Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
+12
Regndrottning
lazy
ericTheDog
Thetaxpayer
ANNA2LINK
formsvackan
Secrist
redalert
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
F.I.S.T
16 posters
arbetarparti
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 301
Sv: arbetarparti
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 302
formsvackan skrev:Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
En fråga du borde ställa dig själv. Försök överblicka konsekvensen av ett skattetryck på t.ex 75%. De som vill höja skatten men inte kan tala om med hur mycket, förtjänas att behandlas med misstänksamhet.
- Inlägg 303
Försök du överblicka konsekvensen av ett "skattetryck" på 15%.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
En fråga du borde ställa dig själv. Försök överblicka konsekvensen av ett skattetryck på t.ex 75%. De som vill höja skatten men inte kan tala om med hur mycket, förtjänas att behandlas med misstänksamhet.
- Inlägg 304
formsvackan skrev:Försök du överblicka konsekvensen av ett "skattetryck" på 15%.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
Varför det? Det är inget jag - eller de jag röstar på - förespråkar.
- Inlägg 305
Ingen har heller förespråkat 75%, än mindre de 100% som BH ständigt ylar över.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Försök du överblicka konsekvensen av ett "skattetryck" på 15%.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
- Inlägg 306
formsvackan skrev:Ingen har heller förespråkat 75%, än mindre de 100% som BH ständigt ylar över.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Försök du överblicka konsekvensen av ett "skattetryck" på 15%.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Exakt vad betyder då denna siffra ?ericTheDog skrev:Det är siffran som betyder något, pappskalle.
Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
- Inlägg 307
Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 308
ericTheDog skrev:
Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
nej ni tvingas inte till någonting, det är nån tvångstanke du har i sånna fall
- Inlägg 309
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:
Jidderjöns,
Hur mycket menar du att v vill höja skatten? Om frågan är oviktig för dem kan de väl vara nöjda med nuvarande nivå, eller?
- Inlägg 310
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:
Jidderjöns,
Hur mycket menar du att v vill höja skatten? Om frågan är oviktig för dem kan de väl vara nöjda med nuvarande nivå, eller?
Det finns inget parti som förespråkar en fast skattesats, så vill du det får du starta ett eget parti
- Inlägg 311
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:
Jidderjöns,
Det finns inget parti som förespråkar en fast skattesats, så vill du det får du starta ett eget parti
Självfallet kan skatten variera över tid. Men de flesta partier är ganska nöjda med dagens skattenivåer. Det är bara v som kraftigt vill höja skatten. I det läget är det rimligt att man talar om vilken nivå man siktar mot. Man kan inte smita undan med att skatten ska variera marginellt.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 312
formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
Och er hemliga siffra är???????????????????????????
74%?
- Inlägg 313
Delad dumhet är dubbel dumhetRedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 314
formsvackan skrev:Delad dumhet är dubbel dumhetRedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
Lustigt... När jag drev mitt företag lite mera aktivt betalade jag ca 70% i skatter och avgifter... Så så långt borta var det inte...
- Inlägg 315
Då räknar du in alla socialförsäkringar och glömmer samtidigt alla skattefria "förmåner" du ev. beviljade dig.Vercingetorix skrev:formsvackan skrev:Delad dumhet är dubbel dumhetRedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
Lustigt... När jag drev mitt företag lite mera aktivt betalade jag ca 70% i skatter och avgifter... Så så långt borta var det inte...
- Inlägg 316
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
och moderaternas hemliga siffra ??.... 20 % ????
- Inlägg 317
formsvackan skrev:Delad dumhet är dubbel dumhetRedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
73%?
Vad anser du/ni är en rimlig skattesats/skattetryck i Sverige? , har ni inget svar, eller ni bara är så värdelösa som vi länge misstänkt.
Är väljaren/svensson dum om han frågar efter det?, ja man behöver ju inte fråga sig varför vänstern har sämre förtroende än kriminella gäng, typ.
