Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
F.I.S.T
Infra
redalert
My Ass
Dao
RedCloud
captaincodd
formsvackan
12 posters

Globalisten Som Kom in Från Kylan

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Globalisten Som Kom in Från Kylan - Sida 7 Empty Sv: Globalisten Som Kom in Från Kylan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 14:54

My Ass skrev: Hoppsan , nu duger wikipedia för de röda miffona !!Smile
    En lämplig utgångspunkt för ditt framtida sökande av information, för det är du väl intresserad av att göra ?
    My Ass skrev: PS Ingen är intresserad av att diskutera IMF med en foliehatt som kallar IMF gangsterorganisation... vi bara sätter ljuset på er så folk kan se vilka dårar vänsteranhängarna är...Sad DS
    Omskrivning för: Jag ger mig utan motstånd Very Happy
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Globalisten Som Kom in Från Kylan - Sida 7 Empty Sv: Globalisten Som Kom in Från Kylan

Inlägg  My Ass 2010-03-03, 14:56

Hur länge ska wiki duga, foliehatt ??

IMF är formellt ett underorgan till FN.. (wiki)

Ger mig ? lol har du fortfarande inte förstått att du är komplett galen i roten ?Smile,
    haverist.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 15:10

Sniperace skrev:The IMF and the World Bank

The IMF and the World Bank are institutions in the United Nations system. They share the same goal of raising living standards in their member countries. Their approaches to this goal are complementary, with the IMF focusing on macroeconomic issues and the World Bank concentrating on long-term economic development and poverty reduction.

vill du FORTFARANDE FÖRNEKA KOPPLINGEN TILL FN?

Jag har på intet sätt förnekat kopplingen till FN, tvärtom så har jag själv lagt ut det här vid ett antal tillfällen.

The IMF has a Special Representative to the United Nations, located at the UN Headquarters in New York. The Special Representative facilitates the liaison between the IMF and the UN system.

institutions in the United Nations system innebär inte att IMF på något sätt ansvarar inför FN, vilket är vad som antytts från ert håll.

När IMF bildades I juli 1944 under “United Nations Monetary and Financial Conference” fanns inte FN !!!!!!

The International Monetary Fund and the World Bank were both created at an international conference convened in Bretton Woods, New Hampshire, United States in July 1944.

Surra vidare bäst ni vill, era varianter av "kopplingar" till FN förändrar ingenting av IMF's agerande. Det är en organisation som kraftigt gynnat diktaturer, på bekostnad av demokratin runt om i världen.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 15:12

My Ass skrev:Hur länge ska wiki duga, foliehatt ??

Ger mig ? lol har du fortfarande inte förstått att du är komplett galen i roten ?Smile,
    haverist.
    Du kan inte gömma dig bakom detta enda missvisande uttryck i wiki. Försök diskutera sakfrågan istället, hur det nu skulle gå till ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-03, 15:20

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:The IMF and the World Bank

The IMF and the World Bank are institutions in the United Nations system. They share the same goal of raising living standards in their member countries. Their approaches to this goal are complementary, with the IMF focusing on macroeconomic issues and the World Bank concentrating on long-term economic development and poverty reduction.

vill du FORTFARANDE FÖRNEKA KOPPLINGEN TILL FN?

Jag har på intet sätt förnekat kopplingen till FN, tvärtom så har jag själv lagt ut det här vid ett antal tillfällen.

The IMF has a Special Representative to the United Nations, located at the UN Headquarters in New York. The Special Representative facilitates the liaison between the IMF and the UN system.

institutions in the United Nations system innebär inte att IMF på något sätt ansvarar inför FN, vilket är vad som antytts från ert håll.

När IMF bildades I juli 1944 under “United Nations Monetary and Financial Conference” fanns inte FN !!!!!!

The International Monetary Fund and the World Bank were both created at an international conference convened in Bretton Woods, New Hampshire, United States in July 1944.

Surra vidare bäst ni vill, era varianter av "kopplingar" till FN förändrar ingenting av IMF's agerande. Det är en organisation som kraftigt gynnat diktaturer, på bekostnad av demokratin runt om i världen.

vad gäller HUR IMF verkar tar jag som sagt INGEN ställning till, det är däremot ENBART kopplingen till FN, jag ville få fram att är korrekt, att IMF räknas formellt som en underorganisation till FN, INGET annat.

och DET kunde du inte glida undan....

vad sedan gäller ansvar och vad de gör är en helt annan sak!!

det kan du inte bortförklara hur du än bär dig åt!

du kan ju fortsätta läsa på denna länk även den från FN

FN

där visas ganska tydligt att UN började redan innan, men den officiella bildande dröjde till 1945...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 15:40

Sniperace skrev:vad gäller HUR IMF verkar tar jag som sagt INGEN ställning till, det är däremot ENBART kopplingen till FN, jag ville få fram att är korrekt, att IMF räknas formellt som en underorganisation till FN, INGET annat.
    IMF ansvarar på intet sätt inför FN !

