Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
RedCloud
DirtyDog
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sossar ee lata
berralarzon
ericTheDog
RedMentalCase
Sniperace
redalert
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
18 posters

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-04, 19:20

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Angående arbetsförmågan bestäms den av FK och läkare , har du ingen får du fortsatt sjukbidrag, är du trög i huvet eller?
    Utredning med hänsyn till hela arbetsmarknaden görs alltså av läkaren ??

Vad är då anledningen till att så många skickas till AF efter 180 dagars sjukpenning ?

Hur många sa du?
    Kan kunde alltså inte stödja dina dumheter nu heller Very Happy

Dumheter =( omskrivning av vänsterextremister för politik som inte innebär högre skatter och mer bidrag)

Hur många sa du??, du verkar ju vara väl insatt ....fniss... i regler och förhållanden, du säger att många skickas till AF, hur många??????
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Sv: F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben

Inlägg  ericTheDog 2011-12-04, 22:21

Fs närmar sig rc-puckots låga nivå. Trodde inte det var möjligt.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-04, 22:47

ericTheDog skrev:Fs närmar sig rc-puckots låga nivå. Trodde inte det var möjligt.

Nej fs blir bara sämre och sämre klar rc-varning på den pajasen men sämst verkar ändå regndrottning vara snart är hon i idiotklassen där berra och rv håller till!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Trams

Inlägg  Secrist 2011-12-04, 22:54

ANNA2LINK skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Bock och tack för att du just tydliggjorden att samhällerligt finansierade
    nyttigheter är billigare än individuellt finansierade.

Japp. Du får ut långt mycket mer än du hara betalat in när de används vilket betyder att staten (skattebetalarna) får stå för resten. Detta betyder också att pengarna inte räcker om för många får för mycket. Jag tackar och bockar för att du nu själv förklarade varför man inte kan ha allt för generösa sjuk-och socialförsäkringar.
    Nix! Du förivrar dig här, också. Fenomenet är detsamma som uppstår runt de gruppförsäkringar du har genom facket. Kostnaden kan göras lägre ju fler
    försäkringstagare det finns i systemet. En gruppförsäkring kan alltid göras
    många gånger billigar än en individuell. Du förstår, Secrist; det är därför
    vi är mycket starkare tillsammans än var och en för sig.

Japp så är det!!!

Vilket? Jag skulle kalla det snömos dolt bakom en lång utläggning.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-12-04, 22:58

Secrist skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Bock och tack för att du just tydliggjorden att samhällerligt finansierade
    nyttigheter är billigare än individuellt finansierade.

Japp. Du får ut långt mycket mer än du hara betalat in när de används vilket betyder att staten (skattebetalarna) får stå för resten. Detta betyder också att pengarna inte räcker om för många får för mycket. Jag tackar och bockar för att du nu själv förklarade varför man inte kan ha allt för generösa sjuk-och socialförsäkringar.
    Nix! Du förivrar dig här, också. Fenomenet är detsamma som uppstår runt de gruppförsäkringar du har genom facket. Kostnaden kan göras lägre ju fler
    försäkringstagare det finns i systemet. En gruppförsäkring kan alltid göras
    många gånger billigar än en individuell. Du förstår, Secrist; det är därför
    vi är mycket starkare tillsammans än var och en för sig.

Japp så är det!!!

Vilket? Jag skulle kalla det snömos dolt bakom en lång utläggning.

Tja. Vad kan man begära av en höger som aldrig insett betydelsen av begreppet
    "Mängd ger styrka", och som just därför vandrat vilse i politiken?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-12-04, 23:01

redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Fs närmar sig rc-puckots låga nivå. Trodde inte det var möjligt.

Nej fs blir bara sämre och sämre klar rc-varning på den pajasen men sämst verkar ändå regndrottning vara snart är hon i idiotklassen där berra och rv håller till!
    Knatte/Fnatte/Tjatte´s inverkan börjar kanske gå upp för dem själva Very Happy
    Secrist
    Secrist

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Money

Inlägg  Secrist 2011-12-04, 23:05

Tja. Vad kan man begära av en höger som aldrig insett betydelsen av begreppet

Vilket inte tar bort det grundläggande problemet. Ju fler som plockar ut pengar, ju mer dräneras statskassan. Desto mindre pengar finns att lägga på vård, skola och omsorg. Är det verkligen så svårt att begripa för vänstern? Antagligen därför som Mona ansåg det som otänkbart att ha med V i ett nära samarbete.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-12-04, 23:14

formsvackan skrev:
    redalert skrev:

