Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
RedCloud
DirtyDog
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sossar ee lata
berralarzon
ericTheDog
RedMentalCase
Sniperace
redalert
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
18 posters

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 6 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 00:44

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:den stora frågan är då, inom varje yrke kan det finns saker som gör att man inte längre klarar detta, men att det samtidigt finns massvisd med andra arbeten man kan klara, är det då bara så att man ska få livstids sjukskrivning eller ska man försöka annat arbete?
    Den arbetsmarknad Försäkrings­kassan ska jämföra består nämligen inte ­bara av jobb som finns. De består också av ­arbetsuppgifter som skulle kunna finnas.

Av vilken anledning har inte du hittat nåt jobb som du skulle kunna klara ?

Olika, men jag har sedan alliansen tog över provat sex olika jobb, och blivit avrådd att fortsätta.
    mina fingar har svårt att klara av olika arbetsmoment, min rygg och nacke har get för stora problem, så jag hämtades tre gånger med ambulans.
    och observera ALL arbetsprövning har varit HELT frivillig på eget initiativ och inget som FK har efterfrågat, ingen har nog önskat mer än jag att jag skulle klara det, har du fler frågor?

kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?

Men säg åt dem att du kan jobba som telefon försäljare hemifrån det ska du väl klara...Ligga i sängen med headset och sälja saker? Vips ....Nu är du inte berättigad till sjukpension längre..Vilket under va? Förstå hur många timmar övertid du kan jobba då....Jösses du som gnällt över ditt bidrag.

Senast ändrad av SilverSurfer den 2011-12-01, 00:46, ändrad totalt 2 gånger
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 6 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:44

DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?
    Varken Infra eller formsvackan svarar på inlägg som är för svåra för dem att bemöta. De hastar snabbt vidare till nån annan tråd. Twisted Evil

Den som sa det han var det...
    Vad var det som "han" sade, och vad var det som han "var"?

Är du onykter, eller bara blåst lilla vän? Razz

Tack detsamma! Anser du fortfarande att vi ska säga dessa dumma ord till varandra? Har jag någonsin sagt här inne att du är blåst? Anser du att det är "bra debatt"?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-01, 00:45

ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?
    Varken Infra eller formsvackan svarar på inlägg som är för svåra för dem att bemöta. De hastar snabbt vidare till nån annan tråd. Twisted Evil

Nu skojar du allt lille vän? Rolling Eyes
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:45

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:

Nu skojar du allt lille vän? Rolling Eyes

Smile Precis som ni gör...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 6 Empty Kritik

Inlägg  Secrist 2011-12-01, 00:48

Till en viss gräns. Hon är dock HELT enögd och verkar inte ta in argument. Som tur är minskar denna grupp i landet för varje dag som går. Till slut sitter de här ensamma med sina naiva tankegångar.

Må vara hänt, men jag ser aldrig Anna kalla folk för dumma i huvudet o.dyl. Så jag tycker inte hon förtjänar att bli påhoppad på det viset.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:50

Secrist skrev:Till en viss gräns. Hon är dock HELT enögd och verkar inte ta in argument. Som tur är minskar denna grupp i landet för varje dag som går. Till slut sitter de här ensamma med sina naiva tankegångar.

Må vara hänt, men jag ser aldrig Anna kalla folk för dumma i huvudet o.dyl. Så jag tycker inte hon förtjänar att bli påhoppad på det viset.

Tack Secrist. Nej jag försöker att vårda mitt språk...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:50

Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:

Nu ska ni inte vara taskiga mot Anna. Hon kanske är naiv men hon är godhjärtad. Och det är en rätt bra egenskap.

Tack igen!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 6 Empty Stöd

Inlägg  Secrist 2011-12-01, 00:52

ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:

Nu ska ni inte vara taskiga mot Anna. Hon kanske är naiv men hon är godhjärtad. Och det är en rätt bra egenskap.

Tack igen!

Ingen orsak. Jag skriver vad jag tycker.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-12-01, 00:54

ANNA2LINK skrev:Tack detsamma! Anser du fortfarande att vi ska säga dessa dumma ord till varandra? Har jag någonsin sagt här inne att du är blåst? Anser du att det är "bra debatt"?
    Här inne anklagas folk för betydligt allvarligare saker än att vara blåsta. Det som är problemet är att ni målar upp en frågeställning och när man besvarar dem så håller ni Er undan.

