Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Redvictory
Vercingetorix
Sossar-e-lata
MartinLindgren
x-medborgare
Kakmonstret
SilverSurfer
Thetaxpayer
kanaljen
lazy
råttan.
IK HAAT COMMUNISME
blueheaven
ANNA2LINK
18 posters

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 01:10

ANNA2LINK skrev:Det är knappast rättvisa om andra ska jobba för dig. Samma gäller Martin.
    Kanaljen

Har jag skrivit det Kanaljen? Det är klart att även jag ska jobba, jag fattar inte hur ni tänker??? Vad har ni fått det ifrån att jag inte vill arbeta???Jag har pratat för arbete hela tiden!!!

Sossarna står inte för en jobblinje, har inte gjort det på länge.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 01:11

Inte om du inget jobb har då ska du inget ha för du själv bidrar ju inte med nåt......Då tycker högern nog att du får tälta eller bygga dig en koja i skogen kanske...
    Siversurfer

Ja det kanske vore något??? Evil or Very Mad
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 01:14

Sossarna står inte för en jobblinje, har inte gjort det på länge.
    Kanaljen

För det första så röstar jag inte på Sossarna och för det andra vad har jag med dom att göra som enskild person???
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-21, 01:19

Slå upp orättvisa i en ordbok och hitta en bild på Lars Ohly Smile - orättvisan personifierad.

Så länge den kommunistjäveln är med på det rödgröna tåget har de inte en chans att vinna valet.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 01:26

Cetarded Rommie skrev:Slå upp orättvisa i en ordbok och hitta en bild på Lars Ohly Smile - orättvisan personifierad.

Så länge den kommunistjäveln är med på det rödgröna tåget har de inte en chans att vinna valet.

Hum vad grundar du det på din egen kommunist skräck alla Stalin fobi ???
    Har högern förlorat väljare pga Nazist skräck..
    eller kan det vara så att folk är klokare än så ???
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-21, 01:30

Jag har lyssnat på Ohly en gång närhan pratade om att han trodde de största företagen skulle vilja låta sig förstatligas på frivillig väg. Frivillig på kommunistiska innebär "gör som vi säger eller så blir det ett skott i nacken".

Han är en opportunistisk lögnhals och hycklare av största mått.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 01:56

ANNA2LINK skrev:Mera rättvist än en 5 rummare på östermalm i alla fall.
    Thataxpayer

Menar du allvar??? Dessa stackars människor fryser ju ihjäl på vintern. Vad har du för människosyn igentligen???

Fryser ihjäl? Varför då? Jag har tältat i 30 minusgrader. Ingen fara.
    Nej jag menar naturligtvis inte allvar. Men dumma inlägg förtjänar dumma svar tycker jag.
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 01:56

ANNA2LINK skrev:Sossarna står inte för en jobblinje, har inte gjort det på länge.
    Kanaljen

För det första så röstar jag inte på Sossarna och för det andra vad har jag med dom att göra som enskild person???

Okej! Vänsterpartiet vill höja skatten och det ger inte heller någon rättvis jobblinje. I stället för att det skapas arbete så kommer folk förlora jobben ännu snabbare. Sverige kan inte höja skatten.
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 01:58

Thetaxpayer skrev:
    Thataxpayer

Menar du allvar??? Dessa stackars människor fryser ju ihjäl på vintern. Vad har du för människosyn igentligen???

Nej jag menar naturligtvis inte allvar. Men dumma inlägg förtjänar dumma svar tycker jag.

Jag är kvän och har tältat i kyla många ggr. Men det krävs kunskaper för det.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 02:01

kanaljen skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Thataxpayer

Jag menade faktiskt allvar jag med. Militärtjänst i norr och kallt vart det med Sörlännings mått.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-21, 02:32

Anna,

Du skriver att vi arbetare ska jobba efter förmåga. Tänk om jag har förmåga att jobba 20h per dygn, men jag vill bara jobba 4h. Dessutom jobbar jag dubbelt så effektivt som genomsnittet och är därför klar redan efter 4h.

Ska jag då tvingas arbeta 20h eftersom jag har den förmågan?

Trevligt samhälle...
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 03:04

Thetaxpayer skrev:
    kanaljen skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Thataxpayer

Jag menade faktiskt allvar jag med. Militärtjänst i norr och kallt vart det med Sörlännings mått.

Det är bra att kunna. De flesta har lärt sig knepen i lumpen, jag har dock aldrig gjort lumpen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 07:32

Du Lazy menar alltså att många sjuka och pensionerade människor inte har varit med och jobbat ihop son du kallar det,
    Hur tycker du att du ska behandlas om du skadas och blir sjuk?

