Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Redvictory
Vercingetorix
Sossar-e-lata
MartinLindgren
x-medborgare
Kakmonstret
SilverSurfer
Thetaxpayer
kanaljen
lazy
råttan.
IK HAAT COMMUNISME
blueheaven
ANNA2LINK
18 posters

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 6 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 14:53

Dom två små blå, herrar RahmochBlue är fan lustiga och se, geek
    Finns ju gränser för hur många gånger man ge er svar, det står ju helt klart att det lilla ni två turturduvor har bakom pannbenen klarar inte av att ta in några svar överhuvudtaget, geek
    Ni fattar helt enkelt inte vad andra än ni själva säger! No

Fortsätt jaga badankan i plaskdammen grabbar, men det klarar ni väl inte heller av, geek

Mr. Blue & Rahm, hand i hand över ängarna! geek
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 6 Empty Sv: Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!!

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 14:55

martin7lindgren skrev:Dom två små blå, herrar RahmochBlue är fan lustiga och se, geek
    Finns ju gränser för hur många gånger man ge er svar, det står ju helt klart att det lilla ni två turturduvor har bakom pannbenen klarar inte av att ta in några svar överhuvudtaget, geek
    Ni fattar helt enkelt inte vad andra än ni själva säger! No

Fortsätt jaga badankan i plaskdammen grabbar, men det klarar ni väl inte heller av, geek

Mr. Blue & Rahm, hand i hand över ängarna! geek

Har du inget att säga i sakfrågan?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 15:02

Mig lurar du inte, för vem fan vill bli så tjatig som du lilla Blue!
    Vad bidrar du med till samhället egentligen, är du frisk och arbetsför eller är du sjuk?
    Vad jobbar du med?
    Betalar du skatt överhuvudtaget?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 15:12

martin7lindgren skrev:Mig lurar du inte, för vem fan vill bli så tjatig som du lilla Blue!
    Vad bidrar du med till samhället egentligen, är du frisk och arbetsför eller är du sjuk?
    Vad jobbar du med?
    Betalar du skatt överhuvudtaget?

Jag lurar ingen!
    Jag är frisk och arbetsför men har inget uppdrag just nu, noll i inkomster och noll i bidrag!
    Jobbar på uppdrag med diverse verksamheter bland annat revision!
    Har de sista tio åren betalat ungefär 3 miljoner i inkomstskatter och ungefär 1,5 miljoner i moms, det vill säga ca 4,5 miljoner blir mitt bidrag under den senaste tioårsperioden, och givetvis noll kronor i mottagna bidrag!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 6 Empty BH

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 15:23

Men BH du lever väl av någonting??? Besparingar då eller???Svara om du vill...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 15:31

Men det låter fantastiskt, du lever alltså gott på dina besparingar i ladan med andra ord?
    kontakta din älskade allians, dig kan dom ju använda som affischnamn och ikommande tvreklamer!
    Visa upp dig som en lycklig arbetslös, utan att kosta samhället en krona!
    Tänk vad du kan inspirera alla dessa nya socialbidragstagare, när du visar dom att dom kan göra som du må hur bra som helst utan en krona i inkomst!
    Och du Mr. Blue, 4.5 miljoner i skatt dom senaste åren, och vems politik är förd som gett dig dom möjligheterna?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 15:32

ANNA2LINK skrev:Men BH du lever väl av någonting??? Besparingar då eller???Svara om du vill...

Ja Anna jag har haft turen att ha goda inkomster och har dessutom "planerat" för perioder av dåliga tider och har därför avsatt pengar för detta och lever på besparingar dessutom är vi ju solidariska inom familjen.

Jag förstår att många anställda inte har denna möjlighet och att det beror på låga löner och höga skatter som inte ger det utrymmet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 15:33

Mr. Blue snackar skit, är han långtidsarbetlös så måste han ju leva på någonting,
    men i hans fall utnyttjar han väl sina närmaste maximalt i såfall!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 15:38

martin7lindgren skrev:Men det låter fantastiskt, du lever alltså gott på dina besparingar i ladan med andra ord?
    kontakta din älskade allians, dig kan dom ju använda som affischnamn och ikommande tvreklamer!
    Visa upp dig som en lycklig arbetslös, utan att kosta samhället en krona!
    Tänk vad du kan inspirera alla dessa nya socialbidragstagare, när du visar dom att dom kan göra som du må hur bra som helst utan en krona i inkomst!
    Och du Mr. Blue, 4.5 miljoner i skatt dom senaste åren, och vems politik är förd som gett dig dom möjligheterna?

Det är riktigt martin sossarna har styrt under denna tid men jag kan tala om för dig att om jag jobbat i t.ex. Tyskland istället så hade i grova drag lönen varit den dubbla och skatten hälften!

