Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Redvictory
marxisten
Kakmonstret
GustavAnder
MartinLindgren
Blåfront
Thetaxpayer
Infra
womanlover
13 posters

    Vad har judarna gjort ?

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Vad har judarna gjort ? Empty Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  womanlover 2009-05-16, 03:18

    Muslimerna bombar och har sig . .
    Men har någon hört talas om en självmordsbombare som är jude . . ?
    Inte jag i alla fall.
    Skaka på huvudet nu (kraftigt).
    Ni som är skjut och hatgalna - försök att rikta elden åt rätt håll.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Infra 2009-05-16, 06:55

    womanlover skrev:Muslimerna bombar och har sig . .
    Men har någon hört talas om en självmordsbombare som är jude . . ?
    Inte jag i alla fall.
    Skaka på huvudet nu (kraftigt).
    Ni som är skjut och hatgalna - försök att rikta elden åt rätt håll.

    Snälla WL! Man behöver inte bli självmordsbombare om man besitter tvåhundra (200) kärnvapenstridsspetsar och har militärt stöd från världens hittills starkaste och otäckaste militärmakt. Så självmordbombning är inte så mycket kopplat till religionstillhörighet utan snarare till resursbrist och militär underkapacitet.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-16, 08:57

    Infra skrev:
    womanlover skrev:Muslimerna bombar och har sig . .
    Men har någon hört talas om en självmordsbombare som är jude . . ?
    Inte jag i alla fall.
    Skaka på huvudet nu (kraftigt).
    Ni som är skjut och hatgalna - försök att rikta elden åt rätt håll.

    Snälla WL! Man behöver inte bli självmordsbombare om man besitter tvåhundra (200) kärnvapenstridsspetsar och har militärt stöd från världens hittills starkaste och otäckaste militärmakt. Så självmordbombning är inte så mycket kopplat till religionstillhörighet utan snarare till resursbrist och militär underkapacitet.

    Så du menar att ingen är oskyldig i israel? Fan vad dum du måste vara som försvarar det.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-16, 09:11

    Hur blir muslimer offer och gör den patetiska jämförelsen med judeförföljelsen på 1930-talet och klagar på islamfobi, när folk blir rädda pga muslimers eget beteende och islamister som öppet hotar hatar och hetsar andra folkgrupper och hyllar Adolf Hitler?

    Ja visst gör detta synd om muslimer... tror nog jag ska skriva en bok "hatet mot muslimer"

    Nä varför skulle muslimers eget beteende skada de själva mer? Lättare klaga på judar?

    Skillnaden är att judar ingick i Adolf Hitlers hatpropaganda när man skyllde på att deprissionen var judarnas fel!

    Var är relevant till muslimer som gör jämförelsen med judeförföljelsen?

    Inte hade judar tusentals extremister som öppet hota, hata och hetsar?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-16, 09:17

    Jag såg att Israels eurovisionsbidrag sjungs av två tjejer,
    En Palestinska och en Israeliska, och deras låt frågar, måste det vara så här?


    Sen får vi se hur deras "budskap" placerar sig i finalen ikväll?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vad har judarna gjort ? Empty Visst är det religionskopplat

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-16, 10:29

    Självmordsbombning är i högsta grad religionskopplat.

    Varför självmordsbombades det i Irak , ett land som var ett av de vapentätaste i välden.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-05-16, 11:16

    Golda Meir sade en gång, "den dag självmordsbombarna älskar sina barn mer än de hatar oss kommer det att bli fred".

    Det ligger en stor sanning i det uttalandet.