Att då, som GA/MA idiotförklara kritikerna av IMF’s agerande med att det rör sig om en FN-organisation, är helt åt helvete. I synnerhet som det är felaktigt. Hur man idag sorterar in diverse institutioner i ”the United Nations system” är av inget som helst intresse i sammanhanget.

Det är bl.a. nedanstående gangsterfasoner som jag ville lyfta fram med denna tråd.

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Monetary_Fund

IMF/World Bank support of military dictatorships

The role of the Bretton Woods institutions has been controversial since the late Cold War period, as the IMF policy makers supported military dictatorships friendly to American and European corporations. Critics also claim that the IMF is generally apathetic or hostile to their views of democracy, human rights, and labor rights.

The controversy has helped spark the Anti-globalization movement. Arguments in favor of the IMF say that economic stability is a precursor to democracy; however, critics highlight various examples in which democratized countries fell after receiving IMF loans.

In the 1960s, the IMF and the World Bank supported the government of Brazil’s military dictator Castello Branco with tens of millions of dollars of loans and credit that were denied to previous democratically-elected governments.

Vill ni av någon outgrundlig anledning få det till att detta sker i FN’s namn, och därför är oantastligt så må ni väl då försöka med det till f*n löser av er.

Ingen demokratiskt sinnad tänkande människa bryr sig egentligen om ert j*vla jamlande om ”formella underorganisationer” till vare sig det ena eller det andra.

Visa att FN kontrollerar IMF’s göranden och låtanden, eller lägg ner projektet.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-03-03, 15:44

My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Vart är det du vill komma med ditt fradgtuggande om IMF ?, var anledningen till din tråd bara att visa hur galen du är eller hade du en seriös tanke bakom ?
    Jodå, det finns en seriös tanke bakom, men dit har vi inte kommit ännu. Hittills har vi "tvingats" ägna vår energi åt att brottas med dina fantasier.

IMF bör kraftigt ifrågasättas då de har som största uppgift att stärka rika grupperingars strupgrepp på fattiga. Den påtvingade nyliberalism som "hjälpsökande" drabbas av, ökar fattigdom och elände.

Detta kan jag mycket gärna diskutera med dig och andra. Först måste vi dock göra oss av med din fantasi om FN och IMF som blockerar debatten. Försök förstå att även om du hade fantiserat rätt, påverkar det inte synen på IMF's metoder det allra minsta. Det skulle bara ha drabbat FN istället.

Svälj förtreten och ge oss din syn på IMF's metoder. I vanlig ordning: Att jag är en idiot är inget argument.

Dit du vill komma kommer du aldrig foliet, sluta skyll det på andra.
    Det är till fullo ditt eget knäppa beteende som hindrar dig, inget annat.

Förtret , vilken förtret ? är det förtret att du inte visste att IMF är en underorganisation till FN ?Smile

Vad det gäller IMF säger jag bara, vad ska tokan Chavez nu skylla på, när han kastat ut IMF och Venezuela är på väg åt helvete ? Det hade kanske varit bättre att söka lite hjälp därifrån.

Så demokrati är ett steg åt helvetet för dig?

Intressant...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-03, 15:52

My Ass skrev:Hoppsan , nu duger wikipedia för de röda miffona !!Smile

Men läs detta då !

IMF är formellt ett underorgan till FN.... (wiki)

PS Ingen är intresserad av att diskutera IMF med en foliehatt som kallar IMF gangsterorganisation... vi bara sätter ljuset på er så folk kan se vilka dårar vänsteranhängarna är...Sad DS

Du har aldrig påstått något sådant! Du har påstått att IMF är ett FN-organ! Att det formellt, men inte i praktiken, skulle vara underställt FN är något helt annat!

IMF är HELT underställt USA, vilket är betydligt viktigare. FN är bara i beroende av USA, indirekt...

Att IMF, som en del av Bretton Woods, bildades FÖRE FN ens fanns, är också talande om hur långt ut på djupt vatten du tagit dig!

IMF rättar sig inte eftger FN-stadgarna eller några andra FN-regler! De är inte underställda FN ett skit! Bara "formellt"...

"Formellt" är Sverige med i Nato också!

Men till saken: Hade du bara varit ärlig i dina inlägg och skrivit vad du menat från början, och bara gett oss några klargörande fakta, så hade denna skitfråga inte bekoomit dig speciellt mycket!

Men uppenbarligen var du MER intresserad av personliga påhopp, och att kalla alla som inte tar dina ord som sanning för idioter!

Är det verkligen en sådan debatt du eftersträvar???
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-03, 15:58

Snarare tvärtom FORMELLT står Sverige UTANFÖR NATO, men i praktiken så är vi nog med där ändå-....

