Finns ingen regel som säger att du är frisk efter 180 dagar. Vänstern är fullständigt skamlösa när det gäller att sprida halvsanningar, överdrifter och rena lögner om sjukförsäkringen. Är det desperation över de katastrofala oppinionssiffrorna kanske?
+14
Infra
RedCloud
DirtyDog
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sossar ee lata
berralarzon
ericTheDog
RedMentalCase
Sniperace
redalert
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
18 posters
F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 151
Hittepå
Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
Finns ingen regel som säger att du är frisk efter 180 dagar. Vänstern är fullständigt skamlösa när det gäller att sprida halvsanningar, överdrifter och rena lögner om sjukförsäkringen. Är det desperation över de katastrofala oppinionssiffrorna kanske?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 152
Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben
SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Den arbetsmarknad Försäkringskassan ska jämföra består nämligen inte bara av jobb som finns. De består också av arbetsuppgifter som skulle kunna finnas.Sniperace skrev:den stora frågan är då, inom varje yrke kan det finns saker som gör att man inte längre klarar detta, men att det samtidigt finns massvisd med andra arbeten man kan klara, är det då bara så att man ska få livstids sjukskrivning eller ska man försöka annat arbete?
Av vilken anledning har inte du hittat nåt jobb som du skulle kunna klara ?
Olika, men jag har sedan alliansen tog över provat sex olika jobb, och blivit avrådd att fortsätta.
mina fingar har svårt att klara av olika arbetsmoment, min rygg och nacke har get för stora problem, så jag hämtades tre gånger med ambulans.
och observera ALL arbetsprövning har varit HELT frivillig på eget initiativ och inget som FK har efterfrågat, ingen har nog önskat mer än jag att jag skulle klara det, har du fler frågor?
kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?
Men säg åt dem att du kan jobba som telefon försäljare hemifrån det ska du väl klara...Ligga i sängen med headset och sälja saker? Vips ....Nu är du inte berättigad till sjukpension längre..Vilket under va? Förstå hur många timmar övertid du kan jobba då....Jösses du som gnällt över ditt bidrag.
Som sagt, jag har frivilligt UTAN påtryckningar från fk arbetsprövat på sex olika ställen, vilket tyvärr inte lyckats, fk anser INTE att jag ska behöva, utan anser att jag ska vara hemma med sjukpension, misstror du fk även när de vill bevilja, hur står det till i ditt lilla huvud. vännen?
och förresten, min telefonröst, den är inte bra, skulle jag drista mig att sjunga flyr folket i panik... *asg*
och sedan så har jag aldrig gnällt över mitt bidrag, tvärtom har jag klart uttalat att jag är nöjd med det och inte kräver högre sådant.......
jag förstår nämligen att man inte kan ha lika mycket som den arbetande delen, och att det är de som försörjer mig
- Inlägg 153
SilverSurfer skrev:Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.DirtyDog skrev:Här inne anklagas folk för betydligt allvarligare saker än att vara blåsta. Det som är problemet är att ni målar upp en frågeställning och när man besvarar dem så håller ni Er undan.ANNA2LINK skrev:Tack detsamma! Anser du fortfarande att vi ska säga dessa dumma ord till varandra? Har jag någonsin sagt här inne att du är blåst? Anser du att det är "bra debatt"?
Infra ondgör sig i denna tråd över 180-dagars regeln. När jag motiverar förekomsten av denna regel så kan han tydligen inte argumentera längre?
Hur kan det komma sig? Han måste väl ända kunna svara på huruvida dessa personer i mina exempel skall få vara sjukskrivna LÄNGRE än 180 dagar och HUR MÅNGA dagar som HAN anser är rimligt? Vill han kanske att konsertpianisten som blivit av med ett finger skall få kvittera ut sjukersättning under resten av sitt liv? Har han inga åsikter så är det väl lite MÄRKLIGT att han startar en sån här tråd?
FINNS DET NÅGON HÄR PÅ VÄNSTERSIDAN SOM KAN SVARA I INFRAS STÄLLE? För ni delar väl alla han åsikt?
Hur är det Silversmurfaren, har du nåt förslag? Anna kanske?
Om ni INTE har något svar.....hur tror ni att DET tolkas????????
men ska han tvingas byta jobb, för ett försvunnet finger kommer inte tillbaka, och pianospelande i proffsklassen blir ju otänkbart...
