12, 20:04

    Det finns en stor opinion i samhället för att kunna välja barnfria platser på flygplan, och även på tåg, genom att betala lite extra.

    Feta personer på flygplan som tar upp ett och ett halvt säte borde betala för två platser, alla påbörjade platser ska betals om fläsket hänger över tycker jag.

    Olyckliga vänstern PK






    Detta är en form av mobbning tycker jag, framför allt det sistnämnda om tjocka människor... Tjocka människor ska inte bli särbehandlade bara för att dom är tjocka.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-12, 20:06

    Här är ett exempel på problematik kring feta personer på flyplan:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article322669.ab
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-12, 20:07

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  RedCloud 2009-04-12, 20:09

    "Pratar S-e-L om resor endast för medelålders, blonda, blåögda utan barn,
    var känner jag igen den ideologin ifrån?
    "
    (martin)

    Japp korrekt iaktagelse Martin, S-e-l står för ett slags elitsamhälle där social-Darwinismen regerar.
    Survivel of the fittest....
    Neo-fascism kallas det med ett finare ord.

    En röst på Alliansen är en röst på människor med dessa vidriga åsikter.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-12, 20:11, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att... Empty Sv: Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 15:58