Sniperace skrev:men det finns INGET som säger att de INTE skulle detta OM de fick egen makt att utföras detta
men alla försök med kjommuniststyrda stater har ju gått ditåt, utan undantag, och ni har exakt samma saker mot SD för vad deras delegater TIDIGARE varit, kan man då inte dra samma slutsatser om V och dess delegater?Jag ger inte speciellt mycket för dina OM .....
Sniperace skrev:sådant utalade ju sig Ohly om innan, med att det kunde inskränkas i medborgerlkig frihet osv om det gagnade saken osv....
FRA, IPRED, datalagringsdirektivet ......
Som ju var en skapelse av vilka, jo socialdemokraterna, och jag har åtskilliga gånger skrivit att jag fördömer alliansen för att de genomförde denna skapelse, och V,s protester ser jag enbart som vad oppositionen gör, inte vad de skulle göra om DE hade makten, där ser jag politiker som sam ma pack... det gynnar ju dem och deras mål oavsett vilka de är
Sniperace skrev:hur var det, var inte v ett parti som applåderade sovjetstaten och andra kommunistdiktaturer, tog de inte emot pengar från dem och reste på kurser hos dem, var det inte så att de uttalade att dessa staterna var arbetarparadis och föredömen för sann kommunism?
V har som sagt konstaterat felet och ändrat kurs. C däremot förordar idag det nyliberala helvetet trots att man har facit i hand.
Har de, eller är det ett spel för gallerierna?
kan vi VETA att de skulle vara annorlunda än SD i det fallet?
vad är det som ändrats i v,s ideologi sedan de tog bort kommunist?
är det ett helt ändrat partiprogram med marx o engels läror borttagna?