DirtyDog 2014-02-03, 02:30
Infra skrev:Du har fel. James kallade sig ständigt för Paul, kanske för att åstadkomma just den sammanblandning med sin långt ryktbarare far som jag redan redogjort för.
Jaha, och du har något som styrker detta häpnadsväckande påstående antar jag eller är det fullständigt fantiserat av dig?
Infra skrev:Däremot kallade sig fadern aldrig för Mauritz då han skämdes för detta mellannamn.
Så länge han levde förbannade han sina föräldrar för att ha döpt honom till Mauritz. "Jag hade hellre burit mellanamnet Shlomo", sa han ständigt.
Du skall nog inte knarka så mycket Infra. Märker du inte att du (om möjligt) verkar bli ännu dummare?
Infra skrev:"Det chockar och oroar mig, den trångsynthet och kortsynthet som våra militära ledare besitter De verkar förutsätta att staten Israel kan eller till och med måste bete sig anständigt i gyttret av internationella relationer, i enlighet med lagstiftningen i djungeln - den lång kedja av falska incidenter och fientligheter har vi uppfunnit, och så många sammandrabbningar har vi provocerat fram. "- Från dagboken av Moshe Sharett, tidigare Primer minister Israel i Livia Rokach, Israels Sacred Terrorism publicerade 980
Ovanstående text är fullständigt motsägelsefull och förvirrad men jag förmodar på att det beror på att du har misshandlat den med Google translate eller liknande.
Helt klart är att enligt texten ovan så ogillar Moshe att deras militära ledare förutsätter att de måste bete sig anständigt pga "lagstiftningen i djungeln" ?
Kan det vara "djungelns lag" som åsyftas?
I själva verket var premiärministern upprörd över att militären tvingade ned och förhörde passagerare på ett Syriskt flygplan 1954 då allt talade för en felnavigering och inget annat. Han upprördes alltså över att militären var för nitiska och agerade med styrka bara för att de hade styrka. Enligt "Djungelns lag" så är det ju den "starke" som styr.
Exakt vad
VILLE DU ha sagt med citatet Infra?
Vid tillfället så rådde inre stridigheter i Syrien med ursprung i Aleppo (ungefär som idag) och man trodde att Irak skulle invadera Syrien. Israels militär ville passa på att flytta fram sina positioner mot Syrien (vilket istället skedde 13 år senare) när de ändå var upptagna med annat.
Begriper dock inte vad
DU ville ha sagt?