Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
F.I.S.T
Thetaxpayer
Dao
RedCloud
Secrist
9 posters

Om jag är rädd, hur känner sig judarna

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Empty Sv: Om jag är rädd, hur känner sig judarna

Inlägg  RedCloud 2013-02-21, 20:54

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Empty Sv: Om jag är rädd, hur känner sig judarna

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-21, 21:01

RedCloud skrev:

Rassehögerns porrsidor.....

Newsmill?

Fniss
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-21, 21:57

Secrist skrev:Det får jag alldeles säkert. Som man frågar får man svar. Om jag åker ut till Lidingö och frågar hur många som kommer att köpa en ny bil det närmaste året så kommer det säkert att vara närmare 100%. Alltså kommer närmare 100% av svenskarna att köpa ny bil. Rolling Eyes

De som inte håller med Gardell är de som utsätts för det. De borde ju veta bäst kan man tycka.

– På en skola där jag var lärarvikare var det andra lärare som sa till mig att jag inte borde säga att jag är judinna eftersom det fanns många barn från mellanöstern i klassen och att det därför kunde vara känsligt, säger hon och förklarar att hon till en början höll sig till rådet men sedan ändrade sig och berättade för eleverna.
    Petra Kahn, som är uppväxt i Sverige, förklarar att när hon var yngre var det nynazister som upplevdes som det största hotet. Så är det inte i dag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/judiskt-forbund-nynazister-inte-langre-storsta-hotet_7537852.svd

Så att kolla källorna är att vara partisk, och riktad??????

Öhh... liberal källkritik?

Gardell kollade polisens uppgifter!!!

Hallå? Någon inne?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-21, 22:01

Dao skrev:
    Secrist skrev:Det får jag alldeles säkert. Som man frågar får man svar. Om jag åker ut till Lidingö och frågar hur många som kommer att köpa en ny bil det närmaste året så kommer det säkert att vara närmare 100%. Alltså kommer närmare 100% av svenskarna att köpa ny bil. Rolling Eyes

De som inte håller med Gardell är de som utsätts för det. De borde ju veta bäst kan man tycka.

– På en skola där jag var lärarvikare var det andra lärare som sa till mig att jag inte borde säga att jag är judinna eftersom det fanns många barn från mellanöstern i klassen och att det därför kunde vara känsligt, säger hon och förklarar att hon till en början höll sig till rådet men sedan ändrade sig och berättade för eleverna.
    Petra Kahn, som är uppväxt i Sverige, förklarar att när hon var yngre var det nynazister som upplevdes som det största hotet. Så är det inte i dag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/judiskt-forbund-nynazister-inte-langre-storsta-hotet_7537852.svd

Hallå? Någon inne?

Killen (SDsecrist) har ju gett upp totalt, uppgifter som inte stämmer överens med hans sneda sneda världsbild är per automatik hämtade från flamman, eller så är källan inte trovärdig. Att Gardells uppgifter kommer från polisen stämmer inte med hans förutbestämda mening, alltså kan man avfärda dom.
    Tragisk utveckling, alltför vanlig på högersidan....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-21, 22:14

RedCloud skrev:Killen (SDsecrist) har ju gett upp totalt, uppgifter som inte stämmer överens med hans sneda sneda världsbild är per automatik hämtade från flamman, eller så är källan inte trovärdig. Att Gardells uppgifter kommer från polisen stämmer inte med hans förutbestämda mening, alltså kan man avfärda dom.
    Tragisk utveckling, alltför vanlig på högersidan....

Troligen är det så att de högerstyrda medierna, såväl som forumhögern, gör det "lätt för sig", och räknar in kritik och reaktioner mot Israel i det de vill kalla "antisemitism".

Problemet är att de då gör judarna en otjänst, då den riktiga antisemitismen då förefaller ofarlig för de mindre begåvade högerhulliganerna. Det blir då lättare för grupper som SD och liknande, att utnyttja situationen. I det långa loppet förlorar vi alla på detta.

