Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
DirtyDog
berralarzon
RedclownIII
Thetaxpayer
Dao
redalert
RedCloud
formsvackan
Secrist
ericTheDog
Sniperace
Infra
16 posters

    Vad sa jag om broöppningen?

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Secrist 2013-12-14, 08:16

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Och ja - villaägare är skyldiga att sanda trottoaren utanför tomten!
    Bara om kommunallagen förespråkar detta (vilket kanske är fallet till 50%). I svensk lagstiftning finns ingen sån skyldighet utan där står endast om kommunens rätt att lagstifta om saken.

    I min kommun så sköts allt trottoarunderhåll av kommunen.

    Det är möjligt... vet bara att detta skedde och då, lite mer än 20 år sedan förklarade en insatt jurist detta för mig. Kanske något har hänt sedan dess...

    Hur som helst, där lagen finns, så gäller den alla!

    Då kanske vi är klara med detta?
    Lagar gäller alla som omfattas av lagen. Det är vi överens om.

    Du förklarade dock inte varför villaägaren INTE kan dömas om tjuven halkar INNAN han kommer ut från tomten men däremot kan dömas när han gör det?  Hur kan rätten förklara logiken i detta?
    Enligt lagen är ju villaägaren skyldig om någon ANNAN än inbrottstjuven halkar INNANFÖR tomtgränsen så VARFÖR tror du inte att samma lag gäller UTANFÖR tomtgränsen inom villaägarens ansvarsområde?  Skall de alltså endast sanda utanför tomten för att inte riskera att betala skadestånd till inbrottstjuvar?  Inser du inte hur orimligt det låter?
    Självklart gäller detta EFTER att inbrottet har inträffat och inte INNAN brottet har skett (då är han ju ingen brottsling ännu).

    Du kan vara ÖVERTYGAD om att lagen på denna punkt inte har ändrats under de senaste 20 åren så din jurist kanske var dåligt påläst?

    Tjuven har liksom inget i tomten att göra! Ganska enkelt och logiskt!
    Tja, om både tjuven och tomten är homosexuella så.....?  Rolling Eyes 

    Men om tjuven halkar ute på trottoaren pga att han bär på din stora TV då?

    Det är fullständigt absurt att vissa kommuner kräver att villaägare skall städa och skotta på kommunens mark. Tur att man inte bor i en sådan idiotkommun. Hittills har dock ingen villaägare bötfällts enligt http://www.villaagarna.se

    Dao hävdade ju precis att du gav honom rätt och höll med honom?

    Trots att till och med DD kom fram att jag hade rätt i det jag skrev?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedclownIII 2013-12-14, 10:44

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Och ja - villaägare är skyldiga att sanda trottoaren utanför tomten!
    Bara om kommunallagen förespråkar detta (vilket kanske är fallet till 50%). I svensk lagstiftning finns ingen sån skyldighet utan där står endast om kommunens rätt att lagstifta om saken.

    I min kommun så sköts allt trottoarunderhåll av kommunen.

    Det är möjligt... vet bara att detta skedde och då, lite mer än 20 år sedan förklarade en insatt jurist detta för mig. Kanske något har hänt sedan dess...

    Hur som helst, där lagen finns, så gäller den alla!

    Då kanske vi är klara med detta?


    Lagen gäller alla säger du. Isåfall är ju tjuven lika skyldig att sanda trottoaren som villaägaren.

    Det alla äger, äger ingen blir kontentan av trottoarägarfrågan, jag äger inte trottoaren alltså är det kommunen som är ansvarig det vill säga ingen enskild. Jag har inga avtal med kommunen om att jag skall snöröja deras egendom.
    Om man drar frågan till sin spets så kan man fråga sig vem som är ansvarig då någon drattar på ändan och bryter benen ute i skogen?

    Enligt vänstermupparna bör det då vara närmsta villaägare som är skadeståndsskyldig eller hur?  Razz 
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedMentalCase 2013-12-14, 16:11

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Och ja - villaägare är skyldiga att sanda trottoaren utanför tomten!
    Bara om kommunallagen förespråkar detta (vilket kanske är fallet till 50%). I svensk lagstiftning finns ingen sån skyldighet utan där står endast om kommunens rätt att lagstifta om saken.

