Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
Redvictory
Vercingetorix
Sossar-e-lata
MartinLindgren
x-medborgare
Kakmonstret
SilverSurfer
Thetaxpayer
kanaljen
lazy
råttan.
IK HAAT COMMUNISME
blueheaven
ANNA2LINK
18 posters

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-20, 23:31

    Det blocket som kommer att prata om att föra en rättvis politik efter valet 2010 kommer säkerligen vinna valet. Vi vet ju redan vilka som i dag för en orättvis politik nu när vi har Reinfeldt och kompani vid spetsen. Det vore förödande för Sverige om dessa fyra partier även får regera efter 2010 eftersom borgarna redan har skapat stort kaos genom den orättvisa politiken...

    Jag tror att dom rödgröna kommer att sattsa snart framåt igen, efter skandalen med amf och verkligen gå samman alla tre partier för att prata om en bra och rättvis politik för alla. Den politik som dom rödgröna står för och kommer föra vid ev valseger 2010. Skulle dessa partier redan nu gå ut och prata om och vara mer tydlig om just vad rögrön rättvisepolitik innebär så lovar jag att siffrorna skulle vända...


    Eftersom 2010 närmar sig så är det hög tid för dom rödgröna partierna att gå ut med en tydlig gemensam rödgrön politik så snart som möjligt... I höst är det bara ett år kvar till valet 2010 och ett år går fort, så bäst att vara tydlig med politiken redan nu...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 23:46

    ANNA2LINK skrev:Det blocket som kommer att prata om att föra en rättvis politik efter valet 2010 kommer säkerligen vinna valet. Vi vet ju redan vilka som i dag för en orättvis politik nu när vi har Reinfeldt och kompani vid spetsen. Det vore förödande för Sverige om dessa fyra partier även får regera efter 2010 eftersom borgarna redan har skapat stort kaos genom den orättvisa politiken...

    Jag tror att dom rödgröna kommer att sattsa snart framåt igen, efter skandalen med amf och verkligen gå samman alla tre partier för att prata om en bra och rättvis politik för alla. Den politik som dom rödgröna står för och kommer föra vid ev valseger 2010. Skulle dessa partier redan nu gå ut och prata om och vara mer tydlig om just vad rögrön rättvisepolitik innebär så lovar jag att siffrorna skulle vända...


    Eftersom 2010 närmar sig så är det hög tid för dom rödgröna partierna att gå ut med en tydlig gemensam rödgrön politik så snart som möjligt... I höst är det bara ett år kvar till valet 2010 och ett år går fort, så bäst att vara tydlig med politiken redan nu...

    Så vad är då rättvisa Anna?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Rättvisa

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-20, 23:53

    Rättvisa är att alla i Sverige ska kunna ha tak över huvudet, mat för dagen, kläder på kroppen och att folk ska ha kvar lite pengar när allt är betalt för att kunna leva ett drägligt liv.

    Rättvisa är också att barn och gamla ska ha en bra skola,dagis/bra äldrevård.

    Rättvisa är att alla medborgare i Sverige ska ha rätt till vård på lika villkor oavsätt plånbok.


    Rättvisa är att människans behov ska styra inte storleken på plånboken...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-20, 23:59

    ANNA2LINK skrev:Rättvisa är att alla i Sverige ska kunna ha tak över huvudet, mat för dagen, kläder på kroppen och att folk ska ha kvar lite pengar när allt är betalt för att kunna leva ett drägligt liv.

    Rättvisa är också att barn och gamla ska ha en bra skola,dagis/bra äldrevård.

    Rättvisa är att alla medborgare i Sverige ska ha rätt till vård på lika villkor oavsätt plånbok.


    Rättvisa är att människans behov ska styra inte storleken på plånboken...

    Nu vet jag faktiskt inte om det är rättvisa du talar om, snarare solidaritet och medmänsklighet.

