Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
DMustaine
Secrist
lazy
F.I.S.T
Thetaxpayer
SiP
MartinLindgren
ericTheDog
RedMentalCase
redalert
RedCloud
Sossar ee lata
16 posters

    Anna Link...

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-30, 17:58

    [quote="Thetaxpayer"]
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    [b]Och så där ja, nu debatterar vi eller hur Fisten,

    Ja jag försöker så gott jag kan utifrån de möjligheter som ges, men med tanke på att det krävs minst två olika åsikter och ett någorlunda rikt ordförråd som inte bara består av svärord och nedlåtande namnkallningar.... så har stora delar forumhöger minskat förutsättningar för debatt radikalt.



    Du vet att det är frivilligt att logga in här va?
    [size=18]
    O ja det vet jag, och ändå står jag för det jag säger om debattklimatet på AC...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-30, 18:00

    SiP skrev:

    Med tanke på dina "svar" här ovan så blir det helt klart att det är inte lätt att vara invandrare i Sverige, med såna "vänner" som dig så behövs inte några rasister som förtrycker dom, det räcker med att se er inställning att sätta dem i ghetton och glömma dem...

    Nu har mina svar ingenting att göra med det du svamlar om här, och återigen är det du som har fantasier om att sätta folk i ghetton och glömma dem.... men det är ju högerns specialitet att glömma bort delar av samhället
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  SiP 2011-08-30, 19:25

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Med tanke på dina "svar" här ovan så blir det helt klart att det är inte lätt att vara invandrare i Sverige, med såna "vänner" som dig så behövs inte några rasister som förtrycker dom, det räcker med att se er inställning att sätta dem i ghetton och glömma dem...

    Nu har mina svar ingenting att göra med det du svamlar om här, och återigen är det du som har fantasier om att sätta folk i ghetton och glömma dem.... men det är ju högerns specialitet att glömma bort delar av samhället

    Jaså, jag tycker nog att vänsterstyret gjorde det bästa de kunde för att glömma dem i 10-15 år innan högern kom till makten, men det har du glömt liksom du gärna "glömmer" problemen som finns i mångkulturens meckor såsom rosengård, tensta, rinkeby, vivalla etc etc, politikers sk. mångkulturexperiment har slagit snett och du sitter och skyller på en regering som suttit vid makten i fem år, lite mer kan man väl begära av guds gåva till debatter....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-30, 19:50

    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Med tanke på dina "svar" här ovan så blir det helt klart att det är inte lätt att vara invandrare i Sverige, med såna "vänner" som dig så behövs inte några rasister som förtrycker dom, det räcker med att se er inställning att sätta dem i ghetton och glömma dem...

    Nu har mina svar ingenting att göra med det du svamlar om här, och återigen är det du som har fantasier om att sätta folk i ghetton och glömma dem.... men det är ju högerns specialitet att glömma bort delar av samhället

    Jaså, jag tycker nog att vänsterstyret gjorde det bästa de kunde för att glömma dem i 10-15 år innan högern kom till makten, men det har du glömt liksom du gärna "glömmer" problemen som finns i mångkulturens meckor såsom rosengård, tensta, rinkeby, vivalla etc etc, politikers sk. mångkulturexperiment har slagit snett och du sitter och skyller på en regering som suttit vid makten i fem år, lite mer kan man väl begära av guds gåva till debatter....

    Här avslöjar näthatets egen lilla fjolla sin rasism och sin islamofobi
    ...dom...dom...dom... och så gör vi si med dom
    och så gör vi så med dom. Dom Dom Dom. I SIPPs rasistiska Sverige
    Vi-och-dom-samhället
    finns ingen plats för invandrare. Och så har den jäveln mage att
    låtsas värna de han kallar judarna. Hos Sverigedemokrater av SIPPs
    typ är judehatet fortfarande lika stort som i Nazityskland. Bara det
    att man hatar muslimer ännu mer! Därvid ser man israel som en
    nyttig idiot som får gå före och plöja i kriget mot islam. Ingen
    ide du tvättar dig SIPP - de bruna fläckarna vill inte gå bort!
    Judehatare!

