Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
x-medborgare
Sniperace
marxisten
fingubben
Sossar ee lata
captaincodd
Dao
formsvackan
RedMentalCase
MartinLindgren
F.I.S.T
DMustaine
RedCloud
Kakmonstret
18 posters

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 3 Empty Sv: "Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 20:58

[quote="x-medborgare"]
    MEN jag ser INGET självändamål i att soldaterna skulle börja skjuta om de INTE blev attackerade

Jo men se det kan jag se så stygga dom är klart vi måste försvara oss tex..

Nej, tvärtom, de hade redan innan samlat ihop de vapnen, det är inget som ligger och skräpar på däck, som jag ser det hade de INGET att vinna på att atackera, tvärtom bara att förlora, och som sagt de var ipräntade att BARA göra PASSIVT MOTSTÅND

om du funderar lite, tror du själv att de började skjuta bara för att det var skoj, att de bara ville ha lite roligt?

Nej jag misstänker att det var väl genomtänkt.. Anars behövde dom inte slå ut media om tanken inte var milltär..
    jo, i stort sett all militär slår ut kommunkationsmöjligheter när de slår till, det var inte media de slog ut, det var kommunikationsmöjligheter från skeppen.

skillnaden blir inte så stor om vi ser på det hela,

Det var just frågan om hela..

nej, skillnaden blir inte stor på bara några meter att allt vore om ex 100 meter längre bort eller?

nej samma sak skulle ändå skett, detta var kanske planerat av ett antal på båten.

för som sagt ISRAEL hade inget att vinna på att döda, men allt att förlora, så jag tror INTE att detta var vad de hade planerat, planen var att oblodigt ta över, men det sket sig för att ett antal bröt mot givna förhållningsregler.

men tänk vad skönt det varit om det inte behövt hända....
    Sniperace
    Sniperace

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 3 Empty Sv: "Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger...

Inlägg  Sniperace 2010-06-01, 21:02

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det hade blivit Israeliskt, eller vatten som kontrolleras av Israel, palestinskt vatten finns inte, och det vatten som finns utanför Gaza är område som Israel har kontrollen över, det kan inte bortförklaras.
    Vad ger Israel kontroll av detta vatten ?
    Sniperace skrev:fortfarande var orderna från ship to gazas ledning att det enbart fick tas till PASSIVT motstånd INGET våld, men detta respekterades inte av aktivisterna, det är solklart
    Som argument - BULLSHIT !
    Sniperace skrev:och att de inte skulle kunnat omdirigeras är skitsnack, den normalta gränsen förr var 12 sjömil ut, det blir 12*1852=22224m dvs nästan 2,5 MIL.....
    "förr" ??? Gränsen är väl fortfarande 12 sjömil. Israel kan hitta på vad f*n annat som helst, men det gäller inte.

Om du dessutom inbillar dig att denna sträcka är tillräcklig för att "övertyga" sex fartyg om att ändra kurs så får du väl tro så.
    Sniperace skrev:men det kan ha varit så att de ville undvika att andra båtar anslöt för att försvåra, och den tid de bordade var optimal för dem.
    Självklart ville man dessutom undvika "störningar" från eventuella observatörer.

tydligen har du aldrig varit till sjöss, kan de inte navigera och ändra kurs 12 sjömil ut, hur kan de då gå igenom ex bosporen?
    nej, det är eg noll problem den biten..

jag talade om just tolv sjömil, till och med sex skulle räckt till.
    även för en supertanker Very Happy
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-06-01, 21:06

SvD

De här personerna gjorde inget motstånd.

Nej, dom blev inte skjutna, det blev dom inte, men misshandlade av Israelisk militär.
    Israelerna var nog inte nödbedda att börja skjuta.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-06-01, 21:12

De här personerna gjorde inget motstånd.

När fler vittnesmål kommer, så kommer antagligen världssamfundet att äntligen reagera.

Tänk er nästa Ship-to-Gaza konvoj under FN-beskydd ?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-01, 21:14

CNN.com

"Hanin Zoabi, a member of the Israeli parliament, was on board the Miva Marmara, the ship that was the scene of a confrontation between activists and Israeli soldiers. That clash left at least nine people dead.

The Israeli Navy fired on the ships five minutes before commandos descended from ropes that dangled from helicopters, Zoabi said during a press conference in Nazareth, Israel. She said passengers on board the ship were unarmed."
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-01, 21:16

Sniperace skrev:jag talade om just tolv sjömil, till och med sex skulle räckt till.
    Så var det ju det lilla problemet med att "övertyga" dem om sakens förträfflighet också. Det hade sett illa ut om Israelerna beskjutit och sänkt sex fartyg inom synhåll från land, eller hur ?

Förlåt, jag glömde att du alltid utgår från att alla omedelbart ska lyda Israels order, oavsett egna förluster.

