Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
Thetaxpayer
ericTheDog
DMustaine
RedMentalCase
berralarzon
Vercingetorix
DirtyDog
formsvackan
Secrist
Infra
Regndrottning
Sniperace
R.O.F.L
RedCloud
18 posters

    Snart smäller det ?

    Omröstning

    Vem anfaller först ?

    [ 3 ]
    Snart smäller det ? - Sida 7 Bar_left50%Snart smäller det ? - Sida 7 Bar_right [50%] 
    [ 3 ]
    Snart smäller det ? - Sida 7 Bar_left50%Snart smäller det ? - Sida 7 Bar_right [50%] 

    Totalt antal röster: 6
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  RedMentalCase 2012-02-17, 02:25

    Hizbollah är en islamistisk extremorganisation, som mer eller mindre är en terrororganisation, grundad och finansierad av de medeltida mullorna i Iran.

    Att vissa desperata extremt okunniga och ovetande Palestinier stöder dem kan man ha viss förståelse för, varför sektvänster i Sverige gör det är väl ett fall för mentalvården.....

    Hizbollah var de som initierade självmordsbombandet, säger väl en hel del...

    Och att den vrickade form hyllar Hizbollah säger väl allt...

    Hizbollahs program säger att deras kamp tar inte slut förrän israel är förintat, att som form då påstå att Israel ska gå dem till mötes idiotförklarar honom över alla gränser,
    lite som att säga att judarna skulle gått Hitler till mötes, hur knäpp är du form?

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  redalert 2012-02-17, 09:25

    RedMentalCase skrev:Hizbollah är en islamistisk extremorganisation, som mer eller mindre är en terrororganisation, grundad och finansierad av de medeltida mullorna i Iran.

    Att vissa desperata extremt okunniga och ovetande Palestinier stöder dem kan man ha viss förståelse för, varför sektvänster i Sverige gör det är väl ett fall för mentalvården.....

    Hizbollah var de som initierade självmordsbombandet, säger väl en hel del...

    Och att den vrickade form hyllar Hizbollah säger väl allt...

    Hizbollahs program säger att deras kamp tar inte slut förrän israel är förintat, att som form då påstå att Israel ska gå dem till mötes idiotförklarar honom över alla gränser,
    lite som att säga att judarna skulle gått Hitler till mötes, hur knäpp är du form?

    Form är här av en enda anledning att tjäbbla emot och provocera ett äkta TROLL!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 15:50

    RedMentalCase skrev:Hizbollah är en islamistisk extremorganisation, som mer eller mindre är en terrororganisation, grundad och finansierad av de medeltida mullorna i Iran.

    Att vissa desperata extremt okunniga och ovetande Palestinier stöder dem kan man ha viss förståelse för, varför sektvänster i Sverige gör det är väl ett fall för mentalvården.....

    Hizbollah var de som initierade självmordsbombandet, säger väl en hel del...

    Och att den vrickade form hyllar Hizbollah säger väl allt...

    Hizbollahs program säger att deras kamp tar inte slut förrän israel är förintat, att som form då påstå att Israel ska gå dem till mötes idiotförklarar honom över alla gränser,
    lite som att säga att judarna skulle gått Hitler till mötes, hur knäpp är du form?
    Dina fantasier motsägs till stor del av ...... Hizbollah.

    Hizbollah har föklarat att det skiljer mellan sionism och judendom. Hizbollahs parlamentsledamot Abdallah Qussayr hävdade att "Hizbollah aldrig har varit emot religioner. Hizbollah stödjer alla religioner, det stödjer dialog mellan trosriktningar och har inget problem med någon religion. Hizbollah anser att sionismen är fienden, inte judarna som folk eller religion." Andra har tillskrivit Hassan Nasrallah antijudiska uttalanden. Nasrallah har citerats med orden "om [judarna] alla samlas i Israel, kommer det att bespara oss besväret att följa efter dem över hela världen." Charles Glass säger däremot att Nasrallah inte har sagt något sådan.

