formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
att världen skulle varit mycket bättre om usa inte gjort några av sina ingripanden på olika ställen
formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
Jaså, var då?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
att världen skulle varit mycket bättre om usa inte gjort några av sina ingripanden på olika ställen
så då har du alltså inte åsikten att världen skulle varit bättre utan dessa olika ingripanden av usa mot olika länder?formsvackan skrev:Jaså, var då?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
Först påstår du, nu frågar du. En förunderlig ordning.Sniperace skrev:så då har du alltså inte åsikten att världen skulle varit bättre utan dessa olika ingripanden av usa mot olika länder?formsvackan skrev:Jaså, var då?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
Sniperace skrev:så då har du alltså inte åsikten att världen skulle varit bättre utan dessa olika ingripanden av usa mot olika länder?formsvackan skrev:Jaså, var då?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
formsvackan skrev:Först påstår du, nu frågar du. En förunderlig ordning.Sniperace skrev:så då har du alltså inte åsikten att världen skulle varit bättre utan dessa olika ingripanden av usa mot olika länder?formsvackan skrev:Jaså, var då?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vad inbillar du dig att jag påstår?Sniperace skrev:du påstår ju det
Jag har inte påstått något annat än att amerikanska trupper besvärat/besvärar världen mera än vad Talibanerna gjort/gör.
Vilken nytta Talibanerna gjort världen vet jag inte, men jag vet på vilket sätt du anser att de skulle kunna göra det.Sniperace skrev:har de med det gjort mer eller mindre nytta för världen än talibanerna?
Sniperace skrev:varje dödad taliban är en vinst för världen
formsvackan skrev:Vilken nytta Talibanerna gjort världen vet jag inte, men jag vet på vilket sätt du anser att de skulle kunna göra det.Sniperace skrev:har de med det gjort mer eller mindre nytta för världen än talibanerna?Sniperace skrev:varje dödad taliban är en vinst för världen
formsvackan skrev:Vilken nytta Talibanerna gjort världen vet jag inte, men jag vet på vilket sätt du anser att de skulle kunna göra det.Sniperace skrev:har de med det gjort mer eller mindre nytta för världen än talibanerna?Sniperace skrev:varje dödad taliban är en vinst för världen
Sniperace skrev:och de beväpnades INTE tillsammans med mujahedin? *asg*formsvackan skrev:USA beväpnade och tränade Mujahedin för att jävlas med ryssarna. När ryssarna åkt hem och USA behövde få stopp på det påföljande inbördeskriget för att kunna dra sin gasledning genom Afghanistan valde man ut en liten, till synes fredlig grupp ur Mujahedin och hjälpte dessa till makten. Det var Talibanerna.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Talibanerna "beväpnades" och hjälptes till makten av USA först efter att Sovjet lämnat Afghanistan.Sniperace skrev:de som så många andra drabbades av maktgalenskap när de fick denna, och vände sig emot sitt folk sedan de med vapenhjälp av usa drivit ut sovjetkommunisterna.
varje dödad taliban är en vinst för världen / Snipern
Sett ur världens perspektiv vore vinsten större för varje amerikansk marinsoldat som dödades, men du kanske med "världen" bara menar Afghanistan.
nu ljuger du, usa beväpnade och gav dessa stöd för att just kunna slåss mot sovjeterna, det borde väl du veta iallafall tycker jag
alltgså beväpnade usa redan då talibanerna i kampen mot sovjeterna, och självfallet kunde de då inte veta vad som skulle ske, och vad dessa skulle göra.
