Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Redvictory
Vercingetorix
Sossar-e-lata
MartinLindgren
x-medborgare
Kakmonstret
SilverSurfer
Thetaxpayer
kanaljen
lazy
råttan.
IK HAAT COMMUNISME
blueheaven
ANNA2LINK
18 posters

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 13:51

Vercingetorix skrev:Raseras?
    Mina barn går fortfarande på dagis och skola, min far får fortfarande ut sin pension, min mormor ska inom kort flytta till ett äldreboende, sjukhusen håller så vitt jag vet fortfarande öppet, barnens mamma lever fortfarande på bidrag från soc, brandkåren jobbar på för fullt här i Malmö med brinnande containrar och själv blev jag stoppad av polisen senast igår...

Känns som om uttrycket "raserad välfärd" är taget lite i överkant, tycker du inte?

Stoppad av polisen! var du ute och körde bil?

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Japp..

Inlägg  Vercingetorix 2009-04-21, 14:03

"Stoppad av polisen! var du ute och körde bil?"

Nyktert och laglydigt dessutom... Med cabben nere och med en underskön kvinna vid min sida. Ja det är vååååååååren, våååååren, våååååren! cyclops
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 14:13

Vercingetorix skrev:"Stoppad av polisen! var du ute och körde bil?"

Nyktert och laglydigt dessutom... Med cabben nere och med en underskön kvinna vid min sida. Ja det är vååååååååren, våååååren, våååååren! cyclops

Bra! fortsätt så!
    jag saknar min röda corvette stingray som också var topless ibland dvs en ht
    samt de motorcyklar jag haft men snart ska jag köpa HD jag har vuxit ifrån pizzaracers Very Happy
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 14:44

Redvictory skrev:
    Vercingetorix skrev:"Stoppad av polisen! var du ute och körde bil?"

Bra! fortsätt så!
    jag saknar min röda corvette stingray som också var topless ibland dvs en ht
    samt de motorcyklar jag haft men snart ska jag köpa HD jag har vuxit ifrån pizzaracers Very Happy

Vad du saknar är någonting ovanför axlarna samt lite hyfs!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-04-21, 15:07

"Vad du saknar är någonting ovanför axlarna..."

..hjälm?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 16:21

ANNA2LINK skrev:Jag tvivlar på att Moderaterna vill det BH eftersom dom är stor orsak till att välfärden håller på att raseras just nu...

Moderaterna har ingen skuld till DEN GLOBALA FINANSKRISEN som drabbar nästan ALLA LÄNDER. Läser du inte tidningar! Sverige är ett exportberoende land, det är därifrån vi får pengar till statskassan.
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 16:28

ANNA2LINK skrev:Gör folk inte det nu då menar du?
    Jag förstår fortfarande inte hur det skall gå till med samma peng kvar när alla har olika livssituation. Är det ok att bo i en stor lägenhet som singel och ändå ha samma peng över ellermåste alla ha lika många kvadratmeter per person?
    Råttan

I dag finns det ju inte jobb till alla och dom som jobbar har för mycket att göra. Delar vi på jobben som finns så kan fler människor komma i arbete och mer skatt komma in... Sen menar jag inte att vi alla ska ha lika mycket pengar,lika stora lagenheter/hus, men fördelningen av resurserna som vi
    har i landet kan bli mycket bättre än så som vi har det i dag.

Arbetsgivaravgiften är nästan en halv lön, räkna själv. Därför vill företagaren få allt arbete utfört av en arbetstagare.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Nej Vercinetorix

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:03

Raseras?
    Mina barn går fortfarande på dagis och skola, min far får fortfarande ut sin pension, min mormor ska inom kort flytta till ett äldreboende, sjukhusen håller så vitt jag vet fortfarande öppet, barnens mamma lever fortfarande på bidrag från soc, brandkåren jobbar på för fullt här i Malmö med brinnande containrar och själv blev jag stoppad av polisen senast igår...

Känns som om uttrycket "raserad välfärd" är taget lite i överkant, tycker du inte?

Ja raseras... Människor blir utförsäkrade och fler hamnar hos socialen, vården sparar in pengar överallt,för dom gamla och för den vanliga allmänna vården. Skolorna ska spara... Visserligen hr sjukvården och skolan o dyligt sparat så länge jag minns. Snart har bara dom råd som har pengar kan köpa sig saker och ting och ja dom andra.... Dom verkar inte finnas med i borgarnas Sverige eller hur???

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-21, 19:12, ändrad totalt 2 gånger
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 19:07

ANNA2LINK skrev:Raseras?