    I en intervju år 2003 besvarade Nasrallah frågor rörande de förnyade fredssamtalen mellan palestinierna och israelerna, och hävdade att han inte skulle blanda sig i vad han såg som "... främst en palestinsk fråga." I tal till sina anhängare ger han dock rationaliseringar för självmordsbombningar. På samma sätt när han 2004 tillfrågades om han var beredd att leva med en tvåstatslösning mellan Israel och Palestina sade Nasrallah åter att han inte skulle sabotera vad som slutligen är en "... palestinsk fråga". Han sade också att Hizbollah utanför Libanon endast skulle agera defensivt mot israeliska styrkor, och att Hizbollahs raketer anskaffades för att avvärja attacker mot Libanon

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-17, 15:58

    och lenin, stalin, mao sade sig vara kommunister, vilket från vänsterhåll förfäktas helt....
    de var helt enkelt inte detta, vad är det då som säger att hizbolla är precis vad de själva säger i detta?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 16:05

    Sniperace skrev:vad är det då som säger att hizbolla är precis vad de själva säger i detta?
    Realism !

    Av vilken anledning inbillar du dig att israelerna vill ha fred ? Varför skulle de det så länge de har största bössorna ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-17, 19:30

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:vad är det då som säger att hizbolla är precis vad de själva säger i detta?
    Realism !

    Av vilken anledning inbillar du dig att israelerna vill ha fred ? Varför skulle de det så länge de har största bössorna ?
    av vilken anledning inbillar du dig att de andra vill ha fred utan att ha fått Israel på knä?

    ochvari ligger relismen tt detta skulle vara annorlunda än alla de som vänstern idag förnekar var vänster efter att i så många år sett dem som gudar?
    kan det vara omvändelse under galkgen när det så klart bevisats hur de förtryckte och mördade sitt folk?
    eller är det försök till bortförklaringar utan att erkänna hur fel de gjorde?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 19:35

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:vad är det då som säger att hizbolla är precis vad de själva säger i detta?
    Realism !

    Av vilken anledning inbillar du dig att israelerna vill ha fred ? Varför skulle de det så länge de har största bössorna ?
    av vilken anledning inbillar du dig att de andra vill ha fred utan att ha fått Israel på knä?
    Jag lider inte av islamofobi.
    Sniperace skrev:ochvari ligger relismen tt detta skulle vara annorlunda än alla de som vänstern idag förnekar var vänster efter att i så många år sett dem som gudar?
    kan det vara omvändelse under galkgen när det så klart bevisats hur de förtryckte och mördade sitt folk?
    eller är det försök till bortförklaringar utan att erkänna hur fel de gjorde?
    Detta har absolut ingenting med saken att göra utan är bara ännu ett försök att fokusförskjuta.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-17, 19:42

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:vad är det då som säger att hizbolla är precis vad de själva säger i detta?
    Realism !

    Av vilken anledning inbillar du dig att israelerna vill ha fred ? Varför skulle de det så länge de har största bössorna ?
    av vilken anledning inbillar du dig att de andra vill ha fred utan att ha fått Israel på knä?
    Jag lider inte av islamofobi.
    Sniperace skrev:ochvari ligger relismen tt detta skulle vara annorlunda än alla de som vänstern idag förnekar var vänster efter att i så många år sett dem som gudar?
    kan det vara omvändelse under galkgen när det så klart bevisats hur de förtryckte och mördade sitt folk?
    eller är det försök till bortförklaringar utan att erkänna hur fel de gjorde?
    Detta har absolut ingenting med saken att göra utan är bara ännu ett försök att fokusförskjuta.

    tycker du, det är ett bra jämförande, och jag litar ionte på militanta islamister eller för den delen militanta av någon annan religion...

    och ser vi till förtryckande religion så kanske man kan fundera lite på vilken det IDAG är som är sådan.....

    men det är klart det är ju inte religion i de fallen precis som det inte var kommunism osv o fallet sovjet Smile

    i vilket fall som helst skulle världen må mycket bättre utan sådana avarter
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 19:50

    Sniperace skrev:i vilket fall som helst skulle världen må mycket bättre utan sådana avarter
    Säkerligen, men till skillnad från bl.a. dig anser jag mig inte kunna avgöra vilka religioner som ska räknas som "avarter". Bort med hela skiten, eller acceptera att människor får luras till vilken tro som helst.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-17, 19:57

