Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Internationell solidaritet, and I luv it....

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Internationell solidaritet, and I luv it.... Empty Internationell solidaritet, and I luv it....

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 10:17

27-åriga aktivisten Gustav Andersson sitter fängslad i Israel.

Han greps i söndags när han försökte hindra israelisk militär från att gripa två 12-åriga pojkar i Hebron på Västbanken.

– Jag uppfattade det som att de skulle skjuta mig, säger han på telefon från ett fängelse i Jerusalem.
    På en film som publicerats på Youtube syns israelisk militär föra bort två unga pojkar medan en upprörd folksamling protesterar.
    När Gustav Andersson, 27, försöker gå emellan motas han bort av en soldat och förs sedan iväg i en polisbil.
    Enligt de israeliska myndigheterna hade Gustav försökt attackera en av soldaterna – något Gustav Andersson förnekar.
    – Bosättare attackerade tre pojkar – då kom soldaterna. Men de grep inte bosättarna, utan två av pojkarna. Jag gick emellan men attackerade ingen. Det är väldigt tydligt på filmen, säger Gustav Andersson när Aftonbladet når honom på telefon inifrån fängelset.

Enligt Gustav Andersson fördes han till en militärbas i närheten.

– Där slår soldaterna med pipan i bröstet på mig samtidigt som de mantlar sina vapen. Jag uppfattade det som att de skulle skjuta mig. Sedan sätter de på mig handfängsel och ögonbindel och jag får vänta i en halvtimma innan polisen hämtar mig, säger han.
    ”Vi är mänskliga sköldar”

Gustav Andersson hade varit på Västbanken i drygt två månader när händelsen inträffade.

Han är på plats via organisationen IMS, International Solidarity Movement, som hävdar att de via icke-våldsmetoder på olika sätt försöka störa, hindra och bekämpa den israeliska ockupationen av palestinska områden på Västbanken.

Israeliska myndigheter ifrågasätter dock organisationen och menar att den har band till Hamas.

– Jag är här som människorättsaktivist, vi följer bland annat barn till och från skolan i Hebron. Vi är mänskliga sköldar i alla lägen där palestinier är i fara och kan utsättas för våld av bosättare eller militärer, säger Gustav Andersson.
    Flera aktivister har skadats

De senaste tio åren har flera ISM-aktivister skadats av israelisk militär i området.

Flera har också dödats.

2009 sköts den amerikanska aktivisten Tristan Anderson i huvudet i samband med demonstrationer på Västbanken. I april dödades den italienska aktivisten Vittorio Arrigoni av en palestinsk terrorgrupp.

---------------------------------------------------------------------------------

Man kan ju bara föreställa sig hur terrorstaten Israel skulle agera utan vittnen. Vad tror ni ?

Övervåld från terrorstatens Israels dresserade bödlar "enda demokratin i regionen"
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Internationell solidaritet, and I luv it.... Empty Gäsp

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 10:42

Du är sent ute. Infra har redan tagit upp detta. Sleep
    RedCloud
    RedCloud

Internationell solidaritet, and I luv it.... Empty Sv: Internationell solidaritet, and I luv it....

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 10:44

Secrist skrev:Du är sent ute. Infra har redan tagit upp detta. Sleep

Att visa på terrorstaten ISraels våldsamheter kan aldrig tas upp för många gånger....

Vad tycker du själv om att IDF arresterar 12-åringar som blivit utsatta för våld från bosättare ?
    Secrist
    Secrist

Internationell solidaritet, and I luv it.... Empty Sv: Internationell solidaritet, and I luv it....

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 10:46

RedCloud skrev:

Att visa på terrorstaten ISraels våldsamheter kan aldrig tas upp för många gånger....

Vad tycker du själv om att IDF arresterar 12-åringar som blivit utsatta för våld från bosättare ?

Svårt att veta eftersom det inte framgår vad pojkarna gjort. Du och Infra har för övrigt två helt olika påståenden. Lite humor i det.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 10:54

Svårt att veta eftersom det inte framgår vad pojkarna gjort.