    Vad har judarna gjort ? Baby-bomber

    Vad har judarna gjort ? Child_suicide_bomber

    Vad har judarna gjort ? Child%20suicide%20bombers2
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  marxisten 2009-05-16, 11:17

    Varför måste vi göra om Israel till en fråga om judar eller göra en judefråga till Israel? Jag personligen riktar stark kritik mot Israels politiska makt och hur de beter sig mot Palestina, men för det har jag inget emot dess befolkning och dess etnicitet. Om man riktar kritik mot Nord Korea, har man något mot det nord koreanska och asiatiska folket då? Det är samma sak. Det är stor skillnad på att ha något mot en stat och har något emot befolkningen i samma land!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-16, 11:38

    marxisten skrev:Varför måste vi göra om Israel till en fråga om judar eller göra en judefråga till Israel? Jag personligen riktar stark kritik mot Israels politiska makt och hur de beter sig mot Palestina, men för det har jag inget emot dess befolkning och dess etnicitet. Om man riktar kritik mot Nord Korea, har man något mot det nord koreanska och asiatiska folket då? Det är samma sak. Det är stor skillnad på att ha något mot en stat och har något emot befolkningen i samma land!

    SVARET!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-16, 11:44

    citat:
    "Hur blir muslimer offer och gör den patetiska jämförelsen med judeförföljelsen på 1930-talet och klagar på islamfobi, när folk blir rädda pga muslimers eget beteende och islamister som öppet hotar hatar och hetsar andra folkgrupper och hyllar Adolf Hitler?"

    Aushwitz = Gaza ... om du har lite hjärna kvar då kommer du till denna insikten..

    citat:
    "Ja visst gör detta synd om muslimer... tror nog jag ska skriva en bok "hatet mot muslimer"


    Min förslag på bokens titel : "Olika vägar att komma ur min Eviga Psykos"

    citat:
    "Nä varför skulle muslimers eget beteende skada de själva mer? Lättare klaga på judar?"

    Blaj Blaj , ingen sammanhang ingen budskap ...


    citat:
    "Skillnaden är att judar ingick i Adolf Hitlers hatpropaganda när man skyllde på att deprissionen var judarnas fel!"


    Kan du komma på något som vi inte vet redan ??

    citat:
    "Var är relevant till muslimer som gör jämförelsen med judeförföljelsen?"


    Läs ovan , svar på din första frågan...


    citat:
    "Inte hade judar tusentals extremister som öppet hota, hata och hetsar?"







    Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-05-16, 11:48, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  marxisten 2009-05-16, 11:45

    [quote="Tjänstemannabyråkraten"]Golda Meir sade en gång, "den dag självmordsbombarna älskar sina barn mer än de hatar oss kommer det att bli fred".

    Det ligger en stor sanning i det uttalandet.


    Vad har judarna gjort ? Child_suicide_bomber

    Och du har aldrig lekt med leksakspistoler?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Infra 2009-05-16, 21:07

    GustavAnder skrev:Självmordsbombning är i högsta grad religionskopplat.

    Varför självmordsbombades det i Irak , ett land som var ett av de vapentätaste i välden.

    Gustav Ander och WL svävar uppenbarligen i villfarelsen att självmordsbombning är kopplad till viss religion. Detta är naturligtvis rappakalja. Ej heller är det nedärvt i generna om herrarna lutar åt den villfarelsen.

    Däremot måste en rad andra förutsättningar till för att bombdåden skall genomföras. Beslutsamhet, övertygelse, militärstrategiska fördelar med metoden, en god portion desperation samt stake. Militär underkapacitet är en viktig ingrediens. En del tjejer har tillräckligt med alla dessa beståndsdelar.


    Självmordsbombare har inte fått sina stridsmetoder via generna eller via religionen.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Susz X 2009-05-16, 22:54

    womanlover skrev:Muslimerna bombar och har sig . .
    Men har någon hört talas om en självmordsbombare som är jude . . ?
    Inte jag i alla fall.
    Skaka på huvudet nu (kraftigt).
    Ni som är skjut och hatgalna - försök att rikta elden åt rätt håll.

    Du själv då?
    Varför ska man rikta eld?
    Och varför riktas eld mot oskyldiga civila?
    Varför reagerar även Israeler?
    Varför regerar chefen för Israels flygvapen mot
    elden?
    Och varför drar du alla judar o muslimer över en och samma kam?
    Är de inte enskilda individer för att de anammat en speciell religion?