    SIPPs familj har incestuös gruppsex:
    [img]Anna Link... - Sida 3 Sippfamilyhargrupp[/img]

    Här lögar dom sig i dyngan efter uppnådda orgasmer.
    [img]Anna Link... - Sida 3 Sippsslkt[/img]
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-30, 20:15

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Med tanke på dina "svar" här ovan så blir det helt klart att det är inte lätt att vara invandrare i Sverige, med såna "vänner" som dig så behövs inte några rasister som förtrycker dom, det räcker med att se er inställning att sätta dem i ghetton och glömma dem...

    Nu har mina svar ingenting att göra med det du svamlar om här, och återigen är det du som har fantasier om att sätta folk i ghetton och glömma dem.... men det är ju högerns specialitet att glömma bort delar av samhället

    Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?

    Tycker du att vi starkt får fördöma sådant?
    och att sådana lagar absolut inte ska accepteras av civiliserade människor?

    eller är man rasist om man inte vill acceptera sådant?

    INFRA vägrar svara på dessa frågor, man kan ju undra varför.
    jag kan se två olika skäl, det ena är att han samtycker med dessa i alla frågorna, det andra är att han vågar inte säga att han inte gillar det för att inte riskera mista vänner, eller bliutsatt av dessas vrede.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  SiP 2011-08-30, 20:49

    Infra skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Med tanke på dina "svar" här ovan så blir det helt klart att det är inte lätt att vara invandrare i Sverige, med såna "vänner" som dig så behövs inte några rasister som förtrycker dom, det räcker med att se er inställning att sätta dem i ghetton och glömma dem...

    Nu har mina svar ingenting att göra med det du svamlar om här, och återigen är det du som har fantasier om att sätta folk i ghetton och glömma dem.... men det är ju högerns specialitet att glömma bort delar av samhället

    Jaså, jag tycker nog att vänsterstyret gjorde det bästa de kunde för att glömma dem i 10-15 år innan högern kom till makten, men det har du glömt liksom du gärna "glömmer" problemen som finns i mångkulturens meckor såsom rosengård, tensta, rinkeby, vivalla etc etc, politikers sk. mångkulturexperiment har slagit snett och du sitter och skyller på en regering som suttit vid makten i fem år, lite mer kan man väl begära av guds gåva till debatter....

    Här avslöjar näthatets egen lilla fjolla sin rasism och sin islamofobi
    ...dom...dom...dom... och så gör vi si med dom
    och så gör vi så med dom. Dom Dom Dom. I SIPPs rasistiska Sverige
    Vi-och-dom-samhället
    finns ingen plats för invandrare. Och så har den jäveln mage att
    låtsas värna de han kallar judarna. Hos Sverigedemokrater av SIPPs
    typ är judehatet fortfarande lika stort som i Nazityskland. Bara det
    att man hatar muslimer ännu mer! Därvid ser man israel som en
    nyttig idiot som får gå före och plöja i kriget mot islam. Ingen
    ide du tvättar dig SIPP - de bruna fläckarna vill inte gå bort!
    Judehatare!

    SIPPs familj har incestuös gruppsex:
    [img]Anna Link... - Sida 3 Sippfamilyhargrupp[/img]

    Här lögar dom sig i dyngan efter uppnådda orgasmer.
    [img]Anna Link... - Sida 3 Sippsslkt[/img]

    Åhh forumets egen dr Mengele har frigång återigen, och hatet har de inte lyckats få ur honom ännu, antagligen var lobotomin misslyckad..

    Har du funderat ut några fler sätt att döda judar på? Du verkar ju gilla att utsätta dem för radioaktivitet...

    Så du anser att det inte finns ett vi och dom samhälle, då tycker jag du genast skall flytta till rosengård och upplysa dom om detta...IDIOT!


    Här ser vi Infra innan det brann i proppskåpet...

    Anna Link... - Sida 3 >

    Här har det liksom flippat ordentligt och han lever ut sina sjuka fantasier...