Knatte/Fnatte/Tjatte´s inverkan börjar kanske gå upp för dem själva Very Happy
    Inte då!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-04, 23:36

Secrist skrev:Tja. Vad kan man begära av en höger som aldrig insett betydelsen av begreppet

Vilket inte tar bort det grundläggande problemet. Ju fler som plockar ut pengar, ju mer dräneras statskassan. Desto mindre pengar finns att lägga på vård, skola och omsorg. Är det verkligen så svårt att begripa för vänstern? Antagligen därför som Mona ansåg det som otänkbart att ha med V i ett nära samarbete.

Statskassan - Secrist lille - är inte bara en jättelik pengareservoar som du tycks tro, utan också en sparbössa. Där finns arbetarnas pengar sparade att plocka fram när det är dags för pension, sjukdomsfrånvaro och andra besvärsamheter som kan dyka upp för oss alla på livets knaggliga stig. Smile
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-04, 23:37

Infra skrev:
    Secrist skrev:Tja. Vad kan man begära av en höger som aldrig insett betydelsen av begreppet

Statskassan - Secrist lille - är inte bara en jättelik pengareservoar som du tycks tro, utan också en sparbössa. Där finns arbetarnas pengar sparade att plocka fram när det är dags för pension, sjukdomsfrånvaro och andra besvärsamheter som kan dyka upp för oss alla på livets knaggliga stig. Smile

Det är lustigt, en del kan leva ett helt liv lyckligt ovetande om att de inte begriper ett skvatt.
    Secrist
    Secrist

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Money

Inlägg  Secrist 2011-12-04, 23:39

Statskassan - Secrist lille - är inte bara en jättelik pengareservoar som du tycks tro, utan också en sparbössa. Där finns arbetarnas pengar sparade att plocka fram när det är dags för pension, sjukdomsfrånvaro och andra besvärsamheter som kan dyka upp för oss alla på livets knaggliga stig.

Problemet är att "sparbössan" inte är bottenlös. Något länder som Grekland och Italien nu får bittert erfara.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-05, 00:40

RedMentalCase skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Hur vet Anna att det form säger är sant?

Formsvackan är mycket trovärdig...

Det är inte svar på min fråga, hur vet du att han har rätt?

Varför tror du han är trovärdig, trots att jag visat upp FKs egna regler som motsäger det han lallar om?
    Tror du formfranskan är mer trovärdig än lagar och regler?

är det så du tar politisk ställning?, du lyssnar på nån uttolkare med extremistiska vänsteråsikter, sen sätter du det dravlet framför fakta sanning och verklighet?

Är du i begrepp att förstå varför vi hela tiden måste kalla er muppar?, du sätter en saga om formfranskans påstådda vän framför lagar och regler och tar det för sanning??

Mupp!

Formsvackan är inte extremist vad har du fått det ifrån?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-05, 01:07

Infra skrev:

Tror du på vad du själv skriver??, om statens inkomster försvinner , tror du pensionerna betalas ut då?, hur många månader??
    Vilken drömvärld lever du i?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-05, 01:08

Secrist skrev:Statskassan - Secrist lille - är inte bara en jättelik pengareservoar som du tycks tro, utan också en sparbössa. Där finns arbetarnas pengar sparade att plocka fram när det är dags för pension, sjukdomsfrånvaro och andra besvärsamheter som kan dyka upp för oss alla på livets knaggliga stig.

Problemet är att "sparbössan" inte är bottenlös. Något länder som Grekland och Italien nu får bittert erfara.
    Secrist......Du förstår, den behöver inte vara bottenlös. Ty utflödet som du bekymrar dig så om motsvaras av ett permanent inflöde av nya sparpengar.

Att jämföra Greklands ekonomi med den svenska är ju ganska huvudlöst - den
    sämsta med den bästa!!!??? Som att jämföra fattighuset med Drottningholms välmående slott.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-05, 01:10

[quote="RedMentalCase"]
    Infra skrev:

Tror du på vad du själv skriver??, om statens inkomster försvinner , tror du pensionerna betalas ut då?, hur många månader??
    Vilken drömvärld lever du i?
    Vem har inbillat dig att de "försvinner"?