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:i vilket fall som helst skulle världen må mycket bättre utan sådana avarter
    Säkerligen, men till skillnad från bl.a. dig anser jag mig inte kunna avgöra vilka religioner som ska räknas som "avarter". Bort med hela skiten, eller acceptera att människor får luras till vilken tro som helst.

    nej, jag förstår det, men att inte kunna se att en stat eller statsledning som med islam som rättesnöre avrättar sådana som avfaller från den enda rätta tron, stenar kvinnor för att de haft sex utanför äktenskapet osv, ser jag som avarter, religion ska vara helt fri att anamma, att byta och att slippa, helt utan tvång för någon, tvånget finns idag istort sett enbart i en religion, eller hos människor från ett utbrett område.

    Och de rörelser du verkar ha stort förtroende för är rörelser med hård islam i den stil jag fördömt.
    och det är INTE ISLAMOFOBI som används som vapen mot varje yttrande mot denna tyo av religionsutövning, dessa får man aldrig utan repressalier på något sätt klaga på.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-17, 20:19

    Sniperace skrev:nej, jag förstår det, men att inte kunna se att en stat eller statsledning som med islam som rättesnöre avrättar sådana som avfaller från den enda rätta tron, stenar kvinnor för att de haft sex utanför äktenskapet osv, ser jag som avarter, religion ska vara helt fri att anamma, att byta och att slippa, helt utan tvång för någon, tvånget finns idag istort sett enbart i en religion, eller hos människor från ett utbrett område.
    Vår underbara religion ledde bl.a. till att vi brände kärringar på bål för att de flugit till Blåkulla på uppochnedvända grisar. I min hemkommun brändes de sista 1671. Den sista gången någon blev dömd för häxeri i Sverige var dock 1724. Dessa domar var inte dödsdomar utan spöstraff. Sveriges sista häxprocess utspelade sig 1757; 18 personer blev då förklarade oskyldiga efter att ha utsatts för tortyr. 1779 avskaffades dödsstraffet för trolldom.

    Vi ligger inte så förbaskat långt före i utvecklingen.



    Sniperace skrev:Och de rörelser du verkar ha stort förtroende för är rörelser med hård islam i den stil jag fördömt.
    Snacka inget strunt om "stort förtroende". Jag har tidigare vid ett antal tillfällen upplyst dig om att jag anser att varje människa har rätt att kämpa för sin frihet.
    Sniperace skrev:och det är INTE ISLAMOFOBI som används som vapen mot varje yttrande mot denna tyo av religionsutövning, dessa får man aldrig utan repressalier på något sätt klaga på.
    Om du vill kalla din sjuka fixering vid ett annat namn, så varsågod.

    För säkerhets skull: Jag ser mycket gärna att man skjuter av alla som med religionen som "rättesnöre" förtrycker andra.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-17, 22:10


    Vår underbara religion ledde bl.a. till att vi brände kärringar på bål för att de flugit till Blåkulla på uppochnedvända grisar. I min hemkommun brändes de sista 1671. Den sista gången någon blev dömd för häxeri i Sverige var dock 1724. Dessa domar var inte dödsdomar utan spöstraff. Sveriges sista häxprocess utspelade sig 1757; 18 personer blev då förklarade oskyldiga efter att ha utsatts för tortyr. 1779 avskaffades dödsstraffet för trolldom.

    och vi lever nu i år 2012, menar du at de ligger så långt efter oss och behöver några hundra år tt komma til hur vi har det år 2012?


    Om du vill kalla din sjuka fixering vid ett annat namn, så varsågod.

    För säkerhets skull: Jag ser mycket gärna att man skjuter av alla som med religionen som "rättesnöre" förtrycker andra.

    det ser jag med, men vilka andra religioner dödar homosexuella, dödar avfällingar, och begår förtryck i religionens namn?

    vilka länder godtar sådant idag, 2012?


    Snacka inget strunt om "stort förtroende". Jag har tidigare vid ett antal tillfällen upplyst dig om att jag anser att varje människa har rätt att kämpa för sin frihet.

    och om någon kämpar för vad de kallar frihet kan man glömma det religiösa förtryck dessa står för, rättfärdigar deras version av frihet deras förtryck med som rättesnöre, även om det innebär just avrättningar av homosexuella, avrättningar av avfällingar från tron, avrättningar aqv sådana som haft sex utanför äktenskapet??

    min fråga är, vad är det för FRIHET att sedan tvingas följa drakoniska religiösa regler?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  lazy 2012-02-18, 00:05

    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-18, 00:17

    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused

    de måste väl vara förrädare mot folket, sionismens medlöpare och hemska kräk eller? Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  formsvackan 2012-02-18, 01:01

    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused
    Och ..... ?