    Om alla skall ha samma oavsett insats så krävs det nog också arbetsplikt och att någon tvingas att servera denna rättvisa till de övriga eller vad tror du Anna?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-21, 00:02

    ANNA2LINK skrev:Rättvisa är att alla i Sverige ska kunna ha tak över huvudet, mat för dagen, kläder på kroppen och att folk ska ha kvar lite pengar när allt är betalt för att kunna leva ett drägligt liv.

    Rättvisa är också att barn och gamla ska ha en bra skola,dagis/bra äldrevård.

    Rättvisa är att alla medborgare i Sverige ska ha rätt till vård på lika villkor oavsätt plånbok.


    Rättvisa är att människans behov ska styra inte storleken på plånboken...

    Vad såssarna lovar och utför i realiteten är två helt avskilda grenar, ANNA.
    Eller menar du att när Såssepacket styrde landet var allt frid och fröjd, ingen stod utanför?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  råttan. 2009-04-21, 00:04

    Anna,

    Visst vore det trevligt om alla kunde få allt du beskriver och dessutom ha pengar över. Men jag tycker du gör det lite väl lätt för dig. Du utgår ifrån vad alla ska ha och ska ha och ska ha. Men du missar det svåra. Hur når vi dit?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty BH

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:10

    Nu vet jag faktiskt inte om det är rättvisa du talar om, snarare solidaritet och medmänsklighet.

    Om alla skall ha samma oavsett insats så krävs det nog också arbetsplikt och att någon tvingas att servera denna rättvisa till de övriga eller vad tror du Anna?
    BH



    Rättvisa solidaritet och medmänsklighet hänger ihop Blueheaven...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-21, 00:26, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Ik Haat communisme

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:12

    Vad såssarna lovar och utför i realiteten är två helt avskilda grenar, ANNA.
    Eller menar du att när Såssepacket styrde landet var allt frid och fröjd, ingen stod utanför?
    Ik haat ommunisme







    Jag menar att dessa tre partier har ju en grundpolitik där rättvisa i ett land är en viktigt att jobba för, dom har ju med rättvisa i sina partiprogram. Jag hoppas att dom rödgröna tar sig samman och verkligen kommer att prata och stå för en rödgrön rättvisepolitik som är tydlig för folk att förstå som gör att dom vinner valet 2010. Sen vet jag att inte ni blå tycker så... Men kommer dessa tre partier att lyckas med att få ihop "pusslet" så kommer dom ha en god chans att vinna valet...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-21, 00:20, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  råttan. 2009-04-21, 00:15

    Det blocket som kommer att prata om att föra en rättvis politik efter valet 2010 kommer säkerligen vinna valet.

    Nej Anna. Att prata flum kommer man inte långt med i ett val. Presentera en konkret politik. Folket avgör om den är rättvis.

    Vi vet ju redan vilka som i dag för en orättvis politik nu när vi har Reinfeldt och kompani vid spetsen. Det vore förödande för Sverige om dessa fyra partier även får regera efter 2010 eftersom borgarna redan har skapat stort kaos genom den orättvisa politiken...

    Reinfeldt för en rättvis politik som belönar arbete. De flesta inser också att bidragsberoendet varit alldeles för stort tidigare. Om alla ska kunna få det bättre måste vi ha fler i arbete. Finanskrisen har tyvärr satt käppar i hjulet. Men konunkurer kommer och går. Det vet alla. Verkar som fler och fler inser att Reinfeldts politik varit bra för Sverige. Folk inser att krigsrubrikerna från 2006-2007 inte var baserade på verkligheten. Sen har ju Allains för Sverige viss draghjälp av att Mona fullständigt kört fast i diket.

    Jag tror att dom rödgröna kommer att sattsa snart framåt igen, efter skandalen med amf och verkligen gå samman alla tre partier för att prata om en bra och rättvis politik för alla. Den politik som dom rödgröna står för och kommer föra vid ev valseger 2010.

