Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
theward
RedCloud
Sossar ee lata
7 posters

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-02-26, 09:40

    Tänk dig själv att ha massa galningar som skjuter raketer in i området där du själv bor samt spränger sig själva i småbitar och dödar oskyldiga.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  RedCloud 2010-02-26, 10:12

    Stöd IDFs utrotning av palestinska terrorister, som de på bild nedan

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare 320gaza_dead_boy

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Gallery-children-victims--001_3486_1312

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Gaza-dead-girl

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare War-crimes-israel


    Senast ändrad av RedCloud den 2010-02-26, 10:12, ändrad totalt 2 gånger
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  theward 2010-02-26, 10:12

    Stöd mänskligheten, sluta bomba och mörda worldwide
    Peace, love and Heavy fucking metal Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Icon_twisted
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sel

    Inlägg  captaincodd 2010-02-26, 12:26

    tänk dej själv om grannstaten avrättade och trackade ditt folk hela dagarna,och då o då sköt sönder den lilla infrastruktur som ni lyckats bygga upp mellen bombanfallen.Man skulle va ganska frustrerad då eller hur???Gevärskulor mot stenkastande frustrerade ungdomar,,,,Logiskt,eller hur??
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  DMustaine 2010-02-26, 13:10

    captaincodd skrev:tänk dej själv om grannstaten avrättade och trackade ditt folk hela dagarna,och då o då sköt sönder den lilla infrastruktur som ni lyckats bygga upp mellen bombanfallen.Man skulle va ganska frustrerad då eller hur???Gevärskulor mot stenkastande frustrerade ungdomar,,,,Logiskt,eller hur??

    Du glömmer nämna kidnappningar, halshuggningar, Flygplanskapningar, flygplanssprängningar, bilbomber, vägbomber och självmordsbombare.
    Detta till trots önskar jag alla blev av med den extrema högern i Israel!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Bra Dmust

    Inlägg  captaincodd 2010-02-26, 13:27

    för med den regering Israel har idag så eskalerar bara våldet,,,,Sen i ärlighetens namn så är det ett bra tag sedan Israel utsattes för terrorattentat,medans palestinierna blir trackaserade varje dag av antingen IDF eller extrema bosättare i Hebron och Jenin mfl byar o städer,,,,,Ser man inte sambandet mellan det arabiska hatet och den Israeliska terrorn måste man va´både blind o döv,,,
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  Dao 2010-02-26, 14:13

    DMustaine skrev:
    captaincodd skrev:tänk dej själv om grannstaten avrättade och trackade ditt folk hela dagarna,och då o då sköt sönder den lilla infrastruktur som ni lyckats bygga upp mellen bombanfallen.Man skulle va ganska frustrerad då eller hur???Gevärskulor mot stenkastande frustrerade ungdomar,,,,Logiskt,eller hur??

    Du glömmer nämna kidnappningar, halshuggningar, Flygplanskapningar, flygplanssprängningar, bilbomber, vägbomber och självmordsbombare.
    Detta till trots önskar jag alla blev av med den extrema högern i Israel!

    Håller Israel på med sådant också?

    För palestinierna håller inte på med sådant idag - så långt vet jag! Så det kan bara vara israelerna du syftar till...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  Dao 2010-02-26, 14:14

    Om vi vill stödja JUDARNA idag - bör vi protestera STORT mot Israels övervåld idag!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  DMustaine 2010-02-27, 04:10

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    captaincodd skrev:tänk dej själv om grannstaten avrättade och trackade ditt folk hela dagarna,och då o då sköt sönder den lilla infrastruktur som ni lyckats bygga upp mellen bombanfallen.Man skulle va ganska frustrerad då eller hur???Gevärskulor mot stenkastande frustrerade ungdomar,,,,Logiskt,eller hur??

    Du glömmer nämna kidnappningar, halshuggningar, Flygplanskapningar, flygplanssprängningar, bilbomber, vägbomber och självmordsbombare.
    Detta till trots önskar jag alla blev av med den extrema högern i Israel!

    Håller Israel på med sådant också?

    För palestinierna håller inte på med sådant idag - så långt vet jag! Så det kan bara vara israelerna du syftar till...

    DAO terrorkramaren, Israel och USA hataren nr1 i detta forum! Säg mig en sak, får vi bort själmordsbomarna om vi tystar den israeliska extremhögern? River murarna och öppnar upp till Israel? Eller är vi då bara tillbaka till den situationen då själmordsbomare slog till mot caféer och köpcentrum? Drivs inte Hamas av något,en högre religiös profetia att förstöra Israel? Om vi ponerar att den Israeliska högern raderas, försvinner motståndet då? För mig verkar det klart att en 2 stats lösning inte löser problemet! Vad tydker du Israel ska göra? Med tanke på hur de blev attackerade 1967? Och Jordanien förlorade Västbanken och Egypten förlorade Gaza-remsan skapades ju många av dessa problem. Ger man sig ut i krig får man ta sina förluster! Så har det ju alltid varit! Vad tycker du vi har för rätt till Finland idag? Eller Danmark som vi nästan helt kontrollerade, och förfan en del av europa!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  marxisten 2010-02-27, 05:48

    STÖD MÄNSKLIGHETEN!

