Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
fredrik rahm70
Susz X
6 posters

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 17:29



    Sverige får internationell kritik:
    En ensam åklagare, en polisman och en ekonom på deltid -
    och en utredning som förgrenar sig över åtta länder och innehåller miljontals dokument.
    Sverige får nu internationell kritik för de små resurser som avsatts för att utreda mutmisstankarna.


    http://svt.se/2.112190/1.1586662/han_ar_kritisk_mot_bristande_resurser_for_mututredare?lid=puff_1587759&lpos=extra_0

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Ondskamutor
    "Åklagare uppmuntras att !Ta det försiktigt- inte gräva för djupt"
    av ministrar i dagens regering..
    (Bilden har mig veterligen inget samband med övrig text)


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-10, 22:22, ändrad totalt 2 gånger
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 17:32

    chockad ??


    då hela socialdemokratiska myndighets sverige drivs av Mutor och klappa varandras ryggar.. vill du ha ett tilstånd ..Muta..vill du snabba på tillstånd muta..vill du veta i förtid om kontroll...muta... osv..vem blir chockad??

    du kan fråga vilken småföretagare eller krögare du vill alla säger nog samma sak..

    ps suszx du stavar tamefan sämre än mig när du inte klipper och klistrar som du alltid gör..
    lol!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 20:53

    Nix- jag är inte chockad..detta är väl orsaken till att även dagens politiker inte tagit tag i saken
    - har verkligen mailat Reinfeldt personligen..Även svenska fred trycker på..och har så gjort
    i många år- även förra året!
    Inte sjutton kan dagens makthavare frånsäga sig sitt ansvar med motivationen "att det alltid varit så"
    Jävla fjanteri- det ÄR så- IDAG! TROTS deras vetskap!
    Inte vet jag vad det förekommer mer för mutor och korruption..
    i dagens politik..Vad jag däremot vet är att någon rakhet existerar icke!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 20:56

    Susz X skrev:
    Nix- jag är inte chockad..detta är väl orsaken till att även dagens politiker inte tagit tag i saken
    - har verkligen mailat Reinfeldt personligen..Även svenska fred trycker på..och har så gjort
    i många år- även förra året!
    Inte sjutton kan dagens makthavare frånsäga sig sitt ansvar med motivationen "att det alltid varit så"
    Jävla fjanteri- det ÄR så- IDAG! TROTS deras vetskap!
    Inte vet jag vad det förekommer mer för mutor och korruption..
    i dagens politik..Vad jag däremot vet är att någon rakhet existerar icke!

    öhh maila kalla fakta eller dokument innefrån ist.. fast du är väl ganska ÖKÄND i dessa kretsarna ??

    koko bäng??=)=)

    och nej suszx jag kallar dej Inte dum, du har bara lite otur när du....tänker=)
    king
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 21:55





    Vart gick pengarna- VEM bär ansvaret?Se Slutstriden:
    här finns oxå tidigare program ang JAS mutor/korruption..
    http://svtplay.se/v/1590067/uppdrag_granskning/del_22_av_22

    Svenska exportföretag använder korruption/ mutor..
    Van der Kvast vet hur det går till...är en av de saker som belyses i ovanstående program...
    Beskriver även problemen i luckor i lagen mm..
    Och- de få anställda...med andra ord:
    knappa resurser!
    För jävligt! Är detta rimligt?
    VARFÖR tas inte denna brottslighet på allvar????


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-10, 22:09, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  formsvackan 2009-06-10, 22:08

    Susz X skrev:
    Sverige får internationell kritik:
    En ensam åklagare, en polisman och en ekonom på deltid -
    och en utredning som förgrenar sig över åtta länder och innehåller miljontals dokument.
    Sverige får nu internationell kritik för de små resurser som avsatts för att utreda mutmisstankarna.
    Vilka krafter tror du vill att utredningen inte leder någonstans ?