Twisted Evil
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-03-03, 17:13

"Formellt" är Sverige med i Nato också! (daoren)

Visst daoren, visst....lol

"Formellt" är daoren friskriven också, "formellt" alltså.Smile
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-03-03, 17:15

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Hur länge ska wiki duga, foliehatt ??

haverist.
    Du kan inte gömma dig bakom detta enda missvisande uttryck i wiki. Försök diskutera sakfrågan istället, hur det nu skulle gå till ?

Ett par timmar dög wiki för foliehatten.
    Foliet citerade wiki ,
    jag citerade wiki, då duger plötsligt inte wiki längre, utan det är jag som gömmer mig...

Tokstolle !!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 18:46

My Ass skrev: jag citerade wiki, då duger plötsligt inte wiki längre, utan det är jag som gömmer mig..
    Jag har inte klagat på wiki utan bara påpekat din okunskap och dina logiska kullerbyttor.
    My Ass skrev: Tokstolle !!
    Säger den som kallar IMF för en gangsterorganisation Very Happy

Stiglitz fick sparken från Världsbanken 1999. Han fick inte någon tyst pension - USA:s biträdande finansminister Larry Summers krävde enligt vad jag erfarit en offentlig bannlysning efter att Stiglitz uttryckt sitt första milda ogillande av en globalisering på Världsbankens vis.
    My Ass skrev: jag konstaterar att han är en globaliseringsförespråkare.
    Förvånar inte ett dugg Very Happy Very Happy Very Happy
    My Ass skrev:Jag anser inte att IMF är en gangsterorganisation.
    Det har heller ingen annan på forumet uttryckt.
    My Ass skrev: Jag är förbluffad att du är så infekterad av USA hat att du går diverse sviniga diktaturers ärenden.
    Nej, det är just det som IMF gör, på uppdrag av i första hand USA.
    My Ass skrev: kallar en FN organistion som hjälper fattiga länder för en "gangsterorganistion" :.)
    Återigen, det har bara du gjort. Dessutom, IMF är ingen FN-organisation.
    My Ass skrev: Nej , du sa gangsterfasoner, IMF, FN organisationen , kallar foliet en organisation som utövar gangsterfasoner.
    En gång till. IMF är ingen FN-organisation. Att du här försöker idiotförklara mig för att jag kritiserar vad du tror är en FN-organisation, är dessutom obegripligt dumt.
    My Ass skrev: Bevis direkt, daoren vet inte att IMF är ett organ underställt FN,han är så dum att man skäms..
    IMF är inte underställt FN.
    My Ass skrev:Du försöker få det till som att jag måste bevisa hur IMF styrs?? av FN......
    Påstår man att IMF är underställt FN bör man kunna redogöra för hur FN utövar kontroll av den underställda.
    My Ass skrev: Eftersom ni fortfarande inte begripit att IMF är ett FN organ är det väl meningslöst att fortsätta diskussionen där, eller hur ...
    Eftersom IMF inte är ett FN-organ så är det väl meningslöst att fortsätta, åtminstone för dig Very Happy

Nu lägger vi av med surret om FN och börjar om från början.

Varje lands ekonomi analyseras individuellt, och därefter, säger Stiglitz, ger Världsbanken varje minister samma identiska fyrstegsprogram.
    * 1
    Steg ett är privatisering - vilket Stiglitz säger snarare borde kallas korruptifiering.
    Det som smärtar Stiglitz mest är att de USA-stödda oligarkerna länsade Rysslands industriella tillgångar, med resultatet att korruptionsaffärerna nästan halverade den nationella produktionen med depression och svält som följd.
    * 2
    Efter korruptifiering kommer steg två av IMF:s/Världsbankens överallt lika gångbara plan för att rädda din ekonomi: Avreglering av kapitalmarknaderna.
    "Resultatet var förutsägbart", sade Stiglitz om tidvattenvågorna av "heta pengar" i Asien och Latinamerika. Högre räntor fördärvade egendomars värde, ödelade industriproduktion och tömde länders kassakistor.
    * 3
    Vid denna punkt driver IMF den flämtande nationen till steg tre: Marknadsbaserad prissättning, ett fint uttryck för att höja priserna på mat, vatten och hushållsgas. Detta leder förutsägbart nog till steg tre-och-ett-halvt: Det som Stiglitz kallar IMF-upploppen.
    IMF-upploppen är plågsamt förutsägbara. När ett land är "nere för räkning, drar [IMF] nytta av situationen och pressar ut den sista blodsdroppen ur dem. De skruvar upp värmen tills, slutligen, hela grytan exploderar,"
    * 4
    Nu kommer vi till steg fyra i vad Världsbanken kallar sin "strategi för fattigdomsbekämpning": Frihandel. Detta är frihandel enligt WTO:s och Världsbankens regler, och Stiglitz liknar frihandel på WTO-vis med opiumkrigen.
    Under opiumkrigen använde Väst militära blockader för att tvångsöppna marknader för sin obalanserade handel. Idag kan Världsbanken beordra en finansiell blockad som kan vara lika effektiv - och ibland lika dödlig.
    Produktiviteten i det svarta Afrika under överinseende av IMF:s strukturella "bistånd" har gått käpprätt åt helvete. Lyckades något land undvika detta öde? Ja, sade Stiglitz, och pekade på Botswana. Hur då? "De bad IMF att packa sina väskor."