Artikeln säger att bosättare bråkade med dom, men fascistsoldaterna tog bosättarnas parti och grep pojkarna.

Du och Infra har för övrigt två helt olika påståenden. Lite humor i det.

Jag har bara artikeln och videon att gå på.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 10:56

RedCloud skrev:
    Svårt att veta eftersom det inte framgår vad pojkarna gjort.

Artikeln säger att bosättare bråkade med dom, men fascistsoldaterna tog bosättarnas parti och grep pojkarna.

Du och Infra har för övrigt två helt olika påståenden. Lite humor i det.

Jag har bara artikeln och videon att gå på.

Du får väl ta upp det med Infra eftersom hans version helt annorlunda. Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 11:00

Du får väl ta upp det med Infra eftersom hans version helt annorlunda

Varför då ?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 11:06

RedCloud skrev:
    Du får väl ta upp det med Infra eftersom hans version helt annorlunda

Varför då ?

Någon av er har ju uppenbarligen fel. Lite småkul faktiskt. Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 11:07

Någon av er har ju uppenbarligen fel. Lite småkul faktiskt.

Lite roar smått sa min mormor. Du är ju inte större än så.....
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 11:08

RedCloud skrev:
    Någon av er har ju uppenbarligen fel. Lite småkul faktiskt.

Lite roar smått sa min mormor. Du är ju inte större än så.....

Känns det jobbigt? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 11:11

Känns det jobbigt?

Inte det minsta rassepajas.

Jag ansvarar för det jag skriver, och jag förmodar att Infra ansvarar för vad han skriver.

Enda skillnaden är att han skriver att killarna kastade sten på en stridsvagn.

Jag förstår att du gärna vill ägna dig åt pseudodebatter när du får pisk i princip varje tråd du hamnar i.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-05-02, 11:12

RedCloud skrev:

Hur & var är Israel terrorstämplat? Källa tack. Och inte dina egna åsikter.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-02, 11:13

RedCloud skrev:
    Känns det jobbigt?

Inte det minsta rassepajas.

Jag ansvarar för det jag skriver, och jag förmodar att Infra ansvarar för vad han skriver.

Enda skillnaden är att han skriver att killarna kastade sten på en stridsvagn.

Jag förstår att du gärna vill ägna dig åt pseudodebatter när du får pisk i princip varje tråd du hamnar i.

He, he..om du vill tro det så har jag inte hjärta att krossa dina illusioner. Snällt va? Cool
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-02, 11:14

Och inte dina egna åsikter.

[fniss]
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-05-02, 11:43

Som en direkt följd av kommunistiskt förtryck har tiotals miljoner människor i världen, många av dem i våra nära grannländer, mördats, svultit ihjäl eller blivit bestulna på sin frihet. De sista kommunistiska ockupationstrupperna lämnade våra grannländer Estland, Lettland, Litauen, Polen och östra Tyskland så nyligen som 1994. Fler än en miljard människor tvingas fortfarande leva utan grundläggande mänskliga fri- och rättigheter under kommunistiskt förtryck i länder som Kuba, Kina, Vietnam, Nordkorea och Tibet.

Trots detta är fortfarande inte kommunismens brott mot mänskligheten allmänt kända i vårt land. En Demoskopundersökning från våren 2007 visar tex att 95 % av svenska skolungdomar känner till Förintelsen -samtidigt som 90% inte känner till de kommunistiska slavarbets- och koncentrationslägren.

Webplatsen Om Kommunismen är en informationsresurs om kommunismens brott mot mänskligheten. Här finner du personliga berättelser av människor som drabbats av kommunistiskt förtryck, samt historiska artiklar och fakta om kommunismen som ideologi och praktik, författade av ledande auktoriteter på området.

Om Kommunismen utges av UOK -Föreningen för upplysning om kommunismen, en partipolitiskt oberoende förening med breda samarbeten både i Sverige och utomlands.

UOK utger även böcker och rapporter samt arrangerar föreläsningar, seminarier och utställningar.

affraid

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:38