RedCloud skrev:Den Röda nassen som inte visste vad hans egen fackföreningen sysslade med ska bara hålla tyst om kunskap.
Vad det gäller sammanbrott ska du nog koncentrera dig på dig själv,
du som skriver inlägg i rena UNA bombar stilen.
Du blir bara sjukare o sjukare i dina inlägg Gustav "tjuven" Ander.
Sjukare än din fantasivän ?, allvarligt, lägg ner dina krokdiltårar, röda nazist.
Jag misstänker att jag vet bra mycket mer om min egen fackförening än vad du någonsin kommer att veta öht.
Du som inte visste att 25 av dem blivit fällda i domstol . Fel igen nassen.
Varför loggar du in över huvud taget ?
Du tillför ju liksom inget mer än din egen bitterhet, den kan vi vara utan.
Vilka vi ? du daoren och foliet, vilka sannolikt är en och samma.
+8
F.I.S.T
Infra
redalert
My Ass
Dao
RedCloud
captaincodd
formsvackan
12 posters
Globalisten Som Kom in Från Kylan
My Ass- Antal inlägg : 654
- Inlägg 51
Sv: Globalisten Som Kom in Från Kylan
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 52
Sjukare än din fantasivän ?allvarligt, lägg ner dina krokdiltårar, röda nazist.
Inga argument idag HELLER ? Varför loggar du in ? Har du inte råd med riktig terapi ?
Du som inte visste att 25 av dem blivit fällda i domstol
åtalade skrev du, inte fällda, lille parveln
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 53
My Ass skrev:Dao skrev:My Ass skrev:Knäppgök.
Varför skriver du på ett forum när du inte kan vill vågar , har ryggrad till, eller ens har förstånd till att stå för dina egna åsikter och tokiga ideer.
Öhhh... sten... glashus... någon...?
Välkommen tillbaka från din medicinerings session !
Jag undrar om du någonsin ska specificera var jag inte står för mina åsikter ?,
eller ska du sluta ljuga, är inte det enklare ?
Det är mycker starka mediciner inblandade i SA:s ass´s inskränkta värld.
Vad får han allt ifrån?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 54
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 55
My Ass skrev:Dao skrev:Fascinerande att någon klarar av att ha en sådan hållning att man FÖRST intalar sig själv att ens egna ståndpunkter är höljd över alla andras, och därefter kommer med en sådan plump faktafel om IMF!
Frågan är hur My Ass skall leta sig ur detta...
Det blir väl med pinsamma försök till trackassering av de som vågar påtala att han nog inte borde sätta sig på en så hög stol...
size]
Pinsamt är det när en riktigt svårt störd människa som du skriver en rad inlägg på ett offentligt forum.
redclown och foliet kan man håna och förakta för de är röda nassar.
Dig kan man bara ömka.
IMF är en underorganisation till FN, om nu det var det "faktafelet" som din hjärna försökte processa....
[size=18]http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_valutafonden
De har ett nära samarbete med Världsbanken - inte med FN!
När mötet i Bretton Woods anordnades i USA, där dessa organisationer skapades, fanns inte FN!
Så snälla du... Det blir bara pinsamt om du fortsätter att stå på dig...
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 56
redalert skrev:Den gamla vanliga mobbarvisan från redclown och foliet här!
En fet smäll mellan ögonen skulle säkert göra susen!
.... BHs version av bra debatt
... EN förklaring till varför debattnivån sjunker på AC !!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 57
Awfultruth/högerSE/Topphat/Neolib/GustavAnder/MyAss är, trots invektivnivån riktigt underhållande allt som oftast. BH har aldrig åstadkommit annat rena rama skiten. Forumets största skithög, alla kategorier ...F.I.S.T skrev:.... BHs version av bra debatt
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 58
formsvackan skrev:Awfultruth/högerSE/Topphat/Neolib/GustavAnder/MyAss är, trots invektivnivån riktigt underhållande allt som oftast. BH har aldrig åstadkommit annat rena rama skiten. Forumets största skithög, alla kategorier ...F.I.S.T skrev:.... BHs version av bra debatt
Inte då!
- Inlägg 59
IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
dårvänstern gapar om fantasigenerator...
Inget är förändrat i deras mentala härdsmälta.
Dra in deras bidrag så de slipper sitta här på ac forum dagarna i ända.
- Inlägg 60
Vill du vara vänlig och förklara för oss andra på vilket sätt FN utövar kontroll över IMF.My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN.
