MEN jag ser INGET självändamål i att soldaterna skulle börja skjuta om de INTE blev attackerade
Jo men se det kan jag se så stygga dom är klart vi måste försvara oss tex..
Nej, tvärtom, de hade redan innan samlat ihop de vapnen, det är inget som ligger och skräpar på däck, som jag ser det hade de INGET att vinna på att atackera, tvärtom bara att förlora, och som sagt de var ipräntade att BARA göra PASSIVT MOTSTÅND
om du funderar lite, tror du själv att de började skjuta bara för att det var skoj, att de bara ville ha lite roligt?
jo, i stort sett all militär slår ut kommunkationsmöjligheter när de slår till, det var inte media de slog ut, det var kommunikationsmöjligheter från skeppen.
Nej jag misstänker att det var väl genomtänkt.. Anars behövde dom inte slå ut media om tanken inte var milltär..
skillnaden blir inte så stor om vi ser på det hela,
Det var just frågan om hela..
nej, skillnaden blir inte stor på bara några meter att allt vore om ex 100 meter längre bort eller?
nej samma sak skulle ändå skett, detta var kanske planerat av ett antal på båten.
för som sagt ISRAEL hade inget att vinna på att döda, men allt att förlora, så jag tror INTE att detta var vad de hade planerat, planen var att oblodigt ta över, men det sket sig för att ett antal bröt mot givna förhållningsregler.
men tänk vad skönt det varit om det inte behövt hända....