Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:
Nej man ska inte tjäna 1.100 mer om man jobbar... Hur ofta är det så? Väldigt sällan eller hur? Men ska man tjäna 20 000 -30 000 eller ännu mer då?(precis likadant fast åt andra hållet)?. Är det rätt?
Tänk på att alla sliter på sitt sätt och att det är slitsamt att vara sjuk och arbetslös också!!!
då får du kolla löneläget i Sverige, över tjugo till tjugofemtusen är det inte så många vanliga arbetre som har, iallafall inte det jag ser runt i min kommun.
MÅNGA har tvingats pendla med stora kostnader som följd, ex får min yngste som köra ca 12 mil enkel resa tre dagar i veckan, för att hämta lastbilen i Malmö, och sedan köra hem från malmö på kvällen, de andra två dagarna finns bilen i Kristianstad dit han bara har en mil, sama gäller hans arbetskamrat, men tyvärr jobbar de inte samma tider.
HAns måndaslön ligger på ca 23.000, gissa om mycket försvinner i bränsle, men där är inga barn att försörja, däremot en arbetsovillig sambo som lever som lyxhustru på den låga lönen, tror du inte han skulle tjänat på att vara hemma?
så tyvärr, har din lön legat över dessa 20-25-tusen har du varit välavlönad gentemot en majoritet av befolkningen, så återigen skulle du nöja dig med en disponibel inkomst på 10.100 i handen varje månad? den verkligheten har MÅNGA svenskar som arbetar
Jag har aldrig tjänat mer utan under tjugo (16000,17000 ungefär) men jag vet att många tjänar mer än vad de ska, över 25 000 och uppåt!
Nej självklart skulle jag inte vara nöjd med en sån liten lön!
men på runt 16000-17000 blir återstoden bara för 16.000 =11200 och det har du alltså jobbat för?
men där har du ju många med dig som ligger i den klassen och då är 9000 inte en undersumma för att gå hemma.
att vara sjuk är självfallet inte roligt, men är det något som ska belönas?
Jag har inte jobbat på ett tag så det är derför...
När jobbade du senast då?
vilken lön motsvarar det i dagens läge?
Jag tänker inte tala om det här inne pga att det skulle bli påhopp ifrån en del av er. Jag vill behålla det för mig själv. Men sen kan inte jag rå för min sjukdomstid och jag får hela tiden negativa åsikter om detta till mig.
Så du vill inte berätta det trots att jag berättat att ag varit sjukpensionerad sedan 1988, och gick med lönebidrag ett par år innan?
JAg kan inte heller rå för den, men ingen mer än RV har hoppat på mig för det, och han är som bekant en vänster....
Ok men mig har fler än en gått på om min sjukdomsperiod. Är faktiskt trött på det så jag tänker inte vara öppen och säga allt till er. Är öppen mot de som förstår mig och accepterar det jag varit med om. Thats it!