    Innebär confused att det förvånar dig att människor har olika preferenser ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  RedMentalCase 2012-02-18, 01:49

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Hizbollah är en islamistisk extremorganisation, som mer eller mindre är en terrororganisation, grundad och finansierad av de medeltida mullorna i Iran.

    Att vissa desperata extremt okunniga och ovetande Palestinier stöder dem kan man ha viss förståelse för, varför sektvänster i Sverige gör det är väl ett fall för mentalvården.....

    Hizbollah var de som initierade självmordsbombandet, säger väl en hel del...

    Och att den vrickade form hyllar Hizbollah säger väl allt...

    Hizbollahs program säger att deras kamp tar inte slut förrän israel är förintat, att som form då påstå att Israel ska gå dem till mötes idiotförklarar honom över alla gränser,
    lite som att säga att judarna skulle gått Hitler till mötes, hur knäpp är du form?
    Dina fantasier motsägs till stor del av ...... Hizbollah.

    Hizbollah har föklarat att det skiljer mellan sionism och judendom. Hizbollahs parlamentsledamot Abdallah Qussayr hävdade att "Hizbollah aldrig har varit emot religioner. Hizbollah stödjer alla religioner, det stödjer dialog mellan trosriktningar och har inget problem med någon religion. Hizbollah anser att sionismen är fienden, inte judarna som folk eller religion." Andra har tillskrivit Hassan Nasrallah antijudiska uttalanden. Nasrallah har citerats med orden "om [judarna] alla samlas i Israel, kommer det att bespara oss besväret att följa efter dem över hela världen." Charles Glass säger däremot att Nasrallah inte har sagt något sådan.

    I en intervju år 2003 besvarade Nasrallah frågor rörande de förnyade fredssamtalen mellan palestinierna och israelerna, och hävdade att han inte skulle blanda sig i vad han såg som "... främst en palestinsk fråga." I tal till sina anhängare ger han dock rationaliseringar för självmordsbombningar. På samma sätt när han 2004 tillfrågades om han var beredd att leva med en tvåstatslösning mellan Israel och Palestina sade Nasrallah åter att han inte skulle sabotera vad som slutligen är en "... palestinsk fråga". Han sade också att Hizbollah utanför Libanon endast skulle agera defensivt mot israeliska styrkor, och att Hizbollahs raketer anskaffades för att avvärja attacker mot Libanon


    Det står i Hizbollas program att Israel ska utplånas, ditt försvar av dem påminner om en dåres försvarstal.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-18, 11:50

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused
    Och ..... ?

    Innebär confused att det förvånar dig att människor har olika preferenser ?

    a, jhust det, människor har olika åsikt, fatta då at din åsikt om Hizbolla mm inte är någon lag
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  R.O.F.L 2012-02-18, 14:15

    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused

    Menar du ultra ortodoxa judar så förvånar det mig föga?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  lazy 2012-02-18, 16:15

    R.O.F.L skrev:
    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused

    Menar du ultra ortodoxa judar så förvånar det mig föga?

    Knappast några ultraortodoxa judar här.


    engelska
    arabiska
    We are Lebanese nationals from southern Lebanon, from the walks of different political and ideological, we experienced the Israeli occupation and displacement, exile and war for decades, and we have suffered as well as the injustice of veto, which was used by America in the Security Council to protect Israel's crimes against our brothers and our children, we stress again, and stand to the side of the people Syria, which complements the first year of revolution, a revolution of freedom and dignity, revolution and overthrow tyranny and turn the page reign of terror and repression clutch on Syria for more than forty years. And turn to the people of the city of Homs, who received as many of the people of the cities and towns, the Syrian people displaced from villages and cities South during the war of July and August 2006, to pay tribute to their steadfastness in the face of barbarism and to say that their victory the next is a victory for all the Liberals in Syria, Palestine and Lebanon. The battle in the face of tyranny and H.th is synonymous with the battle in the face of the occupation and aggressiveness, which is the only way to edit rights in Syria and in the region of imprisonment set by the intelligence systems and corruption today backed a Russian veto veto like all previously used to support the Israeli occupation.
    Bassel Fakih