    Anna Link... - Sida 3 XBvt7HD8ah
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-30, 21:16

    Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-30, 21:22

    Infra skrev:Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.

    det märks att du saknar läsförståelse din stackars islamist, gillar du tanken på att stena kvinnor som haft sex utaqnför äktenskapet?
    gillar du tanken på att hänga homosexuella?
    gillar du tanken på att avrätta avfällingar från islam?

    anser du sådant rätt och riktigt?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Anna Link... - Sida 3 Empty Fobikritik

    Inlägg  PE Dal 2011-08-30, 21:55

    """Jag har aldrig haft något emot kritik mot vissa företeelser i religion, det förespråkar jag, ingenting står utom kritik .... men fördomar som förvanskats som fakta, samt agerande utifrån dessa är inte längre kritik."""

    Mycket intressant reflektion! Men vad är då skillnaden mellan kritik mot ex religion/ideologiskt politisk samhällssyn? och/eller fördomar mot de samma?

    Är hätska utfall mot Allianspolitik inte ofta att betrakta som fördomar? snarare än det mildare begreppet kritik?

    Där en specifik religions företeelser kritiseras, betraktas detta nästan alltid, vill jag påstå, enbart som fördomar? och allrahelst som "den mentala störningen" Islamofobi, närhelst denna religiösa yttring kritiseras?

    Kritik och ifrågasättande mot Katoliker, Jehovas, Kristna fundamentalister,etc där har jag som gammal "Religionskritiker" aldrig lyckats få diagnosen -fobi?! Märkligt.






    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-30, 21:59

    SiP skrev:
    Jaså, jag tycker nog att vänsterstyret gjorde det bästa de kunde för att glömma dem i 10-15 år innan högern kom till makten,

    Nån enda gång kan du väl visa att du är socialdemokrat i nån enda fråga. Ja man är fri att gå emot partriet i vissa frågor, men man kan nog tycka att man bör hålla med sitt parti ibland jallafall

    SiP skrev:men det har du glömt

    Nej jag har absolut inte .... jag var hårdför kritiker av Perssons högerpolitik då han satt vid makten, men om du inte upptäckt det än, så är det länge sedan nu.

    SiP skrev:liksom du gärna "glömmer" problemen som finns i mångkulturens meckor såsom rosengård, tensta, rinkeby, vivalla etc etc, politikers sk. mångkulturexperiment har slagit snett och du sitter och skyller på en regering som suttit vid makten i fem år, lite mer kan man väl begära av guds gåva till debatter....

    Tänk så mycket rasistiska element och felaktiga påståenden du fick med i en och samma mening.

    "mångkulturens meckor" skvallrar lite om dina åsikter i frågan

    "mångkulturexperiment" får tankarna till en mustaschprydd kort man från 30-talets Tyskland

    Nu har jag ju inte skyllt problemen med integration och rådande rasistiska läge helt på Alliansen, även om de inte gör något aktivt för att åtgärda dessa problem.
    Däremot har jag sett flera rasistiska antydningar från forumhögern.... även detta ditt inlägg tyder på detta.... så fruktansvärt blind du är i ditt hat
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-30, 22:11

    Sniperace skrev:
    Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?
    Tycker du att vi starkt får fördöma sådant?

    Absolut !!... detta du nu skrev är kritik mot vissa företeelser, sen kanske det finns olika uppfattningar om vad som är religion, eller kulturella avvikelser. För mig veterligen är detta inte det Islam som förekommer i majoritet.
    Men om det så vore så kritiserar jag gärna företeelsen och personerna i fråga... men inte hela religionen eller folkslaget/kulturen.

    Det finns 1 miljard muslimer, och en hel uppsjö olika tolkningar av Islam.
    Lika är det med kristendomen, men eftersom jag känner till bibeln bättre än Koranen kan jag både vara mer kritisk till den och lyfta fram vad som är bra....
    8 av de 10 budorden är väl tex rätt bra rättesnören.

