Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
x-medborgare
Sniperace
marxisten
fingubben
Sossar ee lata
captaincodd
Dao
formsvackan
RedMentalCase
MartinLindgren
F.I.S.T
DMustaine
RedCloud
Kakmonstret
18 posters

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 4 Empty Sv: "Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Inlägg  Dao 2010-06-02, 17:27

RedMentalCase skrev:Gränsen till Gaza är nu öppen, DET ANDRA LANDET SOM SATT GAZA I BLOCKAD har öppnat sin gräns nu.

Så vad väntar ni på vänstermuppar, åk dit och stöd hamas eller nåt, gränsen är öppen.

Put your mouth where your money is ( om ni har nåra)

Eller det är som vi misstänker, det handlar bara om att hata mellanösterns demokrati, Israel.

Ert hat bara tar kål på er själva, lärde ni er inget när ni stod på fel sida förut ?

Du har gett upp att försöka argumentera för ditt stöd för terrorism, va?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 4 Empty Sv: "Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Inlägg  lazy 2010-06-02, 18:36

Undrar varför Hamas säger nej till lasten? Väntar på uppdateringar.

"IDF's COGAT: Hamas is not allowing flotilla's humanitarian aid through the Kerem Shalom Crossing in Gaza.
    about 1 hour ago via web"
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-02, 18:40

lazy skrev:Undrar varför Hamas säger nej till lasten? Väntar på uppdateringar.

"IDF's COGAT: Hamas is not allowing flotilla's humanitarian aid through the Kerem Shalom Crossing in Gaza.

Det får du ta upp med Sniper! Enligt honom har Hamas inget att säga till om de leveranser som kommer från Israel...
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-06-02, 18:42

Lazy, jag noterar att du inte försvarar det Israel har gjort.

Det tycker jag att du ska ha stor cred för!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-02, 19:27

Corven skrev:Lazy, jag noterar att du inte försvarar det Israel har gjort.

Det tycker jag att du ska ha stor cred för!

Nja, det är snarare så att jag har ägnat de här dagarna åt att samla info och
    jag är i nuläget helt övertygad om att soldaterna blev attackerade när de
    bordade fartyget vilket inte är förvånande med tanke på att det var den båt
    som medlemmar från IHH befann sig på, det som är väldigt ledsamt är att Israel
    gick rakt i fällan och att allt blev mycket värre än ngn hade kunnat ana.

Jag tror inte de svenskar som åkte med visste om vad för slags organisation IHH
    är men en tog i.a.f varning från början och backade ur, Diakonias Bo Forsberg.

"Fredsaktivisterna" från Free Gaza ser väl också väldigt fredliga ut, här i
    sällskap med al Aksa Martyrs Brigade, även det en terrorgrupp.

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 4 Freegazav

Uploaded with ImageShack.us
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 19:35

Dao skrev:
    lazy skrev:Undrar varför Hamas säger nej till lasten? Väntar på uppdateringar.

Det får du ta upp med Sniper! Enligt honom har Hamas inget att säga till om de leveranser som kommer från Israel...

det är väl så att eftersom de inte får kontrollen så kommer de agera MOT hjälpsändningen om de inte får den, ganska enkelt eller hur?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 19:38

ATT soldaterna blev attackerade har väl ingen protesterat emot? Det som diskuteras är väl egentligen de ombordvarandes rätt att försvara sig.

Dom israeliska soldaterna skulle inte ha varit ombord överhuvudtaget.

Som Wolfgang Hansson skrev redan innan det hände, hur Israel än gör, så kommer dom förlora. Tyvärr så förlorade dom långt mycket mer än någon kunde ana, genom sitt huvudlösa beslut att borda fartygen så som man gjorde.

Det är ju inte direkt populärt hemma i Israel heller vad jag har förstått. Och tydligen inte ens beslutat enligt deras egna regler heller.

