Dom flesta i Sverige vill ha en rättvis rödgrön regering 2010, det ser vi redan nu...
+7
Thors
R.O.F.L
F.I.S.T
Secrist
theward
Sossar ee lata
ANNA2LINK
11 posters
Mona Sahlin vann duellen i kväll!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 1
Mona Sahlin vann duellen i kväll!
Mona Sahlin vann helt klart duellen i kväll i kvällens Agenda. Reinfeldt hade inte mycket att sätta emot anser jag. Dom rödgröna leder stort i opinionssiffror i dag. Alliansen kommer med största sannolikhet inte att vinna valet 2010.
Dom flesta i Sverige vill ha en rättvis rödgrön regering 2010, det ser vi redan nu...
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 2
Anna Anna Anna lilla vän
vad du anser kan man samanfatta som Astrid Lindgren, sagornas väld verkligheten är en annan och som vanligt har jag rätt
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,44365,00.html
Sossar ee lata skrev:vad du anser kan man samanfatta som Astrid Lindgren, sagornas väld verkligheten är en annan och som vanligt har jag rätt
Fel det är regeringen som lever i sagornas värld som är en helt annan än vad verkligheten är...
theward- Antal inlägg : 6709
Sossar ee lata skrev:vad du anser kan man samanfatta som Astrid Lindgren, sagornas väld verkligheten är en annan och som vanligt har jag rätt
Den gången du har rätt, det är dagen helvetet fryser till is.....
Verkligheten.... hmm ja den återger du ju
Alliansen kommer att förlora pga sin usla sjukförsäkringspolitik!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 6
Mona
Mona Sahlin vann helt klart duellen i kväll i kvällens Agenda
Knappast. Fredrik pressade henne rätt hårt och det enda hon kunde svara med var vänsterfloskler och luddiga löften.
Ställning på AB kl. 22.04 med 8518 personer som röstade...
Fredrik 58,9%
Mona 41,1%
I rest my case!
Knappast. Fredrik pressade henne rätt hårt och det enda hon kunde svara med var vänsterfloskler och luddiga löften.
Fredrik 58,9%
Mona 41,1%
I rest my case!
Secrist skrev:Mona Sahlin vann helt klart duellen i kväll i kvällens Agenda
Fredrik 58,9%
Mona 41,1%
I rest my case!
Det ger ju knappast en helhetsbild av politiken i Sverige i dag. Dom rödgröna leder ju i opinionen med klara siffror. Hur ska Reinfeld och komp vända detta USLA läge?
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Mona Sahlin vann helt klart duellen i kväll i kvällens Agenda
Fredrik 58,9%
Mona 41,1%
I rest my case!
Det ger ju knappast en helhetsbild av politiken i Sverige i dag. Dom rödgröna leder ju i opinionen med klara siffror. Hur ska Reinfeld och komp vända detta USLA läge?
Med tanke på att man ser vilka som är mest desperata o otrevliga på forumen...
Så tar jag slika omröstningar med en hel näve salt...
tokhögern röstar väl typ 5-10 ggr per man, dvs de fuskar
- Inlägg 9
Vändning
Ja, det blir inte lätt, det ska medges. Men skam den som ger sig. De rödgrönas akilleshäl är just nu deras brist på samordnad politik. Så det ska bli en rolig och spännande valrörelse!
Ja, det blir inte lätt, det ska medges. Men skam den som ger sig. De rödgrönas akilleshäl är just nu deras brist på samordnad politik. Så det ska bli en rolig och spännande valrörelse!
- Inlägg 10
NaCl
Så tar jag slika omröstningar med en hel näve salt...
Såvida inte ställningen varit omvänt. Då tvivlar jag starkt att du varit lika skeptisk. Har jag rätt?
Såvida inte ställningen varit omvänt. Då tvivlar jag starkt att du varit lika skeptisk. Har jag rätt?
- Inlägg 11
Sv: Mona Sahlin vann duellen i kväll!
Secrist skrev:Det ger ju knappast en helhetsbild av politiken i Sverige i dag. Dom rödgröna leder ju i opinionen med klara siffror. Hur ska Reinfeld och komp vända detta USLA läge?
Det är just en samordnad politik som dom rödgröna har. Den politiken kommer att visa sig mer och mer tydligt ju längre valet som vi närmar oss. Den blå politiken ser vi ju klart vart den leder, framför allt till ökade klyftor och ökad social misär.
Politiken kommer att handla om arbetslinjen kontra rättvisa och jag är till 95% säker på att dom rödgröna kommer att vinna, var så säker...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-01-25, 00:16, ändrad totalt 1 gång
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 12
Tycker nog inte att Mona ELLER Reinfeldt "vann" debatten... för mig är det ett främmande sätt att tänka...
