Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Dao
F.I.S.T
Secrist
MartinLindgren
Thors
RedCloud
10 posters

Pax Americana del 511

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Pax Americana del 511 Empty Pax Americana del 511

Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 18:20

Med bibelreferenser på sina vapen strider USA:s soldater i Irak och Afghanistan. Olämpligt, otillåtet — och till och med farligt, konstaterar nu både Pentagon och muslimska grupper i USA.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bibelord-pa-vapen-uppror-i-usa-1.1030861

Den stora demokratin i väster.....my ass
    Thors

Antal inlägg : 2065

Pax Americana del 511 Empty Sv: Pax Americana del 511

Inlägg  Thors 2010-01-21, 19:18

Och Burma och Pol Pot är lysande exempel?

Kommunism my ass
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 19:25

Va, är lille korkade LillThor kvar på forumet?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Pax Americana del 511 Empty Demokrati

Inlägg  Secrist 2010-01-21, 19:31

Det lustiga i RC:s glödande USA-hatande värld är att när landets invånare själva protesterar så räcker inte det. Allt är fel.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 19:34

Secrist skrev:Den stora demokratin i väster.....my ass

Det lustiga i RC:s glödande USA-hatande värld är att när landets invånare själva protesterar så räcker inte det. Allt är fel.

Fast Red hatar inte USAs innevånare kategoriskt, utan Styret av staten USA, och framförallt deras utrikesPOLITIK...

.. men det vet du väl eg Secrist ?
    Secrist
    Secrist

Pax Americana del 511 Empty Demokrati

Inlägg  Secrist 2010-01-21, 19:37

Fast Red hatar inte USAs innevånare kategoriskt, utan Styret av staten USA, och framförallt deras utrikesPOLITIK...

Ja, allt är fel. Vad de än gör så är det fel. Kan du peka på något positivt om USA som han har skrivit?
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-01-21, 19:38

MartinLindgren skrev:Va, är lille korkade LillThor kvar på forumet?

Vadå?

Har du skrikit åt admin?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 19:48

Secrist skrev:Fast Red hatar inte USAs innevånare kategoriskt, utan Styret av staten USA, och framförallt deras utrikesPOLITIK...

Ja, allt är fel. Vad de än gör så är det fel. Kan du peka på något positivt om USA som han har skrivit?

Hur mycket kritik kommer du med då vad gäller USAs POLITIK ??

Själv vill jag påstå att jag är mycket kritisk till väldigt mycket av USAs UTRIKESPOLITIK.
    Men jag är kritisk till mycket åt höger och vänster, det finns tex en del i Vänsterns program som jag inte ställer upp på...

Men ett problem är i debatten idag, och de senaste 40 åren att man tycks liksom inte ens få nudda vid kritik av det västerländska levnadssättet, Får inte ens nudda vid kritik av det stora "fantastiska felfria landet" i väster, Verkar inte få nudda vid kritik av det kapitalistiska systemet ....

... för då "är man Kommunist"

(Dock skall tilläggas att det "slagordet" har minskat betydligt sedan vissa nick blev portade på forumet) Cool
    Secrist
    Secrist

Pax Americana del 511 Empty USA

Inlägg  Secrist 2010-01-21, 19:54

Hur mycket kritik kommer du med då vad gäller USAs POLITIK ??

Själv vill jag påstå att jag är mycket kritisk till väldigt mycket av USAs UTRIKESPOLITIK.

Problemet är att vänstern inte klarar av (eller har mycket svårt) att producera nyanserad kritik. Allt är fel. Jag skriver gärna under på att mycket av deras utrikespolitik är bedrövlig men ibland måste man sätta in den i sammanhanget av den övriga stormakts/supermaktspolitiken.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 20:02

Secrist skrev:Hur mycket kritik kommer du med då vad gäller USAs POLITIK ??

Problemet är att vänstern inte klarar av (eller har mycket svårt) att producera nyanserad kritik. Allt är fel. Jag skriver gärna under på att mycket av deras utrikespolitik är bedrövlig men ibland måste man sätta in den i sammanhanget av den övriga stormakts/supermaktspolitiken.

Detta med nyanserad kritik är definitivt ingen specifik företeelse bland vänstern på forumet...
    Det har absolut inget med vänster-högerskalan att göra...

För du påstår väl inte att Blåfronr, BH, Seel, och alla BFs 50 dubbelnick står för nyanserad kritik ??
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-01-21, 22:18

Thors skrev:Och Burma och Pol Pot är lysande exempel?

