Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
RedCloud
DirtyDog
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sossar ee lata
berralarzon
ericTheDog
RedMentalCase
Sniperace
redalert
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
18 posters

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 11 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-04, 16:15

RedMentalCase skrev:Hur vet Anna att det form säger är sant?

Formsvackan är mycket trovärdig...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 11 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 16:16

RedMentalCase skrev:Hur visste du att form hade rätt?, han bara beskriver vad han inbillar sig är rätt nämligen.
    QUE ? Du hänvisade ju till FK´s hemsida där det framgick klart och tydligt att min uppfattning överensstämde med FK´s. Du däremot hade gjort självmål och kastade då in annat mumbojumbo för att lägga ut en dimridå medans du smet upp på den berömda kanten Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 16:16

ANNA2LINK skrev:

Tack Anna. Jag försöker hålla mig till verkligheten.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 16:20

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Hur visste du att form hade rätt?, han bara beskriver vad han inbillar sig är rätt nämligen.
    QUE ? Du hänvisade ju till FK´s hemsida där det framgick klart och tydligt att min uppfattning överensstämde med FK´s. Du däremot hade gjort självmål och kastade då in annat mumbojumbo för att lägga ut en dimridå medans du smet upp på den berömda kanten Very Happy

Que på dig själv, det står väl inget på fk,s hemsida om det fallet du påstår dig säga sanningen om, skärp dig , för en enda gång, det vore tacksamt.

Och det du kallar mumbojumbo!? är referenser till lagstiftningen på området, vad gör ni vämstermuppar här om ni bara vill "debattera" era sagor och sägner istället för lagar regler och det verkliga livet?

Du verkar ju bara vara en pajas .

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-04, 16:20

RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Bock och tack för att du just tydliggjorden att samhällerligt finansierade
    nyttigheter är billigare än individuellt finansierade.

Japp. Du får ut långt mycket mer än du hara betalat in när de används vilket betyder att staten (skattebetalarna) får stå för resten. Detta betyder också att pengarna inte räcker om för många får för mycket. Jag tackar och bockar för att du nu själv förklarade varför man inte kan ha allt för generösa sjuk-och socialförsäkringar.
    Nix! Du förivrar dig här, också. Fenomenet är detsamma som uppstår runt de gruppförsäkringar du har genom facket. Kostnaden kan göras lägre ju fler
    försäkringstagare det finns i systemet. En gruppförsäkring kan alltid göras
    många gånger billigar än en individuell. Du förstår, Secrist; det är därför
    vi är mycket starkare tillsammans än var och en för sig.

Japp så är det!!!

Hur visste du att form hade rätt?, han bara beskriver vad han inbillar sig är rätt nämligen.

Kan du beskriva och förklara varför kollektiva försäkringar är billigare, det är nämligen också rent nys.

Jag tycker att det märks på hans sätt att skriva helt enkelt.Om man jämför honom med någon som är inte är trovärdig (o det finns ju fler ex på det här inne), på personer som inte är seriösa(jag nämner inga namn här) så märks det mycket tydligt. Varför skulle han ljuga?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 16:21

ANNA2LINK skrev:

Det är inte svar på min fråga, hur vet du att han har rätt?

Varför tror du han är trovärdig, trots att jag visat upp FKs egna regler som motsäger det han lallar om?
    Tror du formfranskan är mer trovärdig än lagar och regler?

är det så du tar politisk ställning?, du lyssnar på nån uttolkare med extremistiska vänsteråsikter, sen sätter du det dravlet framför fakta sanning och verklighet?

Är du i begrepp att förstå varför vi hela tiden måste kalla er muppar?, du sätter en saga om formfranskans påstådda vän framför lagar och regler och tar det för sanning??

Mupp!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 16:33

RedMentalCase skrev:Varför tror du han är trovärdig, trots att jag visat upp FKs egna regler som motsäger det han lallar om?
    Du är riktigt rolig. De regler du hänvisade till styrkte mina uppgifter. Du däremot .... Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 16:38

RedMentalCase skrev:Och det du kallar mumbojumbo!? är referenser till lagstiftningen på området
    Nej, det var en hänvisning till ett uttalande av socialförsäkringsministern och inget annat. Att det i sitt innehåll sammanföll med mina uppgifter förändrar inte fakta. Du måste lära dig skilja på fakta och politikers bladder.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 16:42

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Varför tror du han är trovärdig, trots att jag visat upp FKs egna regler som motsäger det han lallar om?
    Du är riktigt rolig. De regler du hänvisade till styrkte mina uppgifter. Du däremot .... Very Happy

Du är en pajas, du påstod att din vän fick sparken?, påstår du att FKs regler står över arbetsmarknadens parters om anställning??.