Senast ändrad av Infra den 2011-12-05, 01:12, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-05, 01:11

[quote="Infra"]
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:

Vilken drömvärld lever du i?r=white]Vem har inbillat dig att de "försvinner"?

Du inbillar dig att staten är vår sparbössa, jag frågar dig hur djup den sparbössan är?
    Du lever i en drömvärld.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-12-05, 01:13

Infra skrev:DD: "Facket anser att socialförsäkringarna är innehållet löneutrymme och påverkade väl den politiska majoriteten att införa dem?"

Ok. Då förstår jag vad vi pratar om. Tja. Vi är många fler än endast Facken som anser att pensioner o s v är "innehållet löneutrymme". Säkert finns det även arbetsgivare som håller med om det. De löneavtal som regelbundet träffas ser vi bara översta delen av, vilket brukar vara vad knegarn får ut i handen.
    Om du hade läst lite noggrannare vad jag skrev tidigare så hade du insett att ÄVEN JAG hävdar att det är "innehållet löneutrymme". Det är pengar som arbetsgivaren har tvingats kalkylera med som lönekostnad så ifall man slopar arbetsgivaravgiften så vore det nog (som Formsvackan antydde tidigare) rimligast att pengarna lades ovanpå lönen. Men rent juridiskt är det väl arbetsgivarens pengar då det är han som får en sänkt avgift. Wink
    Detta visar hur FEL det är att kalla avgiften för "Arbetsgivaravgift" när det egentligen ÄR en skatt på löntagarens lön som skall finansiera socialförsäkringarna.
    En del av MITT löneutrymme plockas ut av skattemyndigheten och överlämnas sen till facket som i sin tur delar ut det till medlemmar i deras A-kassor. Själv får jag inget då jag inte är med i någon A-kassa. Har helt enkelt inte råd att ta ut så mycket lön att det lönar sig.

Har de senaste 30 åren inte heller fått tillbaka en enda krona av de pengar som jag ständigt bidrar med till sjukförsäkringen.
    Dessa försäkringar MINSKAR i själva verket det "egentliga" löneutrymmet som min firma har. Jag tvingas konstatera hur andra här som INTE jobbar lever på en mycket bättre ekonomisk nivå än mig, och JAG är med och betalar för det. Eftersom deras BIDRAG även är pensionsgrundande så tvingas jag vara med och se till att de även som pensionärer får en högre levnadsstandard än mig (som aldrig fått några bidrag i hela mitt liv). Är det rimligt anser du?
    Infra skrev:"Du menar alltså att alla lagar som en alliansregering genomför (t.ex om de inför en extra skatt på alla som inte bott i Sverige i 5 generationer) skall betraktas som "frivilliga" för dem som betalar dem?"

Det blir svårt att diskutera om vi pratar förbi varann.
    Du kunde lika gärna ha frågat: "du menar alltså att demokratin är frivillig?"
    Det är nämligen genom demokratin vi påverkar de beslut som tas och de lagar som stiftas. Frivilligt är det att leva i en demokrati - det är inget tvång. De som föredrar andra politiska styrelseformer flyttar med fördel till Nordkorea eller Burma eller varför inte till Kina eller Italien. Det är frivilligt det också.

Genom att acceptera demokratins spelregler har vi redan på förhand accepterat de beslut och konsekvenserna av de besluten. Förkastar vi demokratin och dess spelregler bör vi inte gå och rösta.
    Nu kanske inte just jag är den rätte att sjunga demokratins lov men jag tror att det är dessa förklaringar du frågar efter. Har jag fel?
    Ditt svar visar endast alltför tydligt hur störd du är.
    Med din logik är alla lagar som en regering i en demokrati stiftar att betrakta som frivilliga?

I Sverige hade vi alltså ingen värnplikt eftersom lagen som bestämde att alla män skulle göra värnplikt var demokratisk och därför var det istället en värnfrivillighet vi hade. Och ville man inte göra sin "värnfrivillighet" så fick man ett fängelsestraff (som givetvis också var frivilligt).

Alla skatter är "frivilliga". De är demokratiskt instiftade.

Säg mig, säg mig...............