OBS, formuleringar av typen The IMF and the World Bank are institutions in the United Nations system, är ingen förklaring.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 61
formsvackan skrev:Vill du vara vänlig och förklara för oss andra på vilket sätt FN utövar kontroll över IMF.My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN.
OBS, formuleringar av typen The IMF and the World Bank are institutions in the United Nations system, är ingen förklaring.
Att förklara för dig är lika lönlöst som att förklara för ett hysteriskt småbarn i snabbköpet att han inte skall skrika så!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 62
IMF
Internationella valutafonden, International Monetary Fund (IMF), är ett överstatligt organ som i nära samarbete med Världsbanken verkar för att främja ekonomisk utveckling i medlemsländerna genom stabilitet och samarbete i det internationella valutasystemet. FN-samarbetet sker inom ramen för Ekonomiska och sociala rådet. IMF är formellt ett underorgan till FN men är i praktiken en självständig institution. Fonden beskriver sitt stöd till medlemsländerna i tre punkter:
- Inlägg 63
Sniperace skrev:IMF
Internationella valutafonden, International Monetary Fund (IMF), är ett överstatligt organ som i nära samarbete med Världsbanken verkar för att främja ekonomisk utveckling i medlemsländerna genom stabilitet och samarbete i det internationella valutasystemet. FN-samarbetet sker inom ramen för Ekonomiska och sociala rådet. IMF är formellt ett underorgan till FN men är i praktiken en självständig institution. Fonden beskriver sitt stöd till medlemsländerna i tre punkter:
... en FN organistion som hjälper fattiga länder .. ?
Njaeee.....
- Inlägg 64
formsvackan skrev:Sniperace skrev:IMF
Njaeee.....
Vad de säger och vad de sedan gör är kanske två skilda saker, precis som vänsterkillen som hela tiden predikade vad han skulle göra om han fick mycket pengar, och vad han sedan gjorde den dagen han vann storvinst, inte en krona gick dit han skrutit om
men kanske ska vi avskriva FN?
annars finns detta att läsa om IMF på länken jag gav.
Från 1986 har också särskilda fonder för fattigdomsreducering skapats och flertalet av fondens lån faller inom denna kategori. Fattiga medlemsländer kan genom fonderna få lån med låg ränta och mycket lång löptid (0.5 %, 10 år) för att underlätta tillväxt.
- Inlägg 65
VERKLIGHETENSniperace skrev:formsvackan skrev:Sniperace skrev:IMF
Njaeee.....
Vad de säger och vad de sedan gör är kanske två skilda saker, precis som vänsterkillen som hela tiden predikade vad han skulle göra om han fick mycket pengar, och vad han sedan gjorde den dagen han vann storvinst, inte en krona gick dit han skrutit om
men kanske ska vi avskriva FN?
annars finns detta att läsa om IMF på länken jag gav.
Från 1986 har också särskilda fonder för fattigdomsreducering skapats och flertalet av fondens lån faller inom denna kategori. Fattiga medlemsländer kan genom fonderna få lån med låg ränta och mycket lång löptid (0.5 %, 10 år) för att underlätta tillväxt.
Varje lands ekonomi analyseras individuellt, och därefter, säger Stiglitz, ger Världsbanken varje minister samma identiska fyrstegsprogram.
* 1
Steg ett är privatisering - vilket Stiglitz säger snarare borde kallas korruptifiering.
Det som smärtar Stiglitz mest är att de USA-stödda oligarkerna länsade Rysslands industriella tillgångar, med resultatet att korruptionsaffärerna nästan halverade den nationella produktionen med depression och svält som följd.
* 2
Efter korruptifiering kommer steg två av IMF:s/Världsbankens överallt lika gångbara plan för att rädda din ekonomi: Avreglering av kapitalmarknaderna.
"Resultatet var förutsägbart", sade Stiglitz om tidvattenvågorna av "heta pengar" i Asien och Latinamerika. Högre räntor fördärvade egendomars värde, ödelade industriproduktion och tömde länders kassakistor.
* 3
Vid denna punkt driver IMF den flämtande nationen till steg tre: Marknadsbaserad prissättning, ett fint uttryck för att höja priserna på mat, vatten och hushållsgas. Detta leder förutsägbart nog till steg tre-och-ett-halvt: Det som Stiglitz kallar IMF-upploppen.