Infra ondgör sig i denna tråd över 180-dagars regeln. När jag motiverar förekomsten av denna regel så kan han tydligen inte argumentera längre?
    Hur kan det komma sig? Han måste väl ända kunna svara på huruvida dessa personer i mina exempel skall få vara sjukskrivna LÄNGRE än 180 dagar och HUR MÅNGA dagar som HAN anser är rimligt? Vill han kanske att konsertpianisten som blivit av med ett finger skall få kvittera ut sjukersättning under resten av sitt liv? Har han inga åsikter så är det väl lite MÄRKLIGT att han startar en sån här tråd?

FINNS DET NÅGON HÄR PÅ VÄNSTERSIDAN SOM KAN SVARA I INFRAS STÄLLE? För ni delar väl alla han åsikt?

Hur är det Silversmurfaren, har du nåt förslag? Anna kanske?

Om ni INTE har något svar.....hur tror ni att DET tolkas???????? Twisted Evil
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:55

Secrist skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DirtyDog skrev:

Tack igen!

Ingen orsak. Jag skriver vad jag tycker.

Det är bra att du gör det. Du är som jag Secrist ute efter en så bra debatt som möjligt men dessa personer som håller på att förnedra varann (inom båda blocken) vet jag inte vad de är ute efter???
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 00:58

Nå "Doggen" vad har du att säga till försvar nu? Att du fortfarande anser att jag är dum kanske?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-01, 01:02

Du är mycket feg nu Dirty Dog om du inte svarar!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-12-01, 01:08

ANNA2LINK skrev:Du är mycket feg nu Dirty Dog om du inte svarar!

Anna i grund och botten håller jag med Secristen här. Det för ju knappast en debatt framåt att kalla varandra öknamn. Dock så verkar du lämpligt nog glömt hur det såg ut under den (gudskelov) korta tiden RV var inne och förpestade tillvaron för alla. Då var det du som snabbt var framme och höll med i diverse trådar. samma med berras idiotinlägg. Sedan är det allt ganska förmätet av dig att kräva svar av någon övehuvudtaget så ofta som du "råkar glömma" att svara själv.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 01:14

DirtyDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:Tack detsamma! Anser du fortfarande att vi ska säga dessa dumma ord till varandra? Har jag någonsin sagt här inne att du är blåst? Anser du att det är "bra debatt"?
    Här inne anklagas folk för betydligt allvarligare saker än att vara blåsta. Det som är problemet är att ni målar upp en frågeställning och när man besvarar dem så håller ni Er undan.

Infra ondgör sig i denna tråd över 180-dagars regeln. När jag motiverar förekomsten av denna regel så kan han tydligen inte argumentera längre?
    Hur kan det komma sig? Han måste väl ända kunna svara på huruvida dessa personer i mina exempel skall få vara sjukskrivna LÄNGRE än 180 dagar och HUR MÅNGA dagar som HAN anser är rimligt? Vill han kanske att konsertpianisten som blivit av med ett finger skall få kvittera ut sjukersättning under resten av sitt liv? Har han inga åsikter så är det väl lite MÄRKLIGT att han startar en sån här tråd?

FINNS DET NÅGON HÄR PÅ VÄNSTERSIDAN SOM KAN SVARA I INFRAS STÄLLE? För ni delar väl alla han åsikt?

Hur är det Silversmurfaren, har du nåt förslag? Anna kanske?

Om ni INTE har något svar.....hur tror ni att DET tolkas???????? Twisted Evil
    Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-12-01, 01:22

ANNA2LINK skrev:Nå "Doggen" vad har du att säga till försvar nu? Att du fortfarande anser att jag är dum kanske?
    Tja, VAD har du skrivit som kan förändra min åsikt om dig?

Om du svarar på min fråga som den här tråden HANDLAR om så kan jag lättare bedömma ifall du är dum.

Skall SANNINGEN fram så hade jag inte kommenterat dig alls utan ondgjorde mig över att Infra och formsvackan undvek att svara på kärnfrågorna här. Som du kan notera så håller de sig fortfarande borta. Vad dra DU för slutsats av det? Att de har bra argument? Smile

Du gav dig på mig med det kryptiska "Den som sade det var det" varpå jag undrade VAD någon hade sagt och VAD han isåfall VAR ifall han hade sagt det där som du inte ännu specifierat?