Kommunism my ass

Jaha?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-21, 22:20

Secrist skrev:Fast Red hatar inte USAs innevånare kategoriskt, utan Styret av staten USA, och framförallt deras utrikesPOLITIK...

Varför måste man skriva positiva saker om USA när man vill kritisera USA:s agerande i världen?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-21, 22:23

Secrist skrev:Hur mycket kritik kommer du med då vad gäller USAs POLITIK ??

Din inställning är ett exempel på det stora problemet när USA skall diskuteras. Minsta kritik görs om till "allt är fel" eller till "USA-hat"!

Kan du beskriva vad i deras utrikespolitik du tycker är bedrövligt så, istället för att häckla de som gör just detta?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-01-21, 22:42

Secrist skrev:Den stora demokratin i väster.....my ass

Det "lustiga" med USA är att man kan vara mycket förtjust i landet och även människorna, men samtidigt ogilla deras utrikespolitik å det grövsta. Jag har under många år på 80 och 90-talen billuffat runt USA ett antal varv , mestadels backroads, och har exakt den inställning jag beskrev.

Jag har upplevt det mesta från extrem lyx till djup fattigdom under mina resor. Jag har blivit behandlad med extrem vänlighet och gästfrihet. Jag har blivit tagen av polisen, jag har blivit rånad, men jag har också fått den mest otroliga hjälp när jag varit på väg att råka illa ut några gånger. Har man bara litet pengar på fickan är USA ett fantastiskt land att helt planlöst resa runt i, både vad natur och människor beträffar. Man hittar alltid någonstans där man är välkommen.

Jag behöver för den skull inte gilla allt som jänkarna gör. Deras syn på sin roll i världen är i mina ögon inte den mest ödmjuka. Utrikespolitiken får mig att nästan bli illamående.
    Secrist
    Secrist

Pax Americana del 511 Empty Kritik

Inlägg  Secrist 2010-01-21, 23:39

Varför måste man skriva positiva saker om USA när man vill kritisera USA:s agerande i världen?

Av samma anledning som när vänstern talar om alliansen. När man bara hittar fel oavbrutet och oavsett vad man tittar på så förlorar min i trovärdighet och uppfattas som enkelspårig och raljerande.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-22, 00:27

Secrist skrev:Varför måste man skriva positiva saker om USA när man vill kritisera USA:s agerande i världen?

Av samma anledning som när vänstern talar om alliansen. När man bara hittar fel oavbrutet och oavsett vad man tittar på så förlorar min i trovärdighet och uppfattas som enkelspårig och raljerande.

jaha då borde du ju minst sagt tycka samma sak om alla högerforumister, inklusive dig själv...

Eller är det mindre enkelspårigt och raljerande det ni håller på med och isåfal varför?

Desustom så måste man väl ändå klaga på saker man tycker är uppåt väggarna och helt åt helvete fel....

Att man inte tycker allt är fel är en annan sak, men jag har svårt att se att sitta och skriva om de saker man tycker är helt ok.
    Gör att de dåliga sakerna blir ett dyft bättre

vi har liksom inget förhållande med varandra eller vi har inget föräldra/barn relation.

För där måste man både ge ris och ros om det ska fungera, och bli konstruktivt

Det behöver man inte göra med regeringar eller länder.

Nää där kan man klaga så mkt man vill, utan att behöva vara snäll och förstående emellanåt
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-01-22, 00:44

RedCloud skrev:
    Med bibelreferenser på sina vapen strider USA:s soldater i Irak och Afghanistan. Olämpligt, otillåtet — och till och med farligt, konstaterar nu både Pentagon och muslimska grupper i USA.

Oj nu hitta du nåt att gotta dig åt! Du skulle kanske vara glad att förmodligen kommer några extra amerikanska soldater få betala med sitt liv pga av detta! Säkert finns det soldater, djupt religiösa, som välkomnar dessa texter på sina vapen när de konfronterar terrorister! Själv, som sekulariserad, gillar jag inte religiös fanatism vilken sida den en härstammar ifrån! Det är ok att kritisera USA. Men att som ni gör beskylla landet för allt det onda som pågår i vår värld är naivt! Världen skulle vara en mkt sämre plats att leva på utan dess existens!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-22, 09:10

Secrist skrev:Varför måste man skriva positiva saker om USA när man vill kritisera USA:s agerande i världen?

Och det gäller inte dig???

Jag har fått den uppfattningen efter lång tid här, att DU kan vända allt som "vänstern" skriver till något negativt - OAVSETT vad som skrivs. I många fall blir det enormt krystat, men likförbannat är det vad du håller på med!