Allt detta kostar pengar och det innebär att vårdtagare eller dylikt måste betala mer själv. Och det har du väl ända sett dvs att konstnaderna har ökat.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 19:17

kanaljen skrev:

Allt detta kostar pengar och det innebär att vårdtagare eller dylikt måste betala mer själv. Och det har du väl ända sett dvs att konstnaderna har ökat.

Jag har hört att skatteintäkterna har minskat för kommuner och landsting undrar hur det kommer sig. Ja visst ja Den GLOBALA MARKNADEN för skatte sänkningar har väll inget med saken att göra
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Thetaxpayer

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:21

Ja men då återstår ju bara den lilla frågan hur och vad är rättvist. Vad anser du vara rättvist?
    Thetaxpayer

Ja framförallt behandla alla människor lika trots olika levnadssituationer t ex ska dom som är arbetslösa, är pensionärer och dom som är sjukskrivna också få avdrag, få mer pengar kvar i plånboken. Varför ska bara dom som jobbar få detta avdrag, dessa extra pengar när dom som jobbar ändå får ut bra mycket mer än dom som inte gör det???

Nej då gör våran kära allians det ännu värre för dom med minst pengar så dom får söka sig till socialen... Borgarna som inte vill att folk ska leva på bidrag, dom talar ju emot sig själva. Vad kostar inte alla dessa pengar som ges i socialbidrag i dag???
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Exmedborgare

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:26

Jag har hört att skatteintäkterna har minskat för kommuner och landsting undrar hur det kommer sig. Ja visst ja Den GLOBALA MARKNADEN för skatte sänkningar har väll inget med saken att göra
    Exmedborgare

Nej men det anser inte högern här som du vet ex medborgare ,borgarna skyller allt på den globala marknaden och Socialdemokraterna...Allt är du vet deras fel, allt som är fel i Sverige och i världen Evil or Very Mad
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:31

Moderaterna har ingen skuld till DEN GLOBALA FINANSKRISEN som drabbar nästan ALLA LÄNDER. Läser du inte tidningar! Sverige är ett exportberoende land, det är därifrån vi får pengar till statskassan.
    Kanaljen

Det är Moderaterna som är dom största bovarna till att vi har ett ökat klassamhälle i Sverige nu kanaljen...
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Brrrrrrr.....

Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 19:47

-------------Varför ska bara dom som jobbar få detta avdrag, dessa extra pengar när dom som jobbar ändå får ut bra mycket mer än dom som inte gör det??? ----- Anna jehova(s)

Ja fy vad hemskt, vi har ett samhälle där de som jobbar och håller samhället uppe "får" mer än de som inte gör det.... DET måste vi ändra på....Smile
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-04-21, 19:52

Det mäste vi ändra på! sa svarjobbaren no 1 fultruhten ska du söka mer svartjobb nu awfultruht/ga?
    du är inget annat än en tjuv med ditt skryt om ditt eget svarjobbande!
    Klaga på sjuka arbetlösa det kan du awfultruht/ga hylla svartjobb tvi osv osv.. ditt troll.
    //berra
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Gustav

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:53

-------------Varför ska bara dom som jobbar få detta avdrag, dessa extra pengar när dom som jobbar ändå får ut bra mycket mer än dom som inte gör det??? ----- Anna jehova(s)

Ja fy vad hemskt, vi har ett samhälle där de som jobbar och håller samhället uppe "får" mer än de som inte gör det.... DET måste vi ändra på....
    Gustav A

Ja Gustav har vi igentligen råd med detta avdrag i dag när situationen är som den är i landet??? Är det viktigare att dom som jobbar får mer pengar mot att sjukvården får dra ner på personal eller att folk får leva på existensminimum t ex?
    GustavAnder
    GustavAnder

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty råd.

Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 20:01

ANNA2LINK skrev:-------------Varför ska bara dom som jobbar få detta avdrag, dessa extra pengar när dom som jobbar ändå får ut bra mycket mer än dom som inte gör det??? ----- Anna jehova(s)

Ja fy vad hemskt, vi har ett samhälle där de som jobbar och håller samhället uppe "får" mer än de som inte gör det.... DET måste vi ändra på....
    Gustav A

Ja Gustav har vi igentligen råd med detta avdrag i dag när situationen är som den är i landet??? Är det viktigare att dom som jobbar får mer pengar mot att sjukvården får dra ner på personal eller att folk får leva på existensminimum t ex?

