RedCloud skrev:skånsk/rumänska avfallet skrev:Det finns en anledning att de flesta som jobbar inom offantlig sektor gärna hade sökt sig därifrån,
källa: skenande fantasigenerator
Och här var något som totalt saknade källa eller bäring.
RedCloud skrev:skånsk/rumänska avfallet skrev:Det finns en anledning att de flesta som jobbar inom offantlig sektor gärna hade sökt sig därifrån,
Dao skrev:Nästan alla länder som har privatiserad offentlig verksamhet har någon form av begränsning av vinsterna. Detta är naturligt, eftersom eventuella vinster skall ju vara kopplat till ett risktagande, och det är det inte här.
I praktiken är det våra skattepengar som ges bort till privatpersoner!
Dao skrev:Det är slöseri att med skattepengar stödja sjuka, arbetslösa, invandrare och fattiga - men det är OK att ge bort dem utan större motkrav till riskkapitalister!?
Kan någon förklara detta för mig?
RedCloud skrev:Dao skrev:Det är slöseri att med skattepengar stödja sjuka, arbetslösa, invandrare och fattiga - men det är OK att ge bort dem utan större motkrav till riskkapitalister!?
I vanliga fall gråter högerpacket när dom skiter, för att de måste lämna ifrån sig något gratis, men när det gäller skattepengar som far utomlands till skatteparadisen så är det en helig ko som inte får röras.
Konsekvens är ju inte deras starkaste sida, heller.
RedCloud skrev:Dao skrev:Det är slöseri att med skattepengar stödja sjuka, arbetslösa, invandrare och fattiga - men det är OK att ge bort dem utan större motkrav till riskkapitalister!?
I vanliga fall gråter högerpacket när dom skiter, för att de måste lämna ifrån sig något gratis, men när det gäller skattepengar som far utomlands till skatteparadisen så är det en helig ko som inte får röras.
Dao skrev:RedCloud skrev:Dao skrev:Det är slöseri att med skattepengar stödja sjuka, arbetslösa, invandrare och fattiga - men det är OK att ge bort dem utan större motkrav till riskkapitalister!?
Har man nån gång ens haft en tanke på att rösta borgerligt, kan man besöka detta forumet i fem minuter för att ångra den tanken!
RedMentalCase skrev:Infra skrev:Du glömmer det viktigaste skälet. Takten är för hårt uppdriven.RedMentalCase skrev:Rena skämtet att påstå att kommunal/statlig verksamhet är slimmad till max,
det gäller kanske bland fotfolket men inte högre upp.
Det finns en anledning att de flesta som jobbar inom offantlig sektor gärna hade sökt sig därifrån, folk får bättre villkor i privata företag.
På din tid kanske 4 kommunalarbetare stog och hängde på spadar rund en
grop där en grävmaskinist grävde. Det var på medeltiden.
Läste du inte vad jag skrev? Du svarade ändå tydligen.
Var skriver jag "till max"? Tvärtom har jag sagt att varje verksamhet (privat eller offentlig) kan effektiviseras ytterligare (fastRena skämtet att påstå att kommunal/statlig verksamhet är slimmad till max,
det gäller kanske bland fotfolket men inte högre upp.
Här har vi nu frukten av ditt eget kapitalistiska lönsamhetstänkande.Dessutom är offantlig verksamhet djupt präglad av vrickad byråkrati och korkade arbetsmoment som inte begripåer varför man gör öht.
Det är helt enkelt inte möjligt att få ut max av en offentlig institution, den är i grunden baserad på ett feltänk.
Nästan alla.....?Dao skrev:Nästan alla länder som har privatiserad offentlig verksamhet har någon form av begränsning av vinsterna. Detta är naturligt, eftersom eventuella vinster skall ju vara kopplat till ett risktagande, och det är det inte här.
Dao skrev:Nästan alla länder som har privatiserad offentlig verksamhet har någon form av begränsning av vinsterna. Detta är naturligt, eftersom eventuella vinster skall ju vara kopplat till ett risktagande, och det är det inte här.
"He e int lönt å förklar för dom som int begrip"Dao skrev:Kan någon förklara detta för mig?
DMustaine skrev:
Aldrig i livet att jag skriver på något som cementerar godtycklig dålig verksamhet! Konkurrensutsatta branscher blir friska branscher...
Secrist skrev:Dao skrev:Nästan alla länder som har privatiserad offentlig verksamhet har någon form av begränsning av vinsterna. Detta är naturligt, eftersom eventuella vinster skall ju vara kopplat till ett risktagande, och det är det inte här.
All verksamhet som köps in av kommun, landsting eller stat finansieras av skattemedel. Det finns inga statliga rörmokare eller elektriker etc.
DirtyDog skrev:"He e int lönt å förklar för dom som int begrip"Dao skrev:Kan någon förklara detta för mig?
Det behövs nog inte.DirtyDog skrev:Har du ingen kommentar till Formsvackans förslag att helst skippa bolagsskatten helt?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Nästan alla länder som har privatiserad offentlig verksamhet har någon form av begränsning av vinsterna. Detta är naturligt, eftersom eventuella vinster skall ju vara kopplat till ett risktagande, och det är det inte här.
All verksamhet som köps in av kommun, landsting eller stat finansieras av skattemedel. Det finns inga statliga rörmokare eller elektriker etc.
De är inte del av den Offentliga sektorn, utan företag med risker som är kompatibla med eventuella vinster!