Ge då fan i att klaga på andra i fortsättningen oavsett vad de skriver!
hot kommer jag aldrig att acceptera plutten, googla "nolltolerans"
Ge då fan i att klaga på andra i fortsättningen oavsett vad de skriver!
Vad är det som säger att det blir storskaligt?
Jag tror inte att EN miljard muslimer kommer reagera, de är inte en homogen samling med vurm för religiösa diktaturer och religiös terror.RedCloud skrev:Vad är det som säger att det blir storskaligt?
1 miljard muslimer kommer nog att reagera.....
RedCloud skrev:Ge då fan i att klaga på andra i fortsättningen oavsett vad de skriver!
hot kommer jag aldrig att acceptera plutten, googla "nolltolerans"
Kapitalismen ser inte till landet utan enbart till den egna förtjänsten, så dina argument är inte mot ett krig.Sniperace skrev:med andra ord skulle det vara de som får in pengar från staten gnom krig som skulle tjäna på det, inte staten usa, och krigsindustrins pengar går inte till att göra landets ekonomi bättre, såvida de inte säljer till andra länder.
så nej, det ge inte landet en bättre ekonomi, snarare sämre så förklaringen håller inte
Glöm inte galningarna i Israel.Secrist skrev:Ingen av dessa är intresserade av något krig av omfattning.
Du kan din BrzezinskiSniperace skrev:Jag tror inte att EN miljard muslimer kommer reagera, de är inte en homogen samling med vurm för religiösa diktaturer och religiös terror.RedCloud skrev:Vad är det som säger att det blir storskaligt?
Religiöst mumbo jumbo har egentligen inte mycket med saken att göra.Sniperace skrev:och ska sanningan fram så tror jag INTE att det finns en miljard som verkligen tror på allah och mohammede och de levnadsregler som islam förespråkar, den absoluta majoriteten av de som kallas muslimer skiter ett stort stycke i allah och sådant, de bara kallas muslimer för att de är födda i olika områden
Själv har jag pratat med många "muslimer" som när man kommit i samspråk helt förnekar tro på allah och mohammed, vapå jag självfallet sagt att då är du inte muslim, vilket de efter att ha funderat en kort stund hållit med om.
Jag är väldigt emoit denne indelning i muslimer och kristna som sker beroende på var dessa är födda osv, jag förutsätter att för att vara kristen måste man tro på de kristnas gud, jesu uppståndelse osv, och att mara muslim innebär att ha anammat den muslimska tron dvs tro på koranen alla och mohammed osv, att sedan ha en mulimsk eller kristen livssyn är lite annorlunda, men bör inte ge epitetet kristen eller muslim til denne
RedCloud skrev:Vad är det som säger att det blir storskaligt?
formsvackan skrev:Kapitalismen ser inte till landet utan enbart till den egna förtjänsten, så dina argument är inte mot ett krig.Sniperace skrev:med andra ord skulle det vara de som får in pengar från staten gnom krig som skulle tjäna på det, inte staten usa, och krigsindustrins pengar går inte till att göra landets ekonomi bättre, såvida de inte säljer till andra länder.
så nej, det ge inte landet en bättre ekonomi, snarare sämre så förklaringen håller inte
formsvackan skrev:Du kan din BrzezinskiSniperace skrev:Jag tror inte att EN miljard muslimer kommer reagera, de är inte en homogen samling med vurm för religiösa diktaturer och religiös terror.RedCloud skrev:Vad är det som säger att det blir storskaligt?
1 miljard muslimer kommer nog att reagera.....Religiöst mumbo jumbo har egentligen inte mycket med saken att göra.Sniperace skrev:och ska sanningan fram så tror jag INTE att det finns en miljard som verkligen tror på allah och mohammede och de levnadsregler som islam förespråkar, den absoluta majoriteten av de som kallas muslimer skiter ett stort stycke i allah och sådant, de bara kallas muslimer för att de är födda i olika områden
Själv har jag pratat med många "muslimer" som när man kommit i samspråk helt förnekar tro på allah och mohammed, varpå jag självfallet sagt att då är du inte muslim, vilket de efter att ha funderat en kort stund hållit med om.
Jag är väldigt emoit denne indelning i muslimer och kristna som sker beroende på var dessa är födda osv, jag förutsätter att för att vara kristen måste man tro på de kristnas gud, jesu uppståndelse osv, och att mara muslim innebär att ha anammat den muslimska tron dvs tro på koranen alla och mohammed osv, att sedan ha en mulimsk eller kristen livssyn är lite annorlunda, men bör inte ge epitetet kristen eller muslim til denne
Ja tyvärr är det så till stor del.Sniperace skrev:det lät svepande, med andra ord är det inte usa utan istället alla krafter runt om i världen som säljer krigsmateriel och tjänar pengar på krig som styr,formsvackan skrev:Kapitalismen ser inte till landet utan enbart till den egna förtjänsten, så dina argument är inte mot ett krig.Sniperace skrev:med andra ord skulle det vara de som får in pengar från staten gnom krig som skulle tjäna på det, inte staten usa, och krigsindustrins pengar går inte till att göra landets ekonomi bättre, såvida de inte säljer till andra länder.