Jag undrade då ifall du var full eller blåst. Finns det möjligtvis FLER orsaker som kan vara troliga orsaker till ditt inlägg?

Du kan inte ens du svara på hur många dagar man skall få vara sjukskriven? Läkaren kommer nog alltid hävda att konsertpianisten inte kan spela. Frågan är dock NÄR han skall tvingas söka jobb inom nåt annat yrke. Om du KAN svara så vore det klädsamt om du gjorde det nu. Infra och formsvackan får vi kanske ge upp hoppet om men vi kan väl påminna dem under nån vecka eller två? Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-12-01, 01:28

SilverSurfer skrev:Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.
    Är det inte normalt med mothugg i en diskussion? Vad är den annars till för?

Om han blivit av med fingret läker det väl knappast?
    Rent tekniskt så är han ju arbetsför för de flesta andra jobb inom någon vecka efter sjukhusbesöket. Men säg att han ligger hemma under 180 dagar och kviterar ut sjukersättning. Räcker inte det? Om inte.....HUR många dagar är TILLRÄCKLIGT eller bör den 21-årige pianisten få förmånen att bli försörjd under återstoden av sitt liv?

De som INTE är friska nog för ett jobb behöver heller inte jobba. Min brors fru hade cancer några år innan hon dog. Inte hade de hjälp henne att sitta hemma i sin ensamhet för det? Är problemet FYSISKT smärtsamt så finns det väl inte en enda jävel som anser att de skall jobba?
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 01:44

DirtyDog skrev:
    SilverSurfer skrev:Jag kan försöka och svara men vet att det kommer idiotiska mothugg direkt. Man ska vara sjukskriven tills man blir frisk beroende på sjukdom/skada. Pianisten blir väl frisk när fingret i fråga läkt och då finns det ju andra jobb till denna eller hur? Men det finns måååånga som aldrig blir friska nog för ett jobb. Och de ska HA sjukersättning eller sjukpension. Punkt slut.

Rent tekniskt så är han ju arbetsför för de flesta andra jobb inom någon vecka efter sjukhusbesöket. Men säg att han ligger hemma under 180 dagar och kviterar ut sjukersättning. Räcker inte det? Om inte.....HUR många dagar är TILLRÄCKLIGT eller bör den 21-årige pianisten få förmånen att bli försörjd under återstoden av sitt liv?

De som INTE är friska nog för ett jobb behöver heller inte jobba. Min brors fru hade cancer några år innan hon dog. Inte hade de hjälp henne att sitta hemma i sin ensamhet för det? Är problemet FYSISKT smärtsamt så finns det väl inte en enda jävel som anser att de skall jobba?
    180 dagar för ett finger tycker du det är rimligt? Jag tycker inte det iaf. Tllräckligt är ju tills fingret han förlorat läkt eller hur? Din fråga är ju för dagis barn gentemot de många som blir utförsäkrade och inte får sjukersättning pga tex cancer. Hur fan mår man fysiskt OCH psykiskt med cancer? Är inte det som allt annat i fråga om person till person? Hur kan då det nu finnas en mall på sjukdomar överhuvudtaget? Eller hade Hitler rätt vi ska vara stöpta i samma form annars kan vi gasas ihjäl...(Dum jämförelse men du kanske förstår ändå)

Ps...Min Far dog i cancer och inte fan hade han kunnat jobba under sin sista tid. Men vänner får man inte nog av i såna fall. Men man ska fan inte vara tvungen att arbeta tills man dör för att inte vara ensam.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-12-01, 02:28

SilverSurfer skrev:
    DirtyDog skrev:

180 dagar för ett finger tycker du det är rimligt? Jag tycker inte det iaf. Tllräckligt är ju tills fingret han förlorat läkt eller hur? Din fråga är ju för dagis barn gentemot de många som blir utförsäkrade och inte får sjukersättning pga tex cancer. Hur fan mår man fysiskt OCH psykiskt med cancer? Är inte det som allt annat i fråga om person till person? Hur kan då det nu finnas en mall på sjukdomar överhuvudtaget? Eller hade Hitler rätt vi ska vara stöpta i samma form annars kan vi gasas ihjäl...(Dum jämförelse men du kanske förstår ändå)