    Kamma till dig Boråsarn pale
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  kanaljen 2009-05-16, 23:13

    Infra skrev:
    GustavAnder skrev:Självmordsbombning är i högsta grad religionskopplat.

    Varför självmordsbombades det i Irak , ett land som var ett av de vapentätaste i välden.

    Gustav Ander och WL svävar uppenbarligen i villfarelsen att självmordsbombning är kopplad till viss religion. Detta är naturligtvis rappakalja. Ej heller är det nedärvt i generna om herrarna lutar åt den villfarelsen.

    Däremot måste en rad andra förutsättningar till för att bombdåden skall genomföras. Beslutsamhet, övertygelse, militärstrategiska fördelar med metoden, en god portion desperation samt stake. Militär underkapacitet är en viktig ingrediens. En del tjejer har tillräckligt med alla dessa beståndsdelar.

    Självmordsbombare har inte fått sina stridsmetoder via generna eller via religionen.


    Självmordsbomberna och reaktionen mot israel är i allra högsta grad av religiös karaktär.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  lazy 2009-05-16, 23:23

    martin7lindgren skrev:Jag såg att Israels eurovisionsbidrag sjungs av två tjejer,
    En Palestinska och en Israeliska, och deras låt frågar, måste det vara så här?


    Sen får vi se hur deras "budskap" placerar sig i finalen ikväll?

    Har du möjligtvis en åsikt när det gäller Israel/Palestinafrågan
    eller går du helt på att du inte gillar mej?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-16, 23:27

    lazy skrev:
    martin7lindgren skrev:Jag såg att Israels eurovisionsbidrag sjungs av två tjejer,
    En Palestinska och en Israeliska, och deras låt frågar, måste det vara så här?


    Sen får vi se hur deras "budskap" placerar sig i finalen ikväll?

    Har du möjligtvis en åsikt när det gäller Israel/Palestinafrågan
    eller går du helt på att du inte gillar mej?



    Han menar att allt är Fake och den vilsna Palestinier är
    egentligen tvingad eller betald att visa den snälla i allt ..


    Men vet du vad ??


    Människor tror inte mera på Rödluvan !!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Susz X 2009-05-17, 00:55

    Lazy- du är nog inte rätt person att tjata här- hal som en orm -
    dessa är inte svåra att ogilla alls.
    Förstör ju för dem som är civila oskyldiga bra Israeler oxå ju..
    genom ditt sätt att inte bry dig om utsatta barn/ civila i ex Gaza.
    Du skapar ju för faan krig som inte ens funnits genom ditt eget hat mot islam som religion.
    Påstår du att du ger judendomen en tjänst Lazy? Knappast..
    Kamma för faan till dig.

    Även Womanlover måste jag tillägga..men - är det okunskap ?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Infra 2009-05-17, 08:32

    kanaljen skrev:
    Infra skrev:
    GustavAnder skrev:Självmordsbombning är i högsta grad religionskopplat.

    Varför självmordsbombades det i Irak , ett land som var ett av de vapentätaste i välden.

    Gustav Ander och WL svävar uppenbarligen i villfarelsen att självmordsbombning är kopplad till viss religion. Detta är naturligtvis rappakalja. Ej heller är det nedärvt i generna om herrarna lutar åt den villfarelsen.

    Däremot måste en rad andra förutsättningar till för att bombdåden skall genomföras. Beslutsamhet, övertygelse, militärstrategiska fördelar med metoden, en god portion desperation samt stake. Militär underkapacitet är en viktig ingrediens. En del tjejer har tillräckligt med alla dessa beståndsdelar.

    Självmordsbombare har inte fått sina stridsmetoder via generna eller via religionen.


    Självmordsbomberna och reaktionen mot israel är i allra högsta grad av religiös karaktär.