Jag är mer intresserad av den reella politik som skall genomföras... inte vad sk "TV-experter" tycker om vilka som "klarade sig bäst" i debatten...
Eller vad folk röstar på en radioknappsundersökning på Aftonbladet...
Det viktiga är att Miljöpartiet och Vänstern sitter i regeringsställning till hösten, och detta tror jag stark på...
Jag är mer intresserad av den reella politik som skall genomföras... inte vad sk "TV-experter" tycker om vilka som "klarade sig bäst" i debatten...
Eller vad folk röstar på en radioknappsundersökning på Aftonbladet...
Det viktiga är att Miljöpartiet och Vänstern sitter i regeringsställning till hösten, och detta tror jag stark på...
- Inlägg 13
Den "samordnade" politik som Alliansen presenterar, tycks vara gör som Moderaterna vill, annars !!!
Det syns ju på Cs KDs opinionssiffror, som dalat i regeringsställning
Det syns ju på Cs KDs opinionssiffror, som dalat i regeringsställning
- Inlägg 14
Secrist skrev:Så tar jag slika omröstningar med en hel näve salt...
nää du har inte så ofta "rätt", men jag vet att du tror det
när det gäller AB omröstningar som handlar om politik, då är jag skeptisk, efter som jag är övertygad om att det är som jag nyss sa....
Vad jag minns var det tom någon högeranhängare som erkände det på AB-forumtiden
Slutsatsen är att det rör sig om en liten skara högerfans som bombarderar debattforum....
De klagar på folk som inte arbetar, men de kan fan intw ha arbete själva
- Inlägg 15
Tro
nää du har inte så ofta "rätt", men jag vet att du tror det
Jag tror inte. Jag vet.
Jag tror inte. Jag vet.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 16
hmm
Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Men hon förlora debatten igen. Jag hade gett upp, men nu ser jag ljuset.
Släpp fram Ohly nästa vecka så är det klart!
Men hon förlora debatten igen. Jag hade gett upp, men nu ser jag ljuset.
- Inlägg 17
Ohly
He, he...nä, honom vill nog inte de rödgröna släppa lös på egen hand. Då kan de lika gärna lämna walk over.
He, he...nä, honom vill nog inte de rödgröna släppa lös på egen hand. Då kan de lika gärna lämna walk over.
- Inlägg 18
Arbeit
Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Jag tänkte också på det. Undrar hur många vänsterröstare som reagerade på det. Fast de hörde väl bara det de vill höra. Resten sållas bort.
Jag tänkte också på det. Undrar hur många vänsterröstare som reagerade på det. Fast de hörde väl bara det de vill höra. Resten sållas bort.
- Inlägg 19
Secrist skrev:Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Nog många som tänker på det, Läs Fist:s inlägg tidigare, "viktigast att Mp och att Vpk kommer in"
Makten framför allt!
- Inlägg 20
Arbeit
Nog många som tänker på det, Läs Fist:s inlägg tidigare, "viktigast att Mp och att Vpk kommer in"
Makten framför allt!
Har inte sett någon kommentar om Monas åsikt i den frågan när hon lyfter fram arbetslinjen. Det brukar ju vara ett skällsord i vänsterkretsar.
Makten framför allt!
Har inte sett någon kommentar om Monas åsikt i den frågan när hon lyfter fram arbetslinjen. Det brukar ju vara ett skällsord i vänsterkretsar.
- Inlägg 21
R.O.F.L skrev:Secrist skrev:Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Makten framför allt!
Okej ... och Moderaterna vill inte att deras parti kommer till makten ??
.... bättre kan du !
- Inlägg 22
Finns inget parti som inte ställer sig bakom att fler jobb ska skapas...
Men det är en väldig skillnad i hur man ser på människor från vänster till höger...
Men det är en väldig skillnad i hur man ser på människor från vänster till höger...
- Inlägg 23
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Makten framför allt!
.... bättre kan du !
Det är jätteviktigt att V och MP kommer in...
- Inlägg 24
ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:Mona lät som en Alliansare, arbetslinjen, alla kan jobba osv.
Makten framför allt!
.... bättre kan du !
Det är jätteviktigt att V och MP kommer in...
Vad är viktigast i deras politik tycker du Anna? Att skatten höjs för alla som tjänar 8000 eller att bensinen blir 2 kronor dyrare när du ska åka på arbetsintervju?
- Inlägg 25
Jobb
Finns inget parti som inte ställer sig bakom att fler jobb ska skapas...
De enda jobb du skapar med högre skatter är skattefinansierade jobb. Låter lite konstgjord andning.
De enda jobb du skapar med högre skatter är skattefinansierade jobb. Låter lite konstgjord andning.