- Inlägg 318
F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
Du miffot, det finns ingel hemlig m-siffra, vi visar i praktiken att skattetrycket sänks, från ca 55 under det perversa vänsterstyret till dagens ca 45%.
Hade du några svar??????????????
- Inlägg 319
Var tog de 70% som du ylat över i åratal vägen ?RedMentalCase skrev:Du miffot, det finns ingel hemlig m-siffra, vi visar i praktiken att skattetrycket sänks, från ca 55 under det perversa vänsterstyret ....
- Inlägg 320
Du får samma svar som tidigare. Det avgörs i allmänna val !RedMentalCase skrev:Vad anser du/ni är en rimlig skattesats/skattetryck i Sverige?
- Inlägg 321
formsvackan skrev:Var tog de 70% som du ylat över i åratal vägen ?RedMentalCase skrev:Du miffot, det finns ingel hemlig m-siffra, vi visar i praktiken att skattetrycket sänks, från ca 55 under det perversa vänsterstyret ....
??, inte vet jag var dina hjärnspöken kommer ifrån, och ingen bryr sig.
- Inlägg 322
formsvackan skrev:Du får samma svar som tidigare. Det avgörs i allmänna val !RedMentalCase skrev:Vad anser du/ni är en rimlig skattesats/skattetryck i Sverige?
lol, du är en äkta dåre, hur ska det kunna avgöras i allmänna val om du/ni inte vill säga hur mycket på ett ungefär ni vill höja skatterna, GAPSKRATT
Inte konstigt att de gamal kommunisterna har sämre trovärdighet än kriminella gäng.
Vad gör du här på en debattsida för politik när du är tommare än skallen på fisten, typ.
- Inlägg 323
Jag vill inte höja skatterna, men har inget emot om så görs för att finansiera ett bättre stöd till de svagaste grupperna i samhället.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Du får samma svar som tidigare. Det avgörs i allmänna val !RedMentalCase skrev:Vad anser du/ni är en rimlig skattesats/skattetryck i Sverige?
lol, du är en äkta dåre, hur ska det kunna avgöras i allmänna val om du/ni inte vill säga hur mycket på ett ungefär ni vill höja skatterna, GAPSKRATT
Det du och dina bröder i bedrövelsen inte tycks begripa är demokratiska spelregler. Vi får i allmänna val ta ställning till olika partiers program och idéer. Baserat på detta får vi själva "bestämma" vilken välfärd och samhällsservice vi önskar. Detta val bestämmer storleken på skatten.
Ditt var-och-en-för-sig-själv-men-mest-åt-mig-parti har samma förutsättningar som andra partier, åtminstone teoretiskt att påverka väljarna och därmed skattenivåerna. Jag tvingas idag se och acceptera moderat svältgränspolitik, men har fortfarande rätten att protestera. Fick eliten som de ville togs förmodligen denna rätt ifrån mig, man stred ju en gång hårt för att förneka sådana som mig densamma.
- Inlägg 324
jag har sagt mina svar 100 ggr, men du vill inte acceptera att det skatterna inte finns till för ett självändamål, utan de finns till för att klara behovet av vård, skola, omsorg, rättsväsende, infrastruktur osv ....RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
74%?
Du miffot, det finns ingel hemlig m-siffra, vi visar i praktiken att skattetrycket sänks, från ca 55 under det perversa vänsterstyret till dagens ca 45%.
Hade du några svar??????????????
- Inlägg 325
formsvackan skrev:Den gissningen visar hur dum du är. Jag hade inte ens kunnat gissa att du gissar så tokigtericTheDog skrev:Det vet jag. 75% var bara ett exempel. Eftersom de inte säger vad de (v) förespråkar men samtidigt kraftigt vill öka statens utgifter så tvingas vi gissa.
1. 75% var ett exempel och ingen gissning. Att du inte förstår ditt eget modermål visar vem som är dum.
2. Det verkar som du tycker att 75% är klart över det skattetak du inte vill precisera. Minst sagt intressant.