Ps...Min Far dog i cancer och inte fan hade han kunnat jobba under sin sista tid. Men vänner får man inte nog av i såna fall. Men man ska fan inte vara tvungen att arbeta tills man dör för att inte vara ensam.
    Nej, jag påstod väl ingen "rimlig" tid för att bli av med ett finger utan nämnde endast att såret rimligtvis läkt efter en vecka. Saknaden är rimligtvis lika stor efter 180 dagar som efter 2 veckor?
    Min fråga, som du undvek att svara på var om det skall finnas NÅGON tidsgräns om såret är läkt och man har KONSTATERAT att han ALDRIG kommer att kunna återgå till sitt gamla jobb.
    Är 180 dagars sjukskrivning i DETTA fall för kort? Vad är isåfall rimligare?
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 02:34

DirtyDog skrev:
    SilverSurfer skrev:
    DirtyDog skrev:

Nej, jag påstod väl ingen "rimlig" tid för att bli av med ett finger utan nämnde endast att såret rimligtvis läkt efter en vecka. Saknaden är rimligtvis lika stor efter 180 dagar som efter 2 veckor?
    Min fråga, som du undvek att svara på var om det skall finnas NÅGON tidsgräns om såret är läkt och man har KONSTATERAT att han ALDRIG kommer att kunna återgå till sitt gamla jobb.
    Är 180 dagars sjukskrivning i DETTA fall för kort? Vad är isåfall rimligare?
    Jag har redan svarat på det. Avsaknad av ett finger betyder inget förutom att han/hon KANSKE inte kan spela piano längre. Tidsgränsen är tills skadan är läkt ja. Gamla jobb betyder inte mycket om man kan jobba nej. Kan man jobba och är frisk så ska man jobba eller hur? Rimligheten i detta fall är väl tills skadan läkt och inget annat eller hur?

Men de finns de som inte läker.....Och de blir utförsäkrade och får ingen sjukersättning. Har du läst dagstidningar på sistonde?.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-12-01, 02:42

SilverSurfer skrev:Jag har redan svarat på det. Avsaknad av ett finger betyder inget förutom att han/hon KANSKE inte kan spela piano längre. Tidsgränsen är tills skadan är läkt ja. Gamla jobb betyder inte mycket om man kan jobba nej. Kan man jobba och är frisk så ska man jobba eller hur? Rimligheten i detta fall är väl tills skadan läkt och inget annat eller hur?
    Detta kan väl tolkas som att du anser att han skall utförsäkras efter en vecka? Längre tid kan den väl knappast ta att läka det fysiska såret?
    Lite längre tid att komma över förlusten av fingret kanske inte är orimligt?
    SilverSurfer skrev:Men de finns de som inte läker.....Och de blir utförsäkrade och får ingen sjukersättning. Har du läst dagstidningar på sistonde?.
    Jag tog upp ett sånt alternativ tidigare men fick inget svar då heller.
    Det finns i dagsläget inget känt botmedel mot narklepsi (vad jag vet). Skall dessa trötthetsproblem ge dig frikort under resten av livet?
    Ja eller nej duger som svar (om du inte känner att du behöver motivera svaret).

Vissa sjukdomar är svårare att jobba med. Det är väl FÖRMÅGAN att jobba som skall styra, eller är det något annat?
    Skall de 7 - 8 000 kvinnor som drabbas av bröstcancer VARJE år få ett frikort för framtiden? Man vet ju aldrig om det kommer tillbaka efter utförd operation men 80% slipper nog återfall.

Allt är väl en bedömningsfråga? Dock bör det väl finnas en tidsgräns för de som INTE är dödssjuka?
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 03:05

DirtyDog skrev:
    SilverSurfer skrev:Jag har redan svarat på det. Avsaknad av ett finger betyder inget förutom att han/hon KANSKE inte kan spela piano längre. Tidsgränsen är tills skadan är läkt ja. Gamla jobb betyder inte mycket om man kan jobba nej. Kan man jobba och är frisk så ska man jobba eller hur? Rimligheten i detta fall är väl tills skadan läkt och inget annat eller hur?
    Detta kan väl tolkas som att du anser att han skall utförsäkras efter en vecka? Längre tid kan den väl knappast ta att läka det fysiska såret?
    Lite längre tid att komma över förlusten av fingret kanske inte är orimligt?
    Är du en läkare på försäkringskassan? Det låter iaf så. När skadan är läkt är personen frisk eller hur. Om han får mentala problem av skadan så är det en anna sak eller hur? Då tar man tag i den saken iom skadan överhuvudtaget utan att ge han/hon 1 vecka på sig att läka och sen utförsäkra han/hon.