Ja vi har "råd", mer till de som jobbar säkrar välfärden, att som vänstern förordra skattehöjningar säkrar bara ett större antal fetare byråkrater som likt parasiter lever på oss. Antalet statstjänstemän konsulter och meningslösa parasiter har under sosseriet mångdubblats, till föga gagn för folket.
    Statens "behov" av våra surt förvärvade inkomster har ingen gräns, när ska du fatta det Anna ?
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty Nej

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 20:03

Nej det har vi inte alls det. Bättre om pengarna kommer till dom som verkligen behöver det än dom som redan har pengar!!!
    GustavAnder
    GustavAnder

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 3 Empty gå med...

Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 20:08

ANNA2LINK skrev:Nej det har vi inte alls det. Bättre om pengarna kommer till dom som verkligen behöver det än dom som redan har pengar!!!

Och det inbillar du dig sker, om vi ger våra pengar till staten och kommunen i en aldrig sinande mängd och procent ?? Är det ALLDELES säkert att du inte är med i Jehova(s) ?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-21, 20:25

Anna:

"Nej Råttan jag menar förstås att man utgår ifrån heltid, 8 tim/dag... Dom som är friska orkar jobba hundra ska naturligvis göra det och dom med deltidssjuskrivning mindre...."

Menar du verkligen allvar med att jag inte ska få jobba 4h/dag om jag så önskar och har råd med det? Blir det polishämtning om jag vägrar jobba 8h?

Sen Anna så har du flera gånger påstått att socialbidragen ökat kraftigt sen Alliansen tog över. Vill du vara vänlig att redovisa vad du fått detta ifrån?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 20:33

Och det inbillar du dig sker, om vi ger våra pengar till staten och kommunen i en aldrig sinande mängd och procent ?? Är det ALLDELES säkert att du inte är med i Jehova(s) ?

Om man ser till att pengarna hamnar som dom ska ja... Varför tror du Gustav att jag är med i Jehovas??? Skulle aldrig kunna söka mig till dom.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 20:38

Anna:

"Nej Råttan jag menar förstås att man utgår ifrån heltid, 8 tim/dag... Dom som är friska orkar jobba hundra ska naturligvis göra det och dom med deltidssjuskrivning mindre...."

Menar du verkligen allvar med att jag inte ska få jobba 4h/dag om jag så önskar och har råd med det? Blir det polishämtning om jag vägrar jobba 8h?

Sen Anna så har du flera gånger påstått att socialbidragen ökat kraftigt sen Alliansen tog över. Vill du vara vänlig att redovisa vad du fått detta ifrån?
    Råttan

Nej det har jag inte sagt, valet är ditt angående tid som du vill jobba.

Detta med att folk söker sig till socialen nu mer än förut har jag hört direkt av arbetsförmedlingen. Sen läser man om det ständigt och hör det i nyheter och så... Ingen kan väl tro att det blir tvärtom i högerns hårda samhälle???
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 21:37

Ja raseras... Människor blir utförsäkrade och fler hamnar hos socialen, vården sparar in pengar överallt,för dom gamla och för den vanliga allmänna vården. Skolorna ska spara... Visserligen hr sjukvården och skolan o dyligt sparat så länge jag minns. Snart har bara dom råd som har pengar kan köpa sig saker och ting och ja dom andra.... Dom verkar inte finnas med i borgarnas Sverige eller hur???

Skolorna, vården och alla andra offentliga verksamheter har hållit på att spara sedan jag var ung det vill säga sedan minst 30 år tillbaka trots att skatterna hela tiden stigit!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 21:41

x-medborgare skrev:
    kanaljen skrev:

Ja fattar du inte att skatteinkomsterna minskar när allt fler går på bidrag och allt färre som försörjer sig själva, ja då får du nog skylla dig själv!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 21:42

ANNA2LINK skrev:Ja men då återstår ju bara den lilla frågan hur och vad är rättvist. Vad anser du vara rättvist?
    Thetaxpayer

Ja framförallt behandla alla människor lika trots olika levnadssituationer t ex ska dom som är arbetslösa, är pensionärer och dom som är sjukskrivna också få avdrag, få mer pengar kvar i plånboken. Varför ska bara dom som jobbar få detta avdrag, dessa extra pengar när dom som jobbar ändå får ut bra mycket mer än dom som inte gör det???

Nej då gör våran kära allians det ännu värre för dom med minst pengar så dom får söka sig till socialen... Borgarna som inte vill att folk ska leva på bidrag, dom talar ju emot sig själva. Vad kostar inte alla dessa pengar som ges i socialbidrag i dag???

Det har något med budgetbalans att göra! scratch

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:59