    DE SMÅ RESURSERNA har inte varit Christer van der Kwasts enda problem. Han har också utsatts för indirekta påtryckningar om att ta det försiktigt.
    Varifrån påtryckningar kommit vill han inte avslöja.
    - Det vill jag inte gå in på. Jag vill inte uttala mig mer än så. Inom ramen för den utredning som har förekommit så finns det personer som uttryckt åsikten, säger överåklagare Christer van der Kwast.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  formsvackan 2009-06-10, 22:13

    fredrik rahm (namnnappad) skrev:då hela socialdemokratiska myndighets sverige drivs av Mutor och klappa varandras ryggar.. vill du ha ett tilstånd ..Muta..vill du snabba på tillstånd muta..vill du veta i förtid om kontroll...muta... osv..vem blir chockad??
    Vill du med detta påstå att svenska socialdemokrater kontrollerar BAE och/eller resten av världens enorma vapenindustri ?

    Även om Sveriges försvarsindustriminister alltid har, och har haft sitt finger med i spelet finns de stora aktörerna på annat håll. Följ pengarna ....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 22:16

    formsvackan skrev:
    Susz X skrev:
    Sverige får internationell kritik:
    En ensam åklagare, en polisman och en ekonom på deltid -
    och en utredning som förgrenar sig över åtta länder och innehåller miljontals dokument.
    Sverige får nu internationell kritik för de små resurser som avsatts för att utreda mutmisstankarna.



    Vilka krafter tror du vill att utredningen inte leder någonstans ?

    DE SMÅ RESURSERNA har inte varit Christer van der Kwasts enda problem. Han har också utsatts för indirekta påtryckningar om att ta det försiktigt.
    Varifrån påtryckningar kommit vill han inte avslöja.
    - Det vill jag inte gå in på. Jag vill inte uttala mig mer än så. Inom ramen för den utredning som har förekommit så finns det personer som uttryckt åsikten, säger överåklagare Christer van der Kwast.
    Synliggörande diskussion är nödvändig...på alla plan..hjälp gärna till nu att sprida detta- massmedia i övrigt verkar inte har ryggraden för det- kan jag förstå..på sitt sätt.
    Fler bra länkar finns här:
    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/jas-sista-striden-mutor-och-korruption-tack-ug-t1567.htm


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-10, 22:20, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-10, 22:17

    Susz X skrev:

    Sverige får internationell kritik:
    En ensam åklagare, en polisman och en ekonom på deltid -
    och en utredning som förgrenar sig över åtta länder och innehåller miljontals dokument.
    Sverige får nu internationell kritik för de små resurser som avsatts för att utreda mutmisstankarna.


    http://svt.se/2.112190/1.1586662/han_ar_kritisk_mot_bristande_resurser_for_mututredare?lid=puff_1587759&lpos=extra_0

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Ondskamutor
    "Åklagare uppmuntras att !Ta det försiktigt- inte gräva för djupt"
    av ministrar i dagens regering..


    Sorry Susz!


    Men varför lägger du en bild på 9/11 i detta sammanhang
    En blatte som frågar


    Wink

    MVH

    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 22:19

    Bilden har ingen koppling till övriga inlägg..
    (Det är iaf inte min avsikt- men vem faan vet?)
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-10, 22:20

    Susz X skrev:Bilden har ingen koppling till övriga inlägg..
    (Det är iaf inte min avsikt- men vem faan vet?)


    OK ..
    Wink
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  formsvackan 2009-06-10, 22:24

    Susz X skrev:Bilden har ingen koppling till övriga inlägg..
    (Det är iaf inte min avsikt- men vem faan vet?)
    Krigsindustrin gynnades i alla fall enormt av denna händelse.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 22:28

    formsvackan skrev:
    fredrik rahm (namnnappad) skrev:då hela socialdemokratiska myndighets sverige drivs av Mutor och klappa varandras ryggar.. vill du ha ett tilstånd ..Muta..vill du snabba på tillstånd muta..vill du veta i förtid om kontroll...muta... osv..vem blir chockad??
    Vill du med detta påstå att svenska socialdemokrater kontrollerar BAE och/eller resten av världens enorma vapenindustri ?

