Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Internationell Exit ger hopp åt utplundrade

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Internationell Exit ger hopp åt utplundrade Empty Internationell Exit ger hopp åt utplundrade

Inlägg  Infra 2012-05-17, 12:07

På nationell basis har vi ju Exit, organisationen som hjälper kriminella
    ut ur gängen och skinnskallar att lämna naziströrelser.

Kanske vore det läge att instifta en intereuropeisk Exitorganisation som
    kunnigt och varsamt kunde slussa ut utplundrade länder likt Grekland ut
    ur Eurosammanhanget.

Det skulle kunna var framtiden för utplundrade stackars satar som spanjorer,
    irländare, italienare och fransmän. Jag blir gärna volontär.
    Very Happy
    Infra
    Infra

Internationell Exit ger hopp åt utplundrade Empty Sv: Internationell Exit ger hopp åt utplundrade

Inlägg  Infra 2012-05-18, 20:39

Spaniens banker dömdes ut i dag och fick skräpstatus. Nu står Spanien
    på tur. The bankrun har redan startat, Här kommer inga hjälpfonder i
    världen att hjälpa ty Spanien har en långt större ekonomi än Grekland.

Det betyder slutet för euron. Vad var det för ljushuve som fick för sig
    att tillskapa skiten? Förmodligen en EU-kramare. Snacka om Björntjänst.

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Internationell Exit ger hopp åt utplundrade Empty Sv: Internationell Exit ger hopp åt utplundrade

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 20:44

Det är ett slags tripp-trapp-trull äventyr det här.
    Portugal, Spanien, Italien, Irland står på kö att gå omkull.

Idag utplånades hela 2012 års börsuppgång pga va att det är roligt i Grekland.
    Då har man ännu inte reellt gått i konkurs.

Hua den dagen ett europeiskt land kastar in den ekonomiska handduken....

Fast det värsta av allt är nog högertomtarna som förespråkat euron, de står där och ser tåget åka förbi..."vad är problemet".
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-18, 21:35

Jag tror nog att de flesta högerskribenter, undertecknad inkluderad, såhär med blicken både framåt och i backspegeln är rätt tacksamma över att ha blivit nedröstade i Eurovalet...
    Ingen kunde dock ha trott att en unionsmedlem (Grekland) kunde ha mage till att gå in i samarbetet under falska förespeglingar...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-05-18, 21:47

Vercingetorix skrev:Jag tror nog att de flesta högerskribenter, undertecknad inkluderad, såhär med blicken både framåt och i backspegeln är rätt tacksamma över att ha blivit nedröstade i Eurovalet...
    Ingen kunde dock ha trott att en unionsmedlem (Grekland) kunde ha mage till att gå in i samarbetet under falska förespeglingar...

Vilket gör det ännu mer trovärdigt att vissa av våra "magkänslor" är rätt.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-18, 22:12

Det lite tragiska i sammanhanget är att den klokaste idén skandinaviska makthavare någonsin haft gick i putten år 1523...
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-05-18, 23:45

Vercingetorix skrev:Jag tror nog att de flesta högerskribenter, undertecknad inkluderad, såhär med blicken både framåt och i backspegeln är rätt tacksamma över att ha blivit nedröstade i Eurovalet...

Vaddå högerskribenter? JAg röstade ja till euron.......... Något som jag ångrar starkt. Embarassed
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2012-05-19, 00:36

Regndrottning skrev:

Vaddå högerskribenter? JAg röstade ja till euron.......... Något som jag ångrar starkt. Embarassed

Det finns ju inget att ångra eftersom röstningen gick som den gick. Ingen skada skedd, mer än din självpåtagna skam, RD.. ;-)
    Vidare var det RC som påtalade högerskribenternas påstått ohöljda fäbless för eurosamarbetet.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-05-19, 06:32

Ber om ursäkt för felaktig uppgift. Det var Grekland som i går av Fitsch fick sitt kreditbetyg skräpklassat.
    I Spanien fick banker och regioner sänkta kreditbetyg. Men det är illa nog. Spanien står på tur. De har
    stora inre valutaproblem iaf.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 23:04