Här är lite mer info:

http://motargument.se/2012/10/17/muslimhat-antisemitism-malmo/

"Det finns folk som försöker piska upp hat mellan just dessa båda grupperna: judar och muslimer."
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-21, 22:21

Såg att Motargument hade just en artikel som berör trådämnet mer precis:

http://motargument.se/2012/11/07/att-inte-bekampa-antisemitism-med-antisemiters-metoder/

"Glöm aldrig Tingstens visdomsord, som man kan läsa bland annat i hans memoarer. Använd inte nazismens, rasismens och hatets metoder i kampen mot nazism, rasism och hat!"

http://motargument.se/2012/10/25/muslimskrasism/

"Myten om att muslimer är mer rasistiska än t.ex. judarna i Mellanöstern är härmed knäckt."
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 00:22

Dao skrev:

Hallå? Någon inne?

Och du tror att han har angripit detta objektivt? Nästan lite gulligt naivt. Laughing
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-02-22, 00:27

Först flyttade judar från Malmö till Stockholm och när det inte funkade så flyttade judar till Israel, ungefär som en del f.d muslimer som också flyttat ifrån Sverige.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-02-22, 00:29

Secrist skrev:Tänkvärd läsning för forumvänstern där vissa snuddar vid ren antisemitism.

När jag ska träffa rabbi Shneur Kesselman knackar jag på en tung dörr med tjock, skott­säker ruta. En receptionist trycker på en knapp och jag släpps in i en kal hall med betonggolv. Till höger står några barnvagnar. På övervåningen ligger ­judiska församlingens daghem
    Judiska församlingen i Malmö har blott 600 medlemmar. Som mest var de cirka 2 500. Det var i slutet av 60-talet när de sista judarna fördrevs från ­Polen.

På senare tid har judar lämnat Malmö eftersom de antisemitiska glåporden, som de aldrig helt sluppit, har ökat, ­liksom den rent fysiska förföljelsen: skadegörelse av gravplatsen, sten­kastning, krossade fönster, spräng­attentat mot synagogan.

Rabbi Kesselman, klädd i traditionell ortodox klädsel, svart kostym, svart rock, svart hatt, brukade promenera ­genom staden. Nu föredrar han bil. Det är säkrare.

– Jag har blivit verbalt trakasserad minst 100 gånger. Det kan ske tre saker samma dag, ­sedan dröjer det tre månader till nästa incident.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article16070887.ab

Du missar den mest väsentliga saken även när du ska diskutera
    judiska församlingen i Malmö. Denna församling är vid sidan
    om de 27 andra propagandaorganisationerna i Sverige det mest
    sionistiskt sinnade organet som springer ärendet åt mördarna
    i Telaviv.

Om rabi Kesselman sätter in en tre cm tjock ståldörr med
    skottsäkert glas i sitt näste så är det för att säga att "så här
    hårt måste vi skydda oss mot alla skottsalvor som riktas mot
    synagogan varje dag". "Så här hårt måste vi skydda oss mot Malmös
    invandrade muslimer och stadens elaka styrande".

De egentliga brottslingarna finns i själva verket inom denna
    församling. I januari år 2009 gick de mangrant ut på Malmös gator,
    mitt under bödlarnas från Telavivs masslakt i Gaza, med slagord
    och plakat som stödde den människoslakt som ännu inte hade upphört.
    14 hundra palestinier fick plikta med livet - 300 av dessa var barn.
    Tusentals blev lemlestades för livet. Deras brott: de var palestinier.

Men secrest fattar i sin enfald inte att det skottsäkra glaset är
    ett renodlat propagandaglas. Han går på Telavivs malmöististiska
    medlöpares snyfthistorier.

Jag tror förresten att Secrist känner till sanningen och att denna
    tråd är en ren provokation.

https://acbladet.swedishforum.se/t53290-ar-det-synd-om-hatets-forsamling-i-malmo

Senast ändrad av Infra den 2013-02-22, 01:29, ändrad totalt 2 gånger
    Secrist
    Secrist

Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Empty Otäckt

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 00:32

Forumets största anitsemit har talat igen.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-02-22, 01:22

Secrist skrev:Forumets största anitsemit har talat igen.