    Även om Sveriges försvarsindustriminister alltid har, och har haft sitt finger med i spelet finns de stora aktörerna på annat håll. Följ pengarna ....

    Om du nu är småföretagare som du påstår torde myndighets mutor INTE vara ngt nytt för dig..

    mina år i Krogbranschen lärde mej snabbt att det var Praxis och standard med mutor och "tillstånds" utpressning för att huvudtaget kunna ha företaget ..

    ps alla mutor betalas in med svarta pengar ergo blir man tvungen att dra in svart



    Senast ändrad av fredrik rahm (namnnappad) den 2009-06-10, 22:51, ändrad totalt 2 gånger
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-10, 22:31

    formsvackan skrev:
    Susz X skrev:Bilden har ingen koppling till övriga inlägg..
    (Det är iaf inte min avsikt- men vem faan vet?)
    Krigsindustrin gynnades i alla fall enormt av denna händelse.


    Jag tror att detta händelse som 9/11 har handlat om
    USA-s korruption och acceptans av Israels 60 års långa
    förtryck av ursprungs befolkingen .


    Men vem vet de säger "Usamma Bin Laden ", det kan vara "W. Bush"
    som spelade fake cards ...


    Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 22:51




    När det är så här med JAS- hur är det då med vapen? Av vilken anledning skulle det vara annorlunda ?
    Hur är det med krig egentligen? Kan ägarna av vapentillverkning/krigsmaterieltillverkning göra vad som helst
    för att sälja sina produkter?
    I enlighet med UD s program ser jag han som tjänar pengarna
    rycka på axlarna när anställda testfygare störtar/ dör...

    (Svar KTR: tror inte att Busch hade den hjärnan vännen- han var nog inte medveten om verkligheten här,,inget nytt att missbrukare utnyttjas ...
    men kanske pentagon..hade full koll..plus en del fler..vem har sagt att ingen i Sverige visste? Vi har ju vapentillverkning här- och vi exporterade till krigen- trots bestämmelser att så ej får ske..?)


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-10, 22:59, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-10, 22:58

    Susz X skrev:

    När det är så här med JAS- hur är det då med vapen? Av vilken anledning skulle det vara annorlunda ?
    Hur är det med krig egentligen? Kan ägarna av vapentillverkning/krigsmaterieltillverkning göra vad som helst
    för att sälja sina produkter?
    I enlighet med UD s program ser jag han som tjänar pengarna
    rycka på axlarna när anställda testfygare störtar/ dör...



    Ursäkta Susz men texten visar att
    det pågår flera mutter och utredningar för det samma i JAS case ..
    Men det är ingen som har bevisats så..
    betyder det inte egentligen att du flammar i mörket??


    MVH

    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 23:01


    LYSSNA på programmen...och tja- jag svamlar väl..men det gör väl inget? cat
    Men saab har inte tillsatt någon oberoende internutredning....fast de borde..ooo vad konstigt.. Rolling Eyes


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-10, 23:03, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-10, 23:02

    Susz X skrev:
    LYSSNA på programmen...och tja- jag svamlar väl..men det gör väl inget? cat


    Ok checkar läget!!


    MVH
    //KTR
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-10, 23:04

    Susz X skrev:
    LYSSNA på programmen...och tja- jag svamlar väl..men det gör väl inget? cat

    nej då jag tror dom flesta på forumet är vana med ditt svammel suszx.