    I min kommun så sköts allt trottoarunderhåll av kommunen.

    Det är möjligt... vet bara att detta skedde och då, lite mer än 20 år sedan förklarade en insatt jurist detta för mig. Kanske något har hänt sedan dess...

    Hur som helst, där lagen finns, så gäller den alla!

    Då kanske vi är klara med detta?
    Lagar gäller alla som omfattas av lagen. Det är vi överens om.

    Du förklarade dock inte varför villaägaren INTE kan dömas om tjuven halkar INNAN han kommer ut från tomten men däremot kan dömas när han gör det?  Hur kan rätten förklara logiken i detta?
    Enligt lagen är ju villaägaren skyldig om någon ANNAN än inbrottstjuven halkar INNANFÖR tomtgränsen så VARFÖR tror du inte att samma lag gäller UTANFÖR tomtgränsen inom villaägarens ansvarsområde?  Skall de alltså endast sanda utanför tomten för att inte riskera att betala skadestånd till inbrottstjuvar?  Inser du inte hur orimligt det låter?
    Självklart gäller detta EFTER att inbrottet har inträffat och inte INNAN brottet har skett (då är han ju ingen brottsling ännu).

    Du kan vara ÖVERTYGAD om att lagen på denna punkt inte har ändrats under de senaste 20 åren så din jurist kanske var dåligt påläst?

    Tjuven har liksom inget i tomten att göra! Ganska enkelt och logiskt!
    Tja, om både tjuven och tomten är homosexuella så.....?  Rolling Eyes 

    Men om tjuven halkar ute på trottoaren pga att han bär på din stora TV då?

    Det är fullständigt absurt att vissa kommuner kräver att villaägare skall städa och skotta på kommunens mark. Tur att man inte bor i en sådan idiotkommun. Hittills har dock ingen villaägare bötfällts enligt http://www.villaagarna.se

    Vissa kommuner försöker mästra folk, och de flesta dumma Svensson går på det.

    " kommunen har sagt så..." säger dumsvensson.

    Att man håller rent på sin del av trottoaren är ju nåt man gör för att man vill ha rent runtomkring sig. Men att vissa fascistkommuner försöker göra lag av det är ganska upprörande.

    Här kan jag gå igång ganska lätt, ta alla avgifter som kommunen tar ut, först tar de skatt av dig sen ska de ha betalt när de ska göra sina åtaganden??
    Folk är alldeles för flata i Sverige, de flesta är korkade sossar och dumvänster som inbillar sig att kommun och stat har bättre hand om pengarna än dom själva.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Infra 2013-12-14, 16:30

    Så här är det i stán iaf. Jag har fått reda på det efter en kamp
    mot bilkörning på trottoarer:

    Marken allra närmast en fastighet tillhör fastighetsägaren. Hur
    många meter har jag aldrig exakt tagit reda på men bestämmelserna
    finns antagligen i Jordabalken, Sveriges Rikas Lag.

    Jag tror att reglerna inte sträcker sig till en hel, bred trottoar.
    Resterande trottoar är kommunens ansvar.

    Ponera nu att tjyven kommer släpande på Secrist gamla tjocktv och
    snubblar då han kliver genom porten. Då kan han stämma fastighetsägaren.

    Om tjyven i stället slinter när han skall lasta in tjyvkodset i bilen så tjänar
    han på att i stället stämma kommunen. Isfläck eller vad det kan vara.
     
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-14, 18:53

    Men om mordbrännare från Husby tänt eld på tjuvens stulna bil, vems fel är det?

    Villaägarens eller bilägarens?

    En tankenöt för vänstermupparna.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedMentalCase 2013-12-14, 19:08

    Infra skrev:Så här är det i stán iaf. Jag har fått reda på det efter en kamp
    mot bilkörning på trottoarer:

    Marken allra närmast en fastighet tillhör fastighetsägaren. Hur
    många meter har jag aldrig exakt tagit reda på men bestämmelserna
    finns antagligen i Jordabalken, Sveriges Rikas Lag.

    Jag tror att reglerna inte sträcker sig till en hel, bred trottoar.
    Resterande trottoar är kommunens ansvar.