    Sedan finns det saker inom Islam som faktiskt tilltalar mig, men även saker jag tycker direkt illa om.

    Överlag är jag för min egen del inte alls pro-religion i det skrivna ordet, eftersom jag anser att man skall inte sluta tänka för egen maskin, och att det på så sätt inte eg varit religionen i sig som orsakat krig i historiskt perspektiv,,, utan det faktum att religion varit makt, och det är maktspel som orsakat krig. Idag är det i första hand naturtillgångar, militära resurser och pengar som ger makt och därför är det ofta det som orsakar konflikter




    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-30, 22:27

    PE Dal skrev:

    Mycket intressant reflektion! Men vad är då skillnaden mellan kritik mot ex religion/ideologiskt politisk samhällssyn? och/eller fördomar mot de samma?

    Jag har tagit upp detta med fördomar förut, men gör det gärna igen, i hopp om att någon enda person som inte ser skillnaden kan bli upplyst i frågan.
    Fördomar är något som alla har. Om du lyssnar till ordet och delar upp det, så inser du att det betyder att döma på förhand. Detta gör vi alla mer eller mindre om en företeelse, eller person vi inte vet något om, iom att vi bildar oss en uppfattning utan att kunna ha frakta från första början.
    I vissa fall kan man klargöra genom att ta reda på hur det ligger till från själva källan.
    När fördomar börjar spridas som sanningar, och när fördomar gentemot grupper används som utlopp för egen frustration, det är då vi riskerar att hamna i främlingsfientliga resonemang samt rasistiska likadana.
    Rasism och främlingsfientlighet är dock något som förekommer över hela värden, och är lika förkastligt vart än det visar upp sitt fula tryne.l


    PE Dal skrev:Är hätska utfall mot Allianspolitik inte ofta att betrakta som fördomar? snarare än det mildare begreppet kritik?

    Nej det är inte fördomar att hårt kritisera Alliansens politik, det är en skyldighet att syna makten än vilka som sitter där.

    PE Dal skrev:Där en specifik religions företeelser kritiseras, betraktas detta nästan alltid, vill jag påstå, enbart som fördomar?

    Ok men då påstår du fel..... men jag har förstått att så fort folk med religiösa fördomar och rasistiska tankegångar får mothugg... uppfattar det så

    PE Dal skrev:och allrahelst som "den mentala störningen" Islamofobi, närhelst denna religiösa yttring kritiseras?
    Kritik och ifrågasättande mot Katoliker, Jehovas, Kristna fundamentalister,etc där har jag som gammal "Religionskritiker" aldrig lyckats få diagnosen -fobi?! Märkligt.

    Det är ganska enkelt att förklara, idag förföljs inte dessa grupper på samma sätt som muslimer gör i vissa delar av världen, precis som judarna förföljdes för 70 år sedan
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-30, 22:33

    F.I.S.T skrev:
    PE Dal skrev:

    Mycket intressant reflektion! Men vad är då skillnaden mellan kritik mot ex religion/ideologiskt politisk samhällssyn? och/eller fördomar mot de samma?

    Jag har tagit upp detta med fördomar förut, men gör det gärna igen, i hopp om att någon enda person som inte ser skillnaden kan bli upplyst i frågan.
    Fördomar är något som alla har. Om du lyssnar till ordet och delar upp det, så inser du att det betyder att döma på förhand. Detta gör vi alla mer eller mindre om en företeelse, eller person vi inte vet något om, iom att vi bildar oss en uppfattning utan att kunna ha frakta från första början.
    I vissa fall kan man klargöra genom att ta reda på hur det ligger till från själva källan.
    När fördomar börjar spridas som sanningar, och när fördomar gentemot grupper används som utlopp för egen frustration, det är då vi riskerar att hamna i främlingsfientliga resonemang samt rasistiska likadana.
    Rasism och främlingsfientlighet är dock något som förekommer över hela värden, och är lika förkastligt vart än det visar upp sitt fula tryne.l


    PE Dal skrev:Är hätska utfall mot Allianspolitik inte ofta att betrakta som fördomar? snarare än det mildare begreppet kritik?

