DirtyDog 2011-12-06, 12:40
Infra skrev: DirtyDog skrev: Infra skrev:DD: "Ditt svar visar endast alltför tydligt hur störd du är."
Ta ett gott råd. Flytta eller gapa och svälj. Du kan knappast välja valda delar av samhället. Det är stört!
Vore kul att höra dig beskriva hur samhället "borde fungera". Jag tycker det luktar anarkist om dig. Inte det sämsta.
Beskyll inte mig för att vara störd då jag beskriver att samhälle du inte gillar.
Jag kanske inte ens gillar det själv. Stört, va?
Problemet är väl inte samhället eller den tidigare värnplikten.
Problemet är väl att de finns så störda idioter som dig som anser att värnplikten var något frivilligt (eftersom en regering hade beslutat om den).
För dig är tydligen allt i en demokrati frivilligt.
Nu tror jag inte att det skulle hjälpa dig om du slog upp betydelsen av ordet "Frivilligt" i en ordlista. Det enda som kan hjälpa dig är nog lobotomi.
Och hur ville du att ett "frivilligt" samhälle med "frivilliga" lagar skulle se ut. Jag ser fram mot din beskrivning. Beskriv så målande du kan, tack.
Jag har aldrig efterlyst ett samhälle med "frivilliga" lagar av den enkla anledningen att det aldrig skulle fungera. Av den anledningen så beskriver jag heller inte några lagar som frivilliga (till
skillnad mot vissa andra idioter = DU). En lag KAN ALDRIG vara "frivillig" för då ÄR det ingen lag utan endast en REKOMENDATION!
Infra skrev:
Att angripa och förkasta är det enklaste som finns. Men att ange alternativen är en aning svårare. Men nu har du chansen. Låt höra.
Att angripa och förkasta det som majoriteten (demokratin) beslutar är mycket riktigt väldigt enkelt. Det är ju det enda vänstersidan gör på detta forum, eller hur? Du uppmanar kanske indirekt Er själva att flytta till Nord-Korea?
När det kommer till att ange alternativ brukar ni heller inte lyckas så bra. Jag å andra sidan gjorde ju just detta. Som alternativ så ansåg jag att de som jobbar (och inte ligger samhället till last) borde få en minst lika bra pension som de som INTE jobbar. Jag föreslog också hur socialförsäkringssystemen borde utformas och att det skall baseras på det TOTALA bidraget som någon gjort.
Att du inte har lyckats med att få in mitt alternativ på finansiering och ersättning är snarare DITT problem.