formsvackan skrev:Ring Zorba, Obama, Hollande och Merkel. De idioterna tror att skulderna är ett problem och behöver därför dina råd snarast.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Hobbyekonom må så vara men jag är i gott sällskap. Världens politiker och proffsekonomer brottas rejält med skuldproblemet, något som du inte ens vill förstå att existerar. Du får naturligtvis försöka formulera ett annat problem om du vill men du kommer i detta inte att ha alltför många allierade, mer än de andra ankorna naturligtvis.ericTheDog skrev:När foliet leker hobbyekonom kan man nånstans i hans förvirring ana en liten svag vilja att begripa. Därför hjälper jag honom formulera ett problem. Han har hittills misslyckats. För dig däremot finns det inget som helst hopp. Du kommer aldrig begripa ens det enklaste.
Du får gärna försöka förklara varför alla politiker och ekonomer är så bekymrade över de skulder som enligt dig inte behöver betalas. Är de alla idioter?
Enkelt, de är ekonomer. Ekonomer är ALLTID bekymrade.
Proffsekonomer...tillåt mig gapskratta, vart finns det sådana menar du? Fakta är att Sveriges statsskuld är över 1000 Miljarder. Så låg har den inte varit sen typ 1990. Då - 1990 - var samma jävla "proffsekonomer" ännu mer "bekymrade" över vår s.k skuldkris. Det har gått 22 år. Vi har inte betalat tillbaka. Var nu snäll och formulera det problemet - om du kan.
Du kan således inte svara på min enkla fråga. Istället refererar du till politiker som du och kackerlackan annars inte har mycket till övers för. Och detta i en fråga som inte ens handlar om politik - utan om ekonomi.