Tro mig jag är INTE avundsjuk. Men, jag vet att det är högermupparnas paradgren att yla 'avundsjuka' när de inga argument har.ericTheDog skrev:Det är givetvis helt vanliga människor som bor i Djursholm. T.ex känner jag en som bor i en villa där som hans far byggde för väldigt längesen. Han är en vanlig arbetare. Han är inte rik. Du vet absolut ingenting om vare sig honom eller någon annan i Djursholm. Du är bara avundsjuk.
Ja, du har rätt. Det finns billiga uppblåsabara båtar att köpa i leksaksaffärer. sorry, my mistake.ericTheDog skrev:Alla som jobbar har råd att skaffa en enklare båt om de så önskar. Det är småpengar..
Skall det vara ett argument för jobbavdraget?! De som får mest av den är en mindre grupp? Att en mindre grupp får 80-85% av jobbavdraget tycker du är bra?ericTheDog skrev:Nej, jobbskatteavdrag går till alla som arbetar. Dock är det så att de som betalar mer skatt idag därmed får nån hundralapp mer i jobbskatteavdrag. Men dessa utgör en mindre grupp.
Och nej. Alla arbetande människor får INTE jobbavdrag. Trots att de har samma utgifter för inkomsternas förvärvande som alla andra.
Jaja... här kommer vanliga visan nr.2... Alla vill inte jobba.: roll: Att det sedan INTE finns jobb till alla som vill arbeta bekymrar dig inte?ericTheDog skrev:
Jobbskatteavdraget är till för alla som får det. I den mån det bidrar till att hålla igen löneökningarna så stärker det Sveriges konkurrenskraft och kan därmed ge fler jobb. Det är bra - för de som vill jobba.
Och hittills har inte jobbskatteavdraget lett till fler jobb. Inte ens direkta skattesubventioner till företag har lett till fler jobb. Detta är också vida publicerat. Hur har du kunnat missa det?