Att du argumenterar för att Israel handlade taktiskt fel som angrep på internationellt vatten begriper du förmodligen inte.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-06-01, 21:20

Corven skrev:CNN.com

"Hanin Zoabi, a member of the Israeli parliament, was on board the Miva Marmara, the ship that was the scene of a confrontation between activists and Israeli soldiers. That clash left at least nine people dead.

The Israeli Navy fired on the ships five minutes before commandos descended from ropes that dangled from helicopters, Zoabi said during a press conference in Nazareth, Israel. She said passengers on board the ship were unarmed."

Inte konstigt att dom tog till påkar och hammare små knivar... Dom gorde en "Israel"=Rätten att få försvara sig..
    fingubben

Antal inlägg : 450

Inlägg  fingubben 2010-06-01, 21:29

Dao skrev:
    fingubben skrev:
    Kakmonstret skrev:Israel som övervakar flottan har lyckats spela in på band vad de fredsälskande aktivisterna har för sig ombord, de tycks sjunga, bl.a. denna sång:

"Judar, minns Khyabar, Muhammeds armé kommer tillbaka".

Khyabar anspelar på en muslimsk massaker på judar på 600-talet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-kallar-konvojen-en-armada-av-hat-1.1114124

Skulle tro det, hela skiten går ut på att hata Judarna över allt förstånd.

Vem här har rasat över JUDAR över huvudtaget???

Du glömmer att flera av de som deltog i hjälpaktionen, är just judar - liksom israeler!

Jo, nog är det judehat. Gazahålet och dess invånare kan göra mycket för att förbättra sin situation. Dror Fejjan är inte ett flertal.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 09:05

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jag talade om just tolv sjömil, till och med sex skulle räckt till.
    Så var det ju det lilla problemet med att "övertyga" dem om sakens förträfflighet också. Det hade sett illa ut om Israelerna beskjutit och sänkt sex fartyg inom synhåll från land, eller hur ?

Förlåt, jag glömde att du alltid utgår från att alla omedelbart ska lyda Israels order, oavsett egna förluster.

Att du argumenterar för att Israel handlade taktiskt fel som angrep på internationellt vatten begriper du förmodligen inte.

nej, det problemet är inte stort att övertyga, sådant lyckas de flesta styrkor med, även utan att beskjuta med verkningseld.

oj, jag visste inte att du kan se 25kilometer ut, den normala sikten brukar var tre till fyra kilometer Very Happy (det ökar med höjden över havsytan du står på)
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-06-02, 09:08

jag visste inte att du kan se 25kilometer ut,

Klara dagar ser man Öland från fastlandet....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 09:17

RedCloud skrev:

där är inga 25 kilometer.....
    utan istället 6km

och det är en liten skillnad i storlek mellan öland och ett fartyg Very Happy
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-02, 09:22

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

Bryt sönder pekpinnen Sniper. Stoppa delarna i brännugnen.
    Vi behöver inte dina fingervisningar om vad som är rätt och
    hedervärt i detta sammanhang. Di uppfattning om den saken är
    tillräckligt snedvriden för att höra hemma inom hospitalets fyra
    väggar. Visst har du rätt att uttrycka dina synpunkter även här
    men du skall veta att vi sitter och skrattar åt dig och din
    stubberness, i stugorna. Sov gött!
    Sleep Sleep Sleep geek
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-06-02, 09:26

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

Från tex Oskarshamn till Öland är det 25 km....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 09:30

RedCloud skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

och då kan du om du står på stranden se en båt som ligger vid kaj på öland och se vad som sker där? Very Happy

du måste ha stålmannens syn......
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 09:32

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

Bryt sönder pekpinnen Sniper. Stoppa delarna i brännugnen.
    Vi behöver inte dina fingervisningar om vad som är rätt och
    hedervärt i detta sammanhang. Di uppfattning om den saken är
    tillräckligt snedvriden för att höra hemma inom hospitalets fyra
    väggar. Visst har du rätt att uttrycka dina synpunkter även här
    men du skall veta att vi sitter och skrattar åt dig och din
    stubberness, i stugorna. Sov gött!
    Sleep Sleep Sleep geek

det är självfallet upp till dig Infra, du får göra det om du vill, men du bör ju tala för dig själv...... Very Happy
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-06-02, 09:35

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

och då kan du om du står på stranden se en båt som ligger vid kaj på öland och se vad som sker där? Very Happy

Om sniper står på den öländska stranden och skriker Jag älskar israel så hörs det nog ända till Kalmar.[/color][/b]
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 09:45

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

utan istället 6km

Om sniper står på den öländska stranden och skriker Jag älskar israel så hörs det nog ända till Kalmar.[/color][/b]

nej, då har du nog missbedömt röstresurser kraftigt.....
    det är ingen som klarar att höras så långt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 3 Empty Nyttiga vänsteridioter.

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-02, 10:22

Precis som det var under kalla kriget, precis så är det idag.
    Vänstertomtarna agerar nyttiga idioter till diktaturer/halvdiktaturer och de som skiter i allt vad folkrätt heter.
    Nu står de miffonan och gapar på Turkiets !!!! sida, när de känner sig förorättade av Israel, Turkiet som bryr sig om folkrätt , typ 0.