    Nej det är inte fördomar att hårt kritisera Alliansens politik, det är en skyldighet att syna makten än vilka som sitter där.

    PE Dal skrev:Där en specifik religions företeelser kritiseras, betraktas detta nästan alltid, vill jag påstå, enbart som fördomar?

    Ok men då påstår du fel..... men jag har förstått att så fort folk med religiösa fördomar och rasistiska tankegångar får mothugg... uppfattar det så

    PE Dal skrev:och allrahelst som "den mentala störningen" Islamofobi, närhelst denna religiösa yttring kritiseras?
    Kritik och ifrågasättande mot Katoliker, Jehovas, Kristna fundamentalister,etc där har jag som gammal "Religionskritiker" aldrig lyckats få diagnosen -fobi?! Märkligt.

    Det är ganska enkelt att förklara, idag förföljs inte dessa grupper på samma sätt som muslimer gör i vissa delar av världen, precis som judarna förföljdes för 70 år sedan



    Kan du ge något bra exempel på var muslimer förföljs på samma sätt som judarna förföljdes för 70 år sedan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-30, 22:44

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?
    Tycker du att vi starkt får fördöma sådant?

    Absolut !!... detta du nu skrev är kritik mot vissa företeelser, sen kanske det finns olika uppfattningar om vad som är religion, eller kulturella avvikelser. För mig veterligen är detta inte det Islam som förekommer i majoritet.
    Men om det så vore så kritiserar jag gärna företeelsen och personerna i fråga... men inte hela religionen eller folkslaget/kulturen.

    Det finns 1 miljard muslimer, och en hel uppsjö olika tolkningar av Islam.
    Lika är det med kristendomen, men eftersom jag känner till bibeln bättre än Koranen kan jag både vara mer kritisk till den och lyfta fram vad som är bra....
    8 av de 10 budorden är väl tex rätt bra rättesnören.

    Sedan finns det saker inom Islam som faktiskt tilltalar mig, men även saker jag tycker direkt illa om.

    Överlag är jag för min egen del inte alls pro-religion i det skrivna ordet, eftersom jag anser att man skall inte sluta tänka för egen maskin, och att det på så sätt inte eg varit religionen i sig som orsakat krig i historiskt perspektiv,,, utan det faktum att religion varit makt, och det är maktspel som orsakat krig. Idag är det i första hand naturtillgångar, militära resurser och pengar som ger makt och därför är det ofta det som orsakar konflikter





    då kan vi ju vara överens i detta, och jag har ALDRIG kritiserat den vanlige muslimen, utan de som använder eller önskar dessa företeelser, men detta gör mig till rasist och islamofob i INFRAS ögon.

    och precis som hos dig anser även jag att det finns bra saker i islam, liksom i kristendomen eller buddismen eller vilken religion du kan tänka dig.

    på samma sätt finns det bra saker hos alla våra olika partier...... och sämre saker man ogillar.

    stat och religion får aldrig blandas ihop så att staten driver religiösa frågor som tvång.


    förresten vilka budord gillar du inte?

    du skall inga andra gudar hava? bör vara det ena budet, men det andra?
    tänk på vilodagen så att du helgar den?
    denna är nog så viktig för ett harmoniskt liv, utan vila kommer man såsmåningom må dåligt, det är nog därför detta bud finns, men man behöver ju inte lägga religion i ndet eller hur?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Anna Link... - Sida 3 Empty Förminskningen

    Inlägg  PE Dal 2011-08-30, 23:08

    [i]PE Dal skrev:
    och allrahelst som "den mentala störningen" Islamofobi, närhelst denna religiösa yttring kritiseras?
    Kritik och ifrågasättande mot Katoliker, Jehovas, Kristna fundamentalister,etc där har jag som gammal "Religionskritiker" aldrig lyckats få diagnosen -fobi?! Märkligt.


