Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
Dao
Secrist
Redvictory
8 posters

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 10:10

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1813193/experterna-mona-sahlin-vann-duellen-mot-cristina-husmark-pehrsson

    Efter duellen med Cristina Husmark Pehrsson lämnade en självsäker Mona Sahlin tv-huset.
    Med tolv procents ledning och en sjukförsäkringsdebatt som spelar henne i händerna tror hon allt mer på valseger 2010.
    - Vi har väldigt goda chanser att få en rödgrön regeringen. Så känns det i dag, säger S-ledaren till Expressen.

    Den stormiga sjukförsäkringsdebatten som pågått i flera veckor kulminerade i kväll i en duell i SVT:s ”Agenda” mellan Mona Sahlin och socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson.
    Ministern anklagade hela tiden Mona Sahlin för att det är Socialdemokraterna som skapat problemet, och att regeringen nu röjer upp efter deras misslyckade politik. Husmark Pehrsson påpekade också att även Socialdemokraterna vill utförsäkra förtidspensionärer.
    Mona Sahlin kontrade med att det är ansvarslöst att skylla ifrån sig, och påminde Husmark Pehrsson om vilka som sitter vid makten. Hon pekade på att det finns cancersjuka människor som har tvingats söka jobb.

    Likt er Alliansanhängare skyllde Husmark ifrån sig! (det straffade sig!)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty 2010

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 10:18

    - Vi har väldigt goda chanser att få en rödgrön regeringen. Så känns det i dag, säger S-ledaren till Expressen.

    He, he....ja, som alliansröstare så känns det lite motig för närvarande. Men skam den som ger sig! Laughing

    Och fortfarande så återstår ju faktumet att de rödgröna inte kan leva på en gnällig populism i all evighet. Någon gång måste de säga vad de vill göra också. Ok, visst det finns röstare som RV och martin och andra som inte har en aning vad de rödgröna vill göra och bryr sig inte heller. Men alla andra som ställer lite högre krav på politikerna kommer snart att kräva besked.


    Senast ändrad av Secrist den 2009-12-14, 12:30, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 10:27

    Secrist skrev:- Vi har väldigt goda chanser att få en rödgrön regeringen. Så känns det i dag, säger S-ledaren till Expressen.

    He, he....ja, som alliansröstare så känns det lite motig för närvarande. Men skam den som ger sig! Laughing

    Och fortafarande så återstår ju faktumet att de rödgröna inte kan leva på en gnällig populism i all evighet. Någon gång måste de säga vad de vill göra också. Ok, visst det finns röstare som RV och martin och andra som inte har en aning vad de rödgröna vill göra och bryr sig inte heller. Men alla andra som ställer lite högre krav på politikerna kommer snart att kräva besked.

    Jag kan ju erkänna att jag inte vet med exakthet vad de Rödgröna kommer presentera å andra sidan vet ju inte ni Alliansare det heller! jag röstar på ett sätt som markerar för Mona att jag inte är riktigt nöjd med henne! eftersom jag är helt övertygad om att det INTE kan bli sämre än dagens Skitallians så ser jag enbart de Rödgröna som vinnare!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Rödgrönt

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 11:05

    Jag kan ju erkänna att jag inte vet med exakthet vad de Rödgröna kommer presentera å andra sidan vet ju inte ni Alliansare det heller! jag röstar på ett sätt som markerar för Mona att jag inte är riktigt nöjd med henne! eftersom jag är helt övertygad om att det INTE kan bli sämre än dagens Skitallians så ser jag enbart de Rödgröna som vinnare!

    Som sagt, har inte en aning och bryr sig inte heller. Det viktiga är inte innehållet i paketet utan förpackningens utseende. Sitter det bara en ros utanpå så är RV nöjd. Som tur är så är sveriges väljarkår lite kräsnare än så.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 11:14

    Secrist skrev:Jag kan ju erkänna att jag inte vet med exakthet vad de Rödgröna kommer presentera å andra sidan vet ju inte ni Alliansare det heller! jag röstar på ett sätt som markerar för Mona att jag inte är riktigt nöjd med henne! eftersom jag är helt övertygad om att det INTE kan bli sämre än dagens Skitallians så ser jag enbart de Rödgröna som vinnare!

    Som sagt, har inte en aning och bryr sig inte heller. Det viktiga är inte innehållet i paketet utan förpackningens utseende. Sitter det bara en ros utanpå så är RV nöjd. Som tur är så är sveriges väljarkår lite kräsnare än så.


    Eftersom Sektcrist valt att debattera om mig och inte med så kan jag bara säga
    att han placerat sig i samma fålla som Blåfront G-A råttam och B-H "Redclown"
    Alltså är det färdigdebatterat med denne fjant!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 11:15

    Är det NÅGON som hört vad alliansen har sagt hur de skall regera om de vinner nästa val? Eller är det bara oppositionen som förväntas ha allt klart nästan ett år före valet?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 11:22

    Dao skrev:Är det NÅGON som hört vad alliansen har sagt hur de skall regera om de vinner nästa val? Eller är det bara oppositionen som förväntas ha allt klart nästan ett år före valet?