DET var frågan som ställdes, inte till den grad du försöker framhäva, förvisså vet jag en totalförlamad man som försörjer sig som översättare genom en bladväxlare han sköter med munnen, och översättningen sker med tal som tolkas till skrift, fk har inga krav på detta till honom, och jag måste säga att jag beundrar honom, vad tycker du om de som försöker trots att de är sjuka, ser du mer på dem lille vän?
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 154
Secrist skrev:Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
Det finns en regel som heter 180-dagarsregeln och som du sitter och ljuger om att den inte finns.
180-dagarsregeln säger att du blir av med din fasta tjänst efter 180-dagar så vida du inte blir frisk inom sammanlagt ett år.
Bara en vanlig utbrändhet kan ta mer än ett år att läka ut. 180-dagarsregeln är en orättfärdig regel som
Secrist sitter och ljuger om att den inte finns.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 155
Nu har jag i och för annat att göra än att leta igenom trådarna och diskutera självklarheter med dig, men OK då.DirtyDog skrev: Missade du detta formfranskan?
Still waiting!
Sedan när är försäkringspremierna företagarens pengar ???DirtyDog skrev:Initialt företagaren
Dessa "förhandlingar" har egentligen redan ägt rum. Löntagarna avstår en del av lönen i utbyte mot socialförsäkringarna. Det finns ingen som helst anledning att låta arbetsgivaren sno åt sig ev. premiesänkningar. Inte heller staten ska få göra detta genom att höja skatten för arbetsgivarna. Ja, det är exakt det som sker varje gång alliansen höjer den allmänna löneavgiften.DirtyDog skrev:men har han anställda lär dessa inse att löneutrymmet kraftigt ökat så då kommer det bli en förhandling mellan löntagaren och arbetsgivaren.
Jag tror att du ser frukansvärt snävt på detta. Det är som jag tidigare sagt endast ett fåtal som kan "förhandla" med sig själv. Försök se utanför din egen trånga box.DirtyDog skrev:Som ensamföretagare brukar dessa förhandlingar gå ganska smidigt, eller vad tror du?
ABSOLUTELY NOT, IT´S A FUCKIN LOSS FOR MANKIND AND THE ENTIRE HUMAN SOCIETY !DirtyDog skrev:It's a win - win situation either way.
Du må inbilla dig att ett samhälle där egoismen är rättesnöret kan utvecklas på ett positivt sätt, jag gör det inte.DirtyDog skrev:Är man t.ex. som jag så pass gammal utan planer på att skaffa barn så skippar jag nog avsättningen till t.ex. föräldra"försäkringen". Bättre att placera dessa pengar på nya produkter eller pension. Det finns även andra "försäkringar" som jag inte kan räkna med att få tillbaka något på.
Varför skulle då andra bidra till det du tidigare fick ?DirtyDog skrev:Varför skall ANDRA bestämma över MINA försäkringar? Ev. anställda får göra sina EGNA val.
Med vad skulle ev. anställda finansiera sina egna val ?
Den trygghet mina anställda, och naturligtvis jag själv, har i form av samhällelig service och socialförsäkringar har också inneburit en trygghet för mig som arbetsgivare. Alla företag är beroende av välutbildad och stabil arbetskraft, men väldigt få företag har ekonomiska möjligheter att själva åstadkomma detta. Samhället står då till tjänst, men det är tydligen något som du som "egen" inte kan förstå.
- Inlägg 156
Dina fingrar, nacke och rygg tycks fungera tillfredsställande när du knattrar k-pist, så du kanske ska fortsätta leta efter lämpligt deltidsjobb. Om det nu är så att det är omöjligt för dig att sköta ett jobb, är det då svårt eller t.o.m. omöjligt att förstå att Anna och andra också har det svårt. Det finns ju olika sjukdomstillstånd.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Den arbetsmarknad Försäkringskassan ska jämföra består nämligen inte bara av jobb som finns. De består också av arbetsuppgifter som skulle kunna finnas.Sniperace skrev:den stora frågan är då, inom varje yrke kan det finns saker som gör att man inte längre klarar detta, men att det samtidigt finns massvisd med andra arbeten man kan klara, är det då bara så att man ska få livstids sjukskrivning eller ska man försöka annat arbete?
Av vilken anledning har inte du hittat nåt jobb som du skulle kunna klara ?
Olika, men jag har sedan alliansen tog över provat sex olika jobb, och blivit avrådd att fortsätta.
mina fingar har svårt att klara av olika arbetsmoment, min rygg och nacke har get för stora problem, så jag hämtades tre gånger med ambulans.
och observera ALL arbetsprövning har varit HELT frivillig på eget initiativ och inget som FK har efterfrågat, ingen har nog önskat mer än jag att jag skulle klara det, har du fler frågor?