och som sagt, pga av de blev så stämmer det jag skrev, varje dödad taliban är en vinst för världen
Infra skrev:Sniperace skrev:och de beväpnades INTE tillsammans med mujahedin? *asg*formsvackan skrev:USA beväpnade och tränade Mujahedin för att jävlas med ryssarna. När ryssarna åkt hem och USA behövde få stopp på det påföljande inbördeskriget för att kunna dra sin gasledning genom Afghanistan valde man ut en liten, till synes fredlig grupp ur Mujahedin och hjälpte dessa till makten. Det var Talibanerna.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Talibanerna "beväpnades" och hjälptes till makten av USA först efter att Sovjet lämnat Afghanistan.Sniperace skrev:de som så många andra drabbades av maktgalenskap när de fick denna, och vände sig emot sitt folk sedan de med vapenhjälp av usa drivit ut sovjetkommunisterna.
varje dödad taliban är en vinst för världen / Snipern
Sett ur världens perspektiv vore vinsten större för varje amerikansk marinsoldat som dödades, men du kanske med "världen" bara menar Afghanistan.
nu ljuger du, usa beväpnade och gav dessa stöd för att just kunna slåss mot sovjeterna, det borde väl du veta iallafall tycker jag
alltgså beväpnade usa redan då talibanerna i kampen mot sovjeterna, och självfallet kunde de då inte veta vad som skulle ske, och vad dessa skulle göra.
och som sagt, pga av de blev så stämmer det jag skrev, varje dödad taliban är en vinst för världen
Fasiken vad bråkiga ni är inom högerfalangen. Tror ni att USA måste åka
runt världen och bomba därför att "människorna är så j-a elaka".
Varför ber ni inte USA åka hem igen och sluta åka runt världen och bomba.
Ni är fasen sjuka, alltså.
Vi vet ju vid detta laget att Snipern är en hardliner men ni anndra
kunde väl tänka nån gång åtminstone. (I Sniperns fall är det för mycket vegärt - jag vet det).
Jag säger inte emot dig på mer än en punkt. Jag tror nämligen inte ett enda dugg på att en dödad taliban skulle göra märkbar skillnad i världen, mer än att ditt hat möjligtvis skulle ge dig en stunds tillfredställelse.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken nytta Talibanerna gjort världen vet jag inte, men jag vet på vilket sätt du anser att de skulle kunna göra det.Sniperace skrev:har de med det gjort mer eller mindre nytta för världen än talibanerna?Sniperace skrev:varje dödad taliban är en vinst för världen
yepp, och det vidhåller jag pga deras fanatiska religionsutövning med barbariska straff för avfall från islam, stening av människor för att de haft sex utanför äktenskapet, avrättningar av homosexuella, hand och fotavhuggningar osv osv, och det är ju sådant talibanerna sysslar med, så, varje dödad sådan ÄR en vinst för världen, vad de sedan är som fiender till USA skiter jag ett stort stycke i, och varje sekt som utövar sådant våld mot oliktänkande önskar jag samma öde, nämligen döden om detta är enda sättet att få dem att sluta
formsvackan skrev:Jag säger inte emot dig på mer än en punkt. Jag tror nämligen inte ett enda dugg på att en dödad taliban skulle göra märkbar skillnad i världen, mer än att ditt hat möjligtvis skulle ge dig en stunds tillfredställelse.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken nytta Talibanerna gjort världen vet jag inte, men jag vet på vilket sätt du anser att de skulle kunna göra det.Sniperace skrev:har de med det gjort mer eller mindre nytta för världen än talibanerna?Sniperace skrev:varje dödad taliban är en vinst för världen
yepp, och det vidhåller jag pga deras fanatiska religionsutövning med barbariska straff för avfall från islam, stening av människor för att de haft sex utanför äktenskapet, avrättningar av homosexuella, hand och fotavhuggningar osv osv, och det är ju sådant talibanerna sysslar med, så, varje dödad sådan ÄR en vinst för världen, vad de sedan är som fiender till USA skiter jag ett stort stycke i, och varje sekt som utövar sådant våld mot oliktänkande önskar jag samma öde, nämligen döden om detta är enda sättet att få dem att sluta
Med dom orden så förstår jag att Snipern skulle sitta passivt och se på närJa, vi vet ju att din högsta önskan är att hårdföra islamister lämnas ifred att kuva folken runt sig
Infra skrev:Snipern (agressivt):
Med dom orden så förstår jag att Snipern skulle sitta passivt och se på närJa, vi vet ju att din högsta önskan är att hårdföra islamister lämnas ifred att kuva folken runt sig
främlingar invarderade hans hem och våldtog hans barn och hans hustru.