Anser du att detta är ett godtagbart agerande av IMF ?
    My Ass
    My Ass

Inlägg  My Ass 2010-03-03, 20:49

Att då, som GA/MA idiotförklara kritikerna av IMF’s agerande med att det rör sig om en FN-organisation (foliet)

Jag idiotförklarar dig, som kallar IMF gangsters, så sluta fantisera nån enda jävla gång, din havererade foliehatt.

Och din folietext om IMF är varken opartisk eller saklig, bara haverist svammel , lösa åsikter och subjektiva teser, så jag kan inte anse något utifrån det dravlet.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 20:53

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Jag idiotförklarar dig, som kallar IMF gangsters, så sluta fantisera nån enda jävla gång, din havererade foliehatt.

Var det ett svar på:

Du är så ägd tjuven, så att klockorna stannar.
    Alla utom din rövslickande bitch redalert ser det.
    Och vi har mäkta roligt åt er pajasar.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-03, 21:01

My Ass skrev: Och din folietext om IMF är varken opartisk eller saklig, bara haverist svammel , lösa åsikter och subjektiva teser, så jag kan inte anse något utifrån det dravlet.
    Nu var det väl Joseph Stiglitz, 2001 års ekonomipristagare som stod bakom denna text. Har du redan omvärderat honom ?
    My Ass skrev:Förresten, Stiglitz, han är kritisk till globaliseringen, men är samtidigt fullt övertygad om att den är bra i grunden. Märkligt att globaliseringsmotståndare protektionister och nationalister som ni tar upp honom.
    jag konstaterar att han är en globaliseringsförespråkare
    Stiglitz är FÖR globalisering, tomte.
    Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-03, 21:13

RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Jag idiotförklarar dig, som kallar IMF gangsters, så sluta fantisera nån enda jävla gång, din havererade foliehatt.

Var det ett svar på:

Du är så ägd tjuven, så att klockorna stannar.
    Alla utom din rövslickande bitch redalert ser det.
    Och vi har mäkta roligt åt er pajasar.

Du är så blåst som bara en commie kan vara! cyclops clown
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 21:14

sååå brun om munnen skrev:Du är så blåst som bara en commie kan vara!

men men nu förlorade du igen....att du inte lär dig... Razz
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-03-03, 21:17

RedCloud skrev:

cyclops clown pig
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-03, 21:20

redalert skrev:
    RedCloud skrev:

cyclops clown pig

Vilken Allianspajas har du utelämnat? är det Maud? "fniss"
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 21:22

Grisen är väl herr Åkesson, så det fattas minst två...
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-03, 21:23

RedCloud skrev:

Grisen är väl herr Åkesson, så det fattas minst två...

Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-04, 01:52

Sniperace skrev:

Snarare tvärtom FORMELLT står Sverige UTANFÖR NATO, men i praktiken så är vi nog med där ändå-....

Twisted Evil

Sverige är med i ett samarbete med Nato, som jag nu inte direkt kommer ihåg namnet på, och har en observationsplats i deras möten!

Så "formellt" är Sverige med i Nato!

På samma sätt som IMF "formellt" är en del av FN!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-04, 01:53

My Ass skrev:"Formellt" är Sverige med i Nato också! (daoren)

Visst daoren, visst....lol

"Formellt" är daoren friskriven också, "formellt" alltså.Smile

Ser du rosa elefanter igen?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-04, 09:15

Denna tråd är ett bra exempel på ett par nicks taktik att alltid förstöra obekväma ämnen med hjälp av förolämpningar och ovidkommande dravel.

Inte ett enda sakargument, bara idiotförklaringar av dem som tycker annorlunda.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-03-04, 09:31

formsvackan skrev:Denna tråd är ett bra exempel på ett par nicks taktik att alltid förstöra obekväma ämnen med hjälp av förolämpningar och ovidkommande dravel.

Inte ett enda sakargument, bara idiotförklaringar av dem som tycker annorlunda.

Foliet som aldrig lyckas se skogen för alla träd!

Låtom oss höra hur bra debattör denne redcloud är nu!

Ja redcloud är en av de som omöjliggör debatt här den som undgått att se detta är nog tyvärr inte riktigt redig!

Senast ändrad av redalert den 2010-03-04, 09:34, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 23:18