Sniperace skrev:kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?
Denna fråga är både dum och provocerande, varför svaret uteblir.
- Inlägg 157
Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
En av mina vänner led av ett allvarligt hjärtfel som innebar att FK tillsammans med hans arbetsgivare inte bedömde det som troligt att han kunde fortsätta på det företaget. Efter 180 dagar drogs hans sjukpenning därför in. Han dog två månader senare, men dessa två månader gjorde FK till ett veritabelt helvete för honom då han från morgon till kväll varje dag bekymrade sig över var han skulle få pengar till hyra och mat när hans små besparingar var slut.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 158
formsvackan skrev:Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
En av mina vänner led av ett allvarligt hjärtfel som innebar att FK tillsammans med hans arbetsgivare inte bedömde det som troligt att han kunde fortsätta på det företaget. Efter 180 dagar drogs hans sjukpenning därför in. Han dog två månader senare, men dessa två månader gjorde FK till ett veritabelt helvete för honom då han från morgon till kväll varje dag bekymrade sig över var han skulle få pengar till hyra och mat när hans små besparingar var slut.
Det finns en hel generation ryssar som fick sina liv spolierade genom en kommunistisk diktatur det slår det mesta i vidrigheter vad har du att säga om detta?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 159
Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Du är mycket feg nu Dirty Dog om du inte svarar!
Anna i grund och botten håller jag med Secristen här. Det för ju knappast en debatt framåt att kalla varandra öknamn. Dock så verkar du lämpligt nog glömt hur det såg ut under den (gudskelov) korta tiden RV var inne och förpestade tillvaron för alla. Då var det du som snabbt var framme och höll med i diverse trådar. samma med berras idiotinlägg. Sedan är det allt ganska förmätet av dig att kräva svar av någon övehuvudtaget så ofta som du "råkar glömma" att svara själv.
Det är mänskligt att missa svara ibland också "Skattebetalaren"!
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-12-01, 15:50, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 160
SilverSurfer skrev:Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.DirtyDog skrev:Här inne anklagas folk för betydligt allvarligare saker än att vara blåsta. Det som är problemet är att ni målar upp en frågeställning och när man besvarar dem så håller ni Er undan.ANNA2LINK skrev:Tack detsamma! Anser du fortfarande att vi ska säga dessa dumma ord till varandra? Har jag någonsin sagt här inne att du är blåst? Anser du att det är "bra debatt"?
Infra ondgör sig i denna tråd över 180-dagars regeln. När jag motiverar förekomsten av denna regel så kan han tydligen inte argumentera längre?
Hur kan det komma sig? Han måste väl ända kunna svara på huruvida dessa personer i mina exempel skall få vara sjukskrivna LÄNGRE än 180 dagar och HUR MÅNGA dagar som HAN anser är rimligt? Vill han kanske att konsertpianisten som blivit av med ett finger skall få kvittera ut sjukersättning under resten av sitt liv? Har han inga åsikter så är det väl lite MÄRKLIGT att han startar en sån här tråd?
FINNS DET NÅGON HÄR PÅ VÄNSTERSIDAN SOM KAN SVARA I INFRAS STÄLLE? För ni delar väl alla han åsikt?
Hur är det Silversmurfaren, har du nåt förslag? Anna kanske?
Om ni INTE har något svar.....hur tror ni att DET tolkas????????
Så är det. Det funkar inte att tidsbegränsa sjukdom.
- Inlägg 161
SilverSurfer skrev:180 dagar för ett finger tycker du det är rimligt? Jag tycker inte det iaf. Tllräckligt är ju tills fingret han förlorat läkt eller hur? Din fråga är ju för dagis barn gentemot de många som blir utförsäkrade och inte får sjukersättning pga tex cancer. Hur fan mår man fysiskt OCH psykiskt med cancer? Är inte det som allt annat i fråga om person till person? Hur kan då det nu finnas en mall på sjukdomar överhuvudtaget? Eller hade Hitler rätt vi ska vara stöpta i samma form annars kan vi gasas ihjäl...(Dum jämförelse men du kanske förstår ändå)DirtyDog skrev:Är det inte normalt med mothugg i en diskussion? Vad är den annars till för?SilverSurfer skrev:Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.
Om han blivit av med fingret läker det väl knappast?