    """Det är ganska enkelt att förklara, idag förföljs inte dessa grupper på samma sätt som muslimer gör i vissa delar av världen, precis som judarna förföljdes för 70 år sedan[/i"""] skrev sign FIST som svar.



    Muslimers värsta fiender är fortfarande andra muslimer,,,i de flesta delar av världen.

    En av de bästa livsbetingelser, om man är muslim, är att vara bosatt i vårt Sverige.

    Muslimers liv i vårt land går inte på något sätt och vis att jämföras med Socialistfascisternas rasbiologiska sinnessjukdom i det Tyska 30 talsriket. Jämförelsen haltar betänkligt.

    Islam är en religion precis som alla andra religiösa sätt att förhålla sig till tillvaron, Muslimer är därmed precis lika bra på att ta ansvar för sina åsikter och sin samhällssyn i likhet med alla andra religiösa medborgare, och behöver inte förminskas och förnedras till enbart något slags offer, enl vad sign FIST gör dem till.

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-31, 00:12

    Sniperace skrev:
    förresten vilka budord gillar du inte?

    du skall inga andra gudar hava? bör vara det ena budet,


    rätt !

    Sniperace skrev:men det andra?
    tänk på vilodagen så att du helgar den?


    Nej... det budet om att du skall hedra din moder och din fader, då jag tycker att det borde ersättas av B.Afzelius "vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" Cool


    Sniperace skrev:denna är nog så viktig för ett harmoniskt liv, utan vila kommer man såsmåningom må dåligt, det är nog därför detta bud finns, men man behöver ju inte lägga religion i ndet eller hur?



    De flesta budord inklusive övriga ord i bibeln väljer jag att tolka efter eget huvud.
    Jag älskar tex ur Nya testamentet (tror jag) den som själv är utan synd kastar första stenen, medan jag har ingen förståelse för den delen då en far testas i sin tro på gud och ser om han är villig att offra sin son
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Anna Link... - Sida 3 Empty -fobi

    Inlägg  PE Dal 2011-08-31, 00:33

    De flesta budord inklusive övriga ord i bibeln väljer jag att tolka efter eget huvud.
    Jag älskar tex ur Nya testamentet (tror jag) den som själv är utan synd kastar första stenen, medan jag har ingen förståelse för den delen då en far testas i sin tro på gud och ser om han är villig att offra sin son



    Kristendom börjar först iochmed det nya Testamentet, efter att rebellen Jesus vid ca 30 års ålder blir avrättad för sina humanistiska åsikter.

    Så blanda inte ihop begreppen, Gamla Testamentet är fortfarande enbart fundamentalistiska Judars heliga rättesnöre.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-31, 03:22

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.

    det märks att du saknar läsförståelse din stackars islamist, gillar du tanken på att stena kvinnor som haft sex utaqnför äktenskapet?
    gillar du tanken på att hänga homosexuella?
    gillar du tanken på att avrätta avfällingar från islam?

    anser du sådant rätt och riktigt?

    Rasisten: "......tanken på att stena kvinnor...... bla bla bla bnla..."

    Tanken kommer ursprungligen från den kristendom som du tycker är så, förfärligt mycket rumsrenare än islam. GT- Jesus sa: "den som är utan synd kastar första stenen". Och alla gick hem. Det var före kristendomens eller islams födelse.Den uppmaningen ställer jag till dig också. Är du utan synd Snipern - kasta då första stenen, som du kastar varje dag.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-31, 03:32

    Bara tre av flera exempel på Snipers fjantiga världsbild:
    "...... islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?"

    Bibeln 5:e moseboken 22:23 (om stening till döds av otrogna).

    3:e Mosebok 18:22 "Och du ska inte ligga med en person av manskön som du ligger med en kvinna. Det är något avskyvärt" säger Herren

    Alla dina fördomar kommer från den religion som du tycker är så förfärligt mycket "bättre" än islam. Ändå bygger islam på det föregående abrahamitiska materialet. Allting! Så skit på dig Snipern.

    Snipern: "...halshuggning av snattare bla bla bla bla......."

