Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
berralarzon
lazy
Redvictory
Corven
Dao
RedMentalCase
formsvackan
MartinLindgren
Sniperace
RedCloud
14 posters

Folkrättsprofessorn: Israel har brutit mot internationell rätt

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Folkrättsprofessorn: Israel har brutit mot internationell rätt - Sida 5 Empty Sv: Folkrättsprofessorn: Israel har brutit mot internationell rätt

Inlägg  KickTheRasist 2010-06-06, 15:22

Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "tycker du ja, men ändå visar det på en ENORM skillnad mellan Gaza och västbanken eller hur?
    "

Vilket jävla trams , du om du är inte under tungt medicinering då har du verkligen problem med att förstå och inse verkligheten eller??

En simpel frågan återigen nr 1000 ...

Vart är Gaza ??
    Vart är Västbanken ?
    Vart är Palestina ??

Vem är ockuperat ??

Och vem är ockupant ??

Sluta dumma dig för i helvette och svara någon gång!!

är det eller är det INTE skillnad på att leva i Gaza eller på västbanken?

varför går denna hjälp till Gaza och lämnar de på västbanken utan?

kan det vara för att det är i Gaza den behövs och inte på Västbanken?

Inte ens den här gången fick jag svar på frågor !!
    Varför?? är dem verkligen svåra att svara på ??

Så mycket jag vet jag har inte frågat dig om något hjälp till gaza har jag ??

Återigen :

Vart är Gaza ??
    Vart är Västbanken ?
    Vart är Palestina ??

Vem är ockuperat ??
    Och vem är ockupant ??

Jag hopas att du kommer att svara någon gång på dem Smile
    Men är väldigt tveksamt .
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Folkrättsprofessorn: Israel har brutit mot internationell rätt - Sida 5 Empty Sv: Folkrättsprofessorn: Israel har brutit mot internationell rätt

Inlägg  Sniperace 2010-06-06, 15:55

Vart är Gaza ??
    Gaza är en stad i mellanösterna, i området Palestina

Vart är Västbanken ?
    Västbanken är ett område i mellanöstern, en del av området Palestina
    [quote]
    Vart är Palestina ??
    }
    Palestina är ett område i mellanöstern, gränsande till Libanon, jordanien Israel och medelhavet

[quote]
    Vem är ockuperat ??
    delar av området palestina är ockuperat, dock ej Gaza som mer kan anses vara under belägring pga raketbeskjutning osv...

Och vem är ockupant ??
    Israel ockuperar en del av palestinskt område som inte av något land är erkänt som ett eget land, varav Gaza tillhörde egypten men som egypten avstod från efter kriget mot Israel, västbanken tillhörde Jordanien som efter kriget inte längre har anspråk på delen....

men åter till frågan, är det samma situation på Västbanken som i Gaza?
    lider de på västbanken lika stor nöd på förnödenheter och annat som de i Gaza?

är de på samma sätt förtryckta eller så?

är det någon skillnad mellan dessa som kan vara orsaken att det är skillnad?

Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-06, 15:56

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:nej, det gjorde de motvilligt.
    Det vet du absolut ingenting om.
    Sniperace skrev:och vad som rapporterats sköts inga människor från helikoptrarna, utan istället från soldater som tvingades skydda sina egna liv från en idiotmobb som hoppades på att bli martyrer.
    På vilka grunder påstår du att detta ögonvittne ljuger ?

på samma sätt kan jag fråga, på vilken grund kan du påstå att de som säger annat ljuger?
    har du särskilda bevis på vilket som är sanningen?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-06, 16:05

Sniperace skrev:på samma sätt kan jag fråga, på vilken grund kan du påstå att de som säger annat ljuger?
    Visst kan du det, men det är väl inget svar Very Happy

Jag har ingen aning om vet som far med osanning. Dock fäster jag större vikt vid vad "neutrala" observatörer kommer med.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-06, 16:10

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:på samma sätt kan jag fråga, på vilken grund kan du påstå att de som säger annat ljuger?

Jag har ingen aning om vet som far med osanning. Dock fäster jag större vikt vid vad "neutrala" observatörer kommer med.
    och där visar ju med och mer hur det kunde ske, och att detta långtifrån var israels fel,,, Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-06, 16:11

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

och där visar ju med och mer hur det kunde ske, och att detta långtifrån var israels fel,,, Very Happy
    ???
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-06, 16:18

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

???

JA, fler och fler rapporter visar på att det VAR de ombordvarande som orsakade blodsspillan, och att detta var planerat från IHH-sidan.

modiga män som skulle bli martyrer som talade om detta långt innan attacken...

så nog fan var det planerat att göra så i syfte att orsaka dödsoffer
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-06, 16:30

Sniperace skrev:JA, fler och fler rapporter visar på att det VAR de ombordvarande som orsakade blodsspillan, och att detta var planerat från IHH-sidan.
    Gör det så, eller vill du bara se det som passar dig ?

Oavsett detta är det intressant huruvida man först öppnade eld från helikoptern eller inte. Jag förstår om du inte tycker så för i din värld verkar Israel alltid ha rätt att göra som Israel vill eftersom Hamas är så hemska.

Du får ursäkta eller låta bli, jag skiter i vilket, men du framstår inte som en person som är det minsta intresserad av sanningen utan nöjer dig helt med partiska rapporter, om de kommer från rätt håll förstås.

Mord är mord, även om det är dina vänner som kramar avtryckaren !!!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-06, 16:38

Kommer det här från rätt håll? Soldaterna beskrivs ju inte som galningar som
    kom ner på båten, skjutande på allt som rörde sig och fotona lade jag in
    redan på förmiddagen.

"IHH volunteers brought a hollow in the inside photo card data in our computer, "SanDisk Memory Card Recovery" program, we try to win back the Blue Marmara Ship Photos taken in the attack occurred.After landing by helicopter to the ship were attacked with sticks and iron and activists seized the soldiers, killing or stopping their thinking is reflected in the faces of fear for their lives."

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=tr&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.hurriyet.com.tr%2Fgundem%2F14944432.asp%3Ftop%3D1
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-06, 16:51

Åh vad synd det är om de stackars israeliskaa massmördarna som - trots sin ungdon -
    tvingades borda det fredligaa fartyget från ovan. Åh vad synd det var om dessa massmördare
    som absolut inte förstår varför någon kan vilja försvara sig. Åh vilka hjältemodiga massmördare de kriminella och mordiska israelpacket har på sina lönelistor

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:32