HUR blir man SÅINIHELVETE PANTAD????????
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-05, 01:14

[quote="RedMentalCase"]
    Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:

Du inbillar dig att staten är vår sparbössa, jag frågar dig hur djup den sparbössan är?
    Du lever i en drömvärld.
    Fel. Jag sa att vill man se statskassan som en pengareservoar så måste man samtidigt se den som en sparbössa. Att staten är "vår sparbössa" har jag aldrig sagt. Du ser bara utflödet men jag som är en smula mer observant ser att det även finns ett inflöde.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-05, 01:16

[quote="Infra"]
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:

Du lever i en drömvärld.
    Fel. Jag sa att vill man se statskassan som en pengareservoar så måste man samtidigt se den som en sparbössa. Att staten är "vår sparbössa" har jag aldrig sagt.

Inte?, men du sa att pengarna finns sparade där till bl a våra pensioner, jag frågar dig, hur länge tror du de räcker om det inte kommer några inkmomster, en sparbössa förutsätter väl att det är nåt i den, eller du är förståndig nog att backa??
    Secrist
    Secrist

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Bäst

Inlägg  Secrist 2011-12-05, 01:21

Att jämföra Greklands ekonomi med den svenska är ju ganska huvudlöst - den
    sämsta med den bästa!!!??? Som att jämföra fattighuset med Drottningholms välmående slott.

Trevligt att du kallar svenska ekonomin för den bästa nu när alliansen styrt i drygt 5 år. Tack! cheers
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-05, 01:54

[quote="RedMentalCase"]
    Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:

Du lever i en drömvärld.
    Fel. Jag sa att vill man se statskassan som en pengareservoar så måste man samtidigt se den som en sparbössa. Att staten är "vår sparbössa" har jag aldrig sagt.

Inte?, men du sa att pengarna finns sparade där till bl a våra pensioner, jag frågar dig, hur länge tror du de räcker om det inte kommer några inkmomster, en sparbössa förutsätter väl att det är nåt i den, eller du är förståndig nog att backa??
    Det står illa till med intelligens och tankekraft bland våra
    högergökar, märker jag. Nu är det så här att eventuella sparpangar
    inte står och faller med en generation som dör ut. Då vore det ju klart
    sen. Men det blir aldrig klart ty varje generation avstår skatteutrymme
    för just sin pension. Innan mänskligheten dör ut som art fylls systemet
    på hela tiden. Så varken uttag eller inflöde är statiskt. Känns litet
    löjligt att behöva påpeka det för vuxna individer.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-12-05, 03:18

Infra skrev:Statskassan - Secrist lille - är inte bara en jättelik pengareservoar som du tycks tro, utan också en sparbössa. Smile
    Infra skrev:Att staten är "vår sparbössa" har jag aldrig sagt.
    Nej, men väl att statskassan är det. Wink
    Infra skrev:Det står illa till med intelligens och tankekraft bland våra högergökar, märker jag. Nu är det så här att eventuella sparpangar inte står och faller med en generation som dör ut. Då vore det ju klart sen. Men det blir aldrig klart ty varje generation avstår skatteutrymme för just sin pension. Innan mänskligheten dör ut som art fylls systemet på hela tiden. Så varken uttag eller inflöde är statiskt. Känns litet löjligt att behöva påpeka det för vuxna individer.
    Varje år sätts 18,5 procent av din pensionsgrundande inkomst av till din pension om du tillhör enbart det nya systemet. Större delen av dina pensionsavgifter, 16 procent, går till dem som idag är pensionärer.
    Drygt 86% av vår pensionsavgift går alltså inte till oss själva utan till de som redan ÄR pensionärer.
    Din egen inkomstpension bygger på den pensionsavgiften även om pengarna inte fysiskt sätts undan för dig. Du har i stället en framtida fordran på samhället, ditt inkomstpensionskonto. Varje år räknas den upp med en ränta, inkomstindex.
    Pengarna till premiepensionen utgörs av 2,5 procent av din pensionsgrundande inkomst. Det är ett premiesystem där faktiska pengar sätts in på ditt premiepensionskonto hos PPM. Hur pengarna förräntas beror på hur de fonder du valt utvecklas.

Som sagt, hur våra pensioner utvecklas beror alltså på hur de futtiga 2,5% förräntas i vårt stabila aktiesystem.
    Hörde jag nåt om "Sparbössa"? Twisted Evil

De 16% vi blev av med till dagens pensionärer får vi förhoppningsvis från framtida generationer (under förutsättning att de har jobb och inkomster i ett blomstrande fosterland).

