Regndrottning 2013-09-16, 22:22
ericTheDog skrev: Regndrottning skrev: Secrist skrev:Hur kan det kallas subvention att få sänkt skatt på sitt hus som man köpt för skattade pengar och som hålls igång med skattade pengar? scratch
Enkelt... alla fick det inte. De som har småhus i mindre tätorter fick sin fastighetsskatt fördubblat. De som har gott om pengar och verkligen har råd att betala sin skatt fick det kraftigt sänkt.
De mesta av jobbskatteavdraget går till höginkomsttagare fast de med lägst inkomst fick fler procent... men procenten betalar inte hyran.
Ja, regeringen har subventionerat de välbärgade och rika på bekostnad av de med lägst inkomst. Och innan någon utbrister 'trams' så sade regeringen att de skulle göra så redan innan valet.
Du är ju minst sagt galen. Vad i helvete vet du om vad andra har råd med?
Jobbskatteavdraget går till de som arbetar och är kraftigt riktat mot låg och medelinkomsttagare. Rörans beställda undersökningar visar att bidragslyftare inte får jobbskatteavdrag. De verkar väldigt överraskade. Maken till korkskallar har sällan skådats.
Hahahahaha!
Jag vet att folk har råd att bo i Djursholm. Annars hade de inte gjort det. Jag vet att folk har råd att köpa båtar, annars hade de inte gjort det....Så ja, jag vet vad folk har råd med, det syns nämligen. Kunde du inte räkna ut det själv?
Jobbskatteavdraget, i pengar, går till de med högre inkomster, det är bevisat. Låginkomsttagare får nöja sig med högre procent. Detta vet du, det har publicerats i olika tidningar i flera år.
Jobbskatteavdraget är inte till för att ica-kassörskan skall få mer pengar. Den är till för att hon skall nöja sig med lägre lön. - Karin Pilsäter (Fp)
Jobbskatteavdraget går heller inte till arbetar. Och jag finner det intressant att du kallar pension, sjukersättning, a-kassa för bidrag. Det är de inte. Inte ens din regering kallar de för bidrag.