    Ponera nu att tjyven kommer släpande på Secrist gamla tjocktv och
    snubblar då han kliver genom porten. Då kan han stämma fastighetsägaren.

    Om tjyven i stället slinter när han skall lasta in tjyvkodset i bilen så tjänar
    han på att i stället stämma kommunen. Isfläck eller vad det kan vara.
     
     

    IQ- vänstern reder ut de juridiska begreppen... GAPSKRATT.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-18, 00:20

    Det står nu klart att polismannen kommer få behålla jobbet. Nu går väl tokavänstern i taket?

    Vidare har jag uppgifter som säger att bensinstölden vid tillfället var okänd för polisen. Därmed försvinner tokavänsterns argument att detta skulle handlat om nån hundralapp.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Infra 2013-12-18, 00:39

    ericTheDog skrev:Det står nu klart att polismannen kommer få behålla jobbet. Nu går väl tokavänstern i taket?

    Vidare har jag uppgifter som säger att bensinstölden vid tillfället var okänd för polisen. Därmed försvinner tokavänsterns argument att detta skulle handlat om nån hundralapp.
    Det enda du gör, lilleric, är att försämra högerns position ytterligare.

    Säkert tänkte du inte på det men du sa just att polisen inte visste varför de jagade de båda
    ungdomarna och därmed heller inte visste varför de begick överlagt mord på två unga människor.
    "Vi trodde de skulle stanna" är i sammanhanget en mycket lamt argument.

    Får denne  dubbelömördare behålla sitt arbete så betyder det att kåren gärna behåller kollegor
    som begår överlagda dubbelmord, bara de inte röker i tjänsten.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-18, 00:51

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:Det står nu klart att polismannen kommer få behålla jobbet. Nu går väl tokavänstern i taket?

    Vidare har jag uppgifter som säger att bensinstölden vid tillfället var okänd för polisen. Därmed försvinner tokavänsterns argument att detta skulle handlat om nån hundralapp.
    Det enda du gör, lilleric, är att försämra högerns position ytterligare.

    Säkert tänkte du inte på det men du sa just att polisen inte visste varför de jagade de båda
    ungdomarna och därmed heller inte visste varför de begick överlagt mord på två unga människor.
    "Vi trodde de skulle stanna" är i sammanhanget en mycket lamt argument.

    Får denne  dubbelömördare behålla sitt arbete så betyder det att kåren gärna behåller kollegor
    som begår överlagda dubbelmord, bara de inte röker i tjänsten.


    Fel Infra. Jag skrev verkligen INTE att polisen inte visste varför de jagade vettvillingarna. Klart att de visste varför de jagade dem. Jag skrev att det INTE var p.g.a bensinstölden, då denna vid tillfället inte var känd.

    Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.

    Är det nån slags specialité ni vänstermuppar utvecklat - att inte fatta ens den enklaste skrivelse?

    Sen tycker jag faktiskt du överträffar dig själv när du anklagar någon för att ha begått överlagt mord utan att veta om det.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Infra 2013-12-18, 05:57

    lilleric skrev:Fel Infra. Jag skrev verkligen INTE att polisen inte visste varför de jagade vettvillingarna.
    Inte heller denna gång har jag fel. Jag har mycket sällan fel f ö. De var inga
    vettvillingar utan 2 unga pojkar med hela livet framför sig. Om det inte var för stöld
    så hetsades de fram mot sin egen död "på lek" av polisen.


    lilleric skrev:Det kanske var nån annan orsak?
    Här diskuteras inte i termer av "kanske". Hetsar
    man två unga till döds så är det klart att man har en orsak.
    Om så bara en egen psykopati eller av lust (lustmord).
    Det där blir rättens sak att reda ut. Inte ska man väl komma
    undan med lustmord bara för att man bär polisuniform?




    lilleric skrev:Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Tänk om jag vet det också? De hade bländat av för sent
    från helljuset vid ett möte - sånt som har hänt oss alla nån gång.
    Men vi ska väl inte ha dödsstraff för avbländningsfel?


    lilleric skrev:Är det nån slags specialité ni vänstermuppar utvecklat - att inte fatta ens den enklaste skrivelse?
    Ledsen. Men jag förstår över huvet taget inte den frågan.


    lilleric skrev:Sen tycker jag faktiskt du överträffar dig själv när du anklagar någon för att ha begått överlagt mord utan att veta om det.
    Tro mej. Jag menar verkligen att det var överlagt mord.
    Gärningsmannen togs med byxorna nere och med bron öppen. Ingenting kunde bli tydligare. Jag
    uttrycker min åsikt helt enkelt. Fakta i målet talar för sig själva. T o m ett erkännande finns till
    hands.