SilverSurfer skrev:Men de finns de som inte läker.....Och de blir utförsäkrade och får ingen sjukersättning. Har du läst dagstidningar på sistonde?.
    Jag tog upp ett sånt alternativ tidigare men fick inget svar då heller.
    Det finns i dagsläget inget känt botmedel mot narklepsi (vad jag vet). Skall dessa trötthetsproblem ge dig frikort under resten av livet?
    Ja eller nej duger som svar (om du inte känner att du behöver motivera svaret).

Vissa sjukdomar är svårare att jobba med. Det är väl FÖRMÅGAN att jobba som skall styra, eller är det något annat?
    Skall de 7 - 8 000 kvinnor som drabbas av bröstcancer VARJE år få ett frikort för framtiden? Man vet ju aldrig om det kommer tillbaka efter utförd operation men 80% slipper nog återfall.

Allt är väl en bedömningsfråga? Dock bör det väl finnas en tidsgräns för de som INTE är dödssjuka?
    javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-01, 03:18

ANNA2LINK skrev:Nå "Doggen" vad har du att säga till försvar nu? Att du fortfarande anser att jag är dum kanske?

Du har skrivit en hel del korkade inlägg. Jag har flera gånger frågat om du då driver med oss, eller om du är så korkad som inläggen indikerar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-01, 03:23

javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop. (SS)

Vilket sanslöst svammel, man kan ju lika gärna tolka ditt svammel som att du håller med om att dagens politik är helt ok.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-12-01, 04:03

RedMentalCase skrev:javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop. (SS)

Vilket sanslöst svammel, man kan ju lika gärna tolka ditt svammel som att du håller med om att dagens politik är helt ok.

Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
    Är du magsjuk som jag i 12 timmar så är du det inte i 48 timmar vare sig du är det eller ej. Har du ett ett ben eller ett finger är du lika frisk som jag som har alla fingrar och alla ben 180 dagar så ska du jobba eller ha inget. Enkelt och koncist. Inget snack. Det gäller alla och vi har ju röstat för detta faktum.

Låter som ett bra samhälle eller hur?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-01, 04:24

SilverSurfer skrev:
    RedMentalCase skrev:javisst det är ju det jag säger svårare eller sjukdomar som man inte övehuvudtaget jobba med existerar ju. ja förmågan ska styra ja. Men ska man jobba medans man är döende? kan alla göra det? Eller ska det stå svart på vitt att 180 dagar sen kan du dra nåt gammalt över dig och gå och dö? Bröstcancer. ja det är ju som jag sagt från person till person. Och som alla vet ....Om de blir friska ja då är de ju friska men alla blir ju inte det om nu så 90% skulle bli det så finns ju de 10% kvar eller hur? 180 dagars gräns är ju idioti.......Du och jag är ju inte lika eller hur? varken fysiskt eller psykist och jag hoppas du vet att allt hänger ihop. (SS)

Nej....dagens politik har ju en tidsgräns på sjukdomar...180 dagar sen är du frisk vare sig du har cancer eller "förkylning"...Alla är lika ingen är olika.
    Är du magsjuk som jag i 12 timmar så är du det inte i 48 timmar vare sig du är det eller ej. Har du ett ett ben eller ett finger är du lika frisk som jag som har alla fingrar och alla ben 180 dagar så ska du jobba eller ha inget. Enkelt och koncist. Inget snack. Det gäller alla och vi har ju röstat för detta faktum.

Låter som ett bra samhälle eller hur?

Du snackar bara strunt och halvlögner och sagor, som de flesta andra vänster härinne.
    Efter 180 dagar görs en prövning, kan du inte jobba fortsätter sjukskrivningen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:23