Men du lät bli att svara på frågan, sm en sann politiker:

Varför måste man säga något positivt om USA när man kritiserar USA:s agerande i världen?

Gäller detta alla länder, människor eller företeelser man vill kritisera?

Eller kan det vara så att du och några andra inte klarar av sådan kritik, och istället för att bemöta den vill få den att framstå som fanatisk?

Iofs svarade du omedvetet på frågan ändå, då du åter betonade just det sista jag skrev! Du klarar inte kritiken, utan har ett behov att få debattmotståndarna att se ut som fanatiker!

Tack för förtydligandet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-22, 09:11

DMustaine skrev:
    RedCloud skrev:

Oj nu hitta du nåt att gotta dig åt! Du skulle kanske vara glad att förmodligen kommer några extra amerikanska soldater få betala med sitt liv pga av detta! Säkert finns det soldater, djupt religiösa, som välkomnar dessa texter på sina vapen när de konfronterar terrorister! Själv, som sekulariserad, gillar jag inte religiös fanatism vilken sida den en härstammar ifrån! Det är ok att kritisera USA. Men att som ni gör beskylla landet för allt det onda som pågår i vår värld är naivt! Världen skulle vara en mkt sämre plats att leva på utan dess existens!

Som "sekulariserad" gillar du bara sekulariserad fanatism?
    Secrist
    Secrist

Pax Americana del 511 Empty Nyanser

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 09:21

Och det gäller inte dig???

Jag har fått den uppfattningen efter lång tid här, att DU kan vända allt som "vänstern" skriver till något negativt - OAVSETT vad som skrivs. I många fall blir det enormt krystat, men likförbannat är det vad du håller på med!

En bra början är ju om vänstern kunde lägga ner historieförfalskningen ni håller på med.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 09:29

Dumstaine skrev:när de konfronterar terrorister!

VEM avgör vem som är terrorist och vem som är freedomfighter ?

Och nej, jag gottar mig inte åt att fotfolket får betala med sina liv när stormakten USA vill säkra sin energi.

Världen skulle vara en mkt sämre plats att leva på utan dess existens!

*fniss*

fråga tex en halv miljon döda vietnameser, några hundra tusen döda civila irakier om de håller med...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-22, 09:41

Secrist skrev:Och det gäller inte dig???

En bra början är ju om vänstern kunde lägga ner historieförfalskningen ni håller på med.

En bättre början vore om du kunde stå upp för dina åsikter i en ärlig debatt, istället för att komma med idiotiska anklagelser på andra!!!
    Secrist
    Secrist

Pax Americana del 511 Empty Debatt

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 09:52

En bättre början vore om du kunde stå upp för dina åsikter i en ärlig debatt, istället för att komma med idiotiska anklagelser på andra!!!

Det gör jag gärna men det är svårt att få till en ärlig debatt. När man får in en poäng så antingen möts man av kompakt tystnad eller en ström av förolämpningar alternativt en räcka vänsterfloskler om feta direktörer och utslitna arbetare eller vad det nu handlar om.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-22, 10:01

Secrist skrev:En bättre början vore om du kunde stå upp för dina åsikter i en ärlig debatt, istället för att komma med idiotiska anklagelser på andra!!!

Det gör jag gärna men det är svårt att få till en ärlig debatt. När man får in en poäng så antingen möts man av kompakt tystnad eller en ström av förolämpningar alternativt en räcka vänsterfloskler om feta direktörer och utslitna arbetare eller vad det nu handlar om.

Det du skriver låter som en beskrivning hur jag upplever dig!

Vill DU ha en ärlig debatt, så bör du stå för dina åsikter, och sluta förvänta dig att du skall få in poänger eller liknande. Det du skriver upplever vi alla.

Men DIN synd här är att anklaga de som vågar stå emot dig, för extremism!!! Man är allt från USA-hatare till allians-hatare, för att inte tala om "historierevisionist" - enbart för att du inte har mage till att gå in i debatten med ärliga intentioner!!

Det FINNS andra sätt att se på saker och ting än på det sättet DU förespråkar! Att ständigt anklaga andra för extremistiska tendenser slår mestadels tillbaka till dig själv!

Så - OM du vill ha en ärlig debatt - börja med att debattera ÄRLIGT SJÄLV!!!

Så koncentrerar vi oss andra för att försöka göra detta också!

Men du akn INTE anklaga andra för ala olika saker du anklagar dem för, ständigt! För då OMÖJLIGGJÖR du just den ärliga debatten!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-22, 10:02

Alltså kortfattat, Secrist:

Du måste börja agera på det sättet som du vill att andra skall agera!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-13, 17:15