Om vi bortser från de rent fysiska skador och dödsfallen, så har väl den allra största skadan drabbat Israel själva.

Det goda som kommit ur det är att Egypten öppnat sin passage till Gaza, hur länge den får vara öppen återstår väl att se.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-02, 19:45

Det måste ju vara svårt även för Lazy att stödja Israels dödande av oskyldiga obeväpnade hjälparbetare?
    Så vad det skulle vara för storhet i det, vet inte jag?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 19:47

Varför skulle man inte ge Lazy cred för det? Andra höger som inte försvarat Israel i den här saken har ju fått cred.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-02, 19:53

Ja så kan man ju också se på det Corven,credit till alla som inte stödjer mördande på internationellt vatten!

Eller menar du att Lazy ska ha mer credit än andra för något så självklart som protestera mot Israelernas dödande av oskyldiga fredarbetare?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 19:59

man kan ju läsa lite om vilka IHH är på wiki...

det verkar INTE vara nåra mjuka gossar....
    http://en.wikipedia.org/wiki/IHH_%28%C4%B0nsani_Yard%C4%B1m_Vakf%C4%B1%29

det var DESSA som stod för våldet och orsakade dödandet
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 20:08

Dödandet orsakades av de som tog beslutet att borda skeppen.

Att IHH inte är nån vidare trevlig organisation har inget med saken att göra.

Utan bordningsbeslutet hade ingen dödats.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 20:20

Corven skrev:Dödandet orsakades av de som tog beslutet att borda skeppen.

Att IHH inte är nån vidare trevlig organisation har inget med saken att göra.

Utan bordningsbeslutet hade ingen dödats.

det kan man ju bråka om om man vill, men hade inte HAMAZ skickat raketer och attackerat Israel skulle inte blockaden finnas, och dessa transporter varit onödiga eller hur.

men nu var det så att hade de hörsammat de regler som sattes upp och lytt order så skulle ingen skadats, läs vad Ulf Carmesund säger i en artikel han var med på en av båtarna

Inget övervåld

Han säger att de israeliska soldaterna inte använde övervåld.

– De betedde sig korrekt mot oss, förutom att de knackade ner vår kapten.

När de kom i land blev de av med alla sina tillhörigheter och skiljdes upp från varandra.

Carmesund ställdes sen inför ett ultimatum – deporteras eller ställas inför rätta i Israel.

– Eftersom jag ville hem till mina barn valde jag direkt att skriva under deporteringen, det var inte tal om något annat..

ulf carmesund

så kunde det varit även på den båt där människor dödades, men detta VILLE INTE killarna från IHH, de ansåg väl att det var fint med martyrskap osv som al.jaseera redan rapporterat att de eggade varandra med långt innan bordningen, dvs de HADE planerat för detta
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 20:27

Vi har fortfarande inga vittnesmål från de svenskar som var ombord på den båten, och jag väntar tills jag sett något sånt innan jag dömer. Det har kommit rapporter om att Israel ska ha skjutit redan innan dom bordade just den båten. Men som sagt, det tar jag ställning till när det kommer svenska vittnesmål om vad som hände.

Men ansvaret för dödandet ligger hur som helst på de som tog beslutet om att borda.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 20:34

Corven skrev:Vi har fortfarande inga vittnesmål från de svenskar som var ombord på den båten, och jag väntar tills jag sett något sånt innan jag dömer. Det har kommit rapporter om att Israel ska ha skjutit redan innan dom bordade just den båten. Men som sagt, det tar jag ställning till när det kommer svenska vittnesmål om vad som hände.

Men ansvaret för dödandet ligger hur som helst på de som tog beslutet om att borda.

de sköt VARNINGSSKOT framför båten när de vägrade lyda order, det är något som alla militärstyrkor gör...

men de sköt INTE på folket förrän de var tvingade till detta av deras våld.

men vad såger du om Ulfs vittnesmål, är det inte tillförlitlkigt och visar det inte på att det ned all säkerhet skulle blivit samma sak på alla båtarna om de gjort som dem?