Rent tekniskt så är han ju arbetsför för de flesta andra jobb inom någon vecka efter sjukhusbesöket. Men säg att han ligger hemma under 180 dagar och kviterar ut sjukersättning. Räcker inte det? Om inte.....HUR många dagar är TILLRÄCKLIGT eller bör den 21-årige pianisten få förmånen att bli försörjd under återstoden av sitt liv?
De som INTE är friska nog för ett jobb behöver heller inte jobba. Min brors fru hade cancer några år innan hon dog. Inte hade de hjälp henne att sitta hemma i sin ensamhet för det? Är problemet FYSISKT smärtsamt så finns det väl inte en enda jävel som anser att de skall jobba?
Ps...Min Far dog i cancer och inte fan hade han kunnat jobba under sin sista tid. Men vänner får man inte nog av i såna fall. Men man ska fan inte vara tvungen att arbeta tills man dör för att inte vara ensam.
Beklagligt Silver Surfer!
- Inlägg 162
SilverSurfer skrev:RedMentalCase skrev:javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop. (SS)
Vilket sanslöst svammel, man kan ju lika gärna tolka ditt svammel som att du håller med om att dagens politik är helt ok.
Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
Är du magsjuk som jag i 12 timmar så är du det inte i 48 timmar vare sig du är det eller ej. Har du ett ett ben eller ett finger är du lika frisk som jag som har alla fingrar och alla ben 180 dagar så ska du jobba eller ha inget. Enkelt och koncist. Inget snack. Det gäller alla och vi har ju röstat för detta faktum.
Låter som ett bra samhälle eller hur?
"Jätte bra" samhälle!!!(Ironi)
- Inlägg 163
RedMentalCase skrev:SilverSurfer skrev:RedMentalCase skrev:javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop. (SS)
Vilket sanslöst svammel, man kan ju lika gärna tolka ditt svammel som att du håller med om att dagens politik är helt ok.
Är du magsjuk som jag i 12 timmar så är du det inte i 48 timmar vare sig du är det eller ej. Har du ett ett ben eller ett finger är du lika frisk som jag som har alla fingrar och alla ben 180 dagar så ska du jobba eller ha inget. Enkelt och koncist. Inget snack. Det gäller alla och vi har ju röstat för detta faktum.
Låter som ett bra samhälle eller hur?
Du snackar bara strunt och halvlögner och sagor, som de flesta andra vänster härinne.
Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
Det är fortfarande svårt att få sjukskrivning anser du och dina blåa vänner verkligen att det är bra?
- Inlägg 164
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Nå "Doggen" vad har du att säga till försvar nu? Att du fortfarande anser att jag är dum kanske?
Du har skrivit en hel del korkade inlägg. Jag har flera gånger frågat om du då driver med oss, eller om du är så korkad som inläggen indikerar.
Jag kanske inte alltid varit så snäll i hur jag skriver om eran politik Eric men jag hoppar aldrig på någon personligt. Somliga här inne verkar inte tycka om motsatta sidan, bara för man tänker annorlunda och det sker ifrån båda håll. Jag skriver aldrig till någon att den är dum i huvudet eller något sådant. Däremot ger jag dumma svar tillbaka när jag blir påhoppad i försvar.
- Inlägg 165
Aj f*n då, spärrade du inte migredalert skrev:formsvackan skrev:Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
Det finns en hel generation ryssar som fick sina liv spolierade genom en kommunistisk diktatur det slår det mesta i vidrigheter vad har du att säga om detta?
Det som försiggick på annat håll under en annan tid har ingenting med FK´s regler och hantering av människor i dagens Sverige att göra. Att du inte kan annat än att yla om gången tid och kommunism har det inte heller.
- Inlägg 166
Infra skrev:Secrist skrev:Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
Det finns en regel som heter 180-dagarsregeln och som du sitter och ljuger om att den inte finns.
180-dagarsregeln säger att du blir av med din fasta tjänst efter 180-dagar så vida du inte blir frisk inom sammanlagt ett år.
Bara en vanlig utbrändhet kan ta mer än ett år att läka ut. 180-dagarsregeln är en orättfärdig regel som
Samtidigt som folk är sjuka så kan de bli av med sitt jobb, fy så oetiskt!
- Inlägg 167
formsvackan skrev:Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
Det är förskräckligt att att det ens kan gå till så i Sverige 2011...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-12-02, 02:19, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 168
formsvackan skrev:Aj f*n då, spärrade du inte migredalert skrev:formsvackan skrev:Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
Det som försiggick på annat håll under en annan tid har ingenting med FK´s regler och hantering av människor i dagens Sverige att göra. Att du inte kan annat än att yla om gången tid och kommunism har det inte heller.