    Varför skall vi alltid hamna på varsin sida om gränsen i minsta skitfråga, kanaljen. Ett hissnande fördomsfullt påstående att koppla självmordsbomber till religion. Du är faktiskt skyldig att redogöra för hur den kopplingemn ser ut, så som du ser den. Jag tycker, uppriktigt, att det vore intressant att ta del av.

    Skulle kopplingen religion/självmordsbomber kanske se ut så här?: "ju blodigare och mer spektakulär min hädanfärd blir, desto större gillande hos Gud fader som försörjer mig med de ännu sötare jungfrurna i Paradiset"?

    Är det inte snarare så kanaljen att det handlar om militärstrategiska för- och nackdelar? Övervägande: "Hur tillfogar jag min otäcka fiende största möjliga skada? Skall jag skjuta två eller tre skottsalvor mot fienden med min kalachnikov, innan jag själv blir dödad eller skall jag ta mig nära, tätt intill fienden och där utlösa min dödliga börda och åstadkomma största möjliga förödelse för min förhatliga motståndare"?

    Redogör nu för kopplingen mellan religion och självmordsbomber. Jag lovar att med största intresse följa ditt resonemang och även erkänna att jag har fel när du övertygat mig.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-17, 17:30

    Infra skrev:
    kanaljen skrev:
    Infra skrev:
    GustavAnder skrev:Självmordsbombning är i högsta grad religionskopplat.

    Varför självmordsbombades det i Irak , ett land som var ett av de vapentätaste i välden.

    Gustav Ander och WL svävar uppenbarligen i villfarelsen att självmordsbombning är kopplad till viss religion. Detta är naturligtvis rappakalja. Ej heller är det nedärvt i generna om herrarna lutar åt den villfarelsen.

    Däremot måste en rad andra förutsättningar till för att bombdåden skall genomföras. Beslutsamhet, övertygelse, militärstrategiska fördelar med metoden, en god portion desperation samt stake. Militär underkapacitet är en viktig ingrediens. En del tjejer har tillräckligt med alla dessa beståndsdelar.

    Självmordsbombare har inte fått sina stridsmetoder via generna eller via religionen.


    Självmordsbomberna och reaktionen mot israel är i allra högsta grad av religiös karaktär.

    Varför skall vi alltid hamna på varsin sida om gränsen i minsta skitfråga, kanaljen. Ett hissnande fördomsfullt påstående att koppla självmordsbomber till religion. Du är faktiskt skyldig att redogöra för hur den kopplingemn ser ut, så som du ser den. Jag tycker, uppriktigt, att det vore intressant att ta del av.

    Skulle kopplingen religion/självmordsbomber kanske se ut så här?: "ju blodigare och mer spektakulär min hädanfärd blir, desto större gillande hos Gud fader som försörjer mig med de ännu sötare jungfrurna i Paradiset"?

    Är det inte snarare så kanaljen att det handlar om militärstrategiska för- och nackdelar? Övervägande: "Hur tillfogar jag min otäcka fiende största möjliga skada? Skall jag skjuta två eller tre skottsalvor mot fienden med min kalachnikov, innan jag själv blir dödad eller skall jag ta mig nära, tätt intill fienden och där utlösa min dödliga börda och åstadkomma största möjliga förödelse för min förhatliga motståndare"?

    Redogör nu för kopplingen mellan religion och självmordsbomber. Jag lovar att med största intresse följa ditt resonemang och även erkänna att jag har fel när du övertygat mig.


    Hisnande är din dumhet och okunnighet, det finns tusen exemplel på att självmordsattacker är direkt kopplet till religion, 999 av dem till islam.
    Man utlovas en plats i himlen med 100 oskulder, typ,
    För de fanatiskt religiösa är detta ju sant.

    I motsats till kristendomen, som anser att självmord i strid ger en plats i helvetet.

    Sponsored content


    Vad har judarna gjort ? Empty Sv: Vad har judarna gjort ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:38