    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2013-12-18, 06:25

    Forumets störste polishatare är igång igen. Varifrån kommer detta bottenlösa hat till svensk ordningsmakt? Har du blivit våldtagen i en fyllecell eller vad är problemet?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Infra 2013-12-18, 09:17

    Secrist skrev:Forumets störste polishatare är igång igen. Varifrån kommer detta bottenlösa hat till svensk ordningsmakt? Har du blivit våldtagen i en fyllecell eller vad är problemet?


    SDSecrist skrev:Forumets störste polishatare


    Jag hatar inte poliser specifikt. Jag hatar alla falska lögnhalsar
    och alla mördare.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2013-12-18, 12:54

    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2013-12-18, 13:50

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?

    har orsaken betydelse, bilen stannade inte och broöppning var ett bra sätrt att stoppa deras framfart, hade dessa varit någotsånär normala skulle de stannat från början, och absolut när bron stod öppen,m men de valde aktivt att fortsätta, men tydligen tog de hellre livet av sig än att stoppas av poluis
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2013-12-18, 15:03

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?

    har orsaken betydelse, bilen stannade inte och broöppning var ett bra sätrt att stoppa deras framfart, hade dessa varit någotsånär normala skulle de stannat från början, och absolut när bron stod öppen,m men de valde aktivt att fortsätta, men tydligen tog de hellre livet av sig än att stoppas av poluis
    JA, orsaken har en mycket stor betydelse.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Proportionalitetsprincipen

    Proportionalitetsprincipen är en rättssäkerhetsprincip, som innebär att det skall råda balans mellan mål och medel.

    Det där med rättssäkerhet verkar inte vara så viktigt för dig.


    Det enda du med säkerhet vet är att polisens begäran om broöppning ledde till att två unga människor miste livet. Allt annat är fantasier och spekulationer. I synnerhet om det nu är som råttan påstår att ni inte ens vet varför polisen följde efter.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2013-12-18, 15:46

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?

    har orsaken betydelse, bilen stannade inte och broöppning var ett bra sätrt att stoppa deras framfart, hade dessa varit någotsånär normala skulle de stannat från början, och absolut när bron stod öppen,m men de valde aktivt att fortsätta, men tydligen tog de hellre livet av sig än att stoppas av poluis
    JA, orsaken har en mycket stor betydelse.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Proportionalitetsprincipen

    Proportionalitetsprincipen är en rättssäkerhetsprincip, som innebär att det skall råda balans mellan mål och medel.

    Det där med rättssäkerhet verkar inte vara så viktigt för dig.


    Det enda du med säkerhet vet är att polisens begäran om broöppning ledde till att två unga människor miste livet. Allt annat är fantasier och spekulationer. I synnerhet om det nu är som råttan påstår att ni inte ens vet varför polisen följde efter.


    men i detta fall skulle exakt samma sak skett om det var en normal broöppning, och detta är inget som dessa idioter kunde avgöra om så var.

    Så resultatet skulle blivit exakt detsamma om det varit en normal sådan eller hur?

    Eller tror du de snällt skulle stannat om den varit öppen pga att en båt var på väg?
    Och isåfall tycker du de då skulle fällas för att de INTE beordrat att den inte fick öppnas?

    såp, nej, dessa två orsakade själva sin död, de kunde valt att stanna, istället för att smita.

    Men jag förstår att du troligen kommer se det som fel när dessa blir frikända, eller har jag fel?
    Du har helt enkelt bestämt dig för att DU anser dem skyldiga, och att dessa ungdomar skulle få fri lejd...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  redalert 2013-12-18, 18:19

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?