Anser du att du då från en dag till en annan ska ses som tärande för samhället, som du tycks tycka om andra som inte är lika lyckligt lottade som du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 07:34

Hmmm, läste igår hur regeringen utarbetat en plan att ta över Swedbank och förstatliga den banken!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 07:37

ja du Mr. Kanalj, skulle jag haft tillgång till armens utrustning alla dessa vintrar jag gjort utomhus i snö och kyla hade det närmast känts som Hilton express!

Särskillt den 25 minusgradiga natten jag förfrös hade det suttit fint!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty 2010 är redan klart

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-21, 09:05

den rättvisa och ansvarsfulla sidan vinner ALLIANSEN, inte pajasen Mona och fiffelsosseriet
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 09:15

Stora ord, det återstår att se hur det blir med den saken, förbered dig på det värsta du, grabben?

Såg nyss det första TVmötet mellan S Ibramhin Baylan och M Per Schlingman,
    En stor besvikelse faktist,

Såg bara två partisekreterare som stog och höll med varandra om det mesta, No
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Kanaljen

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 09:29

Okej! Vänsterpartiet vill höja skatten och det ger inte heller någon rättvis jobblinje. I stället för att det skapas arbete så kommer folk förlora jobben ännu snabbare. Sverige kan inte höja skatten.
    Kanaljen

Ja det är bättre att höja skatten än att urholka den välfärd som finns kvar. Högern vill nog inte ha välfärd över huvud taget...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 09:33

Anna,

Du skriver att vi arbetare ska jobba efter förmåga. Tänk om jag har förmåga att jobba 20h per dygn, men jag vill bara jobba 4h. Dessutom jobbar jag dubbelt så effektivt som genomsnittet och är därför klar redan efter 4h.

Trevligt samhälle...
    Råttan

Nej Råttan jag menar förstås att man utgår ifrån heltid, 8 tim/dag... Dom som är friska orkar jobba hundra ska naturligvis göra det och dom med deltidssjuskrivning mindre....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 09:46

ANNA2LINK skrev:Anna,

Trevligt samhälle...
    Råttan

Nej Råttan jag menar förstås att man utgår ifrån heltid, 8 tim/dag... Dom som är friska orkar jobba hundra ska naturligvis göra det och dom med deltidssjuskrivning mindre....

Gör folk inte det nu då menar du?
    Jag förstår fortfarande inte hur det skall gå till med samma peng kvar när alla har olika livssituation. Är det ok att bo i en stor lägenhet som singel och ändå ha samma peng över ellermåste alla ha lika många kvadratmeter per person?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 10:04

ANNA2LINK skrev:

Ja det är bättre att höja skatten än att urholka den välfärd som finns kvar. Högern vill nog inte ha välfärd över huvud taget...

100% skatt är 100% välfärd men vad väntar vi på, är väl bara att höja skatten till 100% så blir nog allt "rättvist"?

Tror du inte alla vill ha välfärd Anna, höger som vänster?
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Tvivlar

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 13:01

Jag tvivlar på att Moderaterna vill det BH eftersom dom är stor orsak till att välfärden håller på att raseras just nu...
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Råttan

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 13:06

Gör folk inte det nu då menar du?
    Jag förstår fortfarande inte hur det skall gå till med samma peng kvar när alla har olika livssituation. Är det ok att bo i en stor lägenhet som singel och ändå ha samma peng över ellermåste alla ha lika många kvadratmeter per person?
    Råttan

I dag finns det ju inte jobb till alla och dom som jobbar har för mycket att göra. Delar vi på jobben som finns så kan fler människor komma i arbete och mer skatt komma in... Sen menar jag inte att vi alla ska ha lika mycket pengar,lika stora lagenheter/hus, men fördelningen av resurserna som vi har i landet kan bli mycket bättre än så som vi har det i dag.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty Hmmm...

Inlägg  Vercingetorix 2009-04-21, 13:09

Raseras?
    Mina barn går fortfarande på dagis och skola, min far får fortfarande ut sin pension, min mormor ska inom kort flytta till ett äldreboende, sjukhusen håller så vitt jag vet fortfarande öppet, barnens mamma lever fortfarande på bidrag från soc, brandkåren jobbar på för fullt här i Malmö med brinnande containrar och själv blev jag stoppad av polisen senast igår...

Känns som om uttrycket "raserad välfärd" är taget lite i överkant, tycker du inte?
    Thetaxpayer

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 2 Empty hm

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-21, 13:22

ANNA2LINK skrev:Gör folk inte det nu då menar du?
    Råttan

I dag finns det ju inte jobb till alla och dom som jobbar har för mycket att göra. Delar vi på jobben som finns så kan fler människor komma i arbete och mer skatt komma in... Sen menar jag inte att vi alla ska ha lika mycket pengar,lika stora lagenheter/hus, men fördelningen av resurserna som vi har i landet kan bli mycket bättre än så som vi har det i dag.

Ja men då återstår ju bara den lilla frågan hur och vad är rättvist. Vad anser du vara rättvist?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 04:00