Sniperace skrev:formsvackan skrev:Den arbetsmarknad Försäkringskassan ska jämföra består nämligen inte bara av jobb som finns. De består också av arbetsuppgifter som skulle kunna finnas.Sniperace skrev:den stora frågan är då, inom varje yrke kan det finns saker som gör att man inte längre klarar detta, men att det samtidigt finns massvisd med andra arbeten man kan klara, är det då bara så att man ska få livstids sjukskrivning eller ska man försöka annat arbete?
Av vilken anledning har inte du hittat nåt jobb som du skulle kunna klara ?
Olika, men jag har sedan alliansen tog över provat sex olika jobb, och blivit avrådd att fortsätta.
mina fingar har svårt att klara av olika arbetsmoment, min rygg och nacke har get för stora problem, så jag hämtades tre gånger med ambulans.
och observera ALL arbetsprövning har varit HELT frivillig på eget initiativ och inget som FK har efterfrågat, ingen har nog önskat mer än jag att jag skulle klara det, har du fler frågor?
kan du ge svar på fråfgan då vad du anser om ex en pianovirtuos som spelat proffessionellt och som i en olycka mister ett finger och inte längre kan ha detta arbete, bör han då få livstids sjukskrivning eller bör han försöka med andra jobb?
Men säg åt dem att du kan jobba som telefon försäljare hemifrån det ska du väl klara...Ligga i sängen med headset och sälja saker? Vips ....Nu är du inte berättigad till sjukpension längre..Vilket under va? Förstå hur många timmar övertid du kan jobba då....Jösses du som gnällt över ditt bidrag.
Senast ändrad av SilverSurfer den 2011-12-01, 00:46, ändrad totalt 2 gånger