    Jävla pajas är du helt dum i huvudet eller? (ja det är du)

    Det var inte bensinstölden utan något allvarligare givetvis som fick polisen att agera eller tror du jagade brottslingarna utan anledning eller för skojs skull?  Rolling Eyes 
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Infra 2013-12-18, 18:34


    Nu ber du Formsvackan så förbaskat mycket
    om ursäkt! Illa kvickt ska det gå!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  redalert 2013-12-18, 19:16

    Infra skrev:
    Nu ber du Formsvackan så förbaskat mycket
    om ursäkt! Illa kvickt ska det gå!
     

    Fuck you asshole!

    Brunaste tungan på forum har du infra!  affraid 
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-18, 19:43

    redalert skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det kanske var nån annan orsak? Narkotikabrott? eller vårdslöshet i trafik? Jag vet inte, men polisen vet naturligtvis.
    Kanske, ?, ?, ?, vet inte.......

    Underbyggd argumentation Very Happy

    Att du vet att polisen vet varför de jagade bilen känns besynnerligt om det som hittills påståtts i media inte stämmer. Ni på er kant är dock som bekant vana att basera era åsikter på enbart fantasier.  Very Happy


    Om du nu inte vet varför polisen jagade bilen, hur fan kan du då veta att det var rätt att begära broöppning ?

    Jävla pajas är du helt dum i huvudet eller? (ja det är du)

    Det var inte bensinstölden utan något allvarligare givetvis som fick polisen att agera eller tror du jagade brottslingarna utan anledning eller för skojs skull?  Rolling Eyes 


    Det råkar vara som så att jag sitter på en liten aning inside info, som säger att polisen inte visste om bensinstölden vid tillfället ifråga. Därmed faller ju tokavänsterns paradargument pladask.

    Vidare håller jag med Sniper. När man kör bil får man räkna med att det kan vara rött ljus, broöppningar, järnvägsbommar, vägarbeten, skolpoliser, avstängda körfält o.s.v o.s.v. Det är VARJE trafikants förbannade skyldighet att framföra fordonet på ett ansvarsfullt sätt.

    Varför vill tokavänstern alltid ge kriminella en gräddfil? Hårt arbetande invandrare får både sin bil och arbetsplats tillintetgjord av ett gäng kriminella MEGAFÅNAR; kriminella kör rakt ner i en sjö; kriminella extremister kastar sten och misshandlar; Tokavänsterns lösning: Arbetaren måste betala mer till packet och polisen har alltid fel.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedCloud 2013-12-18, 19:55


    lillErik skrev:Det råkar vara som så att jag sitter på en liten aning inside info

    = "jag har gått in på Flashback och läst lite löst skvaller"
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-18, 19:56

    RedCloud skrev:
    lillErik skrev:Det råkar vara som så att jag sitter på en liten aning inside info

    = "jag har gått in på Flashback och läst lite löst skvaller"

    Har du det? Gubbjävel!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  redalert 2013-12-18, 19:57

    RedCloud skrev:
    lillErik skrev:Det råkar vara som så att jag sitter på en liten aning inside info

    = "jag har gått in på Flashback och läst lite löst skvaller"

    Puke!  tongue 
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedCloud 2013-12-18, 20:32


    lillErik skrev:Har du det? Gubbjävel!

    LillErik är lite grinig, har ingen bytt blöja på dig ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-18, 21:27

    Infra skrev:De hade bländat av för sent från helljuset vid ett möte - sånt som har hänt oss alla nån gång.
    Men vi ska väl inte ha dödsstraff för avbländningsfel?
    Det hade väl inte bländat av överhuvudtaget och dessutom kört alldeles för fort?

    Att polisen inte vänder och följer efter vid en sådan situation existerar ju inte och när de kom ikapp och satte på blåljus så stannade inte ungdomarna utan istället ökade man farten ytterligare.

    Nu gick det så fort att polisen men hänsyn till övrig trafik inte ville åka fortare utan man valde istället att ordna ett fast hinder som tydligt varnade för detta. Därför så kunde polisen slå av på farten och INGEN vettig människa kunde inbilla sig att ungdomarna skulle forcera bommar och hoppa ut över brokanten pga en fortkörning.

    Att överhuvudtaget kalla detta för mord är så idiotiskt att det passar din personlighet förträffligt.

    Sponsored content


    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 16 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:36