    Vad säger du Anna? Tror du röran kommer skaffa en politik? Tycker du det var en smart taktik att undvika detta hitintills?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 00:15

    ANNA2LINK skrev:Nu vet jag faktiskt inte om det är rättvisa du talar om, snarare solidaritet och medmänsklighet.

    Om alla skall ha samma oavsett insats så krävs det nog också arbetsplikt och att någon tvingas att servera denna rättvisa till de övriga eller vad tror du Anna?
    BH



    Rättvisam solidaritet och medmänsklighet hänger ihop Blueheaven...

    Men vad är det då som är så rättvist om den som gör en stor insats får lika som den som inte gör någon insats alls?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 00:19

    Rättvisam solidaritet och medmänsklighet hänger ihop Blueheaven

    Inte svar till mej visserligen men ändå ANNA ngn måste
    jobba ihop till de tre orden.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:25

    Anna,

    Visst vore det trevligt om alla kunde få allt du beskriver och dessutom ha pengar över. Men jag tycker du gör det lite väl lätt för dig. Du utgår ifrån vad alla ska ha och ska ha och ska ha. Men du missar det svåra. Hur når vi dit?
    Råttan




    Ja att dom som är i arbetsför ålder jobbar så mycket som dom orkar om det så är 25& eller 100% beroende på sjukdom och dyl... Att alla jobbar utefter sin förmåga. Sen måste vi säkerligen dela på jobben för att komma dit...
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 00:31

    ANNA2LINK skrev:Nu vet jag faktiskt inte om det är rättvisa du talar om, snarare solidaritet och medmänsklighet.

    Om alla skall ha samma oavsett insats så krävs det nog också arbetsplikt och att någon tvingas att servera denna rättvisa till de övriga eller vad tror du Anna?
    BH



    Rättvisa solidaritet och medmänsklighet hänger ihop Blueheaven...

    Det är knappast rättvisa om andra ska jobba för dig. Samma gäller Martin.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:34

    Reinfeldt för en rättvis politik som belönar arbete. De flesta inser också att bidragsberoendet varit alldeles för stort tidigare. Om alla ska kunna få det bättre måste vi ha fler i arbete. Finanskrisen har tyvärr satt käppar i hjulet. Men konunkurer kommer och går. Det vet alla. Verkar som fler och fler inser att Reinfeldts politik varit bra för Sverige. Folk inser att krigsrubrikerna från 2006-2007 inte var baserade på verkligheten. Sen har ju Allains för Sverige viss draghjälp av att Mona fullständigt kört fast i diket.
    Råttan



    Jag tror att dom rödgröna kommer att sattsa snart framåt igen, efter skandalen med amf och verkligen gå samman alla tre partier för att prata om en bra och rättvis politik för alla. Den politik som dom rödgröna står för och kommer föra vid ev valseger 2010.
    Anna


    Vad säger du Anna? Tror du röran kommer skaffa en politik? Tycker du det var en smart taktik att undvika detta hitintills




    Du skriver att dom flesta tycker att Reinfeldt bedriver rättvis politik? Var det inte så att opositionen ledde med 0,6% enligt SKOP ???

    Ja det är fortfarande taktik är jag säker på ifrån dom rädgrönas håll och vi får väl se när om rödgröna kommer ut med en tydlig politik o visst har dom redan en politik trots att dom inte för fram den så bra
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:37

    Rättvisam solidaritet och medmänsklighet hänger ihop Blueheaven

    Inte svar till mej visserligen men ändå ANNA ngn måste
    jobba ihop till de tre orden
    Lazy



    Ja både du och jag vet ju vad som krävs för det, eller hur?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Kanaljen

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:39

    Det är knappast rättvisa om andra ska jobba för dig. Samma gäller Martin.
    Kanaljen




    Har jag skrivit det Kanaljen? Det är klart att även jag ska jobba, jag fattar inte hur ni tänker??? Vad har ni fått det ifrån att jag inte vill arbeta???Jag har pratat för arbete hela tiden!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:44

