RedCloud skrev:Well...jag tycker att en 2000 kilos bomb mot ett fäste islamister är...en nödvändighet!
Vilket då berättigar någon annan att tycka: två plan in i en skyskrapa ....är en nödvändighet...
Kan man misstänka att du är en av dem?
RedCloud skrev:Well...jag tycker att en 2000 kilos bomb mot ett fäste islamister är...en nödvändighet!
Vilket då berättigar någon annan att tycka: två plan in i en skyskrapa ....är en nödvändighet...
Secrist skrev:RedCloud skrev:Well...jag tycker att en 2000 kilos bomb mot ett fäste islamister är...en nödvändighet!
Regndrottning skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Well...jag tycker att en 2000 kilos bomb mot ett fäste islamister är...en nödvändighet!
Varför tycker du, Secrist, att en,(1), bombning är ok men inte två? Beror det på viilka som blir drabbade?
Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
formsvackan skrev:Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
Secrist skrev:formsvackan skrev:Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
Nu pratar jag om dagsaktuella krig. På den tiden slogs arméer mot varandra. Konflikter ser ofta ut på ett helt annat sätt idag. Inte sällan är det svårt att överhuvudtaget veta vem som är fiende.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:formsvackan skrev:Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
Nu pratar jag om dagsaktuella krig. På den tiden slogs arméer mot varandra. Konflikter ser ofta ut på ett helt annat sätt idag. Inte sällan är det svårt att överhuvudtaget veta vem som är fiende.
Det låter som du skyller ifrån dig. Bombningar som drabbar civila tycks vara helt ok, beroende på vem som fäller bomberna.
Även om arméer slogs mot varandra så var inte dessa arméer närvarande när bombplaner angrep.
Aha, då är det kanske bättre att jämföra med fosforbombningarna av Gaza ?Secrist skrev:formsvackan skrev:Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
Secrist skrev:RedCloud skrev:Well...jag tycker att en 2000 kilos bomb mot ett fäste islamister är...en nödvändighet!
Inte ens om man ser filmen i fullskärmsläge på en 24"-skärm så kan man knappt se skymten av någon urin. Inte ens i det torra dammet runt kropparna.RedCloud skrev:
The land of the brave and free.......
formsvackan skrev:Aha, då är det kanske bättre att jämföra med fosforbombningarna av Gaza ?Secrist skrev:formsvackan skrev:Ungefär som bombningarna av Dresden, Hiroshima, Nagasaki ?Secrist skrev:Bomber ska användas med försiktighet och civila dödsoffer ska i möjligaste mån undvikas.
I och för sig begriper jag inte hur bomberna över Dresden, Hiroshima och Nagasaki kan klassas som arméer som slogs mot varandra.
det exempellösa våldet som Röda Armén gjorde sig skyldig till under andra världskriget.
RedCloud skrev:det exempellösa våldet som Röda Armén gjorde sig skyldig till under andra världskriget.
Du menar när de befriade Europa från det nazistiska oket, efter ha förlorat i storlek 20 miljoner av sin befolkning ?
berättigade detta de massvåldtäkter och sådant som de ändå gjorde?
blev det då plötsligt helt i sin ordning?
gör det ex katynmassakern rumsren?
RedCloud skrev:det exempellösa våldet som Röda Armén gjorde sig skyldig till under andra världskriget.
Du menar när de befriade Europa från det nazistiska oket, efter ha förlorat i storlek 20 miljoner av sin befolkning ?
RedCloud skrev:berättigade detta de massvåldtäkter och sådant som de ändå gjorde?
nej men det är en förklaring, efter att förlorat nästan en femtedel av sin befolkning så kanske till och med DU begriper att det fanns en rättmätig vrede mot allt vad Tyskland hette inom röda armén ?
Kriget på östfronten var från Tysklands sida ett utrotningskrig.
blev det då plötsligt helt i sin ordning?
vem har påstått ngt sådant ?
gör det ex katynmassakern rumsren?
Katynmassakern skedde 1940, innan Tyskland anföll Sovjetunionen.
Ser du inte likheten mellan Hitler och Stalin
men UTAN england och usa skulle även de misslyckats
RedCloud skrev:Ser du inte likheten mellan Hitler och Stalin
De hade mustasch bägge två, plutten.
....
RedCloud skrev:Ser du inte likheten mellan Hitler och Stalin
De hade mustasch bägge två, plutten.
men UTAN england och usa skulle även de misslyckats
hypotetisk gissning....
De var stygga farbröder som kidnappade makten så knip käft i fortsättningen!
men en helt trolig RIKTIG sådan
RedCloud skrev:men en helt trolig RIKTIG sådan
fortfarande hypotetisk.
1944 då USA/England landsteg i Normandie hade Röda Armén redan inlett sin storoffensiv mot tyskarna, som var på reträtt.
Det hela hade kanske tagit något år längre och med några miljoner fler döda, men Röda Armén hade med all sannolikhet klarat kriget i europa på egen hand.
Men som sagt, det är hypotetiskt.
men som sagt, det är historieförfalskning att påstå att SOVJET befriade Europa
RedCloud skrev:De var stygga farbröder som kidnappade makten så knip käft i fortsättningen!
Din historielösa lilla parvel, det var den tyska borgerligheten som gav bort makten till Adolf.
För övrigt så får dina "knip käft" en slags löjes skimmer över sig eftersom du är nästan brottsligt okunnig. Om det mesta.