Många har kraxat om att pensionspengarna kommer att ta slut då allt fler blir gamla och de jävlarna lever dessutom längre. De 16% de får från dagens arbetare kommer alltså inte räcka till. Men sparbössan då? Evil or Very Mad

För att systemet inte skall fallera måste alltså så många som möjligt jobba och statens utgifter till ANDRA försäkringar måste vara så låga som möjligt. Vi får alltså hoppas att inte fler blir "tärande" som vissa på detta forum. Wink
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-05, 06:05

DD: "För att systemet inte skall fallera måste alltså så många som möjligt jobba och statens utgifter till ANDRA försäkringar måste vara så låga som möjligt."

Det är dom också - hela tiden.

DD: "Vi får alltså hoppas att inte fler blir "tärande" som vissa på detta forum."

Ja. Fy fan för dessa pensionärer. Borde vara skottpengar, alltså.

DD: "Varje år sätts 18,5 procent av din pensionsgrundande inkomst av till din pension om du tillhör enbart det nya systemet. Större delen av dina pensionsavgifter, 16 procent, går till dem som idag är pensionärer.
    Drygt 86% av vår pensionsavgift går alltså inte till oss själva utan till de som redan ÄR pensionärer."

(84 % blir det väl, men det är en petitess) Väldigt vad alla stirra sig blinda på vad vi blir av med till dagens pensionärer. Varför är ni blinda för vad morgondagens pensionärer (ni själva) får i tillskott från de som då jobbar.

Tillsammans med dom pengarna blir vi inte av med nånting utan får våra 100
    % när plus och minus är klart. Man kan inte bara räkna minus som ni gör om man ska räkna. Man måste antigen lösa hela ekvationen eller låta bli att räkna.

DD: "Som sagt, hur våra pensioner utvecklas beror alltså på hur de futtiga 2,5% förräntas i vårt stabila aktiesystem. Som sagt, hur våra pensioner utvecklas beror alltså på hur de futtiga 2,5% förräntas i vårt stabila aktiesystem. Hörde jag nåt om "Sparbössa"?"

Du inte bara hörde "sparbössa" - du redogjorde precis nu för in- och utflödet denna spabössa. Vad hörde jag själv? Hörde jag nån säga "vårt stabila aktiesystem"?

Då det gäller våra premiepensioner beror förräntningarna på vilka som placerar, hur och var. Hittills har det visat sig att de flesta pensionstagare har förlorat på dessa placeringar på grund av girighet och inkompetens hos pensionsfoderna. Det mesta av våra premiepensionspengar tycks försvinna i mer eller mindre oförklarliga och onödiga avgifter till fondförvaltarna. Det hjälper föga att byta fond ty de är ungefär lika dyra och inkompetenta allesammans. Det går säkert att gräva fram en
    lönsam fond ur utbudet - det är bara det att de flesta placerar i andra fonder än just den.

Det var bättre förr - innan de började spela hasard med våra pensionspengar.
    Smile

http://www.nyhetsportalen.se/v1818218.html

Secrist
    Secrist

F-kassan: Du måste jobba med gipsat ben - Sida 12 Empty Gammalt

Inlägg  Secrist 2011-12-05, 09:02

Men det blir aldrig klart ty varje generation avstår skatteutrymme
    för just sin pension. Innan mänskligheten dör ut som art fylls systemet
    på hela tiden. Så varken uttag eller inflöde är statiskt. Känns litet
    löjligt att behöva påpeka det för vuxna individer.

Tänk så enkelt allt är i vänsterns värld. Speciellt om man är helt avskärmad från verkligheten. Varenda tidning diskuterar hur vi ska kunna bibehålla välfärden i framtiden när pensioner och vårdkostnader skenar och Infra verkar totalt ovetande om allt. Som man säger på engelska: "Ignorance is bliss".
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-05, 13:42

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Angående arbetsförmågan bestäms den av FK och läkare , har du ingen får du fortsatt sjukbidrag, är du trög i huvet eller?
    Utredning med hänsyn till hela arbetsmarknaden görs alltså av läkaren ??

Vad är då anledningen till att så många skickas till AF efter 180 dagars sjukpenning ?

Hur många sa du?
    Kan kunde alltså inte stödja dina dumheter nu heller Very Happy

Dumheter =( omskrivning av vänsterextremister för politik som inte innebär högre skatter och mer bidrag)

Hur många sa du??, du verkar ju vara väl insatt ....fniss... i regler och förhållanden, du säger att många skickas till AF, hur många??????

På tal om ignorance, här är en till som inte har en susning om vad denne pratar om,
    jag har frågat flera ggr hur många det var som blev skickade till AF...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:03