Jubelpajas.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 16:43

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Och det du kallar mumbojumbo!? är referenser till lagstiftningen på området
    Nej, det var en hänvisning till ett uttalande av socialförsäkringsministern och inget annat. Att det i sitt innehåll sammanföll med mina uppgifter förändrar inte fakta. Du måste lära dig skilja på fakta och politikers bladder.

Och ministern refererar till lagen och till reglerna, jubelpajas.

Och du fortsätter kalla det bladder och mumbojumbo?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 16:49

RedMentalCase skrev:Du är en pajas, du påstod att din vän fick sparken?, påstår du att FKs regler står över arbetsmarknadens parters om anställning??
    Nu slåss du återigen med dina fantasier Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 17:14

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du är en pajas, du påstod att din vän fick sparken?, påstår du att FKs regler står över arbetsmarknadens parters om anställning??
    Nu slåss du återigen med dina fantasier Very Happy

Tja, du har skrivit så mycket skit i detta ämne, så jag frågade,
    men summa summarum, ditt dravel om indragen sjukpenning går tvärs emot de regler och lagar som finns, det du blev tvungen att kalla mumbojumbo , det blir väl så när dina sägner måste möta verkligheten.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 17:23

RedMentalCase skrev:Tja, du har skrivit så mycket skit i detta ämne, så jag frågade

Nej du frågade inte, du påstod. Dessutom heltokigt som vanligt.
    RedMentalCase skrev:men summa summarum
    Försök att smita genom att summera och blanda ihop lyckas du inte med.
    RedMentalCase skrev:ditt dravel om indragen sjukpenning går tvärs emot de regler och lagar som finns, det du blev tvungen att kalla mumbojumbo
    Nix, det jag anförde var ett exempel ur verkligheten och helt i överensstämmelse med FK´s regelverk. I din oändliga iver att "ge mig på skallen" hamnade du återigen på sidan av spåret och försökte förtvivlat dölja detta genom att kasta in en politikers bladder och påstå att detta var lag och regler. Att det ytterligare styrkte mina uppgifter bommade du helt.
    RedMentalCase skrev:det blir väl så när dina sägner måste möta verkligheten.
    Det blir så här när din önskan att platta till mig får dig att bortse från verkligheten och istället börja slåss med dina egna fantasier. Du har hållit på i flera år, så jag märker omedelbart när detta läge inträffar.

Ha de
    Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 17:49

Så ett frågetecken betyder i din värld inte en fråga?, men skärp dig, tomte.

Och om din "vän" bedömdes som frisk, vad sitter du här och bluddrar om då, tomte ( flt att jag upprepar mig)

Klart jag plattar till dig, du är plattare än en gråsugga under en bautasten,
    du blev tvungen att kalla referenser till lagar regler och verklighet för mumbojumbo,
    bara Anna rd fisten och rcberra hyllar dig för det.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 18:13

RedMentalCase skrev:Så ett frågetecken betyder i din värld inte en fråga?, men skärp dig, tomte.
    Vad är det som driver dig till att komma med frågor/påståenden som är helt tvärtemot det som skrivits ?
    RedMentalCase skrev:Och om din "vän" bedömdes som frisk, vad sitter du här och bluddrar om då, tomte
    Som sagt, om du bryr dig om att läsa vad som skrivs kanske du gör bort dig mindre framöver.

Han bedömdes inte som frisk, något jag skrivit på begriplig svenska. Läkarna, både på vårdcentralen och länslasaretter ville avsluta hans arbetsliv och sjukpensionera honom. Detta godkändes inte av FK som istället ordnade ett möte med honom, läkaren och arbetsgivaren. Själv ville X.X jobba vidare och trodde sig kapabel, eller hoppades kanske är riktigare, men det framkom att arbetsgivaren inte kunde erbjuda honom ett "lättare" arbete. Läkaren ville dock inte rekommendera ett lättare arbet av något slag.