Så nej jag tackar inte sossarna jag tackar turen och min målmedvetenhet och du skall veta att det inte är åttatimmarsdagar och sex-sjuveckors semester eller tre fyra veckors sjukskrivningar som ger dessa inkomster!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 15:39

Mycket märkligt att en så stark driftig och förutsende person som planerat så bra, lagt undan till dåliga tider, och mår hur bra som helst med din goda ekonomi,
    Fullt frisk och arbetsför ändå går långtidsarbetslös,
    Du är ju unik Mr. Blue, en med dina lysande egenskaper och kvaliteter kan väl konkurera om varenda ledigt jobb som finns i hela sverige,
    Mycket märkligt på min ära!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 15:42

martin7lindgren skrev:Mycket märkligt att en så stark driftig och förutsende person som planerat så bra, lagt undan till dåliga tider, och mår hur bra som helst med din goda ekonomi,
    Fullt frisk och arbetsför ändå går långtidsarbetslös,
    Du är ju unik Mr. Blue, en med dina lysande egenskaper och kvaliteter kan väl konkurera om varenda ledigt jobb som finns i hela sverige,
    Mycket märkligt på min ära!

Tack skall du ha martin!
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 6 Empty Bra BH

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 15:45

Vad bra att du har sparat och att familjen hjälper till... Jag får hjälp ibland också ifrån min fam för att klara mig och situationen med barnen och så...

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-22, 16:24, ändrad totalt 1 gång
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 15:48

ANNA2LINK skrev:Vad bra att du har sparat och att familjen hjälper til... Jag får hjälp ibland också ifrån min fam för att klara mig och situationen med barnen och så...

Ja Anna och det hade ju suttit bra med en lottovinst just nu?
    ANNA2LINK

Valet 2010 - Slaget om rättvisan!!! - Sida 6 Empty Ja verkligen

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 16:25

Ja verkligen Blue... Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 16:54

Som jag ser det, kommer Mr. Blue bli alliansens största valmagnet 2010, för vem kan vara större dragplåster än en långtidssjuk lycklig och glad arbetslös som, har pengar undanstoppade och inte kostar samhället en krona, och dessutom skyller sin långtids arbetslöshet på sossarna?

Frågan är vad för toppjobb som väntar Mr. Blue efter han kommande insatser i valkampen!

Om inte annat som rosenbads egen borgarnarr jocolor
    Som dessutom förespråkar arbete dygnet runt sju dagar i veckan och semester finns inte med på kartan! jocolor
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-22, 17:01

martin7lindgren skrev:Som jag ser det, kommer Mr. Blue bli alliansens största valmagnet 2010, för vem kan vara större dragplåster än en långtidssjuk lycklig och glad arbetslös som, har pengar undanstoppade och inte kostar samhället en krona, och dessutom skyller sin långtids arbetslöshet på sossarna?

Frågan är vad för toppjobb som väntar Mr. Blue efter han kommande insatser i valkampen!

Om inte annat som rosenbads egen borgarnarr jocolor

Självklart tar har ut någon typ av ersättning! jag anar att han är rädd att bli kallad
    en lat människa och en belastning för samhället! men du kan vara lugn blueheaven dina alliansanhängarpolare beklagar sig aldrig över att en av deras egna är sjuka eller arbetslösa! det vet vi både genom AB-Forum och här!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 17:10

Redvictory skrev:

Självklart tar har ut någon typ av ersättning! jag anar att han är rädd att bli kallad
    en lat människa och en belastning för samhället! men du kan vara lugn blueheaven dina alliansanhängarpolare beklagar sig aldrig över att en av deras egna är sjuka eller arbetslösa! det vet vi både genom AB-Forum och här!

Nej mina alliansanhängarpolare kanske inte gör det men de kanske ger mig ett nytt jobb?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-22, 17:28

blueheaven skrev:
    Redvictory skrev:

Nej mina alliansanhängarpolare kanske inte gör det men de kanske ger mig ett nytt jobb?

ha,ha,ha! nu var du lite kul! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 19:04

ANNA2LINK skrev:Man ska ju inte straffas pga sjukdom.

Men jag ser inte det som att man själv eller en familjemedlem ska vara sjuk för att man ska ha orsak att välja halvtid eller helt enkelt välja att vara hemma på HELTID, är man villig att dra ner på sin status och försaka nöje och semesterresor ser jag det som en RÄTTIGHET att få välja detta, UTAN att få några bidrag från några håll, och jag LOVAR, det GÅR, det är svårt och man får planera, men det GÅR som sagt.

Drar man inte på sig en massa låneskulder, bor billigt (funkar inte i storstad)så så kan en flerbarnsfamilj leva på EN låglön på 175.000 per år utan att svälta och ändå klädd ordentligt och tak över huvudet genom att planera sin livsstil, baka allt matbröd själv, sylta o safta, köpa sin halva gris av någon bonde (förbjudet) eller kanske om man lyckats bosätta sig på landet ha en EGEN gris plus potatisland och grönsaksland.

Min son lever exempelvis så att hans sambo går hemma med barnen UTAN andra bidrag än barnbidrag, och han är en helt vanlig nätverkskabeldragare och fd svetsare, alltså ingen med skyhög lön.

Där finns ju förstås en förlorare, sambon som INTE får in några pensionspoäng, men det är ju till 100 procent HENNES eget val, HON ville vara hemma, och sonen sa inte nej... (kanskew för att han tycker att det är bra att någon finns hemma för barnen alltid, som det var hemma)

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:48