Sniperace 2012-10-18, 10:45
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:och som sagt, du får väl försöka påverka de orter där det INTE blivit bra med privata apotek, men inte genom att vilja ta bort det för de orter som faktiskt blivit bättre, så jag undrar varför ser du hellre att alla har det lika ILLA, än att det förbättras bit för bit?
Skippar dina desperata försök till sakförskjutning, lite för din skull faktiskt...
Varför är du emot att alla skall få ha bra offentlig sektor?
Varför är du emot att den offentliga sektorn avlastas av privata som ofta ger bättre vård för mindre pengar?
varför vill du hellre att alla har det lika illa än att det gårt framåt bit för bit med fler och fler som får det bra?
dvs alla på en gång eller ingen i din värld
Kan du NÅGON gång svara på en enkel fråga???
Jag kan svara på dina, som vanligt, men utgår från att du inte svarar på mina, som vanligt:
Det finns inget som visar att det privata är bättre än det kommunala. Däremot finns det tydligt idag att privatisering leder till DYRARE priser och sämre tillgång.
Nästa fråga har jag redan svarat på! Och nej - du kan inte tillskriva mig åsikter nu heller...
Jodå, det finns ett otal privata aktörer inom ex omsorgen som är väldigt populära och som tar väldigt god hand om sina "gäster" till BILLIGARE pris än vad kommunen tar för samma vård där de i kommunens hem med vara ses till lite, men i de privata får vård och OMSORG osv osv.
De privata kan INTE göra det dyrare då deras ersättning säts med hänsyn till vad det offentliga kostar, och med denna summa lyckas de göra vinst samtidigt som de ger en vård som vår´dtagare föredrar FRAMFÖR den kommunala vården, och såpass bättre att de derlåter den kommunala för att gästerna AKTIVT begär att komma till de privata, hur förklarar du det?
jag säger som jag sa innan, oim du har en DÅLIG tandläkare som behandlar dig illa och gör kassa jobb, fortsätter du hos denne då, eller väljer du en annan att ta hand om dina tänder? och det oavsett om denne är från en privatpraktik eller folktandvården?
varför skulle det vara annorlunda i omsorgen...
nej, jag tror det är det där med valfriheten som är det hemska, INGEN ska kunna välja, det ska vara en statlig/kommunal och absolut ingen privat, STATEN ska bestämma ALLT åt folket