    Snattare?! I GT beordrar vår herre att Herrefolket ska hugga halsen av spädbarn. Du är en hycklare Snipern. Mäter allt med 2 olika långa måttstockar allt efter tycke och smak. Dubbel styandard rasisten - dubbel standard.


    Senast ändrad av Infra den 2011-08-31, 03:41, ändrad totalt 4 gånger
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-31, 03:36

    PE Dal skrev:De flesta budord inklusive övriga ord i bibeln väljer jag att tolka efter eget huvud.
    Jag älskar tex ur Nya testamentet (tror jag) den som själv är utan synd kastar första stenen, medan jag har ingen förståelse för den delen då en far testas i sin tro på gud och ser om han är villig att offra sin son



    Kristendom börjar först iochmed det nya Testamentet, efter att rebellen Jesus vid ca 30 års ålder blir avrättad för sina humanistiska åsikter.

    Så blanda inte ihop begreppen, Gamla Testamentet är fortfarande enbart fundamentalistiska Judars heliga rättesnöre.

    Rätt och riktigt. Jag skrev mina två senaste inlägg innan jag läste dig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-31, 07:59

    Nej... det budet om att du skall hedra din moder och din fader, då jag tycker att det borde ersättas av B.Afzelius "vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" Cool

    Då har du tydligen gjort den klassiska missuppfattningen, att hedra sin fader och moder betyder inte att du ska berömma dem och ge den uppskattning, utan istället att du ska vara något de känner stolthet över, genom att vara någon som ger dessa heder över en god son

    så oavsett om dessa då är brottslingar och svin så blir du en heder för dem om du ger anledning till detta, ser du det som fel?
    eller har du missuppfattat budet?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-31, 08:07

    Infra skrev: Bara tre av flera exempel på Snipers fjantiga världsbild:
    "...... islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?"

    Bibeln 5:e moseboken 22:23 (om stening till döds av otrogna).
    vad jag vet så tillämar inte några judar detta idag, det görs däremot i ex IRAN av fanatiska islamister.


    3:e Mosebok 18:22 "Och du ska inte ligga med en person av manskön som du ligger med en kvinna. Det är något avskyvärt" säger Herren

    och du påstår nu att judarna praktisera detta IDAG?

    Alla dina fördomar kommer från den religion som du tycker är så förfärligt mycket "bättre" än islam. Ändå bygger islam på det föregående abrahamitiska materialet. Allting! Så skit på dig Snipern.
    som sagt, vilka är det som idag TILLÄMPAR dett i realiteten, vilka är det som förespråkar att det ska användas, jo av islamitiska fanatiker i ex iran och saudiarabien osv.
    INTE av diet av dig hatade Israel.

    och som jag tidigare sagt, jag avskyr även kristna och judar eller andra som förespråkar samma sak, men som sagt skillnaden är ju att det enbart är islamisterna som ida UTFÖR detta äckliga värv..

    Snipern: "...halshuggning av snattare bla bla bla bla......."

    Snattare?! I GT beordrar vår herre att Herrefolket ska hugga halsen av spädbarn. Du är en hycklare Snipern. Mäter allt med 2 olika långa måttstockar allt efter tycke och smak. Dubbel styandard rasisten - dubbel standard.

    Fortfarande, de krisna varken förespråkar eller följer detta i handling, de kristna följer INTE gamla testamentets regler osv utan NYA, och där finns inget sådant, och judarna gör inte heller detta, de har insett at det isåfall ska göras av GUD, inte dem...

    så du förlorade ifen din stackare, du tillhör ISLAMISTSVINEN, inte den vanlige muslimen...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-31, 08:09

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.

    det märks att du saknar läsförståelse din stackars islamist, gillar du tanken på att stena kvinnor som haft sex utaqnför äktenskapet?
    gillar du tanken på att hänga homosexuella?
    gillar du tanken på att avrätta avfällingar från islam?

    anser du sådant rätt och riktigt?

    Rasisten: "......tanken på att stena kvinnor...... bla bla bla bnla..."