    Men måste du starta en ny tråd så fort en tanke eller icke tanke poppar upp din skalle??=)


    (jag kallar dej ej dum suszx, du har bara lite otur när du tänker) king
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 23:12

    KickTheRasist skrev:
    Susz X skrev:
    LYSSNA på programmen...och tja- jag svamlar väl..men det gör väl inget? cat



    Ok checkar läget!!
    Oki- bra länka att utforska nogar:
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232

    Bakgrund:
    Se reportagen om JAS-affären i "Öppet arkiv"

    http://svtplay.se/v/1423726/oppet_arkiv/hela_programmet__jas_-_de_hemliga_avtalen?

    UG special, Allt om JAS:
    http://svt.se/2.101057/jas?lid=puff_1587703&lpos=extra_2

    Nu är SLUTSTRIDEN publicerad på webben! Sista programmet!

    Vart gick pengarna- VEM bär ansvaret?Se Slutstriden:


    http://svtplay.se/v/1590067/uppdrag_granskning/del_22_av_22


    MVH
    //KTR
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-10, 23:53

    Jag instämmer till fullo in i Erikssons ord och mening i slutet av programmet.
    Ett starkt reportage som borde få Sveriges politiker att tillsätta en oberoende mutkommission som utreder- med bred kompetens..
    Såväl i JAS- utredningen som framöver i annat som kan handla om mutor /korruption.
    Värsta är att Jasen även fick statligt stöd- alltså handlar detta även om våra skattepengar. Och vem fasen har förtroende för ledningen om de väljer att se mellan fingrarna när det handlar om sådant att en hel stat dras in????
    Tamefaan inte jag iaf!
    Sker inte detta har jag inget förtroende alls ..ej heller om de köper sig fria i England och Sveriges regering väljer att inte gå vidare!!!!


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-11, 00:27, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-11, 00:00

    Uppdrag granskning välkomnar tips om någon vet mer...!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-11, 01:19

    Varför skriver media så här? Överskriften stämmer inte alls- och de borde väl för f..n synliggöra bristen på vilja att
    tillsätta en ordentlig utredning? ICKE! Är det mutor som hägrar även här..stod likadant i BT- som är moderat media..liknande artiklel även i borås tidning:


    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5364215.ab
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3043649.svd

    Vi ljuuger så bra..några exempel till på det..
    http://svt.se/2.101054/ug_special?lid=puff_1364697&lpos=lasMer
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Susz X 2009-06-12, 15:40

    Har fler reflektioner- efter att ha granskat och testat Media.
    Vad i jisse namn håller ab på med?
    I ovanstående artikel ljuger de rätt ut- och utelämnar att Sverige fått kritik för otillräcklig tillsättning av kompetenta utredare..
    Känner inte igen dem - allt tas ju bort- i de öppna mediadiskussionerna!!!
    Varenda inlägg som nämner vapen/ muto/ korruption!.. Mycket annat oxå..om nazism, andra partier än dem ni skrivit om..etc... Har mailat dessa fler gånger och frågat var jag ska vända mig för att få svar- även frågat vad borttagaren av inläggen heter. Får inget svar alls! Så var det inte förut.. Åsså gör AB reklam för värvning till armen- får man göra så? Varför - har du en aning?

    Kollade på chefen för snack- där hade någon skrivit att en firma från VARBERG skötte översikten av inlägg i diskussioner- men va fasen- det finns ju ingen yttrandefrihet här längre!!!
    Och den ene chefredaktören går inte att nå!
    Vad händer???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-12, 16:04

    suszx har inte du en eller flera bloggar du kan skriva av dig i??

    eller tror du detta forumet är din personliga blogg eftersom du startar tråd efter tråd ingen utom du skriver i så fort en "tanke?? " dyker upp i din skalle??

    skumt nog slutar ju alla dina trådar i att alla är nazister på ena eller andra sättet...och även alla som ej helhjärtat håller med dig i dina förvirrade teorier som byter ämne snabbare än man byter strumpor, är nazister och liknande
    king Very Happy

    Sponsored content


    DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik... Empty Sv: DÅLIGT SVÄRJE! Internationell kritik...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:26