    Tydligen! sen är ju Alliansen på god väg att lämna det de gick till val på för att försöka behålla det de kallar valboskap!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-14, 11:35

    Mona förvaltade pundet väl igår kväll, Kristina yrade och blev helt enkelt knockad?

    Men det är väl så att dom alltmer starkare medvindarna ger samtidigt råg i ryggen?

    Sen gav ju Mona ett tydligt valöfte vinner dom rödgröna valet åker det hon kallar stupstocklen bort direkt,
    Vilket betyder att ingen kommer kastas ut ur försäkringen efter ett sista datum, är man sjuk så är man!

    Mona sa ocksåatt alliansen har drivit en politik så många människor helt tappat tron på våra trygghets system, och det är fan allvarligt tycker jag?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 12:46

    eftersom jag är helt övertygad om att det INTE kan bli sämre än dagens Skitallians så ser jag enbart de Rödgröna som vinnare!

    Din egen debattnivå är väl inte mycket att yvas över.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Vann ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-14, 13:20

    Vann Mona debatten ?
    Då förlorade Sverige, MYCKET STORT.

    Monas populism är värre än SD s.

    Stupstock, knuffa människor över kanten...är ord som Mona använde.
    Denna låga människa riskerar vi ha som landets ledare nästa år ?
    gonatt Sverige.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Blåfront 2009-12-14, 13:25

    Skyllde ifrån sig?

    Så man ska inte få påminna hur jävla ILLA förra regeringen skötte samma frågor FÖRRA Mandatperioden?

    Det är bara FÖRRA mandatperioden 2002-2006 som är intressant och relevant!

    Men det är klart

    Du jublade väl när ni utförsäkrade 20.000 va rödjävel?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Blåfront 2009-12-14, 13:28

    Alla nätmätningar där Mona blivit total sågade

    då passar det bra att tiga?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-14, 13:44

    Självklart sprang Kristina på pumpen igår p.g.a att hon är helt fel ute och snurrar bara runt i sedvanlig allianspiruett,

    Mona drog helt enkelt ner brallorna på hela alliansen på några minuter,
    att sen höra er två små yrande rasister blåsa i trumpeten nu idag bekräftar bara det hela?


    Ja jisses, Mr.Gustav Ander & Lillfront hand i hand över ängarna måste ju ses som en bonus för oss rödgröna! rendeer rendeer
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-14, 17:10

    Ja Mona vann den debatten... nu var ju inte det nån större prestation, utifrån att Husmark är en usel debattör...
    Mona själv är inget medialt Geni, vad gäller debatter....

    Tyvärr så avgörs väldigt mycket av politik och opinion i media... hur man framträder.... ganska lite i reell politik. Detta kan förklara Alliansens valseger förra valet.

    För Moderaterna har aldrig haft en så mediasmart ledare som dom har i "Ulven-i-fårakläder" Reinfeldt....

    Så jag gläds åt debattvinsten.... men Husmark var bara en träningsmatch mot ett div 2-lag... Mona är inte Vänsterblockets bästa debattkort...
    Det är faktiskt Peter Eriksson MP...
    Detta påstår jag även om jag är vänsterröstare, Ohly är rätt rak och bra, men har inte samma mediala smarthet som de bästa.

    Men det bästa som kunde hända vore om de fortsätter skicka ut husmark, olofsson och han KD ledaren som ingen kommer ihåg vad han heter.... då är valet vunnet... för vänstern
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Hungary 2009-12-14, 17:12

    GustavAnder skrev:Vann Mona debatten ?
    Då förlorade Sverige, MYCKET STORT.

    Monas populism är värre än SD s.

    Stupstock, knuffa människor över kanten...är ord som Mona använde.
    Denna låga människa riskerar vi ha som landets ledare nästa år ?


    gonatt Sverige.

    Är det bättre med Husmark Pärson, som babblar om sin bro?
    Sjukskrivna kommer att bli glada om dom blir utförsäkrade, men dom har inte förstått det ännu.
    Också ett känt Husmark citat.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Rödgrönt

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 18:46

    Men det bästa som kunde hända vore om de fortsätter skicka ut husmark, olofsson och han KD ledaren som ingen kommer ihåg vad han heter.... då är valet vunnet... för vänstern

    Ja, dessutom slipper de formulera en egen politik. En win-win för vänstern.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 21:18

    Hungary skrev:
    GustavAnder skrev:Vann Mona debatten ?
    Då förlorade Sverige, MYCKET STORT.

    Monas populism är värre än SD s.

    Stupstock, knuffa människor över kanten...är ord som Mona använde.
    Denna låga människa riskerar vi ha som landets ledare nästa år ?


    gonatt Sverige.

    Är det bättre med Husmark Pärson, som babblar om sin bro?
    Sjukskrivna kommer att bli glada om dom blir utförsäkrade, men dom har inte förstått det ännu.
    Också ett känt Husmark citat.

    Ärligt talat så tror jag att Reinfeldt kommer skicka iväg Husmark dels som fokusförskjutning och dels för att hon sett till att så många väljare övergett Alliansen! Reinfeldt tror sig på detta vis vinna tillbaka sin som Högern säger "valboskap" Very Happy

    Sponsored content


    Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson Empty Sv: Experterna: Mona Sahlin vann duellen mot Cristina Husmark Pehrsson

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 02:14