IMF-upploppen är plågsamt förutsägbara. När ett land är "nere för räkning, drar [IMF] nytta av situationen och pressar ut den sista blodsdroppen ur dem. De skruvar upp värmen tills, slutligen, hela grytan exploderar,"
* 4
Nu kommer vi till steg fyra i vad Världsbanken kallar sin "strategi för fattigdomsbekämpning": Frihandel. Detta är frihandel enligt WTO:s och Världsbankens regler, och Stiglitz liknar frihandel på WTO-vis med opiumkrigen.
Under opiumkrigen använde Väst militära blockader för att tvångsöppna marknader för sin obalanserade handel. Idag kan Världsbanken beordra en finansiell blockad som kan vara lika effektiv - och ibland lika dödlig.
Produktiviteten i det svarta Afrika under överinseende av IMF:s strukturella "bistånd" har gått käpprätt åt helvete. Lyckades något land undvika detta öde? Ja, sade Stiglitz, och pekade på Botswana. Hur då? "De bad IMF att packa sina väskor."
- Inlägg 66
Men ändå gällde frågan jag besvarade ENBART detta med att IMF är en underorganisation till FN....
vilket är den enda synpunkt jag ville lägga.
och det stämmer eller hur?
vad de sedan gör, är inget jag på något sätt tagit ställning till, jag har helt enkelt inte kunskaperna i det ämnet så där vill jag inte uttala mig.
vilket är den enda synpunkt jag ville lägga.
och det stämmer eller hur?
vad de sedan gör, är inget jag på något sätt tagit ställning till, jag har helt enkelt inte kunskaperna i det ämnet så där vill jag inte uttala mig.
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 67
- Inlägg 68
berralarzon skrev:Upp
- Inlägg 69
My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
Kan du inte ta och testa att motargumentera istället?
Gestapometoder fungerar inte i längden vet du...
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 70
Dao skrev:My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
Tjyven ander fultruhten hittar sin sanning i lyckoslanten!
//berra
- Inlägg 71
berralarzon skrev:Dao skrev:My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
Tjyven ander fultruhten hittar sin sanning i lyckoslanten!
//berra
Det är väldigt lätt att hävda att man minsann har rätt, och alla andra har fel - om man skiter i att argumentera för sin sak!
Det är uppenbart att vissa till höger saknar sina gamla gestapokillar som gjorde livet surt för de som inte delade överhetens åsikt...
- Inlägg 72
Dao skrev:My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
Ska man motargumentera mot dina delirium fanatsier att IMF inte har med FN att göra ?
Prata med pappa foliet, han är bra på såna "diskussioner".
- Inlägg 73
My Ass skrev:Dao skrev:My Ass skrev:IMF är en underorganisation till FN, daoren har glömt sin medicinering,
Ska man motargumentera mot dina delirium fanatsier att IMF inte har med FN att göra ?
Prata med pappa foliet, han är bra på såna "diskussioner".
Ja, argumentera om hur du kom fram till det du skriver! Jag gav dig en länk som visar att du har fel!
Vad har DU att komma med?
- Inlägg 74
formsvackan skrev:Nu har jag inte kallat IMF för en "gangsterorganisation", det är du som har gjort det.My Ass skrev:Knäppis får du dock kallas även i fortsättningen för att du just står för ditt ord och kallar en FN organistion som hjälper fattiga länder för en "gangsterorganisation" :.)
Att du dessutom har fått för dig att det är "en FN organistion som hjälper fattiga länder" säger det mesta om dig och din fantasigenerator
Nej , du sa gangsterfasoner, IMF, FN organisationen , kallar foliet en organisation som utövar gangsterfasoner.
Då kallade jag dig knäppgök, det har du väl inga problem med ?
- Inlägg 75
Inte alls. Vad jag dock tycker är jobbigare är att du springer runt och tror att IMF är "en FN organistion som hjälper fattiga länder". Det vore på tiden att du började växa uppMy Ass skrev:formsvackan skrev:Nu har jag inte kallat IMF för en "gangsterorganisation", det är du som har gjort det.My Ass skrev:Knäppis får du dock kallas även i fortsättningen för att du just står för ditt ord och kallar en FN organistion som hjälper fattiga länder för en "gangsterorganisation" :.)
Att du dessutom har fått för dig att det är "en FN organistion som hjälper fattiga länder" säger det mesta om dig och din fantasigenerator
Nej , du sa gangsterfasoner, IMF, FN organisationen , kallar foliet en organisation som utövar gangsterfasoner.
Då kallade jag dig knäppgök, det har du väl inga problem med ?