    Men vad är det då som är så rättvist om den som gör en stor insats får lika som den som inte gör någon insats alls?
    BH



    ]color=orange]Derför att det svenska samhället är uppbyggt på jämlikhet,solidaritet, rättvisa... Varför ska du bli behandlad bättre ifrån samhället om du är rik mot när du har lite pengar, just enbart på grund av plånbokstorlek???Är det medmänsklighet???[/color]
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 00:51

    ANNA2LINK skrev:Men vad är det då som är så rättvist om den som gör en stor insats får lika som den som inte gör någon insats alls?
    BH



    Derför att det svenska samhället är uppbyggt på jämlikhet,solidaritet, rättvisa... Varför ska du bli behandlad bättre ifrån samhället om du är rik mot när du har lite pengar, just enbart på grund av plånbokstorlek???

    Tanken är ju fantastiskt vacker men vad är det som skall få mig att göra det där lilla extra när det finns alldeles för många som inte skall göra något och ändå ha samma plilla peng över? Om några har en större lägenhet än andra. Skall det vara så att de också skall ha exakt samma peng över fast att de har en dyrar boendekostnad eller hur skall man räkna?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Thetaxpayer

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:58

    Tanken är ju fantastiskt vacker men vad är det som skall få mig att göra det där lilla extra när det finns alldeles för många som inte skall göra något och ändå ha samma plilla peng över? Om några har en större lägenhet än andra. Skall det vara så att de också skall ha exakt samma peng över fast att de har en dyrar boendekostnad eller hur skall man räkna?
    Thetaxpayer



    [color=orange]Boendet bör väl åtminstånne folk ha råd med och ha en hyfsad bostad.Det jag tänker på som inte ska styras av folks plånböcker vården, skolan , omsorgen, men tyvärr så är det så i alltför stor utsträckning i dag vilket förstör landet mer än vad det gör nytta[/color]
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 01:01

    ANNA2LINK skrev:Tanken är ju fantastiskt vacker men vad är det som skall få mig att göra det där lilla extra när det finns alldeles för många som inte skall göra något och ändå ha samma plilla peng över? Om några har en större lägenhet än andra. Skall det vara så att de också skall ha exakt samma peng över fast att de har en dyrar boendekostnad eller hur skall man räkna?
    Thetaxpayer



    Boendet bör väl åtminstånne folk ha råd med och ha en hyfsad bostad.Det jag tänker på som inte ska styra det är vården, skolan , omsorgen....

    Men vad är en hyfsad bostad? Är inte det relativt? Vem bestämmer vad jag tycker är hyfsat? Jag kanske har 3 barn men inget jobb.
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  SilverSurfer 2009-04-21, 01:03

    Har du inget jobb så får du ett tält hos soc....4 mans tält kanske duger.....Höger retorik
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 01:05

    SilverSurfer skrev:Har du inget jobb så får du ett tält hos soc....4 mans tält kanske duger.....Höger retorik

    Mera rättvist än en 5 rummare på östermalm i alla fall.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 01:06

    Men vad är en hyfsad bostad? Är inte det relativt? Vem bestämmer vad jag tycker är hyfsat? Jag kanske har 3 barn men inget jobb.
    Thetaxpayer





    Ja vanlig normal standard åtminstånne och varför ska boendet kosta så in i Norden i Sverige???
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  SilverSurfer 2009-04-21, 01:08

    Inte om du inget jobb har då ska du inget ha för du själv bidrar ju inte med nåt......Då tycker högern nog att du får tälta eller bygga dig en koja i skogen kanske...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 01:09

    Mera rättvist än en 5 rummare på östermalm i alla fall.
    Thataxpayer




    Menar du allvar??? Dessa stackars människor fryser ju ihjäl på vintern. Vad har du för människosyn igentligen???

    Sponsored content


    Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 21:04