RedMentalCase 2013-05-12, 18:42
DirtyDog skrev: RedMentalCase skrev:Vad det gäller Hitler och Stalin lämnar vi det?, dina slutsatser om dom går inte att kommentera.
Förmodligen ej heller att bevisa.
"According to the controversial collection of transcripts edited by his private secretary Martin Bormann, titled Hitler's Table Talk, as well as the testimony of some intimates, Hitler had privately negative views of Christianity. Others reported he was a committed believer."Inte ens kort efter hans död kunde man enas. Varför skall ni kunna enas nu?
http://freethoughtnation.com/index.php?option=com_content&view=article&id=334%3Awere-stalin-hitler-and-pol-pot-atheists
Olika åsikter kan man ju ha, men att inte se dessa diktatorers ateism och religionsfientlighet är väl lite magstarkt tycker jag, verc vill kanske ha en debatt om jorden är rund eller platt också???????????
Verc, vad inbillar du dig att jag försöker dribbla bort? Den enda som försöker dríbbla är du, du sa att USA riskerade att bli en "kreatonistisk stat" inbillar du dig att en enig forskarkår i USA håller med dig, jisses vad du är märklig.
---Vad gäller mina slutsatser gällande Hitler och Stalin är min slutsats just att det inte går att dra någon ensidig slutsats rörande deras eventuella religiositet. Där verkar du väldigt bombsäker. Kände du dem?----- verc
Bullshit, man kan dra slutsats efter deras handlingar och vad de sagt, du borde försöka lära dig att hantera fakta kunskap och historia innan du dribblar på .
Vad som är sant är att världens genom tidernas värsta diktatorer och massmördare har det gemensamt att de har varit religionsfientliga och ateister, så dina försök att svärta ner religionen och påstå att den bär ansvaret för allt ont faller som ett korthus. Jag är enig med dig om att religion är mest strunt, men dina försök att sammankoppla den med maktutövning är rent dravel, det motverkar ju totalt sitt syfte.
Om man ska lyssna på dig så är ju religiösa ledare att föredra???
Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-05-12, 19:17, ändrad totalt 2 gånger