    Hezbollah har förlorat mycket i trovärdighet på att framstå som hycklare när de hyllar motståndet i Libanon samtidigt som de fortsätter att stödja Assad men vad ska de göra? Utan Assad så är det kanske bye-bye Hezbollah.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  R.O.F.L 2012-02-18, 16:34

    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:
    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:Har min svärfar som för tillfället bor i Libanon samt ett par svågrar som deltog i kriget i Libanon på 80 talet. Hizbollah är väl ansedda av dem och inte någon terrororganisation utan en del av regeringsunderlaget.
    Bör tillägga att dem slogs för Al kowat, falangisterna.

    Ändå finns det de från södra Libanon som gått ut med bl.a facebook-grupp att de inte stöder Hezbalah. confused

    Menar du ultra ortodoxa judar så förvånar det mig föga?

    Knappast några ultraortodoxa judar här.


    engelska
    arabiska
    We are Lebanese nationals from southern Lebanon, from the walks of different political and ideological, we experienced the Israeli occupation and displacement, exile and war for decades, and we have suffered as well as the injustice of veto, which was used by America in the Security Council to protect Israel's crimes against our brothers and our children, we stress again, and stand to the side of the people Syria, which complements the first year of revolution, a revolution of freedom and dignity, revolution and overthrow tyranny and turn the page reign of terror and repression clutch on Syria for more than forty years. And turn to the people of the city of Homs, who received as many of the people of the cities and towns, the Syrian people displaced from villages and cities South during the war of July and August 2006, to pay tribute to their steadfastness in the face of barbarism and to say that their victory the next is a victory for all the Liberals in Syria, Palestine and Lebanon. The battle in the face of tyranny and H.th is synonymous with the battle in the face of the occupation and aggressiveness, which is the only way to edit rights in Syria and in the region of imprisonment set by the intelligence systems and corruption today backed a Russian veto veto like all previously used to support the Israeli occupation.
    Bassel Fakih


    Hezbollah har förlorat mycket i trovärdighet på att framstå som hycklare när de hyllar motståndet i Libanon samtidigt som de fortsätter att stödja Assad men vad ska de göra? Utan Assad så är det kanske bye-bye Hezbollah.

    Och vad tror du händer i Libanon och Syrien utan Bashar?
    Tror du det kommer underlätta för bla kristna? Tror du att förhållningsättet gentemot Israel kommer tina upp?
    Dream on baby!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  lazy 2012-02-18, 21:53

    R.O.F.L skrev:
    Och vad tror du händer i Libanon och Syrien utan Bashar?
    Tror du det kommer underlätta för bla kristna? Tror du att förhållningsättet gentemot Israel kommer tina upp?
    Dream on baby!

    Jag är precis lika ovetande som alla andra när det gäller vad som kommer att hända i Syrien, en tanke är att Muslim Brotherhood dyker upp som "gubben i lådan" men problemet är att det dör en jäkla massa människor där varje dag och det är inte acceptabelt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sniperace 2012-02-18, 22:03

    lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Och vad tror du händer i Libanon och Syrien utan Bashar?
    Tror du det kommer underlätta för bla kristna? Tror du att förhållningsättet gentemot Israel kommer tina upp?
    Dream on baby!

    Jag är precis lika ovetande som alla andra när det gäller vad som kommer att hända i Syrien, en tanke är att Muslim Brotherhood dyker upp som "gubben i lådan" men problemet är att det dör en jäkla massa människor där varje dag och det är inte acceptabelt.

    det KAN bli ur askan i elden, men det kan FÖRHOPPNINGSVIS även leda tll förbättring, men med militanta islamister i tanken är väl risken det motsatta, fy på mig nu visade jag prov på islamofobi, en fobi mot fredens och rättvisans utomordentliga och felfria religion... fy på mig....

    Sponsored content


    Snart smäller det ? - Sida 7 Empty Sv: Snart smäller det ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 17:20