Sniperace 2011-08-30, 09:58
SilverSurfer skrev: Sniperace skrev: MartinLindgren skrev:Ta ett djupt grabben, efter att ha levt bland utsatta i många år vet jag nog mer än dig om frågorna...
Att din polare eller släkting blivit godkänd 3 år för cancer betyder inte att långt ifrån alla blir det, vilket du också vet, så mitt tips är att kliv inte ut på djupt vatten när du inte vet vad du surrar om MR.MENTALEN...
Hur länge har du själv varit sjuk, och hur har alliansen drabbat dig i det hänseendet?
själv sjukpensionerades jag 1988 och först med alliansen ökade min ersättning kraftigt.
jag har ännu inte upplevt något negativt mot mig pga alliansen, utan istället tvärtom, de har gett mig och många andra väldigt bra chanser och inte försämrat något
Ja visst du är sjukpensionär men om du skulle blivit sjuk nu så hade du fått gå till soc. Du är nöjd men inte personer med samma sjukdom som du i dagens sverige för de är friska nu med samma sjukdom som du har....Klart du ska vara nöjd för du har ju mer än de så ska gå till soc och be om hjälp för sin överlevnad....
Jasså, säger du det, och du är alltså mer insatt än jag?
nu är det så att jag är med i en förening med såsana som lider av samma sjukdom som jag, och ännu har det inte drabbat nytillkomna medlemmar med det du påstår.
Vad de upplevt är att ordentligt skrivna läkarintyg från bra läkare ger problemfrihet då alla journaler osv visar på att dessa inte är friska, och att det inte kan ifrågasättas.
Jag känner flera människor som varit sjukskrivna väldigt länge som enbart genomgått en kort prövning sedan fått full ersättning utan problem, men jag vet också ett pqar ruiktiga konstiga typer som är arbetsskygga som fått problem, dessa kan på sin frityid hålla på med mycket roligheter och visar då inga problem, men på arbetsprövningen nsitter den ene och sover, sparkar sig fram på en kontorsstol och är så sjuk så sjuk, och arbetskamraterna resagerar starkt mot detta då de ser denne på byn utan problem vid många tillfällen.