MEN IHH detta islamistgäng med nära förbindelse med HAMAZ ville inte det skulle gå så, de ville att det skulle bli detta resultat.....
    även det visar ju Al.jazeeras rapport på med de inspelningar de spelat upp där det eldas på om martyrskap och motstånd, och antisemitism långt innan situationen uppstod.

så att detta var välregisserat det tycker jag står helt klart.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-02, 20:57

Sköt varnings skott, dom bordade en skeppskovoj på internationellt vatten och dödade 9 oskyldiga människor!

GE UPP SNAPPE, DU FÅR ALDRIG UPP DEN ÄNDÅ, släpp taget eller be någon om hjälp?
    Som Henning Mankell säger idag, det enda vapen man hittade på skeppet han var på, var hans rakhyvel, vilket räckte för att Israelerna skulle slå kaptenen över örat med gevärskolven, börja skjuta oskyldiga hjälparbetare med elpistoler och gummikulor!

ÅT HELVETE MED MÖRDARSTATEN ISRAEL OCH DOM SOM HYLLAR DERAS MÖRDANDE!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 21:04

MartinLindgren skrev:Sköt varnings skott, dom bordade en skeppskovoj på internationellt vatten och dödade 9 oskyldiga människor!

GE UPP SNAPPE, DU FÅR ALDRIG UPP DEN ÄNDÅ, släpp taget eller be någon om hjälp?
    Som Henning Mankell säger idag, det enda vapen man hittade på skeppet han var på, var hans rakhyvel, vilket räckte för att Israelerna skulle slå kaptenen över örat med gevärskolven, börja skjuta oskyldiga hjälparbetare med elpistoler och gummikulor!

ÅT HELVETE MED MÖRDARSTATEN ISRAEL OCH DOM SOM HYLLAR DERAS MÖRDANDE!

njaaa, grabbarna från IHH är nog allt annat än oskyldiga, de är kända islamister med kopplingar både till Hamaz al quaida och andra liknande organisationer.

och visst helvetet är kanske trevligt du lär ju ha varit där så du kan ju berätta!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-02, 21:15

Kanske det Snappe, du har ju resan framför dig, var så säker, frågan är om du med din lilla snopp kan ta dig därifrån?

Frågan är om inte du hamnar ute i disken i all evighet?

Snappe har en liten snopp! No
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-02, 21:18

MartinLindgren skrev:Kanske det Snappe, du har ju resan framför dig, var så säker, frågan är om du med din lilla snopp kan ta dig därifrån?

Kan inte du hålla dig utanför diskussionerna när du inte har ngt annat än
    skit att komma med?

Jag är säker på att det någonstans finns ett forum för den som bara vill skriva
    om rumpor, snoppar m.m . Wink
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 21:31

Sniperace skrev:

de sköt VARNINGSSKOT framför båten när de vägrade lyda order, det är något som alla militärstyrkor gör...

men de sköt INTE på folket förrän de var tvingade till detta av deras våld.

men vad såger du om Ulfs vittnesmål, är det inte tillförlitlkigt och visar det inte på att det ned all säkerhet skulle blivit samma sak på alla båtarna om de gjort som dem?

MEN IHH detta islamistgäng med nära förbindelse med HAMAZ ville inte det skulle gå så, de ville att det skulle bli detta resultat.....
    även det visar ju Al.jazeeras rapport på med de inspelningar de spelat upp där det eldas på om martyrskap och motstånd, och antisemitism långt innan situationen uppstod.

så att detta var välregisserat det tycker jag står helt klart.

