Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
RedMentalCase
redalert
formsvackan
RedCloud
F.I.S.T
ericTheDog
lazy
Sniperace
Secrist
R.O.F.L
Regndrottning
15 posters

När är våld rätt?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

När är våld rätt? - Sida 6 Empty Sv: När är våld rätt?

Inlägg  Dao 2012-12-26, 12:06

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:De länder som krigat mest mot varandra i världshistorien, är Sverige och Danmark.

Länk? Källa?

http://varldenshistoria.se/fraga-oss/vilka-tva-nationer-har-krigat-mot-varandra-flest-ganger

Läser man artikeln så är den inte på långa vägar så bergsäker som du påstår. Vilket jag misstänkte. Jag har tidigare sett hur du utläser skriven information.

Var jag nu "bergsäker" nu också..?

Du har sannerligen påvisat en grundläggande idioti nu på morgonen, mer än annars.

Historia är ALDRIG "bergsäker". Bara dina indelningar av världen av svart och vitt är detta, vilket är kännetecknande för extremism!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-12-26, 12:07

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:De länder som krigat mest mot varandra i världshistorien, är Sverige och Danmark.

Länk? Källa?

http://varldenshistoria.se/fraga-oss/vilka-tva-nationer-har-krigat-mot-varandra-flest-ganger

Läser man artikeln så är den inte på långa vägar så bergsäker som du påstår. Vilket jag misstänkte. Jag har tidigare sett hur du utläser skriven information.

Var jag nu "bergsäker" nu också..?

Du har sannerligen påvisat en grundläggande idioti nu på morgonen, mer än annars.

Historia är ALDRIG "bergsäker". Bara dina indelningar av världen av svart och vitt är detta, vilket är kännetecknande för extremism!

Skulle ditt påstående vara öppet för alternativ menar du?

De länder som krigat mest mot varandra i världshistorien, är Sverige och Danmark.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-12-26, 12:14

Att debattera med Sdsecrist känns mer o mer som att vara samhällskunskaps och historielärare.
    Sov du på alla lektioner i skolan Järnrörskramaren ?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-12-26, 12:17

RedCloud skrev:Att debattera med Sdsecrist känns mer o mer som att vara samhällskunskaps och historielärare.

Näpp. Men jag har inte inhämtat kunskap enbart baserat på ett glödande USA-hat.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-12-26, 12:18

Men jag har inte inhämtat kunskap enbart baserat på ett glödande USA-hat.

Som det ser ut har du ju inte inhämtat ngn kunskap alls.

Vem hatar USA menar du ?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-12-26, 12:19

Lite gulligt faktiskt, extremhögerns debatteknik.

När man avslöjar CIA som utgivare av en animerad version av Animal Farm med ändrat slut så blir man plötsligt "USA-hatare"....ja jävlar i min låda.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-12-26, 12:22

RedCloud skrev:Lite gulligt faktiskt, extremhögerns debatteknik.

När man avslöjar CIA som utgivare av en animerad version av Animal Farm med ändrat slut så blir man plötsligt "USA-hatare"....ja jävlar i min låda.

Det är mer lustigt hur en bok plötsligt blev en film. Men detta är ett återkommande fenomen. När man granskar dina "fakta" så glider du gärna lite på dina påståenden. Du säger A men helt plötsligt blev det istället B eller till och med C.

För övrigt, när skrev du sist något som kritiserade kommunistdiktaturer någonstans? Du påstår ju till och med att Kuba har demokratiska val. Ett påstående för magstarkt till och med för den gamle kommunisten Ohly.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-12-26, 12:27

För övrigt, när skrev du sist något som kritiserade kommunistdiktaturer någonstans? Du påstår ju till och med att Kuba har demokratiska val. Ett påstående för magstarkt till och med för den gamle kommunisten Ohly.

Och när Sdsecrist inte kan förfalla djupare i naiva svar så fokusförskjuter han för att slippa obehagliga ämnen.....du är såååååå förutsägbar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-12-26, 12:45

RedCloud skrev:Att debattera med Sdsecrist känns mer o mer som att vara samhällskunskaps och historielärare.

Lite som att debattera mänskliga rätttigheter med Stalin...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-12-26, 12:46

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:Lite gulligt faktiskt, extremhögerns debatteknik.

Det är mer lustigt hur en bok plötsligt blev en film. Men detta är ett återkommande fenomen. När man granskar dina "fakta" så glider du gärna lite på dina påståenden. Du säger A men helt plötsligt blev det istället B eller till och med C.

Jag sade A - du gjorde det till B och C, och en hel del annat. Och du har inte granskat faktan, bara bortförklarat den...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-12-26, 13:03

Det är till att kasta sten i glashus! Laughing

Du är förmodligen den sämst belästa som satt sin fot på det här forumet och här sitter du och raljerar....makalöst! Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-12-26, 13:08

Det är till att kasta sten i glashus!

inte då...

Du är förmodligen den sämst belästa som satt sin fot på det här forumet och här sitter du och raljerar....makalöst!

Om man jämför med ett sådant vrak som dig Blueheaven håller jag nobelprisklass.... bounce bounce bounce
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-12-26, 13:13

RedCloud skrev:
    Det är till att kasta sten i glashus!

inte då...

Du är förmodligen den sämst belästa som satt sin fot på det här forumet och här sitter du och raljerar....makalöst!

Om man jämför med ett sådant vrak som dig Blueheaven håller jag nobelprisklass.... bounce bounce bounce

(fniss) (puke) Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:52