Resultatet av detta blev att FK drog in sjukpenningen, helt i enlighet med reglerna. Då han fortfarande var anställd erhöll han ingen arbetslöshetsersättning utan blev helt utan inkomst. Han ville inte säga upp sig själv utan trodde/hoppades kunna komma tillbaka i matchen. Alltså inte en krona in i plånboken förrän arbetsgivaren, av välvillighet sade upp honom och beviljade sex månaders lön som avgångsvederlag. Av dessa pengar hann han inte få en krona då hjärtat gav upp före första utbetalningen.

Begriper du detta ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 18:41

DU såg alltså inte att det var en fråga?, ja du är sannerligen helt förvirrad, precis sim dina målande sagor om din vän.

Och du läser och tolkar reglerna så man undrar på allvar hur det står till, FK får inte dra in sjukpenningen om du inte kan utföra ett arbete .

Du får väl skriva vidare för Anna och rcberra, de tror ju på dig, du är trovärdig
    ( gapskratt)

Vilka sagor du virrar in dig i.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 18:45

RedMentalCase skrev:Och du läser och tolkar reglerna så man undrar på allvar hur det står till, FK får inte dra in sjukpenningen om du inte kan utföra ett arbete.
    Inte ? Hur kan det då komma sig att så många drabbats av just detta ? V.v. förklara.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 18:53

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Och du läser och tolkar reglerna så man undrar på allvar hur det står till, FK får inte dra in sjukpenningen om du inte kan utföra ett arbete.
    Inte ? Hur kan det då komma sig att så många drabbats av just detta ? V.v. förklara.

Kan det vara så att de kan arbeta? Det hade du aldrig kunnat anta , eller?

Men faktum kvartstår, dina sagor går emot reglerna som FK har , antingen har du svårt att minnas alla detaljer, eller så bara sitter du här och snackar skit.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 18:57

RedMentalCase skrev:Kan det vara så att de kan arbeta? Det hade du aldrig kunnat anta , eller?
    När kommer vem/vilka underfund med det ???
    RedMentalCase skrev:Men faktum kvartstår, dina sagor går emot reglerna som FK har , antingen har du svårt att minnas alla detaljer, eller så bara sitter du här och snackar skit.
    Ge dig. Du hamnar allt längre ut på den tunna isen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 18:59

Pajas, hur länge ska du sitta här och driva dina moderna vänstersägner vidare?

Och isen, den har väl du varit fastfrusen i sen 1972, typ.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 19:03

RedMentalCase skrev:Pajas, hur länge ska du sitta här och driva dina moderna vänstersägner vidare?

Återigen kunde du inte påvisa minsta tanke bakom dina fantasier.

Du får en chans till. När kommer vem/vilka underfund med det ???
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 19:07

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Pajas, hur länge ska du sitta här och driva dina moderna vänstersägner vidare?

Återigen kunde du inte påvisa minsta tanke bakom dina fantasier.

Du får en chans till. När kommer vem/vilka underfund med det ???

Sitter dårform igen och kallar FKs regler och lagar för fantasier?
    Herrejisses.

Dina amsagor om dina vänner är alltså mer värda än våra lagar och regler?

Angående arbetsförmågan bestäms den av FK och läkare , har du ingen får du fortsatt sjukbidrag, är du trög i huvet eller?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 19:12

RedMentalCase skrev:Angående arbetsförmågan bestäms den av FK och läkare , har du ingen får du fortsatt sjukbidrag, är du trög i huvet eller?
    Utredning med hänsyn till hela arbetsmarknaden görs alltså av läkaren ??

Vad är då anledningen till att så många skickas till AF efter 180 dagars sjukpenning ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 19:13

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Angående arbetsförmågan bestäms den av FK och läkare , har du ingen får du fortsatt sjukbidrag, är du trög i huvet eller?

Vad är då anledningen till att så många skickas till AF efter 180 dagars sjukpenning ?

Hur många sa du? ( du har naturligtvis ingen aning, du har fullt upp med att fantisera om dina vänner)

Förresten, vi fick aldrig rett ut om du ansåg att socialminsitern ljög, om du sitter inne med sån info, kanske du kan ringa till en nyhetsbyrå eller kvällspressen, de borde vara intresserade, eller det var kanske du som hade fel?

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 19:16

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Hur många sa du?
    Kan kunde alltså inte stödja dina dumheter nu heller Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 22:25