Nu var det tydligen inte så noga med pengar till vård, skola och omsorg. Då kan Miljöpartiet bränna skattebetalarnas pengar för att tillfredsställa sin egen uppblåsta självbild.
För närvarande betalar skattebetalarna fyra miljoner kronor om dagen för att stärka Miljöpartiets ego.
Det är ren och skär galenskap.
Efter valet gjorde Socialdemokraterna och Miljöpartiet upp om stommen för den nya regeringens politik. En punkt gällde Förbifart Stockholm, kringleden som gör att trafiken ska slippa åka in i Stockholm om den inte ska dit.
Trots att S-ledaren Stefan Löfven under valrörelsen upprepat att Förbifarten ska byggas var de båda partierna överens om att Stockholms läns landsting och Stockholms stad skulle få en ny chans att förhandla om finansieringen av bygget. Det ska till 80 procent betalas av trängselskatter vid infarterna till Stockholm.
Varken landstinget eller kommunen hade visserligen framfört något önskemål i den riktningen. Men en önskan om omförhandling skulle ju rent teoretiskt kunna komma och för denna eventualitet skapade de båda regeringspartierna utrymme.
Hela projektet lades i malpåse till 1 maj nästa år. Då skulle byggnationen återupptas - om ingen ny uppgörelse om finansiering fanns
Trafikverket har räknat ut att förseningen kostar fyra miljoner kronor om dagen. Återupptas det i maj är den totala kostnaden för förseningen över 700 miljoner kronor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19899525.ab
För närvarande betalar skattebetalarna fyra miljoner kronor om dagen för att stärka Miljöpartiets ego.
Det är ren och skär galenskap.
Efter valet gjorde Socialdemokraterna och Miljöpartiet upp om stommen för den nya regeringens politik. En punkt gällde Förbifart Stockholm, kringleden som gör att trafiken ska slippa åka in i Stockholm om den inte ska dit.
Trots att S-ledaren Stefan Löfven under valrörelsen upprepat att Förbifarten ska byggas var de båda partierna överens om att Stockholms läns landsting och Stockholms stad skulle få en ny chans att förhandla om finansieringen av bygget. Det ska till 80 procent betalas av trängselskatter vid infarterna till Stockholm.
Varken landstinget eller kommunen hade visserligen framfört något önskemål i den riktningen. Men en önskan om omförhandling skulle ju rent teoretiskt kunna komma och för denna eventualitet skapade de båda regeringspartierna utrymme.
Hela projektet lades i malpåse till 1 maj nästa år. Då skulle byggnationen återupptas - om ingen ny uppgörelse om finansiering fanns
Trafikverket har räknat ut att förseningen kostar fyra miljoner kronor om dagen. Återupptas det i maj är den totala kostnaden för förseningen över 700 miljoner kronor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19899525.ab