När man så säger åt honom: "Gör något människa - försvara dig och ditt åtminstone", skulle Snipern lugnt svara
"det är bara talibaner som gör så - själv avstår jag ty någon kan bli skadad annars".
att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
Infra skrev:att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
Får jag fråga vad "religöst maktbegär" är för nånting? Är det kanske sånt du
känner?
Så du anser att talibanernas attacker mot intränglingar och fientligt
sinnade är "att utöva våld mot sitt folk" precis som Kadaffi och Assad
gjorde mot sitt folk?
Du anser möjligen inte att talibanernas/pashtonernas/afghanernas självförsvar
mot fientligt intrång i sitt land är nödvärn? Men, visst ja! Du tillhör ju dom inom
världspolitiken som anser att vissa folk och vissa länder helt enkelt inte har
rätt till självförsvar nödvärn eller motstånd. jag glömde nästan det.
Förelåt min nyfikenhet men var fick du tag i den propagandafilmen?DMustaine skrev:Infra skrev:att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
känner?
gjorde mot sitt folk?
mot fientligt intrång i sitt land är nödvärn? Men, visst ja! Du tillhör ju dom inom
Jag lägger nu upp en video som egentligen hela världen borde se! Den är mkt brutal och beskriver i bild och gärning "talibanernas/pashtonernas/afghanernas självförsvar" och "nödvärn" (infra är en sällsynt sjuk människa). Alla de som fick psykbryt när de såg några jänkare urinera på några döda talibaner kanske kan få till sina perspektiv och inse varför väst vill bryta ned denna mördarideologi! Sen kan fs jiddra om sina gasledningar hur mkt han vill!
Återigen jag vill varna för denna video, inspelad av islamister, den är mkt brutal!
http://www.liveleak.com/view?i=e10_1327978572
Detta är i sanning mänsklighetens avföring och ohyra!
Allah Ahkbhar!
Infra skrev:att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
känner?
gjorde mot sitt folk?
känner?
gjorde mot sitt folk?
Secrist skrev:Infra skrev:att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
känner?
gjorde mot sitt folk?
Motbjudande att se någon försvara talibanernas besinningslösa våldsanvändande som slår mer mot afghanerna själva än mot utländska trupper.
Secrist skrev:Infra skrev:att talibanernas utövar våld mot sitt folk har inte med några attackerande att göra, utan istället religiöst maktbegär....
känner?
gjorde mot sitt folk?
Motbjudande att se någon försvara talibanernas besinningslösa våldsanvändande som slår mer mot afghanerna själva än mot utländska trupper.
Ett tydligare exempel på "angrepp på egna fantasier" kan förmodligen inte hittas på detta forum. Helt i klass med RMC´s bästaSniperace skrev:Orsasken att han försvarar detta är att han är en av de islamitiska fanatikerna, han anser att stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet är ett korrekt straff för detta, han anser att avrättningar av avfällingar från islam är et måste, det står ju i koranen, han anser det vara rätt att hänga homosexuella, och att hugga händer och fötter av småtjuvar.
formsvackan skrev:Ett tydligare exempel på "angrepp på egna fantasier" kan förmodligen inte hittas på detta forum. Helt i klass med RMC´s bästaSniperace skrev:Orsasken att han försvarar detta är att han är en av de islamitiska fanatikerna, han anser att stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet är ett korrekt straff för detta, han anser att avrättningar av avfällingar från islam är et måste, det står ju i koranen, han anser det vara rätt att hänga homosexuella, och att hugga händer och fötter av småtjuvar.