[quote="F.I.S.T"]
Sniperace skrev:
ok, så du och dina vänner kör med olika måttstockar beroende på vilka som avses, inga nazister på våra gator är demokratiskt rätt och riktigt, att misshandla och störa dessa är okej enleigt er, men att kommunister skulle utsättas för samma saker är odemokratiskt, tala om hyckleri... *asg*
Återigen.... dina "argument blir inte starkare för att du sätter ett "asg" efter dina uttalanden, det är ungefär som när en 75-årig Östermalmstant försöker se ut som hon är 25, det bara förstärker ålderstecknen, när man gör så.... och i ditt fall, bara förstärker du bilden av att du inte har tillräckligt att komma med.
För jag har nämligen aldrig påstått att Nazister inte får demonstrera. Däremot så anser jag att folk har rätt att protestera mot rasism och Nazism, eftersom det är odemokratiska ideologier.
och det med våld och höga rop skrik, nyckelskrammel osv, är det okejh med samma saker mot kommunistdemonstrationer och möten?
eller blir det plötsligt odemokratiskt då?
Sniperace skrev:och att som ni hålla fast att ex kuba är ett demokratiskt land tyder ppå att vaera naiva eller lögnaktiga.
Har varken sagt bu eller bä om Kuba, så nu ljuger du igen !
men det har dina vänstervänner på forumet påstått, så du tar avsrtånd från deras påstående mao?
Sniperace skrev:så jag vidhåller, kan kommunister eller vänsterpartister enas om parollen "inga nazister på våra gator" så är det helt korrekt att ha samma paroll angående kommunister eller hur?
eller ställer DU dig emot den parollen och användandet av våld och störningar mot oliktänkande?
Det finns en väsentlig skillnad, och det är att ingenting med vänsterpartiet är odemokratiskt. Däremot Nazism bygger på att det är olika värde på människor, och Allianspolitik bygger också på det, fast ut en annan grund, som baseras på status och ekonomi. Och Alliansen är fortfarande de som genomfört de begränsningar i demokratin som ni så gärna beskyller vänstern för ... kommentarer på det ?
men ändå har det i historian ALDRIG funnits ett enda demokratiskt och fritt kommuniststyrt land eller hur?
och alla dessa har vänstern genom tiuderna hyllat och högaktat, vill du förneka det nu?
Sniperace skrev:vem är antidemokraten egentligen?
I demokratins namn MÅSTE vi ibland tvinga folket att underordna sig eftersom de inte förstår sitt eget bästa, VI vet ju bäst....., *asg*
Det får stå för dig som röstar på Alliansen, jag har länge förstått nu att du inte gillar demokrati.... inga lögner är främmande för er för att nå makten.
Vänsterpartiet är som du vet emot övervakning och överstatlighet som ni i alliansen inte bara vurmar för utan även genomfört
men nu är ju detta vänstermantran uttalade av vänsterns fd ledare..... inte av alliansen
Sniperace skrev:så vilka tillhör du?
Jag tillhör det Svenska folket, med rätt att rösta och uttrycka mina politiska åsikter, ... numera under övervakning (Alliansen)
men det gör jag med, liksom de nazister du gärna vill störa med våld och odemokratisdka metoder, enbart för att du anser dem stå utanför demokatin eller hur?
lioka LITE SOM DU VILL SE DEM PÅ VÅRA GATOR VILL JAG DET, MEN JAG HÅLLER HÅRT PÅ DEMOKRATIN, du håller på med diktaur och åsiktsförtryck....
och övervakningen är ju något sap uppfann och påbörjade, något som var legio undr sovjetdiktaturen vilken du och dina gelikar stödde helhjärtat, för ite vill duu väl förneka att detta var något v sysslade med fram till berlinmurens fall, eller hur?
och ännu en gång, JAG anser att fralagen var ett fruktansvärt svek av alliansen att genomföra...