Du vet inte vad som hände, mer än någon annan, du förutsätter en massa saker, bara för att du håller på Israel. Israel har sagt att det gick till så, ingen annan. Innan det kommit ordentliga vittnesmål från den båten, så vet ingen vad som hände, eller när Israelerna började skjuta. Det har kommit flera vittnesmål om att dom ska ha skjutit redan under nedfirningen. Men jag väntar med att ta ställning i den frågan tills det har kommit svenska vittnesmål om det.

Visst är Ulf tillförlitlig, om vad som hände på den båten. Och även de andra som vittnat om vad som hänt.

Ansvarsfrågan är dock tydlig, oavsett vad som hände på den sista båten. Utan beslut om bordning, inget dödande. Alltså ligger ansvaret på den som bordade.

Och om detta var planerat, som du påstår, så har ju Israel gått rakt i fällan då. Ynkligt av en så pass stor nation som Israel att låta sig lockas i en sån fälla, om det nu är så det var.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-02, 21:42

Corven skrev:ATT soldaterna blev attackerade har väl ingen protesterat emot? Det som diskuteras är väl egentligen de ombordvarandes rätt att försvara sig.

Dom israeliska soldaterna skulle inte ha varit ombord överhuvudtaget.

Som Wolfgang Hansson skrev redan innan det hände, hur Israel än gör, så kommer dom förlora. Tyvärr så förlorade dom långt mycket mer än någon kunde ana, genom sitt huvudlösa beslut att borda fartygen så som man gjorde.

Det är ju inte direkt populärt hemma i Israel heller vad jag har förstått. Och tydligen inte ens beslutat enligt deras egna regler heller.

Om vi bortser från de rent fysiska skador och dödsfallen, så har väl den allra största skadan drabbat Israel själva.

Det goda som kommit ur det är att Egypten öppnat sin passage till Gaza, hur länge den får vara öppen återstår väl att se.

Jag har varit lite kluven där för ärligt talat så var min första tanke när de första
    rapporterna kom tidigt på natten/morgonen: Varför på internationellt vatten? Det
    finns säkert en förklaring till det också, en kan vara att Hamas hade lovat att
    skicka ut, som de sa, hundratals småbåtar för att möta upp.

Men jag har också lusläst San Remo m.m vad som gäller och blundar man hårt inför
    det faktum att det pågår en väpnad konflikt mellan Hamas och Israel så har Israel
    gjort fel.

Grejen är att "fredsaktivisterna" själva gick ut i en intervju för Reuters och sa
    att det primära var inte hjälpsändningen utan att häva blockaden och jag tror att
    det var det uttalandet som i.a.f delvis låg till grund för hur Israel valde att
    agera.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 21:50

MartinLindgren skrev:Kanske det Snappe, du har ju resan framför dig, var så säker, frågan är om du med din lilla snopp kan ta dig därifrån?

tror du det?
    ja ja Martin, får det dig att känna dig lugnare så har jag väl det Very Happy

och diska är väl inte det sämsta, och det utan att knapra amfetamin eller dra i sig tdoja som du tjatar så om....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 21:51

lazy skrev:

skit att komma med?

men du vet han TÄNDER så på att skriva så, då börjar det vibrera i hans, och det tycker han är så skönt ju, men det får vi väl unna honom eller hur?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-02, 21:52

lazy skrev:Grejen är att "fredsaktivisterna" själva gick ut i en intervju för Reuters och sa
    att det primära var inte hjälpsändningen utan att häva blockaden och jag tror att
    det var det uttalandet som i.a.f delvis låg till grund för hur Israel valde att
    agera.[/font]
    Naturligtvis var aktionen politisk. Denna "kraftmätning" förlorade Israel, stort.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-02, 22:05

Sniperace skrev:
    lazy skrev:

skit att komma med?

men du vet han TÄNDER så på att skriva så, då börjar det vibrera i hans, och det tycker han är så skönt ju, men det får vi väl unna honom eller hur?

Tja, lite får man väl offra då men visst hade väl ett gayforum där de gillar att
    "prata bajs" passat bättre? Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:34