Sniperace 2009-04-13, 21:52
cpjavel skrev: Sniperace skrev:
då är frågan, ska denne straffas för MORD eller pedofili?
MORD inser ALLA att är fel såvida man inte är duktigt mentalt efterbliven...
Me eftesom du frågar, så vorde de väl MUMMA om då denne låstes in på VERKLIG livstid som PEDOLFIL, på en psykanstalt där han drogades ner och ALDRIG släpptes istället för att sitta några år i fängelse och sedan släppas med samma sjuka drift?
Äcklet skall dömas för mord OCH pedofili OCH våldtäkt.
I min bok är han således värd NOLL. Inget existensberättigande.
Då ska han alltså enligt gällande lag vara inspårrad ca 10-12 år och sedan släppas ut med sin sjuka drift kvar?
örresten VET du att i de flesta länder läggs inte straffen i rad utan SAMTIDIGT, så at döma ett par år för pedofili får bara resultatet att dessa avtjänas satidigt som mordåren, dvs domen för pedofili blir bara ett spel för gallerierna..
Men ett inspärande på mentalsjukhus, nerdrogad kan bli ett RIKTIGT livstidsstraff, att inte komma ut bland barn med sn sjuka drift igen osv..
men du föredrar kanske att vi gör så att vi helt enkelt avlivar dem direkt, pedofiler, mördare, våldäktsmän osv, för att sedan steg för steg utöka att avliva hustrumisshandlare,skattesmitare, knarkhandlare, kommunister, nazister och oliktänkande?
änk på at en pedofil ADRIG har valt att bli detta, lika lite som du valt att bli homo eller hetero, därför ser jag VÅRD, om så för livet som det enda riktigt godtagbara alternativet.
Jag kände i min ungdom en herre i femtioårsåldern som en dag gråtande berättade för mig at han var PEDOFIL, han hade ALDRIG i sitt liv rört ett barn, men han gade känslorna och driften som han höll i schack, om du hade hört denne man berätta om sitt lidande av at veta att han hade en sjuk drift ha inte kunde bli a med, något som fick människor att äcklas öve honom, TROTS att han aldrig rörde ett barn på något otillbörligt sätt.
Denne man avslutade till slut st liv, genom att hoppa från sjunde våningen på Lillhagens sjukhus, ser du det som något han förtjänade?