Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Regndrottning
MartinLindgren
F.I.S.T
RedCloud
Sossar ee lata
9 posters

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 15:26

    att jobba så lite som möjligt och njuta av annat i livet är deras melodi, Regndrottning skriver att hon inte hinner ligga på soffan för hon ahr så mycket att stå i, men inte jobbar hon inte, utan lev av lugnet och låt oss andra betala försörjningen, det är melodin för rödnäsorna här.

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden, ni vill ju höja alla utgifter i sjukvård, skola, etc etc etc, men om alla skulle jobba mindre och njuta av livet som er hur skall det räcka då?? snälla ett svar på det tack.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 15:28

    Varför tror du att det är intressant att föra debatten utifrån dina fördomar ?

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden

    Du kan ju börja betala fastighetsskatt....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 15:28

    Gud tycker om dig när du arbetar, men älskar dig när du sjunger.

    såååå enkelt är det SeeL
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 15:34

    Sossar ee lata skrev:att jobba så lite som möjligt och njuta av annat i livet är deras melodi, Regndrottning skriver att hon inte hinner ligga på soffan för hon ahr så mycket att stå i, men inte jobbar hon inte, utan lev av lugnet och låt oss andra betala försörjningen, det är melodin för rödnäsorna här.

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden, ni vill ju höja alla utgifter i sjukvård, skola, etc etc etc, men om alla skulle jobba mindre och njuta av livet som er hur skall det räcka då?? snälla ett svar på det tack.
    Och där kom en till tråd med samma innehåll Smile
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Varför skall jag betala en skatt som inte finns?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 15:41

    du är ju bra konstig, tom sosseriet vill ju inte ha fastighetsskatt! du kan väl betala skatt för att du hyr din koja i skogen om du tycker det är roligt. Kan du förklara varför man ska betala fastighetsskatt? om man köper ett hus för 3 miljoner och lånar 2,8, då äger man ju bara 200.000:-, resten "hyr" man av banken, men man får betala skatt på ett uträknat belopp som staten kom på som avser hela fastigheten, fast man inte äger den, är det rätt tycker du eller är det bara för att du är avundsjuk.
    Ps du kan ju börja jobba lite som den läraren du påstår att du är, du sitter ju här hela dagarna så du är lika mkt lärare som Red V är frisk affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 15:55

    du kan väl betala skatt för att du hyr din koja i skogen

    nu gäller ju inte fastighetsskatten hyresrätter....

    du kan ju börja jobba lite som den läraren du påstår att du är, du sitter ju här hela dagarna så du är lika mkt lärare som Red V är frisk

    nu får du faktiskt sluta sprita SeeL om du ska fortsätta skriva, i vartannat inlägg ÄR jag lärare, i vartannat påstår du att jag inte är det....

    men för att lugna din trasiga själ, ungarna är på friluftsdag, och jag chillar så gott som ensam på skolan.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 15:58

    Ja du S-ee-L, av någon anlednig gillar jag dig ändå, trots att du är korkad?

    Kanske beror på att vi alla är lika goda kålsupare när det kommer till kritan!

    Så du ligger på topp bland er högergökar och Reinfeldt gökare,sen om det är en merit eller inte då det kommer från mig, avgör du själv! Wink


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-01-21, 15:59, ändrad totalt 1 gång
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Men Red C

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 15:59

    Vi har ingen fastighetsskatt i Sverige, lika lite som vi har hyresrättsskatt, därav menade jag att vill du att jag ska betala skatt som inte finns så måste du ju vara beredd att gör det själv också, nej just det kommunister är ju så, andra kan betala men inte jag själv, glömde det.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Martin min vän

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-21, 16:00

    du är den enda av vänsternissarna här som får beröm av mig, som du skrev man kör sitt race, helt riktigt, vem vet jag kanske ringer någon dag när jag är på söder, man går ju vilse ibland Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 16:11

    Så är det S-ee-L, jag kör mitt race, så självklart kan jag inte se något fel i att du kör ditt race?

    För vem fan avgör vem som har rätt eller fel,jag tycker det är jag, du tycker det är du?

    Så från mig får du credit, trots att jag är polare med Red Cloud till skillnad mot dig, just för att du inte allierar med någon!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-21, 16:12

    Hur vill du jag skall ha det seel? Du är så snabbt att förklara att jag är en lat, tärande bidragsparasit, utan att veta mer om mig än att jag är arbetslös...

    Hur skall jag vara för att passa dina fördomar? skall jag vara en liten avundsjuk, miserabel person utan ett uns självaktning, företagsamhet och livsglädje?

    Tycker du att jag skall ligga på soffan och tycka synd om mig själv?

    Hur tycker DU att en arbetslös skall vara? Berätta....


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  theward 2010-01-21, 22:16

    Regndrottning skrev:Hur vill du jag skall ha det seel? Du är så snabbt att förklara att jag är en lat, tärande bidragsparasit, utan att veta mer om mig än att jag är arbetslös...

    Hur skall jag vara för att passa dina fördomar? skall jag vara en liten avundsjuk, miserabel person utan ett uns självaktning, företagsamhet och livsglädje?

    Tycker du att jag skall ligga på soffan och tycka synd om mig själv?

    Hur tycker DU att en arbetslös skall vara? Berätta....


    queen

    Som sagt verkar det stora problemet vara tat arbetslösa och sjuka kostar.

    Sen om man väljer att ligga på soffan hela dagarna eller söker 200 jobb i veckan..Verkar sakna betydelse

    Eller om man degar framför teven och struntar i att rehabiltera sig eller sköta om sin sjuka kropp, eller om man gör som jag..verkligen försöker hålla igång och försöker ta sig tillbaka till ett normalt liv.