Nej verkligen inte.
- Inlägg 169
Det hände 2010. Han hade nyss fyllt 60 år.ANNA2LINK skrev:Det är förskräkligt att att det ens kan gå till så i Sverige 2011...
- Inlägg 170
formsvackan skrev:Det hände 2010.ANNA2LINK skrev:Det är förskräkligt att att det ens kan gå till så i Sverige 2011...
Ok men det sker alldeles för mycket tråkigheter idag med. Men högern lär aldrig erkänna det...
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 171
ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Du är mycket feg nu Dirty Dog om du inte svarar!
Anna i grund och botten håller jag med Secristen här. Det för ju knappast en debatt framåt att kalla varandra öknamn. Dock så verkar du lämpligt nog glömt hur det såg ut under den (gudskelov) korta tiden RV var inne och förpestade tillvaron för alla. Då var det du som snabbt var framme och höll med i diverse trådar. samma med berras idiotinlägg. Sedan är det allt ganska förmätet av dig att kräva svar av någon övehuvudtaget så ofta som du "råkar glömma" att svara själv.
Det är mänskligt att missa svara ibland också "Skattebetalaren"!
Visst men inte så frekvent som du och din vän Fisten när frågorna antagligen blivit för svåra och eran världsbild rämnat.
- Inlägg 172
mina sådan aktiviteter får plkanedras noga, och är aldrig mer än ca två timmar långa, ett flertal gånger har jag blivit buren mellan skjutningar och tillbaka till bilen, ser du det som något uppmuntarande eller vill du hellre jag helt slutar med sådant jag tycker om oich väljer att sistället göra vad jag kan för att somna in?
Dina fingrar, nacke och rygg tycks fungera tillfredsställande när du knattrar k-pist, så du kanske ska fortsätta leta efter lämpligt deltidsjobb. Om det nu är så att det är omöjligt för dig att sköta ett jobb, är det då svårt eller t.o.m. omöjligt att förstå att Anna och andra också har det svårt. Det finns ju olika sjukdomstillstånd.
sann vänsteranda??
ett annat ex jag tränar en blinsd kvinna som är smvinnare i sin klass, jag kan aldrig följa med och vara hennes assisten påm tävlingaqr just pga av mnina problem, i klubblokqalen finns en vilfåtölj och säng för mig som används flitigt, vill du jag ska avstå detta?
kanske, du är väl en sann empatisk vänstermänniska, som följer detta, hur vill du ha det?
soretera bort människor för att gfe dem ättestupan, du verkar faktiskt lite mot nassesidan istället där handikappade och andra skaq bort...
och nej, min fråga var inte dum eller provocerande, var ställer du dig i den frågan, bör poianovirtuosen som mist ett finger få ölivcstids sjukskrivning för detta, eller bör denna söka ett jobb där lillfiungret inte spelar någon större roll?
det är ju så att det finns olika grad av sjukdomstillstånd och handikapp, eller vad tropr du?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 173
ANNA2LINK skrev:Infra skrev:Secrist skrev:Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
Samtidigt som folk är sjuka så kan de bli av med sitt jobb, fy så oetiskt!
Tycker du det är rimligt att en arbetsgivare ska hålla en tjänst öppen i över 10 år bara ifall att den utbrände skulle få för sig att bli frisk?
- Inlägg 174
ANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Nix, anses du kunna komma tillbaka till din befintliga arbetsgivare inom en kortare tid, kan sjukpenning fortsätta utbetalas, om inte tar det slut efter 180 dagar.RedMentalCase skrev:Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.
Det är förskräkligt att att det ens kan gå till så i Sverige 2011...
Anna,
Vem är det du menar ska betala allt du kräver åt alla. Fattar du inte att resurserna är begränsade? Du förstår, att välja - är att välja bort.
- Inlägg 175
ANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Det hände 2010.ANNA2LINK skrev:Det är förskräkligt att att det ens kan gå till så i Sverige 2011...
Ok men det sker alldeles för mycket tråkigheter idag med. Men högern lär aldrig erkänna det...
Självfallet händer det tråkigheter. Idag, 2010 och 2003. Allt är inte regeringens fel. Nog fanns det folk som kom i kläm även på sosseriets tid. Men aldrig att man såg den empatiska vänstern bry sig.