Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
theward
fredrik rahm70
6 posters

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag.

fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag.

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-23, 12:00

LAGBROTT. Ludvikas kommunalråd Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag.

Nu kräver kommunens revisorer att kommunalrådet inte beviljas ansvarsfrihet, skriver Dalarnas tidningar.

Bakgrunden är följande:
    I början av 2008 ordnade kommunalrådet Maria Pettersson så att Sunnansjö Taxi & Buss AB fick låna 1,5 miljoner kronor av kommunen.
    - Hon har inte rätt att ta sådana beslut. Det strider mot den kommunala kompetensen. Kommunen kan inte låna ut pengar till privata företag, säger Magnus Larsson vid revisionsföretaget KPMG som kommunen anlitat.

När kommunens revisorer sedan satte sig för att granska kommunens räkenskaper för 2008 framkom fler märkligheter, enligt tidningen. Kommunen hade försökt att mörka lånehistorien.

- När vi granskade årsredovisningen med kommunens tillgångar, skulder och fordringar fanns det inte en rad om denna fordran. En väldigt otrevlig upptäckt, säger Magnus Larsson.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty Helt galet givetvis

Inlägg  theward 2009-05-23, 12:06

Har liknande exempel våran kommun, fast denne "jöns" fick ansvarsfrihet av en korrupt kommunledning.

jupp de är sossar de med Wink

ps jag undra bara om du skriver detta för att det är en sosse, är du lika intresserad att skriva om det varit en alliansare istället??
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty Sv: Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag.

Inlägg  Blåfront 2009-05-23, 12:18

Men jag kommer rösta på sossar i alla fall!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty Sv: Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag.

Inlägg  blueheaven 2009-05-23, 12:38

theward skrev:Har liknande exempel våran kommun, fast denne "jöns" fick ansvarsfrihet av en korrupt kommunledning.

ps jag undra bara om du skriver detta för att det är en sosse, är du lika intresserad att skriva om det varit en alliansare istället??

Det är nog betydligt svårare att finna några sådana exempel tror du inte theward? Rolling Eyes
    theward
    theward

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty och vad tror du det beror på isåfall??

Inlägg  theward 2009-05-23, 13:34

blueheaven skrev:
    theward skrev:Har liknande exempel våran kommun, fast denne "jöns" fick ansvarsfrihet av en korrupt kommunledning.

Det är nog betydligt svårare att finna några sådana exempel tror du inte theward? Rolling Eyes

Majoriteten av kommunerna är sossestyrda där är svaret Wink ´

Svårt att fuska om man ej har möjligheten sas
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-23, 13:38

Sosse och blå folk politiker i allmänhet tror jag VI gör som vi vill.
    Filipa säljer ut TÄBY till under pris.
    sossar lånar pengar till privata firmor

MAKTMISSBRUK HETER DET
    Alla politiker skulle behövas synas under mup.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-23, 13:59

Ja du The Ward, din kappa svajar fram och tillbaks med vinden, hej vilt som en flagga i storm!

Lojalitet är något du borde läsa på om, i med och motgång, men så klart du är ju så djävla hård och rättvis enligt din egen utsaga,

Själv tycker jag du allt oftare låter som ett skämt, en osäker person som inte vet var han står,

En som lutar sig mot det som är bäst för dagen!

Om alla vände kappan efter vinden som du gör skulle det bli kaos!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-23, 20:49

x-medborgare skrev:Sosse och blå folk politiker i allmänhet tror jag VI gör som vi vill.
    Filipa säljer ut TÄBY till under pris.
    sossar lånar pengar till privata firmor

MAKTMISSBRUK HETER DET
    Alla politiker skulle behövas synas under mup.

Sålde ut Täby till underpris?
    Hur vet du att det inte var rätt pris?
    Sedan heter det nog att politiker skall synas under LUPP!
    theward
    theward

Maria Pettersson (s) anklagas för att ha brutit mot lagen när hon på eget bevåg lånade ut 1,5 miljoner kronor till ett företag. Empty ärligt talat vad snackar du om??

Inlägg  theward 2009-05-23, 22:57

martin7lindgren skrev:Ja du The Ward, din kappa svajar fram och tillbaks med vinden, hej vilt som en flagga i storm!

Lojalitet är något du borde läsa på om, i med och motgång, men så klart du är ju så djävla hård och rättvis enligt din egen utsaga,

Själv tycker jag du allt oftare låter som ett skämt, en osäker person som inte vet var han står,

En som lutar sig mot det som är bäst för dagen!

Om alla vände kappan efter vinden som du gör skulle det bli kaos!

Jag är mer vidsynt än du någonsin blir.. du ser ju att allt i gott eller ont, svart eller vitt.

Vem som är skämt eller inte, det låter jag andra få bedömma Smile

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:07