    Verkar heller inte spela någon som helst roll

    Det är just det att vi kostar skattemedel... verkar det som
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  My Ass 2010-01-23, 02:10

    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:att jobba så lite som möjligt och njuta av annat i livet är deras melodi, Regndrottning skriver att hon inte hinner ligga på soffan för hon ahr så mycket att stå i, men inte jobbar hon inte, utan lev av lugnet och låt oss andra betala försörjningen, det är melodin för rödnäsorna här.

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden, ni vill ju höja alla utgifter i sjukvård, skola, etc etc etc, men om alla skulle jobba mindre och njuta av livet som er hur skall det räcka då?? snälla ett svar på det tack.
    Och där kom en till tråd med samma innehåll Smile

    Och som aldrig besvaras.

    Redvictory med sina snyltar polare klarar sig säkert, hur går det för hans barn ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Regndrottning!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-23, 02:14

    [quote = "Regndrottning"] [color = white] [b] Hur vill du jag Skall ha det Seel? Du är så Snabbt Att förklara Att jag är en lat, tärande bidragsparasit, utan att veta mer om mig en konvention om vapenhandel Jag är arbetslös ...

    Hur Skall jag vara för Att passa dina fördomar? Skall jag vara en liten Avundsjuk, miserabel person Utan ett uns självaktning, företagsamhet och Livsglädje?

    Tycker du att jag Skall Ligga på soffan och tycka synd om mig själv?

    Hur tycker du att en arbetslös Skall Vara? Berätta ....[/ b] [/ color]

     : Queen: [/ quote]

    du har nog fått lite för mycket stryk personligen, men om du är arbetslös så ska du väl inte ha sjukpenning? då ska du ha A-kassa sen soc-bidrag....eller....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  theward 2010-01-23, 08:51

    My Ass skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:att jobba så lite som möjligt och njuta av annat i livet är deras melodi, Regndrottning skriver att hon inte hinner ligga på soffan för hon ahr så mycket att stå i, men inte jobbar hon inte, utan lev av lugnet och låt oss andra betala försörjningen, det är melodin för rödnäsorna här.

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden, ni vill ju höja alla utgifter i sjukvård, skola, etc etc etc, men om alla skulle jobba mindre och njuta av livet som er hur skall det räcka då?? snälla ett svar på det tack.
    Och där kom en till tråd med samma innehåll Smile

    Och som aldrig besvaras.

    Redvictory med sina snyltar polare klarar sig säkert, hur går det för hans barn ?

    nå jävla måtta för det väl ändå vara.
    Så man är alltså snyltare om man har cancer?

    Det säger allt om hur förvridna era medvetande är

    ps ja hur går det för alla barn, vars föräldrar blir utförsäkrade?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  theward 2010-01-23, 08:53

    Sossar ee lata skrev:[quote = "Regndrottning"] [color = white] [b] Hur vill du jag Skall ha det Seel? Du är så Snabbt Att förklara Att jag är en lat, tärande bidragsparasit, utan att veta mer om mig en konvention om vapenhandel Jag är arbetslös ...

    Hur Skall jag vara för Att passa dina fördomar? Skall jag vara en liten Avundsjuk, miserabel person Utan ett uns självaktning, företagsamhet och Livsglädje?

    Tycker du att jag Skall Ligga på soffan och tycka synd om mig själv?

    Hur tycker du att en arbetslös Skall Vara? Berätta ....[/ b] [/ color]

     : Queen: [/ quote]

    du har nog fått lite för mycket stryk personligen, men om du är arbetslös så ska du väl inte ha sjukpenning? då ska du ha A-kassa sen soc-bidrag....eller....

    Hon har inte sjukpenning, det har hon aldrig påstått

    Du glömde aktivitestöd, nåt som många arbetslösa har
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  Thors 2010-01-23, 10:28

    Sossar ee lata skrev:att jobba så lite som möjligt och njuta av annat i livet är deras melodi, Regndrottning skriver att hon inte hinner ligga på soffan för hon ahr så mycket att stå i, men inte jobbar hon inte, utan lev av lugnet och låt oss andra betala försörjningen, det är melodin för rödnäsorna här.

    Så kan ni inte förklara hur pengarna ska räcka till välfärden, ni vill ju höja alla utgifter i sjukvård, skola, etc etc etc, men om alla skulle jobba mindre och njuta av livet som er hur skall det räcka då?? snälla ett svar på det tack.

    Solidaritet betyder att dela med sig serru

    2 samboende flyktingar ska få 13.000kr i månaden och få mer än lågavlönade

    Det ska gå 12 utförsäkrade på kostnaden av ett ensamt flyktingbarn

    Illegala flyktingar ska få gratis tandvård

    Etc

    Detta är solidaritet! Inte mot svenskar men för alla andra!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty SUCK!!!

    Inlägg  captaincodd 2010-01-23, 10:38

    Nu har Blåfront vaknat upp från ytterligere en natt med idel rasistiska drömmar,,,,Vakna mannen,det är en föränderlig värld d'rute.Och mycke´ med dina polare USA och EU´s hjälp med sitt "krig mot terrorismen".Börja med att lösa Palestinafrågan så är hälften vunnet.Det kan jag nästan sätta en halv lön på Wink

    Sponsored content


    Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc? Empty Sv: Hur ska pengarna räcka till välfärden om man tänker som Red C, Regndrottning etc?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 02:17