Du får naturligtvis tro så om du vill. Det militärindustriella komplexet räcker gott för min del.Sniperace skrev:[men då är det ju INTE SA, utan dessa sk illuminati, frimurare eller zions vise som ligger bak?
Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
Kanske inte, men det innebär enorma intäkter för ett fåtal. Så länge som krigstillstånd är lönsamt för "maktens män" kommer de att fortsätta på denna väg.Sniperace skrev:Så,återigen, ett krig ger aldrig en ekonomisk vinning för ett land
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
nej, många av de som kallas muslimer kommer kanske applådera att Irans förtryck av sina medborgare kanske försvinner, många i Libanon kommer bli glada om Irans stöd till Hizbolla försvinner osv...
Sniperace skrev:
Så,återigen, ett krig ger aldrig en ekonomisk vinning för ett land
formsvackan skrev:Kanske inte, men det innebär enorma intäkter för ett fåtal. Så länge som krigstillstånd är lönsamt för "maktens män" kommer de att fortsätta på denna väg.Sniperace skrev:Så,återigen, ett krig ger aldrig en ekonomisk vinning för ett land
RedMentalCase skrev:Sniperace skrev:
Så,återigen, ett krig ger aldrig en ekonomisk vinning för ett land
Öööh? VA?
Ibland påminner dina historiekunskaper om forms och rcberras, jag trodde mer om dig.
Krig ger ofta ekonomisk vinning, de flesta krig startas på grund av hopp om ekonomisk vinning.
Det största kriget på mycket länge , WW2 gav ekonomisk vinning till många länder, bland annat det land som startade det.
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
nej, många av de som kallas muslimer kommer kanske applådera att Irans förtryck av sina medborgare kanske försvinner, många i Libanon kommer bli glada om Irans stöd till Hizbolla försvinner osv...
RedCloud skrev:Vad är det som säger att det blir storskaligt?
R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
Vem blir glad om Hizbollah blir svagare i Libanon enligt dig?
Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
Väldigt många Libaneser, hizbolla är ju inte en libanesisk rörelse utan en palestinsk sådan som befinner sig i libanon, jag misstänker att allaq som finns i libanon och INTE är muslimer skulle bli väldigt glada, libanons regering skulle trolgen ockswå uppskatta det
R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
Väldigt många Libaneser, hizbolla är ju inte en libanesisk rörelse utan en palestinsk sådan som befinner sig i libanon, jag misstänker att allaq som finns i libanon och INTE är muslimer skulle bli väldigt glada, libanons regering skulle trolgen ockswå uppskatta det
Du och många andra debattörer härinne gör ett grovt fel när du pratar om muslimer i allmänhet. I Libanon finns grenarna sunni, shia, alawiter och druser.
Stabilitet råder sedan den kristna Suleiman tillträdde 2008.
Maktfördelningsprincipen ser ut som följande: presidenten ska vara kristen, premiärministern sunnimuslim och talmannen i parlamentet shiamuslim.
Denna maktfördelningsprincip etablerades efter att Libanon 1943 blivit självständigt.
Hizbollah som organisation är terrorstämplad av usa såklart, men inte av EU eller FN. Organisationen sköter allt från skolor och sjukhus till radio.
Rubbas denna maktbalans vilket den kommer göra om/när Bashar al assad får lämna kommer Libanon att återigen brinna.
Bashar måste sitta kvar och reformera vilket gynnar alla minoriteter i regionen.
Alternativet är att mer islamistiska grenar tar över.
Som detta ?Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det vet jag inget om, men jag tror dock inte att en miljard muslimer kommer att reagera på samma sätt.Sniperace skrev:jag vidhåller att mycket långt ifrån i miljard MUSLIMER kommer att reagera
Du och många andra debattörer härinne gör ett grovt fel när du pratar om muslimer i allmänhet. I Libanon finns grenarna sunni, shia, alawiter och druser.
Stabilitet råder sedan den kristna Suleiman tillträdde 2008.
Maktfördelningsprincipen ser ut som följande: presidenten ska vara kristen, premiärministern sunnimuslim och talmannen i parlamentet shiamuslim.
Denna maktfördelningsprincip etablerades efter att Libanon 1943 blivit självständigt.
Hizbollah som organisation är terrorstämplad av usa såklart, men inte av EU eller FN. Organisationen sköter allt från skolor och sjukhus till radio.
Rubbas denna maktbalans vilket den kommer göra om/när Bashar al assad får lämna kommer Libanon att återigen brinna.
Bashar måste sitta kvar och reformera vilket gynnar alla minoriteter i regionen.
Alternativet är att mer islamistiska grenar tar över.
MEN Hizbolla är INTE Libaneser, de är palestinier som befinner sig i libanesiska flyktingområden