Vad är anitsemit?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-02-22, 01:25

[img]Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Israelstripp[/img]

"Hur många av oss skall kallas antisemiter"?

http://dagbladet.se/ledare/1.4657436-hur-manga-av-oss-ska-kallas-antisemiter-

[img]Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Avokado[/img]

[img]Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Israelisklogik[/img]

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-02-22, 01:49

R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

Infras bilder? Jag har aldrig kallat honom för antisemit trots att han visat bilder som är minst sagt antisemitiska.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-02-22, 01:56

lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

Infras bilder? Jag har aldrig kallat honom för antisemit trots att han visat bilder som är minst sagt antisemitiska.

Är det ett brott att posta nidbilder?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-02-22, 02:02

R.O.F.L skrev:
    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

Är det ett brott att posta nidbilder?

Absolut inte, i så fall hade jag anmält Infra.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 02:10

R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

He, he..ibland går det snabbt när man ska skriva "antisemit". Very Happy
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-22, 02:14

Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 CharlieBrownRacist
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-02-22, 02:18

Thetaxpayer skrev:Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 CharlieBrownRacist

Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-22, 02:31

Secrist skrev:Och du tror att han har angripit detta objektivt? Nästan lite gulligt naivt. Laughing

Så det är fel, bara för att det är han som skrivit det?

Och JAG är naiv?

Fy fan vad patetiska ni är ibland...

Kan du inte läsa in dig på källkritik och komma igen sen, pleeeaaase???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-22, 02:32

Secrist skrev:
    R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

Har du inte autopilot på det ordet på tangentbordet? Very Happy
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 02:32

Dao skrev:
    Secrist skrev:Och du tror att han har angripit detta objektivt? Nästan lite gulligt naivt. Laughing

Så det är fel, bara för att det är han som skrivit det?

Och JAG är naiv?

Fy fan vad patetiska ni är ibland...

Kan du inte läsa in dig på källkritik och komma igen sen, pleeeaaase???

Så vad den judiska befolkningsgruppen själva säger ska vi bara strunta i. Det är Gardell som sitter inne med sanningen?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 02:34

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    R.O.F.L skrev:

Vad är anitsemit?

Har du inte autopilot på det ordet på tangentbordet? Very Happy

Nä, det är bara Infra som får det epitetet så det är inte lönt. Jämfört med honom så framstår du som rena Israelkramaren.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-22, 02:49

Secrist skrev:Så vad den judiska befolkningsgruppen själva säger ska vi bara strunta i. Det är Gardell som sitter inne med sanningen?

Vem FAN har hävdat att man skall strunta i vad "den judiska befolkningsgruppen" tycker???

Är du helt från vettet människa???

Gardell gör det inte, och inte jag heller!!!

Han bara redovisade KÄLLOR som visar något annat än det som hävdas!!! Det finns andra folkgrupper som drabbas i Sverige, en del betydligt värre än den judiska, och det är romer, svarta och muslimer!!!

Mina andra länkar visade detta med TYDLIGHET!!!

Att vissa judar hatar muslimer, och vice versa, är en skitsak i sammanhanget!!! Det kommer alltid att finnas sådana!

Men vill man få till en förändring i samhället, bekämpa rasismen, bör man utgå från all tillgänglig fakta - istället för att bara lyssna till de som säger det man vill höra, och peka ut "de Andra"!!!

Fattar du inte detta självklara, har du sannerligen långt att gå...
    Secrist
    Secrist

Om jag är rädd, hur känner sig judarna - Sida 2 Empty Dumt

Inlägg  Secrist 2013-02-22, 02:52

en del betydligt värre än den judiska, och det är romer, svarta och muslimer!!!

Så för att sammanfatta. Judarna ska inte gnälla över lite trakasserier eftersom de flesta andra grupper har det värre enligt dig och Gardell?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-22, 02:56

Secrist skrev:en del betydligt värre än den judiska, och det är romer, svarta och muslimer!!!

Så för att sammanfatta. Judarna ska inte gnälla över lite trakasserier eftersom de flesta andra grupper har det värre enligt dig och Gardell?

Nej!

Du sammanfattar ingenting. Du ändrar om mina åsikter!

Jävla fascist! Kan du ALDRIG debattera ärligt???

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-11, 20:26