formsvackan 2009-04-28, 10:37
blueheaven skrev:Varför detta envisa försvar av en gammal kommunistbödel från latinamerika?
Se det för vad det är, ett ifrågasättande av misstänkt struntprat. Det tillhör GA´s normala beteende att kasta in egenhändigt ihopfantiserade "fakta", i syfte att misskreditera meningsmotståndare.
De beskyllningar om fullblodsrasism han framför, bör han kunna styrka på något sätt. Att kalla mig "komplett iq befriad idiot", räknas inte som någon sorts bevis.
Han påstår sig "citera direkt från Che´s mun". Detta betvivlas sannerligen, å det grövsta.
Han påstår att Che var en fullblodsrasist, och försöker styrka detta med citat från Che´s dagböcker.
För att detta ska kunna ha någon trovärdighet överhuvudtaget lär han presentera länkar till dessa dagböcker. Den länk han själv fått, bemödar han sig inte ens om att läsa och kommentera.
Jag har inte förnekat att Che kan ha haft rasistiska funderingar, även om det förefaller mig mindre troligt. Jag vet helt enkelt ingenting om detta , och det gör garanterat varken du eller GA heller.