Nyttiga idioterna förlorade då, kommer att förolora nu.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-06-02, 15:23

RedMentalCase skrev:
    marxisten skrev:
    RedMentalCase skrev:"fredsaktivisterna" mötte bordande israeler med vapen och knivar, undrar hur de ser på fred ?
    [...]att detta var en medveten provokation och man fick det önskade resultatet.

Hur fan ser du på fred då?

Israel bordade fredsaktivisterna med kommandosoldater, beväpnade upp till öronen nedfirade från helikopter! Jag tror de flesta skulle försvara sig i det läget!

Provokationen kom enbart från Israel och IDF!

Du ska nog vara lite försiktig med att dra några slutsatser på vad som hände på det Turkiska fartyget och att beskriva dem som fredsaktivister.
    Israel påstår att de blev attackerade och beskjutna , men som jag sagt tidigare, bevisbördan ligger nu På Israel .

RMC, exakt hur skulle aktivisterna kunna attackera IDF på internationellt vatten? Vad fan hade de där att göra från början?

F.ö. vet jag inte om kommandosoldater som bordar en båt kan tolkas på så många mer sätt än attack!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-06-02, 15:27

Sniperace skrev:jag tycker inte det är mycket till fred att ha samlat ihop olika vapen för att ge sig på de bordande soldaterna....

Skulle inte du med gripa till närmsta tillhygge om det kom ett gäng soldater från helikopter och bordade det fartyg du är på?

Samlat på sig vapen förresten, Knivar och yxor är redskap och inga jävla vapen, de kan dock användas som tillhygge, men det kan även en ölburk eller ett dricksglas användas som... Att de tog till dem är självförsvar.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 16:07

marxisten skrev:
    Sniperace skrev:jag tycker inte det är mycket till fred att ha samlat ihop olika vapen för att ge sig på de bordande soldaterna....

Skulle inte du med gripa till närmsta tillhygge om det kom ett gäng soldater från helikopter och bordade det fartyg du är på?

Samlat på sig vapen förresten, Knivar och yxor är redskap och inga jävla vapen, de kan dock användas som tillhygge, men det kan även en ölburk eller ett dricksglas användas som... Att de tog till dem är självförsvar.

nej, det skulle jag INTE, det är idioti att offra livet i onödan....

ok, säg till den som blivit invalidisera ax en yxman att det var ite ett vapen.... Very Happy

mitt gevär är inte ett vapen, det är ett sportredskap.... tills jag riktar det mot någon och hotar lol!

alla redskap som används för att skada någon blir automatiskt vapenb
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-06-02, 16:10

Guardian

Han har så rätt.... Man kan inte döda en idé med våld....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

"Fredsaktivisterna" på skeppen mot Gaza sjunger... - Sida 3 Empty öppet

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-02, 16:15

Gränsen till Gaza är nu öppen, DET ANDRA LANDET SOM SATT GAZA I BLOCKAD har öppnat sin gräns nu.

Så vad väntar ni på vänstermuppar, åk dit och stöd hamas eller nåt, gränsen är öppen.

Put your mouth where your money is ( om ni har nåra)

Eller det är som vi misstänker, det handlar bara om att hata mellanösterns demokrati, Israel.

Ert hat bara tar kål på er själva, lärde ni er inget när ni stod på fel sida förut ?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-02, 17:23

fingubben skrev:
    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    Kakmonstret skrev:Israel som övervakar flottan har lyckats spela in på band vad de fredsälskande aktivisterna har för sig ombord, de tycks sjunga, bl.a. denna sång:

"Judar, minns Khyabar, Muhammeds armé kommer tillbaka".

Khyabar anspelar på en muslimsk massaker på judar på 600-talet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-kallar-konvojen-en-armada-av-hat-1.1114124

Skulle tro det, hela skiten går ut på att hata Judarna över allt förstånd.

Vem här har rasat över JUDAR över huvudtaget???

Du glömmer att flera av de som deltog i hjälpaktionen, är just judar - liksom israeler!

Jo, nog är det judehat. Gazahålet och dess invånare kan göra mycket för att förbättra sin situation. Dror Fejjan är inte ett flertal.

Ja, de hade kunnat få det liiite bättre, om båtarna hade kommit fram!

Och VAR finns judehatet???
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-02, 17:26

RedMentalCase skrev:Precis som det var under kalla kriget, precis så är det idag.
    Vänstertomtarna agerar nyttiga idioter till diktaturer/halvdiktaturer och de som skiter i allt vad folkrätt heter.
    Nu står de miffonan och gapar på Turkiets !!!! sida, när de känner sig förorättade av Israel, Turkiet som bryr sig om folkrätt , typ 0.

Nyttiga idioterna förlorade då, kommer att förolora nu.

Ha ha... Tala om nyttig idiot!! Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:29