    FÖRBJUD KRIG, IMPERIALISM OCH SIONISM!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  Dao 2010-02-27, 11:35

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    captaincodd skrev:tänk dej själv om grannstaten avrättade och trackade ditt folk hela dagarna,och då o då sköt sönder den lilla infrastruktur som ni lyckats bygga upp mellen bombanfallen.Man skulle va ganska frustrerad då eller hur???Gevärskulor mot stenkastande frustrerade ungdomar,,,,Logiskt,eller hur??

    Du glömmer nämna kidnappningar, halshuggningar, Flygplanskapningar, flygplanssprängningar, bilbomber, vägbomber och självmordsbombare.
    Detta till trots önskar jag alla blev av med den extrema högern i Israel!

    Håller Israel på med sådant också?

    För palestinierna håller inte på med sådant idag - så långt vet jag! Så det kan bara vara israelerna du syftar till...

    DAO terrorkramaren, Israel och USA hataren nr1 i detta forum! Säg mig en sak, får vi bort själmordsbomarna om vi tystar den israeliska extremhögern? River murarna och öppnar upp till Israel? Eller är vi då bara tillbaka till den situationen då själmordsbomare slog till mot caféer och köpcentrum? Drivs inte Hamas av något,en högre religiös profetia att förstöra Israel? Om vi ponerar att den Israeliska högern raderas, försvinner motståndet då? För mig verkar det klart att en 2 stats lösning inte löser problemet! Vad tydker du Israel ska göra? Med tanke på hur de blev attackerade 1967? Och Jordanien förlorade Västbanken och Egypten förlorade Gaza-remsan skapades ju många av dessa problem. Ger man sig ut i krig får man ta sina förluster! Så har det ju alltid varit! Vad tycker du vi har för rätt till Finland idag? Eller Danmark som vi nästan helt kontrollerade, och förfan en del av europa!

    Blir lite komiskt att försöka bemöta dig sakligt, utifrån en sådan här plattityd du kommer in med, DMustaine.

    Nej - jag hatar terrorister, har inget emot USA eller Israel i sig!

    Då tycker jag vi kan lämna den biten bakom här...

    Självmordsbombarna försvinner om Israels terror försvinner. Den senare föregick den första, rejält. Hamas drivs av att bekämpa ockupation och israelisk terror. Ibland väljer de själva terror, vilket är fruktansvärt - men ibland väljer de förhandlingar, men får inget gensvar från Israel då. Vad gäller synen på Israels upphörande har Hamas klargjort att de kan ta bort detta från deras målsättning, men då måste Israel avbryta sin ockupation först!

    Du kan "ponera" hur mycket du vill, men jag föreslår att du tar reda på lite mer fakta istället. I Israel är "vänstern" minst lika extrema som högern, så din uppdelning tycker jag verkar lite konstig...

    Israel blev klart och tydligt angripna 1973. Det är enda gången som det utan tvekan var andra som startade krigen som Israel har krigat. 1967 startades av Israeliska attacker, inget annat! Palestinierna var inte direkt inblandade i något av dessa krig, förutom det runt 1948, så jag förstår inte varför DE skall bli bestraffade för de krig Israel skapat, bara för att Israel stått som segrare? Det får du gärna förklara mer hur du resonerar...

    Ingen har rätt att ockupera och terorisera någon annan grupp!

    Är det så förbannat svårt att förstå?

    Du ursäktar terrorism, krig, ockupation och brott mot de mänskliga rättigheterna och den internationella rätten här - och ändå försöker du utmåla MIG som terroristkramare????

    Hur är du funtad egentligen???

    Vad gäller den islamistiska terrorismen är den TYDLIGT kartlagd hur den uppstått och därmed finns det klara uppgifter om hur dessa skall bekämpas!

    Jag kan ge dig lästips om du vill skaffa dig lite kunskap om du vill: Björn Kumms bok om "Terrorismens historia" är en bra grundbok. Läs då gärna kapitlet som lyfter fram judisk terrorism!

    Vi har boken "Fundamentalisternas kamp", som tar upp mycket av bakgrunderna till det som sker i Mellanöstern i dag... Det finns massor av flera böcker i ämnet!

    Tycker du borde ta del av dessa, och försöka att inte polarisera hela problematiken.

    Att kritisera USA och Israel är INTE att hata dessa! Att försöka hitta faktorerna bakom terrorismen är INTE att acceptera dessa! Det borde du lära dig!

    Och till skillnad från dig tar jag STARKT avstånd från ALL terrorism, vare sig den kommer från USA, Israel, palestinier eller andra!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  RedCloud 2010-02-27, 11:42

    men jag föreslår att du tar reda på lite mer fakta istället.

    Det vore en stilla nåd att bedja om.
    Historielösheten hos herrar högerdebattörer är SKRÄMMANDE.

    Sponsored content


    Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare Empty Sv: Stöd Judarna, säg nej till raketattacker & självmordsbombare

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:20