    Tanken kommer ursprungligen från den kristendom som du tycker är så, förfärligt mycket rumsrenare än islam. GT- Jesus sa: "den som är utan synd kastar första stenen". Och alla gick hem. Det var före kristendomens eller islams födelse.Den uppmaningen ställer jag till dig också. Är du utan synd Snipern - kasta då första stenen, som du kastar varje dag.

    Jag har inte kastat en enda sten, sådant är ditt gebit, jag kastar ORD, inte stenar.

    dessutom, är jag inte kristen eller har någon annan religion
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Infra 2011-08-31, 08:53

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.

    det märks att du saknar läsförståelse din stackars islamist, gillar du tanken på att stena kvinnor som haft sex utaqnför äktenskapet?
    gillar du tanken på att hänga homosexuella?
    gillar du tanken på att avrätta avfällingar från islam?

    anser du sådant rätt och riktigt?

    Rasisten: "......tanken på att stena kvinnor...... bla bla bla bnla..."

    Tanken kommer ursprungligen från den kristendom som du tycker är så, förfärligt mycket rumsrenare än islam. GT- Jesus sa: "den som är utan synd kastar första stenen". Och alla gick hem. Det var före kristendomens eller islams födelse.Den uppmaningen ställer jag till dig också. Är du utan synd Snipern - kasta då första stenen, som du kastar varje dag.

    Jag har inte kastat en enda sten, sådant är ditt gebit, jag kastar ORD, inte stenar.

    dessutom, är jag inte kristen eller har någon annan religion

    Rasistsvinet anser sig inte kasta sten. Han har "bara"
    åsikter om vad andra borde tycka och tänka.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sniperace 2011-08-31, 09:00

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Rasistsvinet:

    "Nå, vad tycker du då om Islamister som förespråkar dödsstraff för avfällingar från islam?
    vad tycker du om islamister som förespråkar dödsstraff för att vara homosexuell?
    vad tycker du om islamister som förespråkar stening av kvinnor som haft sex utanför äktenskapet?
    Vad tycker du om islamister som förespråkar handavhuggning av snattare?
    Vad anser du om islamister som förespråkar piskstraff för vad de anser vara osedlig klädsel, ex att en kvinna går i byxor, eller inte har slöja?"

    Det där är inga frågor. Det är till frågor kamoflerade påståenden
    som först och främst avspeglar ditt Invandrarhat, din islamofobi
    och (bakom det) sin djupt grundade antisemitism.

    det märks att du saknar läsförståelse din stackars islamist, gillar du tanken på att stena kvinnor som haft sex utaqnför äktenskapet?
    gillar du tanken på att hänga homosexuella?
    gillar du tanken på att avrätta avfällingar från islam?

    anser du sådant rätt och riktigt?

    Rasisten: "......tanken på att stena kvinnor...... bla bla bla bnla..."

    Tanken kommer ursprungligen från den kristendom som du tycker är så, förfärligt mycket rumsrenare än islam. GT- Jesus sa: "den som är utan synd kastar första stenen". Och alla gick hem. Det var före kristendomens eller islams födelse.Den uppmaningen ställer jag till dig också. Är du utan synd Snipern - kasta då första stenen, som du kastar varje dag.

    Jag har inte kastat en enda sten, sådant är ditt gebit, jag kastar ORD, inte stenar.

    dessutom, är jag inte kristen eller har någon annan religion

    Rasistsvinet anser sig inte kasta sten. Han har "bara"
    åsikter om vad andra borde tycka och tänka.

    Så du anser det vara rätt och riktigt att avrätta homosexuella, att stena människor för sex utanför äktenskapet och att hugga av händerna på snattare samt att avrätta människor för att de avfallit från islam?

    hgur är det med dig själv, du har ju åsikter om vad jag får och inte får anse eller hur?
    du har rätten att anse vad du vill, men du har inte rätten att försöka utföra sådant jävelskap

    Sponsored content


    Anna Link... - Sida 3 Empty Sv: Anna Link...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 02:31